Stránka 33 z 162
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 07 úno 2021, 08:19
od lumix
Tak jsem viděl jednoho našeho dodavatele s Teslou a stejnou €nálepkou na autě. Říkal, ze po dotaci a odpočtu DPH ho to údajně vyšlo na cca 650.000,-. Já jsem to tedy nepočítal, ale je to hnus to se to pak nakupuje.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 07 úno 2021, 08:24
od Maras
Německo si likviduje elektrárny na uhlí, jádro jim taky vadí, chtějí plynovod z Ruska a být tak na něm závislí. Rakousku taky vadí jádro a to tak, že i tvrdě protestují dlouhá léta proti českým jaderkám. Obě tyto země jsou zastánci alternativních zdrojů energie a mají obrovské množství větrných elektráren a kolektorů. Jenže to právě způsobuje problémy celé evropské el.soustavě díky výkyvům v distribuci. Tyto výkyvy dokáží stabilizovat jen klasické elektrárny. Evropě hrozí BLACKOUT , což je doba bez elektřiny, výpadek, na dlouhou dobu. Oni nám můžou být vděčni, že jsme jim zachránili zadky a síť nespadla jen díky včasné stabilizaci sítě díky našim elektrárnám. Naposledy hrozil tento výpadek tuším 10.1. Za takovéto situace prosazovat elektromobilitu je úplný nesmysl.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 07 úno 2021, 10:02
od Mr. HYUNDAI
V Rakouské síti se situace blíží k blackoutu téměř 300x do roka
. Bez Temelína by bylo Rakousko v součtu půl roku bez proudu...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 07 úno 2021, 11:43
od slabostka
ja si naopak myslím že nemci rakušania to zvládnu s prehľadom, o postkomunist krajinkách mám iný názor.... vidím ako zvládame očkovanie tak nemám ilúzie ako zvládneme zložitejšie veci
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 07 úno 2021, 13:27
od Mr. HYUNDAI
Oni ho snad Germáni zvládají líp...?!
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 07 úno 2021, 13:41
od Axel.Foley
Spousta lidí si myslí, že v krajích na západ od českých hranic je všechno tip-top bo Německo nebo Rakousko. Možná mají něco zvládnuto lépe... ale pracujeme pro rakušáky a němce a takový bordel, jaký mají ve výkresech, přístupových portálech, aktualizacích, na vývoji, atd., to se jen tak nevidí
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 07 úno 2021, 13:46
od Maras
Úpadek západu začal a bude se to prohlubovat víc a víc až nakonec my jim budeme vzorem.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 07 úno 2021, 15:32
od lumix
Axel.Foley píše: ↑07 úno 2021, 13:41
Spousta lidí si myslí, že v krajích na západ od českých hranic je všechno tip-top bo Německo nebo Rakousko. Možná mají něco zvládnuto lépe... ale pracujeme pro rakušáky a němce a takový bordel, jaký mají ve výkresech, přístupových portálech, aktualizacích, na vývoji, atd., to se jen tak nevidí
, to vidím úplně stejně.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 07 úno 2021, 16:18
od Sanchez
Maras píše: ↑07 úno 2021, 13:46
Úpadek západu začal a bude se to prohlubovat víc a víc až nakonec my jim budeme vzorem.
To je najskor pravda, ale nemame tie spravne zdroje. Peniaze. Tych par kapacit, co tu ostalo, tiez nebude primerane ohodnotenych.
No a ako bonus, v oboch nasich statoch to niekolko rokov malo alebo ma pod palcom par ludi. Nastastie sa na SK rozbehla ocista, v CZ, zial, prevlada vacsina menej solventnych. Mate moznost na jesen ukazat ten vzor. Na SK stacil 12 rocny ukazkovy populizmus.
Drzim palce
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 07 úno 2021, 18:01
od idam.i
Očista síce beží,no či po nej neostane ešte väčši bordel?
Mám celkom obavy.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 08 úno 2021, 06:52
od Minko
inak k elektromobilite, tento víkend mali na teste v jednej z autorelácií nejakú elektrickú mazdu.... pokiaľ s ňou jazdili po meste bolo to v poho, pri prepočte ceny spotrebovanej (dobitej) energie to vychádzalo cenovo na spotrebu nejakých necelých 3 litre benzínu/100 km
no pri ceste naprieč slovenskom a rýchlonabíjaním sa dostali rovnakou metodikou na "spotrebu" 7 l/100 km
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 08 úno 2021, 14:11
od stefanpilat
V současnosti může mít elektroauto smysl jen pro toho, kdo má možnost ho nabíjet doma (případně pravidelně v zaměstnání) a veřejné rychlonabíjecí stanice použije jen občas, když není vyhnutí. Kdo by byl odkázán jen na ně, jednak tím moc neušetří, jednak si způsobí rychlejší degradaci baterie. Pak taky záleží, jaké má kdo registrované poskytovatele a jaký tam má tarif. Je v tom docela zmatek. Ceny rychlodobíjení se mohou pohybovat od 3,5 Kč po 21 Kč za kWh. Většinou tak 5-6 Kč/kWh pro registrované.
Jinak ta Mazda MX-30 je krok vedle sám o sobě. Baterie o využitelné kapacitě 30 kWh je na rok jejího uvedení zoufale málo, při tom má vysokou spotřebu, takže toho ujede málo a za hodně peněz. Tu si dobrovolně nemůže koupit snad nikdo.
Když vezmeme pro srovnání třeba mnohem zdařilejší Konu, tak ta má v zimě na dálnici spotřebu 22,9 kWh/100 km (MX-30 má 25 kWh/100 km). Při ceně 6 Kč/kWh to vychází na 137 Kč na 100 Km (u Mazdy na 150 Kč). Při současné průměrné ceně benzínu 27,8 a spotřebě 7 l/100 km to u benzínového auta vychází na 194,6 Kč na 100 km. Takže to pořád na elektřinu vyjde zhruba o třetinu laciněji. To ale není až takový rozdíl, aby to ospravedlnilo nesrovnatelně vyšší pořizovací cenu. Ale samozřejmě záleží, co s čím porovnáváme. Když vezmeme nějaký hodně úsporný diesel, tak se ty ceny za jízdu v zimě po dálnici už mohou vyrovnávat. Naopak, kdo chce dokazovat, jak jsou elektroauta drahá, vezme cenu za nabíjení u Ionity (21 Kč za kWh) a vyjdou mu hrůzu nahánějící obrovská čísla. Ale nikdo normální za vlastní peníze u Ioinity za takové peníze nabíjet nebude, když mu nepůjde o život. To je rychlonabíječka pro služebáky, kterým to hradí firma.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 08 úno 2021, 16:29
od PomalyPredek
Ja hybridnim a ciste elektrickym autum fandim.
Casem bych si rad nejake poridil, ale uznavam, ze to zatim neni univerzalni reseni.
Ale rozhodne bych nikomu nic nenutil.
Jenze, tak, jako si beru jine boty do divadla a jine na horskou turu, tak pro kazdou situaci muze byt vhodne jiny druh pohonu. Problem je, ze nekolik paru bot ma kazdy, ale mit nekolik aut neni samozrejme...
Musim se vzdycky smat, kdyz ctu test hybridniho nebo ciste elektrickeho auta, kde testujici vyjede na dalnici, zaslapne plyn do podlahy a prohlasi, ze zadna uspora se nekona (hybrid) nebo ze dojezd je mizerny (elektro).
Dalkove jizdy po dalnici - tam bude jeste dlouho kralovat nafta.
Prevazne ktratsi trasy a obcas delsi vylet - tam vidim full hybrid.
Mestsky a primestsky provoz - ciste elektro.
Samozrejme, ze jen pro ty, kdo maji podminky, to znamena vlastni dum s garazi ve meste nebo v okoli a auto pouzivane primarne jako mamacar nebo na dojizdeni do prace s dennim najezdem kolem 50 km. Pro srovnani: Pokud budu uvazovat spotrebu 20 kWh/100 km, pak 50 km denne znamena 10 kWh a to zhruba odpovida elektrickemu bojleru s prikonem 2 kW nabijenemu 5 hodin nocnim proudem...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 12 úno 2021, 19:55
od petzl62
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 12 úno 2021, 20:49
od pekoz
Martin Vaculík opět ve ve špičkové formě
Perfektní krátká recenze.
to nemá chybu (čas 11:40) .
......a teď si představte že vám tam u nabíjecí stanice někdo hodí myšku a vletí tam a bude to na hodinu. Tak to chlapi bude o tom hodně cvičit, hodně boxovat a hlavně nosit. A kdo necvičí a neboxuje a nenosí tak tenhle svět nebude pro něj.....