Stránka 39 z 47
Re: Zkušenosti s provozem
Napsal: 14 pro 2015, 14:03
od Vlado D
airwaves píše:SM číslo 47/2015 strana 31. Malinkatá tabulka malinkaté písmo. A ani to nebolelo a ix20 je nejspolehlivější české auto.
Jo být první embéčko to by byl titulek přes první stranu SM! Korejci dělaj velkou chybu že si nekoupili žádnej českej časopis.
Pozdravujem všetkých.
Čo sa týka "objektívnosti" českých a slovenských motoristických novinárov, tak sme v zhode.
Postavenie v tabuľke ma ako majiteľa ix20 mierne potešilo, ale mám na podobné rebríčky dosť skeptický názor, pretože:
1. Kto stanoví, či vypálenie 5 žiaroviek za 3 roky je vážnejšia porucha ako povedzme výmena spínača cúvacích svetiel?
2. Trojročné auto má v našich končinách nabehané v priemere nejakých 30 - 40 kkm, v Nemecku je to cca 3x viac. Tým chcem povedať, že okrem veku auta by sa mali brať do úvahy aj najazdené km a ďalšie faktory (ne/garážovanie vozidla, spôsob jazdy majiteľa, prevažujúce krátke jazdy v meste, alebo dlhé na diaľnici, ...).
3. Ak má jeden typ auta povedzme štatisticky 4% poruchovosť a druhý 5%, tak je to v praxi de facto jedno, ale v rebríčku to môže robiť rozdiel viacerých priečok.
4. Jedná sa vždy o štatistiku, takže pri troche šťastia sa môže kaziť low endová Dacia oveľa menej ako drahý čo ja viem BMW.
5. Ak sa bude kaziť Dacia zhruba rovnako, alebo trocha viac ako BMW, tak za opravy zaplatí majiteľ BMW určite o dosť viac. Lebo nižšia poruchovosť neznamená automaticky aj nižšie náklady na opravy.
Paralela: Auto s 470 l kufrom má o pár % menší objem ako vozidlo s 500 l batožinovým priestorom. To ale nemusí nutne znamenať, že sa do druhého zmestí viac ako do prvého. Jednak kvôli metodike merania a dvak kvôli tvaru kufra.
Takže toľko o mojej skepse k podobným rebríčkom. A to som ešte nechal bokom motiváciu typu VW Golf - ADAC.
Re: Zkušenosti s provozem
Napsal: 29 pro 2015, 09:38
od gambi
Dobrý den, zkušenost s vozidlem mám dobrou, ale mám na Vás otázku. Mladá řidička nám čelně nabourala do auta a vůbec nevím zda to půjde ještě opravit, teda či se to oplatí.
Re: Zkušenosti s provozem
Napsal: 29 pro 2015, 20:38
od vorlajz
nejsem přímo mechanik či technik, ale tipuji, že to opravit půjde...
jestli teda není něco s motorem...
blatník, kapota, nárazník, nosník nárazníku, chladič... apod. to se dá vše vyměnit ne?
hlavně, že se nikomu nic nestalo...
Re: Zkušenosti s provozem
Napsal: 29 pro 2015, 20:38
od vorlajz
kluci, co na ix20 nejvíc oceňujete a kde má naopak rezervy?
Re: Zkušenosti s provozem
Napsal: 30 pro 2015, 04:23
od mmv
rezervy ?? většinou je jedna v kufru
, jinak přední splujezdcova sedačka ještě nevrže, zbytek už jo
ale jinak v poho, však už sem všechny pozitiva vypsal
Re: Zkušenosti s provozem
Napsal: 02 led 2016, 15:30
od frawd
+++ vnútorný priestor
+++ vyššie sedenie, vysoke opreadlá (aj vzadu, sedí sa prirodzene, nie ako sedieť na zemi)
+++ posuvně zadné sedadlá s nastavením sklonu operadiel (veľkosť kufra podľa potreby a detské sedačky držia ako pribité)
+++ všetko funguje, nikde nič nevŕzga
--- podvozok len na pohodovú jazdu (všeobecné mínus, mne to nejak neprekáža)
- veko kufra sa neotvára dosť vysoko
- chýba automatická prevodovka
Re: Zkušenosti s provozem
Napsal: 02 led 2016, 16:06
od vorlajz
fr... díky
Re: Zkušenosti s provozem
Napsal: 03 led 2016, 11:47
od jans
Jak jste spokojeni s vytápěním?Zdá se mi že Filcka topila dříve.
Napsal: 03 led 2016, 12:35
od bony
Tak to teda nevim. Nastartuji tapnu ofuk a vyhrivani sedacky a jedu do 3min je teplo.
Odeslano z Androidu.
Re: Zkušenosti s provozem
Napsal: 03 led 2016, 13:21
od JoDo
Tak ti nevím. Mě to přijde asi stejný. Líbí se mi odmlhování předního skla.
Re: Zkušenosti s provozem
Napsal: 19 led 2016, 22:01
od majo11116
Dobrý deň. Som tu nový. Mám IX20 1.4 benzín. Pred časom sa mi strácala chladiaca kvapalina, tak mi v rámci záruky vymenili tesnenie pod hlavou. Tak isto mi hvižďal štvrtý prevodový stupeň na prevodovke, tak ju rozobrali a vymenili len ozubené kolečka a ložiská na štvorke rýchlosti. Nakoľko som mal požiadavku na výmenu celej prevodovky, neuspel som ... Teraz ani nie po roku sa znova stráca chladiaca kvapalina a znova je počuť to hvižďanie na štvrtom prevodovom stupni. Chcem sa spýtať, či mám nárok na výmenu celého motora alebo prevodovky, alebo aké máte skúsenosti. Ďakujem za pomoc a rady
Re: Zkušenosti s provozem
Napsal: 20 led 2016, 06:24
od airwaves
Ta chladící kapalina nějak zlobí naše motory.
Také se mě ztrácela. Tlakovaly se podle mě až moc gumové hadice. Následkem byl únik chladící kapaliny, kapky pod autem v garáži. Vyrobil jsem si slabou plastovou podložku pod tlakový uzávěr na chladiči a pustil tlak do expanzky. Byl jsem oprávněně varován, že nemám jezdit na hory. No projel jsem s tím takto i Grossglockner
. A bylo po úniku a po tlakování. Asi před rokem jsem podložku zkušebně vyhodil a hadice se už netlakují......Příčinu tlakování jsem nikdy nezjistil. Možná to vyřešila výměna reduktoru LPG. Možná se ucpal por v odlitku hlavy motoru? Každopádně reklamuj do ureklamování
. Co se týče výměny převodovky nevím. Ale pokud jde rozdělat a časově a finančně se to vyplatí tak ji asi rozdělávají.
Re: Zkušenosti s provozem
Napsal: 27 led 2016, 13:25
od Robot12
Máte někdo fotku s koly v autě pro maji inspiraci?
Re: Zkušenosti s provozem
Napsal: 27 led 2016, 17:11
od popel
Ahoj, podívej ze na tyhle stránky a vyzkoušej si sám:
http://www.elektrony.cz/cs/alu-kola/kon ... t-2015/16/
Nastavil jsem ti to na ix20 facelift se 16. palci ... .
Re: Zkušenosti s provozem
Napsal: 17 úno 2016, 12:41
od ilja
jans píše:Jak jste spokojeni s vytápěním?Zdá se mi že Filcka topila dříve.
Ked necham motor na volnobehu, tak kym zacne fukat teply vzduch aj kym sa motor celkovo zohreje, trva to velmi dlho. Aj maly swift mi zacne kurit skor.
Zeby daval chudobnejsiu zmes? Na druhej strane moze to svedcit o uspornosti.