Stránka 33 z 139

Re: LPG

Napsal: 18 črc 2012, 20:07
od caruser
Presne tak výpočet je ľahký, na benzín máš spotrebu 7 L (1L u nás 1,52 EURO) náklady 10,64 EURO/100 km. Spotreba LPG 8,4 L (1L za 0,750 EURO) 6,3 EURO+ benzín na štartovanie (u mňa 0,25 EURO na 100 km) + primazávanie (0,282 EURO na 100 km)=6,84 EURO.
Ak prestavba stojí 1200 EURO návratnosť po cca. 31.000 km, ak budeš mať vyššiu spotrebu návratnosť bude ešte rýchlejšia :wink:

Re: LPG

Napsal: 18 črc 2012, 20:10
od caruser
mnkk

No neviem ja si íčko ponechám, kým sa nerozpadne, autá, ktoré by som chcel sú príliš drahé, takže to nemá zmysel.
Tá i40ka 2,0 v spotrebe nkeď jazdí do 10ie je až taký zázrak, známy ju má a je rád keď jazdí do 10 L :)

Re: LPG

Napsal: 18 črc 2012, 20:23
od mnkk
To som napísal iba na odlahčenie situácie. :mrgreen: Ja si ho tiež nekúpim. Dobre sa mi sedí iba v mojej i30, tvojej i20 a v santa fe. V ostatných sa necítim dobre.

Re: LPG

Napsal: 18 črc 2012, 20:36
od caruser
Ďakujem v mene i20ky za kompliment :)

Ja som len zvedavý, akým smerom sa bude uberať LPG. Napr. v koncerne VW čoskoro už budú len samé priamovstreky a tam LPG je veľký problém. V :hyu: je to ešte ok, ale časom sa tomu nevyhnú :(

Re: LPG

Napsal: 18 črc 2012, 20:58
od mnkk
LPG v koncerne sa nebude vyvíjať, lebo oni majú CNG. Korejci a japonci majú atmo motory, tu sa dá niečo robiť. Európa prejde na turbo. Už aj frantíci majú TCE, je to len otázka času. Taliani majú tiež výborné (ak nie najlepšie) malé turbobenzíny. Bude škoda jednoduchej prerábky na LPG, keď atmo skončia (ak vôbec skončia)

Re: LPG

Napsal: 18 črc 2012, 21:30
od caruser
Keď atmosféra skončí, tak aj LPG. Momentálne neexistuje riešenie pre priamovstreky. Som zvedavý ako sa bude dariť Viale s ich projektom použitia benzínových vstrekovačov pre LPG

Re: LPG

Napsal: 18 črc 2012, 21:37
od Hardcam
Nexus: kdysi jsem nechtel ani naftu, pak jsem ji mel tri roky. Clovek i technika se vyviji, je treba cas od casu prehodnotit svoje nazory. A tohle je ciste jen o penezich. Nicmene s rezervou bojuju v hlave dal a rozhodne se ji nechci vzdat a kufr i30 je tak malickatej, ze tim dovolenou stejne neabsolvuju, pac kufru mame vzdycky plnej.

Re: LPG

Napsal: 18 črc 2012, 22:12
od Farrael
Na dovolenou beztak pojedeš Sonatou, takže to nemusíš řešit :mrgreen:

Re: LPG

Napsal: 19 črc 2012, 08:34
od severtom
caruser píše:Ďakujem v mene i20ky za kompliment :)

Ja som len zvedavý, akým smerom sa bude uberať LPG. Napr. v koncerne VW čoskoro už budú len samé priamovstreky a tam LPG je veľký problém. V :hyu: je to ešte ok, ale časom sa tomu nevyhnú :(

Uvidíme. Výrobci taky houfně dávali rozvodové řemeny a kde jsou dnes? Zpět u řetězů.
Myslím, že může být problém cpát LPG do vstřikovače konstruovaného na benzín, ale nevidím důvod, proč by někdo nemohl zkonstruovat vstřik na LPG, který vydrží teplotu ve spalovacím prostoru. Výrobci jako Lovato atd. s tím určitě přijdou, pokud přímovstřiky na trhu chvíli zůstanou.

Re: LPG

Napsal: 19 črc 2012, 08:50
od caruser
[quote="severtomMyslím, že může být problém cpát LPG do vstřikovače konstruovaného na benzín, ale nevidím důvod, proč by někdo nemohl zkonstruovat vstřik na LPG, který vydrží teplotu ve spalovacím prostoru. Výrobci jako Lovato atd. s tím určitě přijdou, pokud přímovstřiky na trhu chvíli zůstanou.[/quote]

V tomto nie je problém, BRC ponúka takéto prestavby napr. pre TSI motory. Vstrekovače na LPG to zvládnu, tam id skôr o ekonomickú stránku takejto prevádzky, keďže treba privstrekovať benzín aby nedošlo k zadretiu benzínových vstrekovačov. Tu sa už potom vytráca výhodnosť LPG. :(

Re: LPG

Napsal: 19 črc 2012, 09:49
od Farrael
http://www.novinky.cz/ekonomika/273570- ... -hmot.html by mě zajímalo, které to LPG to bylo.

Re: LPG

Napsal: 22 črc 2012, 08:58
od severtom
caruser: nevím proč by se měly zadřít, sice se to před 2 lety když se přímovstřiky objevily, často tvrdilo, nicméně s příchodem Euro 6 budou mít i přímovstřikové motory ještě nepřímý vstřik do sání (aby splnily limit pevných částic). Měří se při nízkých otáčkách a malém zatížení motoru, proto se v tomto režimu přímý vstřik úplně vypne, aby byl úřední šiml spokojený. Veškerý výkon je generován z nepřímého vstřiku. Až při potřebě vyššího výkonu se uplatní přímovstřik.

Takže vstřikovače, které vydrží vypnuté v běžícím motoru, není problém vyrobit.

Re: LPG

Napsal: 22 črc 2012, 09:26
od Farrael
Já mám ten dojem, že problém je spíš v tom, že je potřeba, aby se ty přímovstřiky ochlazovaly benzínem. Proto tam Caruser psal o tom přivstřikování benzínu.

Re: LPG

Napsal: 22 črc 2012, 10:48
od caruser
Ano, treba ich ochladzovať benzínom, aby nedošlo k ich zadretiu. Ak sa nebudú vôbec používať, resp. len pri štartovaní vplyvom vyššej teploty pri spaľovaní LPG dôjde k ich zadretiu. :wink:

Re: LPG

Napsal: 22 črc 2012, 11:31
od severtom
Píšete jen obecné informace z doslechu, já mám tvrdá data, světový testovací cyklus obsahuje 4 úseky, kdy je motor zatížen jen na 25%, délky jsou 250, 200, 150 a 250 sekund. U motorů pro Euro 6 budou v těchto úsecích aktivní jen nepřímé vstřiky.

Zkuste si zjistit tepelnou kapacitu části vstřikovače, která je zašroubována do spalovacího prostoru, a pak si odpovězte na otázku, zda za 250 sekund dosáhne přímovstřik teploty, která se už dále nebude zvyšovat, i kdybys s ním jel po dálnici na 25% výkonu několik hodin. (Odpoveď je ano.)