Zdravím všechny a přeji všem vše nej (však to znáte) do nového roku
Tak mě napadlo, že jsem se na tomto foru vždy jenom ptal, tak se teď s vámi podělím o zkušenosti s huyndai accent 2006 1.5 CRDI za 4 a půl roku provozu. Předem se omlouvám, pokud dávám příspěvek do nevhodného tématu. Tak nějak jsem nevěděl, kam jinam.
Auto bylo zakoupeno v hundai autosalonu v roce 2010 s najetými necelými 50 000 km. Nyní po čtyřech letech mám na tachometru něco přes 120 000 km.
Po koupi jsem pořídil přední loketní opěrku, potahy (světlý béžový interiér mi přišel jako sebevražda
) a kožený potah na volant. To vše celkem za nějakých 5500 Kč.
Tankuju skoro pořád verva diesel a subjektivně se mi zdá, že auto jezdí čím dál lépe. Asi je to tím, že stárnu
. Každopádně s motorem maximální spokojenost, je opravdu živý, hbitý, ve městě a hlavně na dálnici. Jak dokáže pružně zrychlit při dálniční rychlosti při 130 km/h je opravdu perfektní. Do takových 160 km/h vůbec neztrácí dech.
Dlouhodobá průměrná spotřeba při normální jízdě v létě je kolem 5,5 l / 100 km, v zimě kolem 6. Na delší vzdálenosti do průměrné rychlosti 110 – 120 km/h se dá vejít do 5 l / 100 km.
Když nepočítám úplně běžnou pravidelnou údržbu a servis (výměna oleje, pneumatiky apod.), tak za ty čtyři roky provozu byly na autě provedeny následující opravy):
2011
66 000km – Výměna palivového filtru 1000 Kč
66 000km – Oprava centrálního zamykání 600 Kč
66 000km – Žhavící svíčky 4 ks = 2600 Kč (+ práce 1000Kč)
69 000km – Napínací kladka = 650 Kč, drážkový řemen = 750 Kč (+ práce 650 Kč)
2012
78 000km – Výměna předních tlumičů = 5000 Kč (+práce 500 Kč)
87 000km – Výměna zadních tlumičů = 3300 Kč (+práce 500 Kč)
92 000km – Výměna ovladače zámku PZ dveře = 1900 Kč
2013
95 500 km – Výměna zadních brzd. Destiček = 1000 Kč (+práce 300Kč)
97 000 km – Výměna převodovkového oleje = 800 Kč (+práce 200 Kč)
101 000 km – Cívka (kroužek) imobilizéru = 600 Kč (+ práce 500 Kč)
Pozn.: Občas se stávalo, že auto nešlo nastartovat – při otočení klíčku motor normálně v pohodě startoval, ale nenaskočil.
106 500 km – Výměna předních brzd. Destiček = 1500 Kč (+práce 280 Kč)
2014
113 100 km – Výměna vzduchové filtru = 360 Kč (svépomocí)
116 000 km – Řídicí tyč – axiální táhlo = 880 Kč (+ práce 170 Kč)
116 000 km – Spojková sada = 3300 Kč (+práce 1650 Kč)
117 000 km – Výměna drážkovaného řemene = 550 Kč (+ práce 420 Kč)
119 000 km – Oprava posilovače řízení = 7000 Kč (+ cesta do Bratislavy 1000 Kč)
121 000 km – Výměna baterie = 2000 Kč (+ práce 200 Kč)
121 000 km – Výměna palivového filtru = 300 Kč (+ práce 100 Kč)
2 věci, které pokládám za “zradu“:
Výměna spojky – časté problémy se zařazením zpátečky, někdy i 1. rychlostní stupeň – přes zuby. No nezbyla jiná možnost, než spojku vyměnit. Naštěstí se nejednalo o nějak hrozivou částku.
Problematický elektronický posilovač řízení – na tomto fóru hodně řešeno. Během jízdy se rozsvítila kontrolka EPS a s autem byl najednou k***a problém zatočit. Naštěstí díky machra přes serva ze Slovenska mě oprava s cestou vyšla na nějakých 8000 Kč. Servis uměl pouze vyměnit úplně celé servořízení, takže oprava by stála nějakých 30 000 Kč.
Jako menší zradu, ne tak zásadní, považuju hodně nekvalitní originální tlumiče.
Pár měsíců po koupi přišly první opravy a investice. A musím říct, že jsem byl celkem skeptický. Jsou věci (výše zmíněné), na které je tohle auto náchylné, poruchovější, respektive na čem se při výrobě šetřilo – také viz zkušenosti dalších majitelů na zdejším fóru. Ovšem po celkovém zhodnocení, vzhledem k pořizovací ceně, jízdnímu pohodlí, skvělému motoru a levných náhradních dílech se podle mého jedná o hodně dobrou koupi a není čeho litovat. Neznám člověka, který po usednutí za volant v tomto autě nebyl mile překvapen - ne, nebyli to zdaleka 70 letí důchodci, kteří vlastní škodu favorit z roku 1990
.
Škoda toho nepraktického sedanu, kde je problém převést něco většího. Předchozí automobil hyundai accent 1998 byl hatchback a to je nebe a dudy. Ovšem druh karoserie při výběru auta v té době nebyl důležitý. Auto nás zaujalo hned po zkušební jízdě, takže bylo rozhodnuto.
Tohoto Hyundae jsem si i přes všechny neduhy oblíbil, a pokud nebudu muset přejít z praktických/rodinných důvodu na kombíka, tak si ho určitě ještě pár let nechám. Současná prodejní cena cca 80 000 je vzhledem k užitné hodnotě PRO MĚ mimo mísu a bylo by mi ho líto
. Za výhodu v dnešní a době a hlavně v česku pokládám nezájem zlodějů. Jo a spodek automobilu je i po 8 letech v hodně pěkném stavu. I na technické byli celkem překvapeni. Asi hold předsudky, že je to hyundai. “Klepu” a doufám, že auto bude sloužit dále bez nějakých větších problémů.