Stránka 33 z 80

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 06 bře 2018, 08:17
od reprak
Tudy píše:Stále uvažuji o nějakém sportovněji střiženém autě, i30N super, ale ta cena... Aktuálně jsem téměř rozhodnut pro VW Polo GTI, jen čekám na najetí výroby aut s manuálem. Cena by měla být pod 550 tis. Motor 2.0 TSi, 147 kW.
Neco bych tu pro tebe mel :D https://www.sportovnivozy.cz/99710-hyun ... rbo-kaboom - za +10 tis. lze posunout tlak na 1,3 baru (cca 355 koni) nebo i k 1,5 baru (cca 390 koni). Cenu pro klubaka bych ponizil, to je jasne.

EDIT: Ujede to s prehledem i Nku Performance :-D
Deegr píše:Reprak: Jak píše Alf, jiný olej, než Millers Oil, Yacco... bych do Nka nedal. Rozhodně v žádným případě bych tam nelil oleje C2. To snad musí být nějaká tisková chyba, nebo si to neumím vysvětlit. 0W-30 je snad určen do Sibiře. Jeho teplotní rozsah je -40 což je v naších podmínkách naprosto zbytečné až do +30. Takže v létě naopak zase nedostatečné, když teploty šplhají běžně přes 30°C. Proto jsem zvolil 5W-40.

Teď mám najeto nějakých 3500km a už o víkendu se chystám na jeho výměnu. Nevím, co tam je za olej z továrny, ale bojím se, že tam je ten C2, tak ho chci dát co nejdříve pryč. Do garančky čekat nebudu, protože se v létě chystám na SlovakiaRing a tam s olejem C2 0W-30 si koleduju jen o nejake problémy. Nevěrím tomu, že by byl motor v takových podmínkách dostatečně mazán.
Diky moc, zajimalo by me, co tam lili kdyz s tim jezdili na okruhu. Me i tak 40ka prijde malo kdyz tomu chces opravdu nakladat na krev, coz se v mem pripade bude nezridka stavat.

Co se toho C2 tyce, spise mi slo o to, ale me z autorizaku s Millers Oils nevyhodili, protoze tuhle specifikaci nesplnuje vis... Nko jsem objednaval v Praze v Butovicich (kde jsem ho i testoval), resil jsem i servis a pry neni problem si nosit vlastni olej.

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 06 bře 2018, 09:22
od Alf6
40 CFS od Millera to u maže. Je na to dělaná

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 06 bře 2018, 10:25
od reprak
Alf6 píše:40 CFS od Millera to u maže. Je na to dělaná
Diky, ale s tim, ze nesplnuje specifikaci (neni C2 nebo vyssi / 0W-30) - co na to reknou v autorizaku? Neposlou me s tim k sipku? Muze to mit nejaky vliv na pozdejsi pripadnou reklamaci?

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 06 bře 2018, 11:16
od Deegr
Reprak. Nku to tvoje auto ujede jedine na rovince, jakmile příjdou zatáčky, tak skoro nic nemá proti Nku šanci :lol:

Olej Millers oil vysoce převyšuje specifikace danou výrobcem, toho bych se vůbec nebál.

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 06 bře 2018, 11:27
od reprak
Deegr píše:Reprak. Nku to tvoje auto ujede jedine na rovince, jakmile příjdou zatáčky, tak skoro nic nemá proti Nku šanci :lol:

Olej Millers oil vysoce převyšuje specifikace danou výrobcem, toho bych se vůbec nebál.
Ano, s tou rovinkou souhlasim, zatacky taky nejsou spatny diky hmotnosti a Federalum, ale chybi mu samosvor.... v tom rozhodne vede Nko, co si budeme povidat :-D Tuhost karoserie je taky jina pisnicka, uz jen kvuli tomu jsem panoramu nechtel.

Diky, snad s tim nebudou mit problem. Jinak rekli ti nejaky kratsi interval na prvni vymenu oleje - treba 5 tis. km? Nebo od 0 km je ofiko prvni vymena az pri 15 000 km?
Jaky je tvuj plan s vymenami oleje? Ted po 3500km, pak kdy? Klasicky interval 15 000 km zkratis na kolik? (pry to predtim bylo ofiko 10 tis. ale nakonec to dali na 15 tis.).

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 06 bře 2018, 11:43
od Deegr
Tak u Nka nejde jen o ten samosfor, ale o kompletne prepracovany podvozek, vcetne hlinikovych komponent kvuli odlehcenei neodpružené hmotnosti.

Já budu olej měnit teď o vikendu, právě při těch 3500 km. Potom ho budu měnit asi po 8000 km.
Hyundai nastavil interval po 15 000 km, což mi na Nko příjde dost

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 07 bře 2018, 20:46
od shawt
Jaky olej tam nalejes, budes mit svuj nebo tam davaj naky special. v :hyu: ?

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 07 bře 2018, 20:55
od Deegr
Olej si budu měnit sám, nejedu s tím do Hyundai. To až při garančce. Mám koupený Millers Oil CFS 5W-40 NT+

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 08 bře 2018, 10:40
od Deegr
Opět jsem psal na BSR ohledně úpravy ŘJ a dočkal jsem se trošku rozsáhlejší odpovědi, o kterou se tady podělím.


Děkujeme a budeme se jako vždy snažit najít to nejlepší možné řešení.

V tuto chvíli Vám umím nabídnout sadu legendárních pružin Eibach Pro Kit, díky kterým dokážeme posunout jízdní vlastnosti ještě o kousek výš.

S naším partnerem v Německu https://www.per4mance-industries.de/unternehmen/ v tuto chvíli vyvíjíme sportovní nerezový výfukový systém, který přinese nejen lehký nárůst výkonu, ale především věříme, že posune zvukový projev na zcela novou úroveň.

Co se týče vývoje optimalizačního softwaru řídící jednotky motoru, tak v tomto voze je použit nový typ řídící jednotky motoru (ECU), pro který je třeba vyvinout komunikační rozhraní, aby bylo možné z ECU načítat data a zapisovat data nová. V tomto směru jsme spojili síly s největším a nejsilnějším hráčem na světovém trhu, švýcarskou firmou která se této tématice věnuje pěknou řádku let na té nejvyšší úrovni.

V BSR jsme tak přesvědčeni, že díky této spolupráci budeme umět rychleji reagovat na vývoj trhu.

Doposud jsme byli pravděpodobně jediná firma na světě, která vyvíjela vlastní tuningové soubory a komunikační rozhraní zároveň. A to je v dnešní době časově neskutečně náročné.

Pouze v CZ máme už 4 poptávky po tuningovém kitu, v Německu tento model také hodně stoupá na oblibě a začíná být vážným konkurentem pro VW.

Věřím, že budeme umět tuningový kit nabídnout, ale v tuto chvíli neumím slíbit ani termín a vlastně ani to, že ve výsledku budeme úspěšní.

Co slíbit umím je holý fakt, že se naši inženýři budou vývojem optimalizačního softwaru pro tento model vozu zabývat.



S přáním krásného dne

Martin Hák

Vaše BSR

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 08 bře 2018, 15:25
od Axel.Foley
Wow!

=D>

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 08 bře 2018, 16:03
od Alf6
reprak píše:
Alf6 píše:40 CFS od Millera to u maže. Je na to dělaná
Diky, ale s tim, ze nesplnuje specifikaci (neni C2 nebo vyssi / 0W-30) - co na to reknou v autorizaku? Neposlou me s tim k sipku? Muze to mit nejaky vliv na pozdejsi pripadnou reklamaci?

ACEA C2 or above / 0W-30

C1 a C4 jsou low saps - nízký obsah sulfátů
C2 a C3 jsou mid saps - střední obsah sulfátů
C1 a C2 mají sníženou HTHS viskozitu min. 2,9mPa.s
C3 a C4 mají normální HTHS viskozitu min. 3,5mPa.s

Máme čtyři kategorie "high SAPS (vysoký obsah sulfátového popela, síry a fosforu)" pro benzínové a lehké naftové agregáty (A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5) a čtyři kategorie Cx (C1, C2, C3 a C4) s nižším obsahem tedy "lower SAPS" pro vozy vybavené moderními výfukovými systémy, zejména DPF. S těchto čtyřech Cx jsou pouze C1 a C4 skutečné LOW SAPS, protože mají limity síry ≤ 0.2% a sulfátového popela ≤ 0.5%.
Zatímco velmi často jsou i oleje ACEA C2 a C3 popisovány jako LOW SAPS, správně by měly a mohly být označovány jako "MID SAPS", tedy se středním obsahem sulfátového popela, síry a fosforu protože limity síry i sulf.popela jsou zde benevolentnější a to ≤ 0.3% resp. ≤ 0.8% což je více než u skupin ACEA C1 a C4


Přibližně 60 % všech aditiv tvoří dispersanty, přibližně 25 % aditivace tvoří detergenty. Tyto dva typy přísad pomáhají udržovat motor v náležité čistotě. Zbylých asi 15 % aditivace tvoří všechny ostatní typy přísad - protioděrové přísady, modifikátory tření, antioxidanty, depresanty, antikorodanty, protipěnivostní přísady a další.


Všechno jsou to aditiva důležitá pro každý motorový olej. Sledované prvky, tedy fosfor, síry a organokovy, zajišťují výkon motorového oleje, délku výměnného intervalu a životnost oleje. Pokud je jejich obsah snížen až na polovinu, nutně dochází ke zhoršení užitných vlastností nových motorových olejů. Obsah síry vyplývající pouze z běžné aditivace je přibližně 0,35 - 0,40 % hm. Pro splnění limitního obsahu síry v low SAPS olejích je proto kromě použití hydrokrakových základových olejů nutné změnit i obsah či kvalitu aditiv, které obsahují síru. Kvalitu olejů je ale nutné udržet alespoň na dosavadní úrovni, a proto je potřeba chybějící množství kritických aditiv nahradit jinými typy aditiv, které neobsahují sledované prvky. Problém ale je, že nové, stejně účinné přísady nejsou k dispozici. Běžné antioxidanty a protioděrově působící dithiofosfáty zinku lze nahradit dithiokarbamáty, které neobsahují fosfor, ale obsahují síru a popelotvorný kov. Vysokoteplotní antioxidační účinky dithiofosfátů lze do určité míry nahradit nízkoteplotními antioxidanty fenolového a aminového typu. S náhradou protioděrových a mazivostních vlastností je to už horší, uvažuje se o použití bezpopelného glycerol monooleátu. Náhrada organokovových detergentů zatím není. Detergenty jsou nositeli alkalické rezervy motorového oleje, která neutralizuje kyselé zplodiny spalování paliva a produkty oxidace oleje. Chrání tím motor proti korozívnímu opotřebení. Důsledkem snížení obsahu detergentů jsou nižší hodnoty alkalické rezervy (TBN) nové generace olejů, což pravděpodobně negativně ovlivní životnost low SAPS olejů. Hodnoty TBN současných motorových olejů se pohybují v rozmezí 8-12 mg KOH/g, průměrně kolem 10 mg KOH/g. TBN olejů nové generace se pohybuje kolem 6 mg KOH/g. Tato hodnota TBN je evidentně příliš nízká na to, aby efektivně chránila motor před účinky kyselých látek po celou dobu předpokládané životnosti oleje.




Sulfátový popel, je výraznou složkou každého oleje, která obsahuje kovy: barium, vápník, hořčík, zinek, draslík, sodík a cín. Síra, fosfor a chlor mohou být přítomny ve sloučeninách.
Přispívá příznivě k menšímu oděru pohyblivých částí motoru a je antioxidační


https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ezne-oleje

Co na to reknou v autorizaku netusim. Vse co se dnes vyrabi...a to i N-ko hraje na ekonormy. Je to tak...

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 08 bře 2018, 18:16
od Axel.Foley
Alfe, nezlob se, ale číst v každém druhém vlákně elaboráty o olejích mně fakt nebaví :evil:

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 08 bře 2018, 19:37
od hafush
Informace o olejích jsou přínosné.
Spousta z nás tomu tolik nerozumí.
Ale souhlasím, že když se vykopíruje celostránkový text odborných pojmů, tak to stejně těm co tomu nerozumí, moc nepomůže.
Daleko přínosnější jsou stručné závěry, které třeba mě pomohly.

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 08 bře 2018, 20:13
od Deegr
Já si naopak celkem rád o tom počtu. Ale asi by nebylo od věci založit vlastní vlákno Oleje a pasovat Alfa na administrátora toho vlákna :lol:

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 09 bře 2018, 12:07
od Axel.Foley
Deegr: Skvělá myšlenka =D> Tím by to bylo dedikováno a každý by si našel to své dle potřeby.