Stránka 38 z 58
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 29 led 2019, 16:34
od dibarbora
Zatial by som povedal OK ale 25tkm je málo na nejaké hodnotenie spoľahlivosti.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 29 led 2019, 18:41
od Votavik
Zatim 18000 a naprosta spokojenost
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 16 čer 2019, 14:44
od proviron
ahojte, poprosím Vás o radu, neviem sa rozhodnúť nad motorom, zobrať atmosferu, alebo 1,4Tgdi, auto síce bude ako rodinné, ale 80% bude slúžiť mne na dochádzanie do práce po okreskách čo je 10km do a 10km z práce, v týždni bežné nákupy, cez víkend nejaké ryby, turistika, občas dielnica....čo by ste mi doporučili ?
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 16 čer 2019, 15:18
od idam.i
Podla toho čo píšeš,tak by ti mala stačiť atmosféra.No pokiaľ môžeš ísť do turba,tak choď .Určite budú chvíle keď to oceníš.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 16 čer 2019, 15:52
od dibarbora
proviron píše:ahojte, poprosím Vás o radu, neviem sa rozhodnúť nad motorom, zobrať atmosferu, alebo 1,4Tgdi, auto síce bude ako rodinné, ale 80% bude slúžiť mne na dochádzanie do práce po okreskách čo je 10km do a 10km z práce, v týždni bežné nákupy, cez víkend nejaké ryby, turistika, občas dielnica....čo by ste mi doporučili ?
Obzrieť sa kde majú k dispozícii predvádzacie vozidlá a ísť vyskúšať. Ako už bolo spomenuté, 1,4 atmo by na poskakovanie do práce mala stačiť. Na všetko ostatné je to už len kompromis s dynamikou základnej motorizácie. Treba vyberať aj z ohľadom na motorizáciu bývalého auta, aj 20r octavia tdi v dobrom stave bude na tom pocitovo lepšie ako 1,4 atmosféra.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 16 čer 2019, 21:05
od proviron
Obzrieť sa kde majú k dispozícii predvádzacie vozidlá a ísť vyskúšať. Ako už bolo spomenuté, 1,4 atmo by na poskakovanie do práce mala stačiť. Na všetko ostatné je to už len kompromis s dynamikou základnej motorizácie. Treba vyberať aj z ohľadom na motorizáciu bývalého auta, aj 20r octavia tdi v dobrom stave bude na tom pocitovo lepšie ako 1,4 atmosféra.
mam staru fabiu 1.4 mpi načipovanu od Cimbu....uvažujem aj o i20 1,4 len neviem, ako je to tam s miestom pre pasažierov
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 16 čer 2019, 22:40
od Zubesuch
i20 na tom podla mna bude lepsie ako stara fabia co sa tyka priestoru. Ale ak ma auto sluzit ako rodinne tak by som určite šiel do i30 aj ked so zakladnou motorizaciou. to auto je dalej v každom jednom ohlade, od vnutorneho priestoru, bezpecnosti aktivnej, pasivnej, odhlucnenia...
co sa tyka vyberu samotnej motorizacie tak na poskakovačky dom - praca - dom sa najviac hodí 1.4 atmo. bez debat.
v pripade cestovania 4+ osob vozidlom vyssi vykon t-gdi ocenis. to je pravda. Avsak ak ti vykon doteraz nejak nechybal, co asi pri fabii 1.4 nechybal, a vies jazdit s rozvahou, tak by som sa toho nejak neobaval. Dynamika bude velmi podobna. Sice nebudes narychlejsi, ale komfort cestovania pri 120kmh bude inde ako vo fabii.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 26 čer 2019, 13:08
od Filip83
Zdravím, jsem tu nový, právě jsem si koupil i30 kombi s 1.4 t gdi motorem a musím říct, že je to báseň. Zatím jsem jezdil s Octavií 1.6 atmo 10 let, ale to se nedá srovnávat. Když potřebuji předjet, tak ten výkon s i30 tam prostě je. Měl jsem jen obavu ze spotřeby, ale i ta je zatím lepší s turbem, což jsem nečekal. Zatím mám nalítáno 800 km.
S eko jízdou, vervou 100 v nádrži jsme si přivezli auto z Trutnova do Přerova (220 km z kopce) s průměrkou dle pp 5.1 l/100km.
Vcera jsem jel Brno a zpět hlavně po dálnici (250 km, alespoň 20 km zúžených pruhů) s průměrkou 5.3.
Všechno jezdím mezi 2000 - 3000 otáčkami. Ale je pravda, že motor je hodně citlivý na styl jízdy.
Stejná trasa do práce 10 km a zpět 10 km se dá jet za 5.3 i za 6.5 s drobnými odchylkami v řízení.
Manželka jezdí za 6l
Očekávám, že až to nebudu tak šetřit, tak se dostanu tak na 6l, ale i to je hezké.
Jinak motor je krásně tichý, i30 krásně letí na rozbořených cestách, opravdu si to užívám.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 09 črc 2019, 12:05
od Filip83
Jinak, když už byla řeč o oleji. Tak já už mám v manuálu předepsaný olej 0w-30 Acea C2. Asi nové motory s GPF.
Ptal jsem se autorizovaného servisu na cenu výměny oleje a olej. filtru a řekli mi 4000,- ale bylo možno se s nimi domluvit, že si olej přivezu sám a pak cena klesla na cca.1100,- (plus ten olej, který si přivezu), takže jsem na půlce.
O té C2 jsem četl, že to bude podobně řídké jako A5, ale našel jsem olej od Shellu: 0W-30 Acea C2/C3, tak tam budu lít ten.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 09 črc 2019, 12:34
od TheCory
Za 5,1 a za 5,3?
Tak to já jsem rád, když jedu delší trasu pod 7 a průměrnou mám skoro 7,5. Ale jízdu si užívám, zahřátý motor točím do otáček (teda, prozatím jsem odtočil, auto mi odtáhli, porucha asi někde u turba).
Za 5,5 jsem jezdil s dieslovou Octávií
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 09 črc 2019, 13:45
od madPav3L
Všechno je to o stylu jízdy a o tom jaké trasy kdo jezdí. Když jsem auto zajížděl, tak jsem byl průměrnou spotřebou pod 6l, protože jsem to nehonil. Teď mám najeto asi 2000 km a průměrnou spotřebu dle PP mám 6,5 l, protože rád jezdím rychleji a nerozjíždím se pomalu.
Třeba kratší trasa z města domů (do kopce) jsem v průměru na 7,5-9 l, záleží jak na to šlápnu
v opačném směru z kopce je to zase pod 6l.
Na delších trasách je to pak kolem těch 6,5 l.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 25 črc 2019, 10:52
od [SK]peter
zdravim, na nete neviem najsť vykonovu krivku tohto motora. nema niekto?
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 25 črc 2019, 11:04
od madPav3L
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 25 črc 2019, 13:04
od [SK]peter
dikes, to znamena,že si vie motor udržať svoj maximalny výkon 140 koní do otačok 6000. resp ich dosahuje v pasme 5000-6000 otačok.
mam totiž tiež DCT a minule pri predbiehani a asi 110km/h ťahala na 3jke pri 6000 otačok a zdalo sa mi že už len hučim a prečo nepreradí... ale ten vykon tam teda bol
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 25 črc 2019, 13:23
od Tudy
Ne, znamená to, že motor pěkně táhne do cca 4,5 tis./min, pak už se koná jen placebo zvukový efekt, páč krouťák jde dost strmě dolů - auto už moc zrychlovat nebude (ale ani neumře, spíš si bude držet konstatní rychlost). Vyplatí se vytočit na max cca 5,5 tis a pak hned řadit nahoru (např. ze 4 na 5), ale točit to dlouhodobě nad 5 tis nemá žádný smysl.
Turbobenzíny a tenhle kousek obvzlášť, mají tvar své křivky dost podobný typickým představitelům turbodehtů...