Davide, ja so chce z aj accenta s A ... ked totaknejak daam dokopy, tak s automatom som najazdil asi 45 000 mil ... Absolutnu vacsinu kedysi s Neonom
toz ale slubil som nejake poznatky. Toxota matrix je velkostne prakticky zhodna s P307. Vybavena VVTi motorom o obsahu 1,8l, vykon 130 koni. Prevodovka ma 5 stupnov s troma stupnami nizsich prevodov - 1-2-3-D . Co sa tyka vykonu a akustiky, na rovinach a v miernych kopcoch to jazdilo pekne a pohodovo, prevodovka poskladana skor na spotrebu - pri 70 mph (115km/h) motor tocil na patke asi 2200 otaciek. Co ma vsak nesmierne iritovalo, pochopitelne sposobene slabym motorom (a nizkym krutakom) je ze si casto pri jazde na tempomat radila az dole na trojku, co znamenalo 4500 otacok. Tam bolo evidentne ze kalifornske kope su moc. Ono sa netreba divit - nastupat 2000 vyskovych metroch na DIALNICI na 40-50 km nebola vynimka. Co sa tyka spotreby, tu som zatial nepocital, ale na plnu nadrz (50l) sme vacsinou do rozsvietenia hladoveho oka presli 340-370 mil. Podla manualu rezerva bola na asi 50 mil, co znamena ze sotreba vychadzala nieco okolo 7,7 az 8l. taku istu spotrebu som mal aj na Neone, ale aj na 2,4l Galante, ktorym sme jazdili v 2009 po vychodnom pobrezi. Ten mal ale 160 koni
V kazdom pripade uznavam, ze podmienky boli fakt tazke. Teploty v pustach byvali asi 35-41 stupnov, vsade piesok, relativne caste zastavovanie, klimatizacia, Nasinca nezaskocia tvrde plasty v interieri (proste normalna, nikto sa tam na makke plasty nehra). Kufor pojak na stojaka dve nase velke batoziny a vozili sme tam pravidelne cca 10l vody a nejake drobnosti. Asi najvacsi zazitok bola jazda po nespevnenej ceste medzi mestom Mariposa a Wawona, co som mal na starosti ja, kedze som chcel ist najkratsou trasou do narodneho parku Yosemite. Cestou, ktorou sme sli sa volala Chowchilla Mountain road. Je to skutocne narocna cesta a nejakym sposobom vo mne vzbudila velku doveru v Matrixa, kedze sme ho mali len druhy den. Predstavte si ze idete hodinu a pol lesom po prasnej ceste a stretnete len jedno auto - Wranglera
Jazdenie na zapadnom pobrezi sa mi zda viac uvolnenejsie, pochopitelne vo velkych aglomeraciach ako je LA alebo Las Vegas je doprava rychla, nemal som vsak pocit bezohladnych vodicov. Nenaskytla sa ani jedna konfliktna situacia (ak teda neratam vypadnutu plastovu 20 l nadobu na vodu ktora vypadla na dialnici z dodavky, film Final Destination hadr
), predpisy podobne ako na stredozapade, kde som odjazdil relativne vela km. A dneska so smutkom spominam na 4-smerne stopky v krizovatkach, semafory za krizovatkami a ako chodec najma na pocitajuci zvysok casu na prechod cez cestu
S Wranglerom sme odjazdili v podstate cely Big Island (najvacsi ostrov Havaju). Uprimne sa priznam, v zivote som nic take velke nesoferoval. Razvor 290cm, vyska auta - to boli pre mna prve hodiny veci z ktorych som mal az prilis velky respekt. Nasledujuci den vsak uz vsetko slo ako malo. Wrangler mal platenu strechu, este stary 6V (teda nie Pentastar) a napriek skutocne extremnemu jazdeniu (z mojho pohladu) vysla priemerna spotreba po viac ako 1000km presne 12,3 litra. Tu mi neostava nic ine ako sa zasmiat SUVckarom s ix35 a Santami, pretoze trasy typu 0-3800m nad morom asi nejazdia bezne. Vysli sme takmer na vrch sopky Mauna Kea (hore vsak snezilo, stmievalo sa a tak sme to museli otocit, zisli sme do Waipio valley (kde je klesavost podla znacky 30% (!!!). Najcastejsia rychlost na okreskach (kedze tam dialnice neexistuju) bolo 55 mil (90km) kde motor v spojeni s 4st automatom tocil 1500 otacok. Krasne ticho prerusovane len vetrom v platenej streche. Skutocne silny zazitok. Primarne pohanane zadne kolesa, pevny priraditelny 4x4 (pouzite prave v tych extremnych stupaniach a klesaniach, v blate a podobne) a specialita 4x4L (low gear) ktory je dobry do extremnych podmienok (zaradil som ho len raz, ked zme brodili asi 30cm hlboku a 3 metre siroku riecku. To auto mi fakt sadlo a aj napriek takmer 2 tonam tych 200k stacilo. Kedze sa na tamojsich cestach predbieha velmi malo, kickdown som u Wranglera neskusil. Obrovsky kufor sme nevyuzili, co ma skutocne facinovalo bol skvely multifuncny volant obsity kozou. Musim sa priznat, bol to ten najlepsi volant aky som drzal v rukach (vratane Lexusu, mazdy 6 atd, atd). Aj Toyota aj Wrangler mali tempomat, Wrangler na tlacidlach na volante, Matrix tradicne na tretej packe. U Jeepu zaujimava ficura bol bezstupnovy ventilator a najma stahovacia strecha.Vzhladom k nepredvidatelnosti pocasia (predsa len je Big Island tropicky ostrov, kde je 5 minut krasne a nasledne 10 minut prsi ako s kyblu) sme otvorenu strechu moc nevyuzili, ale napad je to skvely. Neviem si to ale predstavit u nas, urcite by tam liezol nejaky chmatak. Ono aj ta strecha je na suchy zip a klasicke zipsy, tazke zamykat auto je taka dosti zbytocna vec. U nas by som volil hardtop. Samotne poznatkyu z ciest budu casom na blogu, este spracovavam fotky..