Stránka 36 z 139
Re: LPG
Napsal: 09 srp 2012, 07:22
od airwaves
Naprosto v klidu své auto přestav na LPG. Občas mrkni do profilu přispěvatelů třeba na počet příspěvků a možná tě něco napadne.
Re: LPG
Napsal: 09 srp 2012, 15:28
od Radek Švub
caruser píše:Radek Švub
Landirenzo je slušný systém, a nejaký symptómy, nesvietila občas kontrolka motora? Netočil sa motor často do vysokých otáčok. Po koľkých kilometroch sa závada prejavila a čo tam bolo opravované?
Tak ta kontrolka se rožla poprvé když jsem měl najeto 88 000km.Tak jsem to odvezl na opravu a bylo mi řečeno že jsou podpálené ventily.No tak jsem to udělal a zrovna mám najeto 115 000 km a auto nestartuje tak jsem to znovu odvezl a oprávář mi řekl že je vule na ventilech.Já tak nastartuji na potřetí a někdy na počtvrté a když jedu tak to cuká ale jak se to přepne na lpg tak to jede jak prase.
Re: LPG
Napsal: 09 srp 2012, 15:57
od Farrael
Jestli ti to cuká (propady výkonu při přidání plynu etc.), tak to vidím spíš na špatně seřízené vstřiky. Jednotka má rozhozené dávkování benzínu a dáváho podle mne málo. Mě se tohle stane, když natankuju jo kvalitní plyn, kterého asi pak jednotka dává méně a upraví si časování vstřiku. Pak dává i méně benzínu a trošku mi to sem tam škubne. Ale po chvilce jízdy se to srovná. Když natankuju běžnou kvalitu, tak mi to nedělá.
Také to chce občas jezdit na benzín. Ne jen chvilku než to přepne. Pak to často blbne, neboť je voda v nádrži.
Re: LPG
Napsal: 09 srp 2012, 19:15
od caruser
Radek Švub
Pred rozsvietením check engine pri 88.000 km neboli žiadne problémy s LPG systémom? Je tam použité aj primazávanie ventilov? Čo chladiaca kvapalina, nebol tam badateľný príliš vysoký úbytok?
Re: LPG
Napsal: 09 srp 2012, 22:49
od Hardcam
smejky: ahoj, to bohuzel netusim, nezajimal jsem se o priciny (za prvne nejsem motorar a za druhe me zavada na korejskym motoru uz nijak nefascinuje, sami jsme letos vymenou motoru prosli a puvodni mel sotva 70tkm), o tech dalsich vim jen od "zdroje" a ti tri, co me oslovili, do opravy (a rozebirani) motoru nesli vzhledem k cenam ND a vymenili kus za kus - bezpecne vim o jednom a ten primazavani nemel, jeho motor jde na vymenu tento tyden, sehnali jsme minuly tyden na vrakaci v Cechach za 15tKc ne moc jety kus jeste nevyndany z auta. Sam LPG taky chci (ne do 1,4), taky z toho nejsem nadsenej, ale pri soucasnych cenach benzinu si radsi negativa LPG nechci pripostet. Jediny, s cim bojuju je, jestli jit do primazavani nebo ne, prijde mi totiz zvlastni, ze to sotva ukapava a muze to zaroven mit prinos.
Re: LPG
Napsal: 10 srp 2012, 08:45
od caruser
Hardcam
Keď si zvykneš na lacné jazdenie ťažko sa budeš vracať späť k benzínu. Teraz mám i20ku v servise, jazdím s náhradným vozidlom, ale tá cena za benzín
spotrebu mám síce do 4 l, ale aj tak je to dosť
Nemyslím si, že by kórejské motory neboli stavané na LPG, taxikári s Leganzami najazdili 300.000 na LPG bez primazávania a žiaden problém
Re: LPG
Napsal: 10 srp 2012, 10:56
od 69pavel
nemuzu najit odborne vyjadreni servisu kde bylo psane ze LPG pro motory korejskych automobilek jsou nevhodne,pokud uz je LPG namontovane melo by se pouzit dodatecne mazani ventilu a ventilovych sedel(flash lube pomer 1litr/800litru LPG pri vykonnu motoru do 80kW,
co jsme spravovali motor ktery jezdil jen na LPG tak mel propalene ventily a poskozene sedla,z druheho motoru sla hlava ,bylo to podstatne levnejsi nez nove dily
Re: LPG
Napsal: 10 srp 2012, 12:48
od mnkk
Neviem ako teraz, ale keď som kupoval i30 ja (11/2011), tak v cenníku bol príplatok za LPG práve pre motor 1,4i, o 1,6 nebola ani zmienka. Nemám FL, ale mám privstrek benzínu. V servise mi bolo povedané, že systém primazávania FL
nemá, má iba privstrek benzínu pri 80% záťaži motora. Je tu ešte otázka: nemajú 1,4i od roku 2011 (odkedy je ofiko LPG v cenníku) tvrdšie sedlá + ventily?
To by bola hanba, keby ofiko LPG vydržalo iba 100 tis. km!!! Podla mňa majú toto zaistené, inak by to bola aféra ako hrom!!! Velmi vela i30 vidím prerobených na LPG (hlavne kombi), väčšinou sú to tie po fl, tzn. ako mám ja.
Re: LPG
Napsal: 10 srp 2012, 14:30
od severtom
Cože? Rozsvícení žluté kontrolky motoru jako příznak zaklepaných sedel/podpálených ventilů? Čemu lidi neuvěří a na čem dnes servisy nevydělají - už bych se asi neměl ničemu divit.
Výměna motoru kus z kus za kus mě vůbec nepřekvapí a protože pak už rozebrání motoru, který "zbyl", skoro nic nestojí, tak by jistě z továrny unikla varovná fotka, jak to vypadá. Unikla by už proto, aby H přesvědčil lidi, že nemají neautorizované přestovat...
Hádat se nebudu, ale nejpravděpodobnější příčinou rozsvícení kontrolky je pouze nedodržení bohatosti hlidané 2 lambdami. Na mé i30 mám po necelých 2 letech ujeto 44 tisíc km a kontrolka se rozsvěcela hlavně zpočátku, teď svítí stále méně často. Jak už jsem psal, podle origo dokumentace kontrolka sama zhasne po tuším 10 nastartováních.
Jediné, co jsem vypozoroval, je to, že k tomu docházelo nejčastěji při plynulém mírném zrychlování se studeným motorem. Příklad - nájezd na dálnici v MB, mírný svah nahoru a pak dolů, čtvrt plynu a někdy kolem 120 km/h se kontrolka rozsvítila. Podle mě další důkaz že jde pouze o vybočení lambdy z normálu.
Kdybych se bál o ventily, půjčím si boreskop a podívám se na výrukový ventil, ale já ty obavy prostě nemám.
Hlavně si nenechat v servisu něco nabulíkovat - většinou jsou to měniči dílů a z toho plynou ty katastrofické představy a strašení.
Re: LPG
Napsal: 10 srp 2012, 14:38
od severtom
smejky2 píše:Zdravím, tak to jste mi tedy pěkně zamotali hlavu, zrovinka jsem přesvědčil manželku, jak bude předělání naší třicky 1.4MPI na alternativní pohon výhodné, i když nebude moc jezdit do podzemních garáží, kde ráda nakupuje
.
1. Těch garáží se značkou ubývá. 2. Navíc v praxi to nikdo nekontroluje.
Jen strašení odpůrců LPG. Je sice těžší než vzduch, ale pokud nejsou v podlaze kanalizační jímky apod. tak projíždějící auta vzduch rozvíří tak, že obsažené LPG neškodně shoří v motorech - i v těch, které nejsou přestavěné
)
Re: LPG
Napsal: 10 srp 2012, 21:24
od Radek Švub
Farrael píše:Jestli ti to cuká (propady výkonu při přidání plynu etc.), tak to vidím spíš na špatně seřízené vstřiky. Jednotka má rozhozené dávkování benzínu a dáváho podle mne málo. Mě se tohle stane, když natankuju jo kvalitní plyn, kterého asi pak jednotka dává méně a upraví si časování vstřiku. Pak dává i méně benzínu a trošku mi to sem tam škubne. Ale po chvilce jízdy se to srovná. Když natankuju běžnou kvalitu, tak mi to nedělá.
Také to chce občas jezdit na benzín. Ne jen chvilku než to přepne. Pak to často blbne, neboť je voda v nádrži.
Tak znova mám problem když startuji na benzín!!!!Nejde to nastartovat na poprvé,napodruhé to nastartuje a zase zdechne,potřetí nastartuje rozjedu se a cuká to a zdechne,napočtvrté nastartuji rozjedu se pomalu a přepne se to na LPG a motor jede krásně necuká a jede jak větr!!!Moje kontrolka motoru se rožla POPRVE když jsem měl NAJETO 88 000KM!!!!!!!!!!!!A to fleš lube mám!!!
Re: LPG
Napsal: 10 srp 2012, 22:18
od jiri.vacha
Radek Š:jenom se zeptam,jaké množství benzínu máš v nádrži a jak ho tam máš dlouho?Mám stejné symptomy,když natankuji benzín do plna,tak mi v nádrži vydrží až tři měsíce.Jak se pomalu dostávám k prázdné nádrži,začne auto startovat tímto způsobem jako tvoje.Prostě ranní start asi na pětkrát.V nádrži je asi posledních 10 litrů.Jakmile natankuji nových cca 10 litrů benzínu,je po problému.Start normální,vyjedu někde na dálnici benzín skoro dosucha a natankuji nový,třeba jen 20 litrů.Veškeré problémy zmizí.
Už jsme zkoušeli všechno možný,nic jsme nenašli.Jediný co mně napadá je snad zkažený benzín,je to divný ale logicky to tak vychází.Od té doby co jsem k tomuto dospěl tankuji jen po 10 litrech a mam pokoj,startuju normálně.Možná si někdo bude myslet že jsem blásen,ale nikdo není schopen říct jinný důvod,upozornuji,že se na autě zkoušelo všechno,od diagnostiky po výměny všeho možnýho a nic se nenašlo,pouze ta výměna paliva
A ted babo rad
Re: LPG
Napsal: 10 srp 2012, 23:01
od Farrael
Napadá mě voda v nádrži. Je důležitý, aby se občas jelo na benzín. Ne se používal jen ke startu. Pak tam zkondenzovává voda a dělá vám to tohle.
Re: LPG
Napsal: 12 srp 2012, 14:54
od Radek Švub
jiri.vacha píše:Radek Š:jenom se zeptam,jaké množství benzínu máš v nádrži a jak ho tam máš dlouho?Mám stejné symptomy,když natankuji benzín do plna,tak mi v nádrži vydrží až tři měsíce.Jak se pomalu dostávám k prázdné nádrži,začne auto startovat tímto způsobem jako tvoje.Prostě ranní start asi na pětkrát.V nádrži je asi posledních 10 litrů.Jakmile natankuji nových cca 10 litrů benzínu,je po problému.Start normální,vyjedu někde na dálnici benzín skoro dosucha a natankuji nový,třeba jen 20 litrů.Veškeré problémy zmizí.
Už jsme zkoušeli všechno možný,nic jsme nenašli.Jediný co mně napadá je snad zkažený benzín,je to divný ale logicky to tak vychází.Od té doby co jsem k tomuto dospěl tankuji jen po 10 litrech a mam pokoj,startuju normálně.Možná si někdo bude myslet že jsem blásen,ale nikdo není schopen říct jinný důvod,upozornuji,že se na autě zkoušelo všechno,od diagnostiky po výměny všeho možnýho a nic se nenašlo,pouze ta výměna paliva
A ted babo rad
Ale když je motor teplej tak staruje nádherně a není žádnej problem!!
Re: LPG
Napsal: 12 srp 2012, 17:19
od jiri.vacha
No dyt ti to píšu,,ranní start"přes den je to ok.Takže to vypadá na špatnou kvalitu paliva,já si myslím,že u studeného motoru je kvalita paliva důležitá,při teplém motoru to chytne na kde co.Nemůžu najít žádné jiné vysvětlení,a každému komu to říkam tak na mně čumí jak trubka.Zajímavý je že se to děje jen přes léto,v zimě sem to nezaznamenal.Loni v létě se mi to stalo poprvé,letos mam na plyn najeto cca 100tis.Myslel jsem že jsem to loni odstranil,ale letos se mi to opakovalo.Loni asi v červnu měl švára benzín za 12 kč,tak jsem od něj vzal plnou a po třech měsících mi to začalo blbnout(myslel jsem že v tom měl švára vodu).Udělal jsem všechno,na nic jsme nepřišli,natankoval jsem a bylo po problému,od té doby klid,jak tankuju po kouskách a vyjíždim to na nulu,je to v pohodě.Letos sem jel Chorvatsko a u Kolína shell měl akci tak jsem narval v-pover do plna.Měl jsem to tam dva měsíce a pak po návratu z chorvat začalo to zase,v nádrži zbývalo 10 max 15litrů,opět jsme hledali zkoumali,nic,tak jsem natankoval a bylo to pryč.Fakt mi to hlava nebere,ale asi to bude na vyčištění nádrže,jinak nevim a nikdo neporadí.