Intenzita regeneracia DPF filtra

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Pampa
**
Příspěvky: 238
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Pampa »

Mortis píše:Díky za info. Nebyl by problem vyjet na dálnici a tam to trochu prohnat, ale musel bych vědět kdy. Jak už se tu psalo, kdyby auto dalo vědět že chce reg. tak bych buď jel anebo by reg. ani nezačla. Nemám ani problém jednou za měsíc vyjet na dálnici preventivně, mám ji za rohem :) , ale straší mě to že tam třeba pojedu zbytečně. Já se tam budu půl hodiny prohánět a reg. se nespustí. A druhý den pojedu do práce a reg. schválně začne. Autu asi nejde naznačit že teď může začít s regenerací?
Zapoj si Torque a monitoruj si difencialny tlak na DPF, ked ti vylezie na asi 8mBar (na volnobeh), mozes cakat ze sa to onedlho zacne. Takze ak sa ti sama nezacina, lebo je to studene, a vidis ze to tam uz preliezlo na 9 alebo tak, proste zajazdi trochu agresivnejsie, on ked uvidi vysoku teplotu filtra (2. teplotne cidlo) tak ju spusti, uvidis ze sa teplota zvysi z 250 pri komotnej jazde alebo 300 pri trochu rychlejsej az 400 ked to viac tlacis, na tych 600 stupnov +/-50. Zaroven uvidis ze je zavreta recyklacia a ukazuje 0%.

A ci samotna recyklacia prebieha, uvidis na lambda sondach, su dve jedna pred a jedna za filtrom, ak ta druha ukazuje mensiu hodnotu ako prva, to znamena ze vo vyfuku ubodlo kysliku a jedina moznost je ze zhorel vo filtri s uhlikom na CO2.

Ak mas trochu technickeho citu aj sa naucis jazdit tak aby sa filter co najmenej zasieral a ako jazdit aby sa regeneroval samovolne (teplota 400 a viac a vysoka hodnota .8 a viac na labda sondach znamena sancu na miernu regeneraciu) a to nastava vtedy ked mas po ceste napriklad kopcek, teplota ti vybehne, a pustis pedal plynu UPLNE na 0 ... nie prejazdit to malym plynom, ale uplne na 0. Vtedy uvidis ze tam mas kratku chvilocku kedy to prebieha aj samovolne bez riadenia. A tiez zistis ze najhorsi killer na zaprasenie DFP je suvisla jazda po dialnici, tam sice mas vysoku teplotu ale ziaden kyslik lebo to nove nastavenie je urobene tak aby redukovalo NOx a tym padom je tam malo vzduchu vdaka agresivnej recyklacii a tym padom 1/ vela sadzi a 2/ malo kyslika na regeneraciu, takze ti kludne bude regenerovat kazdych 200 alebo aj menej KM ... ale o tom sa u uz pisalo. Dobre je na tom jedine to, ze pri dialnicnej jazde nepotrebuje na rovnaku teplotu nastriekat tolko nafty, takze ta recyklacia je setrnejsia ako pri pomalej jazde alebo dokonca volnobehu.

... inac podpisujem, ze tam tu jednu kontrolku dat mohli, ale tych veci co mi tam chybaju je viac :lol:
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Reklama
 

Mortis
*
Příspěvky: 94
Registrován: 08 říj 2018, 13:12

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Mortis »

Asi si budu muset koupit adapter. Jaký bys mi doporučil? Na netu byli spokojeni s tímhle ELM327 OBD2 Bluetooth/WIFI V1.5 Car Diagnostic Tool ELM 327 OBD II . A nebude se vzájemně rušit tenhle adaptér a normální tel. připojení přes bluetooth k autu? Abych mohl volat...
i40 100kW r.v.2012 černý
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od copper5252 »

ahoj lepší je verze 1.6 a víší ale zaleží co od toho chceš, jinak rušit by se to navzájem nemnělo
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Pampa
**
Příspěvky: 238
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Pampa »

Mortis píše:Asi si budu muset koupit adapter. Jaký bys mi doporučil? Na netu byli spokojeni s tímhle ELM327 OBD2 Bluetooth/WIFI V1.5 Car Diagnostic Tool ELM 327 OBD II . A nebude se vzájemně rušit tenhle adaptér a normální tel. připojení přes bluetooth k autu? Abych mohl volat...
Neviem presne ktory mam, ale treba verziu BT taku tu nizku placatu, lebo ten konektor je otoceny ku kolenu, tak nech to od tade netrci. Mam taku tu modru priehladnu verziu tak je dobre vidiet ledky.

Pouzivam to so starym vyradenym mobilom, taze cen neho netelefonujem, ale rusit by sa to nemalo.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Používám 2 adaptéry (pro účely testování), oba z Číny. Jeden vyšel na cca stovku, druhý zhruba 3x tolik. Ale hodnoty ukazují stejné.
Propojeno přes BT do telefonu, který je zároveň spárován s rádiem jako handsfree. Funguje to dobře, nic se neseká.
Torque ale není zapnutý pořád, nemusim to furt sledovat. Navíc je to docela žrout baterky.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Mortis
*
Příspěvky: 94
Registrován: 08 říj 2018, 13:12

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Mortis »

Ok dík vyzkouším
i40 100kW r.v.2012 černý
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20309
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Chasnik: Co nové aditivum do nafty? Pozoruješ nějaký rozdíl?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
R2-db269.cz
***
Příspěvky: 552
Registrován: 05 úno 2016, 23:33

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od R2-db269.cz »

Pampa píše:
Mortis píše:Díky za info. Nebyl by problem vyjet na dálnici a tam to trochu prohnat, ale musel bych vědět kdy. Jak už se tu psalo, kdyby auto dalo vědět že chce reg. tak bych buď jel anebo by reg. ani nezačla. Nemám ani problém jednou za měsíc vyjet na dálnici preventivně, mám ji za rohem :) , ale straší mě to že tam třeba pojedu zbytečně. Já se tam budu půl hodiny prohánět a reg. se nespustí. A druhý den pojedu do práce a reg. schválně začne. Autu asi nejde naznačit že teď může začít s regenerací?
Zapoj si Torque a monitoruj si difencialny tlak na DPF, ked ti vylezie na asi 8mBar (na volnobeh), mozes cakat ze sa to onedlho zacne. Takze ak sa ti sama nezacina, lebo je to studene, a vidis ze to tam uz preliezlo na 9 alebo tak, proste zajazdi trochu agresivnejsie, on ked uvidi vysoku teplotu filtra (2. teplotne cidlo) tak ju spusti, uvidis ze sa teplota zvysi z 250 pri komotnej jazde alebo 300 pri trochu rychlejsej az 400 ked to viac tlacis, na tych 600 stupnov +/-50. Zaroven uvidis ze je zavreta recyklacia a ukazuje 0%.

A ci samotna recyklacia prebieha, uvidis na lambda sondach, su dve jedna pred a jedna za filtrom, ak ta druha ukazuje mensiu hodnotu ako prva, to znamena ze vo vyfuku ubodlo kysliku a jedina moznost je ze zhorel vo filtri s uhlikom na CO2.

Ak mas trochu technickeho citu aj sa naucis jazdit tak aby sa filter co najmenej zasieral a ako jazdit aby sa regeneroval samovolne (teplota 400 a viac a vysoka hodnota .8 a viac na labda sondach znamena sancu na miernu regeneraciu) a to nastava vtedy ked mas po ceste napriklad kopcek, teplota ti vybehne, a pustis pedal plynu UPLNE na 0 ... nie prejazdit to malym plynom, ale uplne na 0. Vtedy uvidis ze tam mas kratku chvilocku kedy to prebieha aj samovolne bez riadenia. A tiez zistis ze najhorsi killer na zaprasenie DFP je suvisla jazda po dialnici, tam sice mas vysoku teplotu ale ziaden kyslik lebo to nove nastavenie je urobene tak aby redukovalo NOx a tym padom je tam malo vzduchu vdaka agresivnej recyklacii a tym padom 1/ vela sadzi a 2/ malo kyslika na regeneraciu, takze ti kludne bude regenerovat kazdych 200 alebo aj menej KM ... ale o tom sa u uz pisalo. Dobre je na tom jedine to, ze pri dialnicnej jazde nepotrebuje na rovnaku teplotu nastriekat tolko nafty, takze ta recyklacia je setrnejsia ako pri pomalej jazde alebo dokonca volnobehu.

... inac podpisujem, ze tam tu jednu kontrolku dat mohli, ale tych veci co mi tam chybaju je viac :lol:


Nemohl bys prosím poslat Layout nastavení Torque s ciferníky co jsou k tomu potřeba?
Hyundai i30 3.gen Fastback 1.4 T-GDI 103kW 7DCT Style Clean Slate
Hyundai i30 2.gen Combi 1.6 CRDI 81kW Weekend Design Ara Blue - prodáno
Hyundai i30 1.gen Hatchback 1.4 CVVT - prodáno
Škoda Octavia 1.9 tdi 81kW
Škoda Favorit
Opel Vectra 2.0i
Pampa
**
Příspěvky: 238
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Pampa »

R2-db269.cz píše:
Nemohl bys prosím poslat Layout nastavení Torque s ciferníky co jsou k tomu potřeba?
Horny riadok je teplota pred a za filtrom - velke zvysenie znamena aktivne vypalovanie

druhy riadok vlavo je tlak na filtri - hodnota 0,7 znamena prazdny filter, hodnota blizka 10 znamena plny filter a skore zacatie aktivneho vypalovania (vsetko na volnobeh bez plynu), skace to po 0,7, takze ak tam vidis 1,4 tak je to jeden cvak za 0,7 atd

druhy riadok vpravo je EGR - pokail je tam 0 a vysoka teplota filtra (tak od 400 stupnov) tak je sanca na regeneraciu - nastane po tom spominanom kopceku ked uvolnis plynovy pedal na 0 a tiez ked zacne aktivna rege.

treti riadok je lambda pred a za filtrom - ak je ta druha nizsie ako ta prva, to znamena ze za filtrom je mensie mnozstvo kyslika a teda prebieha vypalovanie

tym sa samozrejme myslia ustalene hodnoty, tomu plynu chvilu trva nez prejde filtrom, takze treba pocitat s nejakym oneskorenim na hodnotach "za"
Přílohy
DSC05352x.jpg
DSC05352x.jpg (119.44 KiB) Zobrazeno 3946 x
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
R2-db269.cz
***
Příspěvky: 552
Registrován: 05 úno 2016, 23:33

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od R2-db269.cz »

Díky, mám nastaveno tak jsem zvědav jak to bude vypadat. V neděli jedu do Alp tak bude dost času na testování.
Hyundai i30 3.gen Fastback 1.4 T-GDI 103kW 7DCT Style Clean Slate
Hyundai i30 2.gen Combi 1.6 CRDI 81kW Weekend Design Ara Blue - prodáno
Hyundai i30 1.gen Hatchback 1.4 CVVT - prodáno
Škoda Octavia 1.9 tdi 81kW
Škoda Favorit
Opel Vectra 2.0i
Uživatelský avatar
R2-db269.cz
***
Příspěvky: 552
Registrován: 05 úno 2016, 23:33

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od R2-db269.cz »

Akorát teď jsem si všiml, že mi to místo hodnoty v barech ukazuje psi i když mám v menu nastavené bary.
Hyundai i30 3.gen Fastback 1.4 T-GDI 103kW 7DCT Style Clean Slate
Hyundai i30 2.gen Combi 1.6 CRDI 81kW Weekend Design Ara Blue - prodáno
Hyundai i30 1.gen Hatchback 1.4 CVVT - prodáno
Škoda Octavia 1.9 tdi 81kW
Škoda Favorit
Opel Vectra 2.0i
Uživatelský avatar
R2-db269.cz
***
Příspěvky: 552
Registrován: 05 úno 2016, 23:33

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od R2-db269.cz »

Tak jsem sledoval aktivitu při cestě na lyže do Rakouska. Ve chvíli kdy se pohyboval tlak ve filtru asi někde okolo 8-9 barů začala po nějaké době stoupat teplota na filtru přes 600 stupňů. V tu chvíli jsem pozoroval i vcelku rychlé klesání tlaku ve filtru. Na senzorech vzduchu jsem ale nic nepozoroval.
Hyundai i30 3.gen Fastback 1.4 T-GDI 103kW 7DCT Style Clean Slate
Hyundai i30 2.gen Combi 1.6 CRDI 81kW Weekend Design Ara Blue - prodáno
Hyundai i30 1.gen Hatchback 1.4 CVVT - prodáno
Škoda Octavia 1.9 tdi 81kW
Škoda Favorit
Opel Vectra 2.0i
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Axel.Foley píše:Chasnik: Co nové aditivum do nafty? Pozoruješ nějaký rozdíl?
Zatím jsem ho neotevřel, momentálně probíhá test, jak se změní chování DPF, pokud aditiva vysadím a budu navíc používat běžnou naftu. Předtím jsem téměř výhradně jezdil na EuroOil bez biosložky. Poslední 4 tankování proběhla na Tank ONO a jednou v Globusu - pokaždé nafta standard, nikoli aditivovaná paliva (jak ONO, tak Globus je jinak v nabídce mají).
Překvapivě jsou i tak intervaly regenerace dlouhé, takto to vypadá poslední dobou: 517, 531, 525 (přerušená), 191, 490, 746 (přerušená), 45, 431, 541, 513.

Takže čísla jsou úplně jiná než v létě nebo na podzim. Zatím to vypadá, že na intenzitu zaplnění DPF filtru má víc než aditivování paliva vliv venkovní teploty. Nevím, jestli je to dané teplotou nasávaného vzduchu nebo teplotou samotného těla filtru... Ale i tak mě překvapuje, že zřejmě vnější teplota má takový vliv.

Každopádně by mě zajímalo, jak jste na tom ostatní, také pozorujete prodloužené intervaly regenerace DPF?

Jsem zvědavý, jestli se to zase začne na jaře zkracovat. Minulé jaro jsem pozoroval podobný efekt, avšak o hodně slabší. Tam šly intervaly někam k hranici 400 km, skutečný skok dolů nastal přesně po 1. garančce, ale o tom jsem už tady psal.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20309
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Chasnik: Díky za informaci. Uvidíme na jaře.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Mortis
*
Příspěvky: 94
Registrován: 08 říj 2018, 13:12

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Mortis »

Chtěl jsem si nastavit ciferníky podle vás, ale ty senzory nebo hodnoty nemůžu v Torque najít. Vy máte pro verzi?
i40 100kW r.v.2012 černý
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“