Intenzita regeneracia DPF filtra
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
DPFPres a EGR ukazuju hned po nastartovani
ostatne cidla zacnu ukazovat az po zohriati, inak mi to ukazuje bez nejaky prekrucani nastaveni atd.
mam klasicku modru BT skatulku, po vypnuti motora to ale musim obycajne restartovat tak, ze vypnem a zapnem program, tak to skus zohriat a restartovat program, inak ma nic nenapada.
ostatne cidla zacnu ukazovat az po zohriati, inak mi to ukazuje bez nejaky prekrucani nastaveni atd.
mam klasicku modru BT skatulku, po vypnuti motora to ale musim obycajne restartovat tak, ze vypnem a zapnem program, tak to skus zohriat a restartovat program, inak ma nic nenapada.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
- Reklama
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Mám dva adaptéry: jeden se automaticky vypne 30 minut poté, co se po něm nic nepožaduje (=vypne se Torque). Druhý vypínám ručně, ale když náhodou zapomenu, tak i po víkendu v pohodě nastartuju, stand-by odběr je minimální.Mortis píše:Tak to chtělo PRO verzi. Všechno nastaveno, tak jsem zvědav jak to bude fungovat. Může tam ten adaptér v konektoru zůstávat na stálo? Nežere to baterku, pořád to bliká i když je motor vypnutý. A nemůže to nějak vyhořet?
Teplota DPF se mi v normálním režimu zobrazuje okolo -39, při regeneraci cca -37.5, tam ty hodnoty Torque špatně přepočítává.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- R2-db269.cz
- ***
- Příspěvky: 552
- Registrován: 05 úno 2016, 23:33
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Máš odkaz na ten co se dá vypínat ručně?
Hyundai i30 3.gen Fastback 1.4 T-GDI 103kW 7DCT Style Clean Slate
Hyundai i30 2.gen Combi 1.6 CRDI 81kW Weekend Design Ara Blue - prodáno
Hyundai i30 1.gen Hatchback 1.4 CVVT - prodáno
Škoda Octavia 1.9 tdi 81kW
Škoda Favorit
Opel Vectra 2.0i
Hyundai i30 2.gen Combi 1.6 CRDI 81kW Weekend Design Ara Blue - prodáno
Hyundai i30 1.gen Hatchback 1.4 CVVT - prodáno
Škoda Octavia 1.9 tdi 81kW
Škoda Favorit
Opel Vectra 2.0i
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Už je přebrandovaný, původní odkaz z nákupu v r. 2017 už není aktivní, ale je to tento:
https://www.ebay.com/itm/Super-Mini-ELM ... :rk:4:pf:0
Mimochodem, ten druhý je 3x dražší, ale ukazuje ty samé hodnoty. Akorát se mi nikdy neseknul, ten první za víc než rok provozu (není zapnutý trvale) asi dvakrát.
https://www.ebay.com/itm/263738449051?v ... 3d68095c9b
Výhoda u toho druhého je, že se nabízí i v provedení Wi-Fi, vhodném pro "zatímještěnesežrané jabko". Torque Wi-Fi připojení podporuje. Čímž nechci říct, že neexistují levnější WI-FI OBDII adaptéry, akorát jsem je nehledal, nebylo potřeba.
Odkazy pro ALÍ-ky
https://www.aliexpress.com/item/Super-M ... st=ae803_4
https://www.aliexpress.com/item/2015-pr ... st=ae803_4
https://www.ebay.com/itm/Super-Mini-ELM ... :rk:4:pf:0
Mimochodem, ten druhý je 3x dražší, ale ukazuje ty samé hodnoty. Akorát se mi nikdy neseknul, ten první za víc než rok provozu (není zapnutý trvale) asi dvakrát.
https://www.ebay.com/itm/263738449051?v ... 3d68095c9b
Výhoda u toho druhého je, že se nabízí i v provedení Wi-Fi, vhodném pro "zatímještěnesežrané jabko". Torque Wi-Fi připojení podporuje. Čímž nechci říct, že neexistují levnější WI-FI OBDII adaptéry, akorát jsem je nehledal, nebylo potřeba.
Odkazy pro ALÍ-ky
https://www.aliexpress.com/item/Super-M ... st=ae803_4
https://www.aliexpress.com/item/2015-pr ... st=ae803_4
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Chasnik: Jak se to u tebe vyvíjí s regeneracemi?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Takže teplota DPF stále -40 a tlak stále -17. Navíc nevím jak to nastavit aby se mi zobrazil nebo uložil zaznam celé cesty. Během cesty to ukazuje pouze okamžité hodnoty ale ne průběh a po vypnutí motoru mi zmizí úplně všechno. Navíc třeba teplotu oleje neukazuje vůbec (i když to pro mě není důležité).
i40 100kW r.v.2012 černý
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Axel: furt okolo 500 zatím, uvidíme, až se oteplí.
Mortis: co máš za auto? Mě se dif. tlaky i teplota oleje ukazuje. Logování je možné, je potřeba si pohrát v nastavení Torque. Lze tam navolit, jaké hodnoty loguješ a v jakém intervalu. Teď jsem tady nakrátko, takže nemám tolik času, abych to vysvětloval. Logy se ukládají v .csv formátu a jdou potom exportovat do excelu, kde si s nimi můžeš dále hrát.
Mortis: co máš za auto? Mě se dif. tlaky i teplota oleje ukazuje. Logování je možné, je potřeba si pohrát v nastavení Torque. Lze tam navolit, jaké hodnoty loguješ a v jakém intervalu. Teď jsem tady nakrátko, takže nemám tolik času, abych to vysvětloval. Logy se ukládají v .csv formátu a jdou potom exportovat do excelu, kde si s nimi můžeš dále hrát.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
i40 100kW 2012. Myslel jsem že mi ten celý graf z cesty zůstane uložený někde v tel. že se na něho podívám jako na fotku třeba . Asi zkusím koupit ještě jiny adaptér podle tvého odkazu.
i40 100kW r.v.2012 černý
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Zostane, ale musis si nastavit co chces logovat (podobne ako si vyberies displeje na obrazovku) a pred cestou zapnut logovanie ... alebo si mozes nastavit automaticky start logovania pri pohybe auta.Mortis píše:i40 100kW 2012. Myslel jsem že mi ten celý graf z cesty zůstane uložený někde v tel. že se na něho podívám jako na fotku třeba . Asi zkusím koupit ještě jiny adaptér podle tvého odkazu.
Potom si tie data posles do PC (zozipovany .CSV subor) a pozries napriklad excelom (ako tabulku alebo graf)
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
- branislav888
- Příspěvky: 3
- Registrován: 22 úno 2019, 08:57
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Ahojte, je táto diskusia ešte trochu živá?
Všetko som to tu 3 krát prečítal. Samozrejme tiež mám tento problém.
Auto má niečo viac než 9 mesiacov a niečo viac než 46 tisíc km. Olej som vymenil už tri krát. Po garančnej prehliadke pri 30 tisíc km som si všimol, že mi začalo stále častejšie a častejšie vypaľovať. Už som medzitým vymenil znova olej pri 43 tisíc km. Padalo to postupne z asi 600 km intervalu na 150 km interval. Niekedy mám dokonca len okolo 120 km. Vypaľuje mi to už dva krát denne. A to jazdím len diaľkovo okresky cca 100 km/h na 5ke a diaľnice cca 120 km/h na 6ke. Mesačne spravím asi 5 tisíc km.
Už som s tým bol vo viacerých servisoch a stále tvrdia, že je všetko OK. Je mi jasné, že upravili software riadiacej jednotky motora. Samé od seba by sa to hentak nezmenilo. Jazdím každý deň rovnako. Samozrejme olej pribúda. Vypaľovanie dokončím vždy keď sa to dá. Trvá to cca 25-30 km.
Vy ostatní ako to riešite?
Ďakujem.
_________________
i30 kombi 1,6 CRDi 81 kw, manual, Family, polar white, 10.7.2018
Všetko som to tu 3 krát prečítal. Samozrejme tiež mám tento problém.
Auto má niečo viac než 9 mesiacov a niečo viac než 46 tisíc km. Olej som vymenil už tri krát. Po garančnej prehliadke pri 30 tisíc km som si všimol, že mi začalo stále častejšie a častejšie vypaľovať. Už som medzitým vymenil znova olej pri 43 tisíc km. Padalo to postupne z asi 600 km intervalu na 150 km interval. Niekedy mám dokonca len okolo 120 km. Vypaľuje mi to už dva krát denne. A to jazdím len diaľkovo okresky cca 100 km/h na 5ke a diaľnice cca 120 km/h na 6ke. Mesačne spravím asi 5 tisíc km.
Už som s tým bol vo viacerých servisoch a stále tvrdia, že je všetko OK. Je mi jasné, že upravili software riadiacej jednotky motora. Samé od seba by sa to hentak nezmenilo. Jazdím každý deň rovnako. Samozrejme olej pribúda. Vypaľovanie dokončím vždy keď sa to dá. Trvá to cca 25-30 km.
Vy ostatní ako to riešite?
Ďakujem.
_________________
i30 kombi 1,6 CRDi 81 kw, manual, Family, polar white, 10.7.2018
i30 kombi 1,6 CRDi 81 kw, manual, Family, polar white, 10.7.2018
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napoj si toque a pozri hodnoty pred a po vypalovani, potom sa ti da nieco poradit. Su dve moznotsi, bud ti to prilis smradi, alebo to mas zanesene nevypalitelne, podla cisiel zistis v com je problem. NIekde v historii najdes hodnoty ake by to malo davat.
POkial jazdis dialnice po rovinke ustalenou rychlostou a najlepsie na tempomat, tak to je prave rezim ktory prakticky nedovoluje samovolnu regeneraciu, takze nie je sa prilis comu divit. Nizke dovolene limity na NOX znamenaju bohatu zmes, ta znamena vela sadzi a to znamena caste vypalovanie, to je cely problem a nic s tym neurobis.
A pokial sa ti zda ze sa to nedavno zhorsilo, je to mozne, mam pocit ze v teple mi to vypaluje castejsie.
POkial jazdis dialnice po rovinke ustalenou rychlostou a najlepsie na tempomat, tak to je prave rezim ktory prakticky nedovoluje samovolnu regeneraciu, takze nie je sa prilis comu divit. Nizke dovolene limity na NOX znamenaju bohatu zmes, ta znamena vela sadzi a to znamena caste vypalovanie, to je cely problem a nic s tym neurobis.
A pokial sa ti zda ze sa to nedavno zhorsilo, je to mozne, mam pocit ze v teple mi to vypaluje castejsie.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Určitě to v teple vypaluje častěji, ještě nemám jarní čísla, ale už vidím, že zimní cca 500 km intervaly se zase zkracují. Jinak mám opačnou zkušenost oproti Pampovi: když jedu delší dobu s mírným tahem motoru ve středních otáčkách (např. mírné stoupání na dálnici, rychlost cca 110 - 120), tak pozoruju zvýšenou teplotu u DPF (okolo 400 - 450, běžně je 180 - 250, při rege 580 - 650), zatímco EGR není zablokovaný na nule. Vysvětluju si to jako pasivní regeneraci při přebytku vzduchu ve výfuku, později i pozoruji snížené diferenční tlaky (což by právě mělo znamenat zmenšení objemu sazí v DPF...)
A když to tlačím víc, ne úplná pila, ale tacho okolo 140 - 150, tak v létě při delší jízdě spadnou intervaly rege pod 200 km.
branislav: 46 tkm za třičtvrtě roku, to je slušný nájezd. To já udělám za rok. Taky jezdím spíš klidněji, ale přes zimu mívám rege okolo 500 km. Tankuju nejčastěji EuroOil (nafta bez biosložky) a používám aditiva. Do loňska VIF, na podzim jsem přešel na Millers Oils. Délku vypalování mám obdobně, spíš je to dáno časem, ale na dálnici klidně i 35 km.
Zkus to víc sledovat, ať máš přesnější údaje. Doporučuji aditivovat naftu. Pokud se rozsvítí kontrolka motoru, reklamovat. Mě v 35 tkm měnili přední lambda sondu - k problému došlo pár týdnů po garančce, kdy se začaly podezřele zkracovat intervaly regenerace. Podrobnější informace jsem v servisu nedostal, ale mezi techniky jsem zaslechl větu: "tam teď patří jiná lambda" - no tak co si mám o tom myslet...
A když to tlačím víc, ne úplná pila, ale tacho okolo 140 - 150, tak v létě při delší jízdě spadnou intervaly rege pod 200 km.
branislav: 46 tkm za třičtvrtě roku, to je slušný nájezd. To já udělám za rok. Taky jezdím spíš klidněji, ale přes zimu mívám rege okolo 500 km. Tankuju nejčastěji EuroOil (nafta bez biosložky) a používám aditiva. Do loňska VIF, na podzim jsem přešel na Millers Oils. Délku vypalování mám obdobně, spíš je to dáno časem, ale na dálnici klidně i 35 km.
Zkus to víc sledovat, ať máš přesnější údaje. Doporučuji aditivovat naftu. Pokud se rozsvítí kontrolka motoru, reklamovat. Mě v 35 tkm měnili přední lambda sondu - k problému došlo pár týdnů po garančce, kdy se začaly podezřele zkracovat intervaly regenerace. Podrobnější informace jsem v servisu nedostal, ale mezi techniky jsem zaslechl větu: "tam teď patří jiná lambda" - no tak co si mám o tom myslet...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
No to ano teplota pri takej jazde je vysoka, ale mne lambdy ukazuju pri tom tak nizky obsak kyslika ze regeneracia nehrozi, su pred aj za filtrom rovnake, cize naozaj sa nic nedeje a dif. tlak po takej jazde sa nezlepsi. - este raz, hovorim o ustalenej jazde po rovinke.Chasnik píše:Jinak mám opačnou zkušenost oproti Pampovi: když jedu delší dobu s mírným tahem motoru ve středních otáčkách (např. mírné stoupání na dálnici, rychlost cca 110 - 120), tak pozoruju zvýšenou teplotu u DPF (okolo 400 - 450, běžně je 180 - 250, při rege 580 - 650), zatímco EGR není zablokovaný na nule. Vysvětluju si to jako pasivní regeneraci při přebytku vzduchu ve výfuku, později i pozoruji snížené diferenční tlaky (což by právě mělo znamenat zmenšení objemu sazí v DPF...)
Jediny sposob ktory som vypozoroval pri jazde po dialnici (alebo pri rychlejsej jazde) je, ked je maly kopcek kde sa to dobre vyhreje a potom z kopceka but pustis plyn uplne na nulu (ale naozaj uplne na nulu - brzdenie motorom, nestaci ubrat, treba uplne pustit), vtedy sa uplne zavrie EGR a vo vyfuku je cisty kyslik alebo vyradit a potom sice EGR nie je uplne zavrete, ale aj tak je vo vyfuku vysoky podiel kyslika, vtedy vidim na lamdach rozdiel asi 2 takze vtedy regeneracia prebieha. A je potom aj vidiet nizsi tlak na volnobeh.
V kazdom pripade je urcite lepsie ked regeneracia prebehne po dialnici ako pri stati alebo posunovani po meste, lebo motoru staci prihrievat naftou len malinko (napriklad zo 400 na 600 ako z 200 na 600), a teda je len male nebezpecie prenikania nafty do oleja. Takze to co som pisal predtym nie je treba brat akoze jazda po dialninici niecomu skodi. Len proste nie je treba ocakavat ze sa po dialnici ten interval nejako znizi.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Po 4 měsících a 3000 km najetých po městě, krátké trasy. Bez problémů. Auto s servisu kvůli jiné závadě, ze zvědavosti jsem nechal skontrolovat DPF - usazeniny 17 G (nevím čeho). Po nucené reg usazeniny 0. Takže teoreticky stačí jednou za půl roku nucená reg a víc se nestarat? To mi přijde moc jednoduché ale bylo by to fajn.
i40 100kW r.v.2012 černý
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Usazeniny 17 g samo o sobě nic neříká. Buď jsou spalitelné a pak se spálí během regenerace - ať už běžné, nebo servisní nucené. A nebo jsou to úsady nespalitelné, které vznikají při běžném provozu (potom je životnost filtru nad 250 tkm) případně se usazují rychleji a zkracují jeho životnost. Příčinou je nekvalitní nafta nebo špatně nastavený režim vstřikování a spalování.
Běžná elektronická diagnostika nedokáže poznat, jestli jsou úsady spalitené nebo nespalitelné. Každopádně, jestli máš po renegeraci nula gramů, tak je to v pohodě.
Mimochodem, já mám najeto téměř 70 tkm a po regeneraci mám shodné diferenční volnoběhové tlaky jako u nového auta. Čili buď se to zanáší opravu velmi pomalu nebo ŘJ postupně s najetými kilometry dělá softwarovou korekci čidel, aby to ukazovalo furt dobře, i když se to postupně zanáší..
Běžná elektronická diagnostika nedokáže poznat, jestli jsou úsady spalitené nebo nespalitelné. Každopádně, jestli máš po renegeraci nula gramů, tak je to v pohodě.
Mimochodem, já mám najeto téměř 70 tkm a po regeneraci mám shodné diferenční volnoběhové tlaky jako u nového auta. Čili buď se to zanáší opravu velmi pomalu nebo ŘJ postupně s najetými kilometry dělá softwarovou korekci čidel, aby to ukazovalo furt dobře, i když se to postupně zanáší..
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)