Stránka 34 z 52

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 06 úno 2012, 19:44
od Chasnik
Mexican píše: Clovek ktory zoberie vyrobok A a prevezie ho do miesta B a preda ho za cenu C v mojich ociach tejto spolocnosti moc nedava.
Právě že dává. Terciální sféra (obchod, služby) bude mít stále více silnější vliv. Musíš se na to podívat z markoekonomického hlediska. Do výroby je potřeba stále míň lidí, takže aby se udržela zaměstnanost, tak ty lidi musejí získat práci ve službách (nebo ve státním sektoru, ale ty jsou asi lepší varianta :D )

TEORETICKY by šlo se bez toho obejít. Ale to by musela společnost přijmout ten princip, že někdo vyrábí a někdo nedělá nic. A spravedlivě se o to rozdělit. No ale to už se dostáváme blízko k filozofickému základu komunistické společnosti :twisted: :D

Takže já jsem radši pro ty služby. A propos, kdyby ty obchody neexistovaly, tak by v podstatě padla konkurence, a to by teprvá byly ceny! Jako víno :lol:

Přiznávám, že už jsme se teda dost odchýlili od tématu, takže možná bude lepší, když to moderátoři přesunou do pokecu...

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 06 úno 2012, 19:56
od Mexican
nebudem tu polemizovat pretoze je to OT a netyka sa to garanciek.

obchod a sluzby su dve rozdielne veci. Sluzbou je prave ten autoservis. Clovek specialne skoleny na to aby urobil moj zivot lepsim, krajsim a pohodovejsim. Proti obchodnikovi dovazajucom ryzu z ciny nic nmam, prave naopak. Problem vidim ale tam, ked niekto .. Neviditelna ruka trhu vsak vacsinou zasiahne a tu presne zasiahla - ludia uz nemaju nervy preplacat a tak si vozia vlastny olej a filtre. Lopta je na strane servisu, ci dokaze najst lepsi cenu

BTW to Autokelly - kamosovi zlyhala baterka, bolo zle a tak sme obiehali obchody. Kupili sme v Elite. Za 2800 TAB. mohol mat Vartu z netu za 1800 kc. Tomu ja nehovorim obchodna prirazka, to je zdieranie spotrebitela. Ale beriem, bolo zle - potreboval ist a nemal cas cakat 2 dni na PPL. Kde je dopyt po drahom, tam je aj ponuka. Toto obchodnikom (a v tomto aj servisom ) neberiem.

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 06 úno 2012, 20:07
od Hardcam
Mexican: jedine, co se me tyka je fakt, ze jsem maly prodejce a jsem nucen trochu cenami podkopvat trh, abych prodal. Neplatim sklady, hromadu zamestnancu, barak na Floride a proto je to takhle celkem ustojne. Ale to patri jinam, vedme diskusi na obecne rovine.
Jen nezapomenme na jednu vec, ze tlak zakazniku uz se zacal projevovat na padelkach oleju a tez vzniklo mnoho prebalovacich firem (napr. Starline, kde zakaznici netusi, co kupuji, prodejci ale zpravidla uz vi, odkud dane komponenty pochazi), protoze trh si to jednoduse zadal. Ja si myslim, ze nas (tebe, me...) do budoucna timto trendem nic kvalitniho neceka.

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 06 úno 2012, 20:13
od Mexican
posledne OT teda:

... a preto hor sa do Globusu, kde je svet jeste v poradku !! :-)

to ale servisy tiez nezmenia, pretoze oni tiez chcu nakupit co najlacnejsie aby mali co najvacsiu marzu. Treba nakupovat u preverenych vyrobcov, tak ako treba servisovat v overenych prevadzkach. Ja som osobne s mojim servisom viacmenej spokojny. A to si svoj olej nosim svoj a doma menim 3x rocne filter klimy (~10 000km). Vsetko ostatne nechavam na nich. Aj po uplynuti zarucnej doby. Na ruky im nepozeram, doverujem im (mozno nerobim dobre, ale zatial ma nesklamali v mojich bodovych testoch ked som tam zacinal chodit)

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 06 úno 2012, 20:13
od Cvrček
Hele, Harde :-) do jisté míry souhlas s tím, co píšeš níže, ale přesto v něčem NESOUHLAS :D
Tak třeba VOC, MOC, MARŽE - vysvětlení zkratek: VOC (= velkoobchodní cena. Bývá obvykle o cca 30% nižší, než MOC = maloobchodní cena, ale pozor, marže se může i lišit nahoru i dolů).
VOC = cena, za kterou nakupuje prodejce, který prodává maloodběrateli = koncovému zákazníkovi. Pak se ptám: je 30% dobrá marže? ANO JE! Proč některým nestačí a mají v nabídce 100% marži??? Argument "mám na tom jen 5%" není argument, ale neschopnost vyjednat si lepší nákupní podmínky. Nedá ten, dá jiný. Viskozita znamená hodnotu, NIKOLIV VÝROBCE. Tak nějak jsem už rád, že ty marže nejsou 150% a více, jak kdysi byly.). A k té marži: musí být přiměřená nákladům, jina je to okrádání.

A protože mám 3 letou zkušenost z německého prodeje, poznám rozdíl mezi českou a německou firmou:
a) německá firma: sází na vysokou kvalitu a přiměřenou cenu, ochotnou akceptovat více než 2/3 zákazníků. Jede spíše na dlouhodobý profit - budování vysokého image, postupný růst, odlišení se od konkurence kvalitou, servisem, nabídkou, zkušenostmi, možnostmi...... Výdělek posuzuje z dlouhodobého hlediska, dokáže jej rozložit, protože ví, že díky vysokému image stoupá i časem jeho výdělek. Ve výsledku to znamená, že si umí na vysokou marži počkat.
A teď pro porovnání český prodejce:

b) česká firma: pro hlupáky marže 100% a více, teprve remcealům je ochoten pár % slevit. S nikým se moc nepáře, důležitý je ZISK TEĎ HNED. Není-li teď hned, umí se přizpůsobit metodami nabídkou an hraně zákona nebo za hranou etiky (pěkně mu slibují, když ptáčka lapají :) a výsledek? Rychle vydělat, za 2 roky na to stejně se.. a jdu dělat se dřevem.. a po mě potopa.

Oč mi jde? Mohu se lišit cenou, mohu ji mít i nejvyšší v regionu, v republice, ale zákazník musí poznat (nejlépe sám od sebe, nikoliv propracovaným marketingem) že dostává výrazně více, než jinde: výměna v neděli, náhradní auto po celý den, vč. PHM, dovoz auta až domů, vysoká kvalita práce, atd....................
A teď ruku na srdce: kolik firem to takto dělá? 1, 2???? A to, že český zákazník "tlačí na cenu" je v Česku dobře, už mockrát byl prostě český zákazník okraden a napálen šibaly, kteří měli propracovaný marketing, ale kvalitu a nabídku mimo korektní jednání.

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 06 úno 2012, 20:38
od Chasnik
A dost. Začni brzdit dřív, než bude pozdě.

1) Nejsi tu od toho, aby jsi rozhodoval, co je dostatečná marže. Ta se může diametrálně lišit podle odvětví, způsobu prodeje a dalších vlivů. Generálně říct jedno číslo, které by mělo platit všude, je zavádějící manipulace.

2) Nesrovnávej český a německý trh. Německý trh je cca 8x větší do co počtu potencionálních zákazníků a ještě větší, pokud zohledníme sumu, kterou jsou schopni ti zákazníci utratit. Kalkulace se v tomto prostředí vytváří jinak.

3) A to hlavní: tvoje povídačky o tom, jak je německá firma skvělá a jak jde jí jenom o blaho zákazníka, kdežto česká firma, to je jednen podrukář vedle druhého, to už je opravdu za hranicí všeho. Já tvoje názory sleduju, vidím, že jsi přemýšlivý typ a že ti spousta věcí není lhostejných, ale teď jsi se vyjádřil jako ten Papa s Máňou, co si ráno přečtou Blesk a večer zkouknou zprávy na Nově :( Hodně si se tím shodil. A uvědom si, že i tady na fóru je spousta podnikatelů a tím, co jsi řekl, jsi je teda urazil.

4) Pokud tady chceš přednášet o cenotvorbě, tak si taky nastuduj mentalitu národů a rozdíly ve spotřebitelském chování. Já tady např. obchoduju s kazachama, uzbekama, čečencema apod. a s německým modelem cenotvorby a prodeje bych šel brzo k šípku.
Můžeš mi třeba říkat podvodník nebo hochštapler, ale uvědom si, že blízký a střední východ, to je kolébka umění a vědy, které se říká obchod! A tam se máme pořád co učit. Protože obchod, to není jenom koupit a prodat, to je ta základní mýlka!

Prosím moderátory, přesunout do pokecu, děkuji

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 06 úno 2012, 20:51
od Hardcam
Cvrcek: ja mam taky VS marketing (a pracovat v nem v zivote nechci, velmi brzo jsem se odmiloval), nemusis mi to vysvetlovat :) ja jsem se te jen snazil navest na notu zboziznalstvi, protoze me primarne jde o to, aby zustala zachovana puvodni kvalita zbozi a ne na ukor extranizkych nesmyslnych cen prodavat padelky nebo sidit vyrobu na materialu. Ano, Nemci to nedelaji, jejich pixla Castrolu stoji a dal bude stat 50E, ale ty asi vubec nemas poneti o tom, co se na poli ND (a vubec zbozi) deje na vychode, ty na to koukas jen z pohledu marketingoveho experta, ktery uci firmu vydelat. Uz se na me obratila rada lidi, co koupila Bremba z Ciny co uz po montazi vibrovaly jak znama zenska pomucka a dalsi dalsi. To vse jen proto, aby cena klesla a marze zustala. To je ten duvod, proc prilisny tlak na masove snizovani cen nevidim pozitivne, jen to tvori prostor k levarnam. Viz napr. staceni tachometru. Za to si opet muzeme sami, chceme kupovat auta s 70tkm na tachometru, proc ne, ted jich mame plny bazary.

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 06 úno 2012, 20:55
od 89majlo96
](*,) splietli ste si temu

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 06 úno 2012, 21:34
od Cvrček
Cena služeb souvisí s tématem 1. servisní garanční prohlídka vrchovatě, toť obecně proč se domnívám, že není třeba něco přesouvat. Jsem si jistý tím, že kdo používá hlavu, si vše přebere sám a vysosá si to, co je pro něj důležité, ostatní jej mine :-) Kdo hlavu nepoužívá,
CHasnik: proč bych se měl omlouvat? :) To jako že jsem tebe jako podnikatele urazil? :mrgreen: No comment, nebuď hysterka.
Harde: jj, viděl jsem tvůj obchod, ještě nic nenakoupil, ale chystám se tě vyzkoušet :-) Mě osobně se líbí i tvoje argumenty, i když se třeba někdy neshodneme, máš na ty věci svůj názor, a těm věcem se mi zdá že i rozumíš, a VO TOM TO JE :D podívat se na to i z jiné (tvé, kohokoliv jiného) stránky.

Na závěr: kdyby jsme byli jako v Německu, máme tu řád a žije se nám menohem líp.. Zatím je tady totální bordel, jako v Rusku :D Já před německými firmami jen smekám, hodně se od nich máme co učit. Chytrému napověz, hloupého nakopni :) Ale Chasniku, musím tě na závěr tak trochu poslat k šípku: budu si psát o čem chci (k tématu) a ty bys neměl určovat, co ano a co ne. Pokuď ti to tu nepatří. Pakliže ano, byla by to jiná :^o

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 06 úno 2012, 21:54
od Chasnik
Plácej si co chceš.
Ale pokud budeš lidem lhát a vkládat jim do úst, co neřekli, tak můžeš počítat s tím, že se na to ozvu...

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 06 úno 2012, 22:10
od Cvrček
Ozvi se vždy k tématu. Neozývej se s diktátem, o čem psát a čem nepsat, nehraj si na cenzora, to tu bylo 40 let a podle toho to tu také občas vypadá. Já si za svými slovy stojím a tobe nezbyde, než se s tím smířit.. Přít se o čemkoliv dále nehodám, vše podstatné k tomuto považuji za uzavřené. :)

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 07 úno 2012, 00:14
od Chasnik
Cvrček píše:Ozvi se vždy k tématu. Neozývej se s diktátem, o čem psát a čem nepsat...
Výjimečně cituji předcházející příspěvek:

Takže si stoupni před zrcadlo a zopakuj si tu svoji větu ještě jednou, ju? :wink:

A pokud tady zmiňuješ to, "co tu bylo 40 let", tak se tomu tou svojí propagandou blížíš hlavně ty... :-k

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 07 úno 2012, 00:19
od Mexican
jaj.. toto uz asi prerastlo aj cez OT a uz je to len osobne urazanie sa :shock: skoda

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 07 úno 2012, 10:06
od pietro32i
Mexican píše:...Servis ten olej nekupuje po litrovkach. Dokonca si dovolim povedat ze ani po 5 litrovkach...
Som si tiež myslel, ale keď som videl pri 1. garančke ako mechanik otvára jednu (litrovú!) fľašu za druhou a leje mi tam olej, tak som sa aj zabudol spýtať, že prečo a či to len mne? :mrgreen:

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 07 úno 2012, 10:19
od Mexican
tak to potom vysvetluje tie brutalne ceny :-)