Stránka 34 z 51
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 15 říj 2018, 12:52
od Pampa
Ja sledujem to na obrazku, vidiet tam rozdiel teplot na filtri pred a po, takze to ukazuje kolko zohrieva katalyzator (z oneskoreneho vstreku) - cize kolko kuris naftou na vypalovanie. Niekedy ked motor dlhsie taha su toe teploty rovnake aj pocas vypalovania a vtedy aj vidno relativne maly rozdiel na spotrebe, dokonca aj pri pusteni plynu to ukaze 0 spotrebu. Cim idespomalsie a tym nizsej teplote 1 tym viac vidno zvysenu spotrebu ktora ide na vyhrievanie filtra.
Dalej tam vidis pretlak na filtri. Ked tam vidim 8 tak obycajne kratko za tym spusti vypalovanie. Ale mam automat, takze volnobeh tam vidim iba ked stojim.
ERG je jasne.
A dole prvu a druhu lamdu. Na nej vidno vypalovanie ako rozdiel mnozstva kyslika na prvej a druhej (0V ziadny kyslik, 1,2V ziadne spaliny ... aspon predpokladam). Za normalnych okolnosti (samozrejme az su zahriate) ukazuju to iste (ak nie niektora odisla.)
Na vypalovanie potrebujes vysoku teplotu na 2. senzore teploty filtra a vysoku hodnotu na prvej lamde. Tu je vidno ze aj pri vypalovani to drzia na relativne nizkej hodnote asi kvoli NOX, bolo to pri tempomatovych 110 na dialnici. Takze asi tych 0,4V by asi stacilo, ale pri normalnej ustalenej jazde tam mavam tak 0,2V, jedine pri preradovani alebo volnobehu je tam viac a nad 0,5V tam byva pri zaradenej rychlosti a plyne na 0. Vteady sa uzavrie ERG a sondy ukazuju 1,2V tam by to regenerovat mohlo ak bol predtym prehriaty filter.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 15 říj 2018, 13:54
od Chasnik
Díky za info, ty hodnoty lambda si přidám na displej, zatím je nesleduju.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 20 říj 2018, 19:46
od kyrmon
Chasnik píše:
Nevím, v jak velkém podniku pracuješ, pokud to není nějaký rigidní moloch (se kterým se nehne) a vedení má rozum, tak po logickém vysvětlení, co se s motorem děje, by mohli oficiálně povolit prodloužené jízdy, příp. víkendové (či jiné) zápůjčky zaměstnanci. Najet nějaký km navíc je levnější, než řešit problémy s DPF. Navíc, jak jsi poznamenal, při prvním problému stálo auto v servisu několik týdnů, takové auto je podniku velmi prospěšné
To máš hold těžký.. zas v době, kdy auto jede, tak my nepracujem.. naštěstí se jim ho večer povedlo vypálit cestou pro naftu.. Tankování máme zas povolený jen na Benzině a je každýmu jedno, že ostatní provozovatelé jsou někdy o dost blíž
Naštěstí ještě moc vozů s adblue nemáme, ale jak se park obnovuje, tak problémů bude určitě přibývat, ale s tím já hold nic nesvedu..
Půjčit si auto domů za určitých podmínek sjednat lze, ale vzhledem k tomu, že v tom transportéru v kombi variantě je takových věcí které si potřebujem vozit s sebou a nikam jinam se už nevejdou to není nejlepší nápad.. Naštěstí si firma drží ještě pár starších transportéru navíc jako náhradní a na tom se domlouvá už líp
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 20 říj 2018, 22:43
od minculini
Podle toho co popisuješ je DPF hodně zaplněný sazemi a karbonem a v lepším připadě bude potřebovat vyčistit-zkus www.dpf.cz,nebo v horším,když bude v důsledku enormního zanešení poškozen vyměnit-nedoporučuji v tomto případě levné náhrašky za cca 6000 kc z Polska-dopadli špatně v testech.Cena kvalitního filtru se pohybuje od 15000-25000 Kč i daleko víc.
DPF obsahuje vzácne kovy ve filtrační složce, tá cena není pro nic za nic.
Interval u mého auta co se týče regenerace je asi 1000km.Mám to odskoušené a když jsem byl na diagnostice-řekli mi,že ho mám zaplnený asi kolem 5%.
Druhá možnost je ta,že pokuď nemáš černé koncovky od sazí a auto jede plynule a má výkon,nemusí být DPF filtr na konci životnosti,ale problém může být v tom,že DPF spustí regeneraci,ale nemůže ji z nejakého důvodu dokončit,tak to zkouší v určitých navazujícich intervalech znovu a znovu.
Zkusil bych nechat zkontrolovat součásti DPF-senzor diferenčního tlaku,lambdasondu,teplotní čidlo na DPF a čidlo tlaku před a za DPF.
Věř,že nepíšu tyhle věci z luftu,měl jsem problém s DPF-popisuji ho ve svém příspěvku-přečti si pro inspiraci jestli chceš.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 27 říj 2018, 12:46
od Felotron
Jezdil jsem ted nejakou dobu do práce a z práce (D1 95km, okreska 20km) a rege vycházejí po 350km.
zadna sláva, ale aspoň tak... jedte to zkusim s vervou, jestli bude změna.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 28 říj 2018, 13:22
od Voči
Sice nemám filtr pevných částic ani i30 druhé generace, ale napíši svoji zkušenost z kouřivostí první generace.
Před dvěma roky jsem byl na STK a měření emisí. V nádrži nafta od Benziny Top Q. Prostě normální nafta na kterou jsem jezdil. Jestli jsem měl přidaná aditiva od VIF nevím. Dost často jsem na ně zapomínal. Při měření emisí jsem měl průměrnou hodnotu kouřivosti 0,61. Maximální povolenou hodnotu v TP mám 0,85.
Letos jsem jel na STK a měření emisí s obavou, že možná neprojdu, ale auto jezdí dobře a žádné problémy nejsou. V nádrži Optimal Diesel +. Aditivovaná nafta od EuroOilu. Naměřená průměrná hodnota 0,27!!! Což je lepší hodnota o více jak 55%. Naprosto nechápu. S motorem nebylo děláno vůbec nic. Pouze olej a filtry. Měřeno bylo na stejné STK. Rozdíl byl ve venkovní teplotě kdy letos bylo tak 15°C a předtím možná kolem 0 - -5°C.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 28 říj 2018, 14:14
od Neo-Mike
Jezdím každý den trasy 2x 65km. Většinou po dálnici, někdy okresky. Beru obyč naftu u Makra + vif a nebo u Benziny efectu. Auto na poslední garančce bylo v květnu letošního roku. Intervaly regenerace vycházejí kolem 500 km.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 28 říj 2018, 14:41
od Chasnik
Neo-Mike: a byl jsi na garančce v autorizovaném servisu nebo mimo autorizovanou síť? Ty intervaly rege jsou stále takto OK i po garančce?
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 28 říj 2018, 15:06
od Axel.Foley
Asi zkusím naftu od EuroOil, až bude mazlík doma
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 28 říj 2018, 16:46
od Chasnik
Já jezdím na Eurooil ož od prázdnin, k tomu jsem vyměnil VIF za Millerse. Tato kombinace má na intervaly rege pozitivní vliv. Ale 500 km, to už jsem neměl od května...
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 28 říj 2018, 16:52
od Axel.Foley
Bereš "obyč" naftu nebo prémii?
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 28 říj 2018, 17:02
od Chasnik
Na střídačku: obyč s běžnou dávkou aditiva a D+ s poloviční dávkou. Na trasách už vím, kde ty pumpy jsou, takže z posledních 12 tankování jenom 2 byla mimo EO, samozřejmě s výjimkou té cesty do Chorvatska.
Ještě mám kousek od kanclu KM Prona, ale u té je bez biosložky jenom ta prémie.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 28 říj 2018, 20:28
od melonsvk
Dnes som zazil pekne retardovanu regeneraciu DPF. Ze sa spustila po 120km je este fajn, ale prvykrat trvala asi 5 minut, tak si vravim ze asi sa minula nedokoncila uplne, tak len dopalil zvysky, ale potom zas zacal asi 20 sekund regenerovat, hned prestal a potom sa spustila zas (uz dufam ze normalna).
Inak to bola plynula jazda, ziadne kickdowny alebo zastavenia aby sa musela prerusit.
https://prnt.sc/lbifis
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 28 říj 2018, 20:30
od harvi
melonsvk: kolko mas nabehane?
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 28 říj 2018, 20:42
od Pampa
Srandovne, ale ono je to KIA, co moze mat iny softver. Co som vypozoroval ja, tak u mojho H ak nedokoncis regeneraciu, tak pri buducej jazde na to prdi a zacne az ked je zase plny, to znamena ze o nieco skorej, ale nie ze by chcel silou mocou dokoncit tu nedokoncenu "az do konca".
Ale ze by po ceste bezdovodne vypol sa mi este nestalo (ale este to nemam ani rok
)
Co som ale videl, tak to bolo ze ku koncu sa trochu "hral" s regenraciou manipulovanim s EGR, pristrekovanim ako keby sa snazil zistit ci je uz "hotovo". Ale boli to iba sekundy bez toho aby filter vychladol.
V kazdom pripade na tom priebehu je vidno ze aj ked pri jazde bola teplota vysoka, nestacilo to na to aby sa regeneroval - co je podla mna pricina castych regeneracii.
Nemas tam aj hodnoty prvej a druhej lambda sondy? To by mozno ukazalo viac.