Ahoj Alfe, pokud porovnám obě auta - Tucson má samo převahu ve výkonu a krouťáku, je mu jedno, jestli jedeš sám nebo plný auto, jestli po rovině nebo do kopce. Pořád tahne skvěle jako by nic. Elantra měla zase výhodu při předjíždění, ona uměla rychle vyrazit. Potom sice výkon vadnul, ale vystřelit uměla rychle. Tucson je v tomto o chvilku pomalejší, výkon se dostaví cca o 2 vteřinky dýl. Zato potom zabere a letí. Myslim, že daný rozdíl mezi benzínem a naftou. Jízda je klidnější, je to dáno tím, že většinou se motor převaluje kolem 1200-1500 otáček, jen při zrychlení se dostává na cca 2300 otáček, pak řadí (při režimu sport pak letí někam ke 4000 ot.), takže v autě je mnohem větší ticho. Až to člověka nenutí jet rychle, ale naopak se jen tak plazit po silnici. Někdy se sám přistihnu, že jedu 80 km/h a je mi to vlastně jedno
. Zatáčky Tucson zvládá velmi hezky skoro bez náklonů (což mě překvapilo), ale i vzhledem k vyššímu posezu se mi do zatáček nechce tak valit, Elantra zvládala zatáčky samozřejmě s vyšším sportovním nasazením a více zábavně. Podvozkově jsou si hodně blízko, ale Tucson mě překvapil, že nerovnosti žehlí ještě o krapet lépe, než Ela. Ta je naopak více houpavější, takový více "americký" podvozek. Na Tucsonu jako by trochu cítíš tu mohutnost a větší váhu auta. U brzd jsem nezpozoroval nějaký masivní rozdíl mezi auty, nic jako že jsem si rozbil čelo při prvním zabrždění nebo tak. Brzdí přesně jak potřebuju. Prostoru uvnitř je u Tucsonu samo víc, sedačky jsou trochu tvrdší, možná dáno koženým čalouněním. Ale jsou pohodlné. Kufr je menší než byl v Elantře, ale naštěstí dostatečný. Rádio hrálo líp v Ele, basy byly mohutnější a výšky cinkaly, tady je to o malinko slabší. Jo a sklo se u Tucsonu víc zasírá od much, jak je míň sklopený
Řízení mi u Tucsonu přijde víc tužší, u Ely šel volant točit o něco snadněji, uvědomil jsem si včera po tý dlouhý cestě, že už mě začínají trochu bolet ruce od točení volantem
Např. ve městě při parkování šel u Ely točit volant jednim prstem, tady je to míň přeposilovaný. Jinak musim říct, že obě auta jsou super, Ela zaměřená z mého pohledu na zábavnější jízdu ve sportovnějším stylu (mnohdy jsem se přistihl, že se za volantem bavim, mám radost, jak jsem říznul zatáčku nebo někoho předjel), Tucson pro klidnou pohodu (za volantem spíš odpočívám a kocham se poklidnou jízdou). Tak asi tak