![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
Z toho jasně vyplývá, že automobil bude pro širší vrstvy obyvatelstva nedostupný luxus. A neutěšujme se, ze dojde k razantnímu snížení cen.
Pokud se něco převratného nestane, je budoucnost automobilismu dost chmurná.
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Nebudu se s Tebou přít, každý máme svoji pravdu. Opravdu nevím, jaký vidíš rozdíl mezi baterkou v autě a v běžné elektronice?!?stanKon píše: ↑06 dub 2021, 09:25 willy50: tohle je pouze jeden z mnoha desítek možných výsledků. Pokud jen trošku pozměníš některou ze vstupních proměnných, dopadne všechno úpně jinak. Nemluvě o tom, že ty tvoje vstupy jsou vysloveně neplatné, nevhodně až špatně použité
. Takhle se vývoj techniky a socio-ekonomiky v čase příliš nechová. A vztahovat baterii z mobilu k těm pro pohon aut
au.
Ano, máš pravdu, ale ty částečné cykly ve svém součtu pořád vycházejí na stejno jako by se vybijelo,nabijelo 0-100%.stefanpilat píše: ↑06 dub 2021, 12:56 Ta úvaha o počtu dobíjecích cyklů by platila jen v případě, že by to auto někdo používal způsobem nabít na sto, vybít do nuly a tak pořád dokola. Ale i při tomto extrémním způsobu používání by baterie v Koně vydržela minimálně 400 000 km, což mi nepřijde vůbec zlé. To je při nájezdu 20 000 km za rok výdrž 20 let.To už se na tom autě dřív rozsype něco jiného. S takovou životností bych opravdu vůbec neměl problém.
![]()
Ale skutečnost je taková, že takhle se eletroauto v drtivé většině případů vůbec nepoužívá. Kdo si ho pořídí, má většinou možnost ho nabíjet doma nebo třeba aspoň v práci. Jen málokdy se při jedné jízdě využije celá kapacita baterie. Vybije se třeba z 80 % na 40 % a pak se zase přes noc nabije na 80 %. Při tomhle šetrném způsobu použití může trvat velice dlouho, než se nabíjecí cykly "spotřebují". Degradace je pak minimální až zanedbatelná. Jestliže při extrémním zatížení může být životnost třeba 20 let, při šetrném používání si troufnu říct, že ta baterie bude žít druhým životem ještě dlouho po té, kdy bude zbytek auta dávno sešrotovaný.![]()
K tomu můžeš říct snad toto: v roce 1920 jezdilo v ČSR 3372 osobních automobilů. První veřejná čerpací stanice byla otevřena v Praze dokonce až v roce 1922. Kdyby někdo v roce 1920 tvrdil, že v roce 1930 bude v ČSR jezdit 100 500 aut, to znamená více než třicetkrát víc (!), tak by ho pokládali za blázna, že tolik aut ani není možné za pouhých deset let vyrobit, že by si to ani lidi nemohli dovolit koupit, a že se hlavně ani nevyrábí dost benzínu, aby vůbec tolik aut mohlo jezdit, a ten ani není kde čerpat. A přesto to byla v roce 1930 realita. A do konce první republiky jich bylo ještě dvakrát tolik a čerpacích stanic už tisíce. A šlo to, fungovalo to. Takže bych ani teď v roce 2021, kdy je elektromobilů jen o něco málo víc než aut před sto lety, radši neprorokoval, co může nebo nemůže být za dalších deset let.kolomaz píše: ↑06 dub 2021, 14:04 A stále jsem se nikde nedozvěděl, kde , kdy, z čeho se budou ta výhradně elektro auta dobíjet. Máme cca 1350 km dálnic, když na nich bude jen každých 50 km nabíječka v každém směru tak to máme 2700:50 = 54 nabíjecích stanic. Pokud bude u každé jen 10 nabíjecích míst a jako vzorové auto vezmeme KONU s dojezdem 484 km, 64KW a nabíjením 47 minut - pak příkon pro 10 aut , nabitých za 50 min u těchto 54 stanic bude cca 49 Mega.
Ale dovedete si představit , čekat někde u čerpačky několik hodin, dní, než nabiju ? Takže se zvýší výkon a zkrátí čas nabíjení a zkrátí životnost baterek. Když ne 47minut , ale 25 minut už to bude 100 Mega - takže u každě stanice trafostanice, rozvod 22 kV a kabel co se bude strkat do auta žádná žena neunese.
Myslím, že ani nepřeháním![]()
I z Tvého rozboru vyplývá, že to co jsem, možná ne tak pregnantně, psal v předchozích příspěvcích platí: elektromobilita nebude pro prostý lid! Kdopak z obyčejných lidi, kteří dnes vlastni nejakou šunku 15 let starou a mají sotva na jeji provoz, si bude moci dovolit auto za milion? (nebo kolik, to je jedno, jen třeba extrapolujeme ceny a příjmy do roku, co já vím 2035?) A řekni upřímně, koupíš si 10let starý elektromobil bez zaruky na baterii?stefanpilat píše: ↑06 dub 2021, 15:43 Já asi těch 20 000 km ročně, takže 160 000 km za 8 let, to je akorát na tu záruku.
Na sauto.cz jsem zjišťoval, kolik mají najeto dvacet let stará auta, tedy vyrobená v roce 2000. Spočítal jsem průměr ze sto kusů řazených podle data vložení inzerátu, tedy v podstatě náhodný vzorek. Průměr vychází 216 000 km. Z té stovky aut jen tři měla najeto přes 400 000, max 478 000 nějaký devítimístný minivan. Hlavně drtivá většina aut za svůj život ani víc než 300 000 km nenajede. V průměru to vychází na roční nájezd 10 800 km za dvacet let. To odpovídá i statistice Ministerstva dopravy, kde uvádějí průměrný roční nájezd aut registrovaných ČR něco kolem 10 500 km za rok. Takže třeba ta Kona by s uvažovanou výdrží 400 000 km vydržela průměrnému uživateli auta nějakých 37 let.
Ještě k tomu: věřím, že můj současný spalovací motor záruku přežije, snad i těch osm nebo deset let, i když u těch turbomotorů člověk nikdy neví. A když klekne po záruce, co pak? Prostě nic, u desetiletého auta motor měnit nebudu, zbytek auta rozprodám na náhradní díly. I když nemám v plánu to auto vlastnit tak dlouho, abych tohle musel řešit. Do konce záruky půjde dál do světa. U elektroauta je to úplně totéž. Jestliže mu po záruce klekne baterka, třeba kvůli výrobní vadě, nikdo tam novou kupovat nebude, to prostě nebude mít smysl. Možná snad, když bude k sehnání nějaká použitá z druhé ruky za rozumné peníze.
Jenže zásadní rozdíl je za prvé v tom, že postavit čerpací stanici (nádrž do země a trocha betonu) je o mnoho jednodušší a levnější, než rychlonabíjecí stanicistefanpilat píše: ↑06 dub 2021, 16:41 K tomu můžeš říct snad toto: v roce 1920 jezdilo v ČSR 3372 osobních automobilů. První veřejná čerpací stanice byla otevřena v Praze dokonce až v roce 1922. Kdyby někdo v roce 1920 tvrdil, že v roce 1930 bude v ČSR jezdit 100 500 aut, to znamená více než třicetkrát víc (!), tak by ho pokládali za blázna, že tolik aut ani není možné za pouhých deset let vyrobit, že by si to ani lidi nemohli dovolit koupit, a že se hlavně ani nevyrábí dost benzínu, aby vůbec tolik aut mohlo jezdit, a ten ani není kde čerpat. A přesto to byla v roce 1930 realita. A do konce první republiky jich bylo ještě dvakrát tolik a čerpacích stanic už tisíce. A šlo to, fungovalo to. Takže bych ani teď v roce 2021, kdy je elektromobilů jen o něco málo víc než aut před sto lety, radši neprorokoval, co může nebo nemůže být za dalších deset let.![]()
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |
Partner: | Hyundaiklub.pl |