Stránka 5 z 17
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 21 úno 2011, 19:56
od Vilda
Martun: Si to vem, když teď půjdu Accenta prodat, tak za něj dostanu tak sto táců
takže dalších 200 000 kč ze mě vylítne, abych si koupil nový ..... a kde máš doplňky, zimní kola a já nevim co ještě. To máš dalších 30 000 kč navrch .... copak si ty prachy doma tisknu ??????
to je prodělek skoro čtvrt milionu za dva a půl roku
to ani náhodou ...
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 21 úno 2011, 20:11
od Martun
No právě takhle jsem počítal já.. takže zatím holt nic a velebit acentíka za bezproblémový chod
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 21 úno 2011, 20:24
od Vilda
Tak, tak .... velebit a chválit
a pokud možno nekoukat po jiných a zůstat nohama na zemi ... oběma
Jééé, ty drbno ... to už máš přes dva tisíce příspěvků
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 21 úno 2011, 20:28
od Martun
To bude asi ta funkce moderátora.. hned jsi víc ukecanej...
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 21 úno 2011, 23:00
od ZdeněkSvoboda
Martun píše:
Třeba i toho novýho accentíka, pokud by to fakt nebylo už něco většího...
Co jsem viděl na internetu video, tak tam byl zaparkovaný vedle i30 CW a vzhledově byl stejně, ne-li o chlup větší.
Takže už to bude celkem slušný drobek...tak něco k octávce.
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 10:50
od Gandalf
Chlapi, já jsem chápal tohle vlákno jako různé úvahy o alternativách buď v rámci
nebo další značky a modely, které by mohly následovat po New Acc. Je jasný, že zvlášť současná cenová realita je nepříznivá a tak se nevyplácí prodávat bez většího důvodu lehce ojetá auta a to dnes platí asi obecně pro všechny běžné značky aut, cenově dolů jdou i "držáky".
Ale co se objevuje za nové zajímavé modely tu můžeme probírat i tak, bez toho, že by bylo vhodné nebo rozumné to auto hned měnit...
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 11:16
od Espero
No totiž s těmi prodeji, já mám doma udělátko v počítači na sledování ekonomiky provozu svých aut, vymyslel a dělal jsem si to sám. A kromě různých funkcí a výpočtů mi to na bázi Harris Vilsonovy funkce počítá i prognózu, kdy auto dosáhne minimálních integrálních nákladů (neboli nejmenší náklad na 1 km jízdy zahrnující jak pořizovací, tak veškeré provozní výdaje spojené s tím autem). No a tento výpočet mi říká (a platí to do jisté míry obecně - nejen pro Hyundaje, že minima nákladů to auto dosáhne (podle typu a ceny) někde mezi 12 a 14 lety. A to je ten okamžik, kdy by čistě ekonomicky auto mělo jít z domu. U H1 (stará 6,5 roku) mi to dělá cca 13,5 roku, u Dacie (stará 3,3 roky) mi to teď počítá cca 11 let, ale tak jak budou do vozu vkládány další peníze ve formě oprav, výměny pneu apod. se čas vyřazení vozu zákonitě prodlouží. Každý další výdaj tuto aktuální hranici nějak posunuje, ale s nárůstem času stále méně a méně. Je zajímavé, že ta čísla dost odpovídají průměrnému stáří vozidel u nás. Pokud bych vydržel se podle této prognózy chovat, pak bych neprodával každé 4 nebo třeba 6 let. Skutečně nemá smysl měnit auto jen proto, že nové je "lepší a modernější" neboť základní smysl toho proč mám auto je dostat se odněkud někam a k ničemu jinému (kromě pocitových orgasmů majitelů) ta věc není.
To že na trhu platí v nějakém okamžiku nějaké ceny ojetin, (a tyto ceny ojetin jsou dány kromě poptávky hlavně tzv. marketmakery - neboli velkými bazary a pojišťovnami, které si přes tyto ceny, které pak považují za úřední, minimalizuji pojistná plnění u velkých nebo středních škod) pak při tomto přístupu nelze vlastně prodělat, protože jakákoli cena ojetiny nad nad nulovou při prodeji takto starého auta je vlastně bonusem majitele.
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 14:19
od Vilda
Espero, dobře napsaný
s tím lze jen souhlasit ( viz můj příspěvek o něco výš ) ... proč se zbavovat věci - v tomto případě vozu, který mi dobře slouží a doufám, že ještě dlouho sloužit bude, jenom proto, že se na trhu objevila novinka, která je sice pěkná, nicméně ji v tuto dobu prostě nepotřebuju
Gandalf : To je asi, jako když si jdeš vsadit sportku .... taky člověk většinou začne trochu snít o tom, co by dělal, kdyby náhodou vyhrál pěknou sumičku ...
a v případě tohoto nového Accenta je to, to samý ....
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 15:07
od Mexican
Espero ak jazdim 30 000km rocne tak za 12 rokov to auto bude mat 360 000km. To proste nevydrzi (berme to realne). Ja po novom aute pokukavam z dovodu, ze chcem vyrazne znizit sancu ze niekedy v noci ostanem stat 500km od domu. To iste plati aj o tzv moralnom opotrebeni. Kedy si kupujes sedacku? ked sa pod tebou prelomi alebo si jedneho dna povies ze je cas ju vymenit. Zivot je o zmene. Nebudem si kupovat kazdy rok vylietanu audinu aby som zaujal. Presne ako pises, auto je na presun z A do B. Preto to netreba prehanat s doplnkami a cingrlatkami. Posledna moja investicia do Accenta (mimo prevadzkovych nakladov) bol navlek na volant asi rok a pol dozadu. Trpim pri predstave ze tento rok budem musiet kupovat dve sady pneu a brzdove dosticky. A buduci rok tlmice & kotuce. A pripadna cena vykupu ostane plus minus ta ista. Takze radsej si kupim nove auto teraz ako za tie iste peniaze o rok. Pretoze medzi tym nebudem musiet platit opravy. Tak to vidim ja
dalsim bodom je pasivna bezpecnost - aky obrovsky rozdiel je medzi Accentom z 1999 a tym nasim. Nechcem aby moja prva havaria bola aj tou poslednou. Nehvoriac o opotrebeni interieru a podobne. Je dolezite zvazit ci na to auto mam (nielen kupa ale aj prevadzka je hrozne draha) a potom sa rozhodnut
to ze su u nas auta stare 14 rokov znamena ze si ludia proste nemozu dovolit kupovat auto. Bola zaujimava diskuzia u i30. A ked som tam videl z akeho maleho platu ludia platia uver/leasing len preto aby mali nove auto, az ma striaslo
tiez sme mali skodovku, ktorou sme jazdili 5000km rocne.. a tam je jedno ci to auto ma 10 alebo 13 rokov, v terajsom pripade je to rozdiel prakticky 100 000km a to je poriadne vela
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 15:20
od Martun
Tím že se toto téma tak pěkně rozjelo, jsem obnovil anketu v hlasování, páč se hlasovat nedalo a bylo to starší dvou let.. tak s chutí dotoho..
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 15:23
od Martun
No a jelikož to teda budu brát čistě hypoteticky a ne rozumově, anebo jak píše Vilda, chtělo by to vyhrát nějakej ten peníz na nový autí, tak zahlasuju... Pokud by se
i nadále vyvíjel tímto směrem v designu jako doposud (ten se mi líbí) tak bych si klidně zase
pořídil... jen tentokrát něco většího než současného acentíka..
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 15:28
od Mexican
ak nemenis svoj status (tz zijes v rovnakej situacii ako doteraz) je rozumne volit to s cim si bol spokojny. Ja verim, ze dalsie auto uz bude vozit rodinu (co teraz nie je ten pripad) a tak sa budem musiet pozerat po niecom inom. Takisto nebudem jazdit tolko nemecko a spat a pribudne poriadne tras po meste a tam to vidim viac na benzin
hlasovanie by bolo treba prerobit. Pretoze hyundai to iste nebude, ale "Hyundai nikdy více, bude to určitě jiná značka" je moc mantinelisticke. Vzdy zalezi na aktualnej ponuke, cene a dizajnu co automobilka ponuka
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 15:51
od Espero
Mexican píše:Espero ak jazdim 30 000km rocne tak za 12 rokov to auto bude mat 360 000km. To proste nevydrzi (berme to realne).....
To je v pořádku, každé auto má jiný výsledek, je to dynamická matematická funkce, jak už jsem naznačil. Neexistují 2 na pohled stejná auta, která by měla úplně shodný výsledek prognózy minima integrovaných kilometrických nákladů. Jedno nabude minima po třeba 8,5 letech, druhé třeba po 15 letech. Výsledek je závislý na tom jak intenzivně jezdíš, jaká je cenová úroveň PHM a servisu v místě, kde bydlíš (servisuješ), jakým způsobem jezdíš, nakolik jsi v servisu pečlivý nebo nopak to necháváš být, ale i na tom, jestli auto pojišťuješ nebo nepojišťuješ atd.
A ještě jedna věc k té bezpečnosti. Auta nejsou dělaná proto, aby se v nich bouralo. Takže bezpečnostní prvky jsou něčím navíc, co auta pořádně prodražuje, ale bez čeho by mohla jezdit i kdyby to tam nebylo. Je logické, že starší auta budou mít bezpečnostní prvky konstrukčně na horší úrovni a že případná koroze bezpečnost významně ovlivňuje. Normální majitel se ve svém zájmu snaží korozi potlačovat (nejen nátěry, ale i opravami), to se mu pak projeví nárůstem nákladů a prodloužením toho časového okamžiku minima nákladů. Takže výměnou vozidla po 4 letech samozřejmě udržuješ úroveň bezpečnosti na v daném čase nejvyšší úrovni, otázkou je zda za individuálně přijatelných nákladů. Neboli platí nepřímá úměra, že čím více vozidlo v průběhu času exploatuješ, tím lepší bezpečnost takové auto má a tím dříve dosáhne minima kilometrických nákladů, po jehož překročení už kilometrické náklady budou jenom časové narůstat. Jenže v praxi to znamená, že takové běžné osobné auto by muselo jezdit ročně kolem 80 tis. km ročně, aby dokázalo minimalizovat kilometrický náklad za nějaké 4-5 let. A to není v rodinných podmínkách reálné, v některých firmách u části vozového parku ano, většinou ale také ne. Například mám v práci Hondu Civic, 3 roky starou a najeto má teď 21 tisíc. Je to obdobný problém jako u "domácích"aut.
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 16:05
od black_sheep
Espero píše: že minima nákladů to auto dosáhne (podle typu a ceny) někde mezi 12 a 14 lety. A to je ten okamžik, kdy by čistě ekonomicky auto mělo jít z domu. U H1 (stará 6,5 roku) mi to dělá cca 13,5 roku, u Dacie (stará 3,3 roky) mi to teď počítá cca 11 let,......
tak to jsi někdě udělal chybu v desetiné čárce
bohužel, teorie a praxe je někde jinde. u coupé jsem během 12-14 let stáří utratil 146 250 kč čistě za servis během 30.000 km (na konci 14. roku najeto skutečných 180 000 km)
nepočítám benzín, amortizaci...
do tý doby jsem jezdil jak říkáš za nulových výdajů a pořád. lantra má letos 12 let a půjde do světa protože už na ní vidím přesně to samý co jsem dělal na coupé! prodávat coupe už ho asi nikdy nebudu, má tabulkovou hodnotu tak 30 000 Kč a stálo mě víc jak kde jaký nový auto.
Re: Čím budeme jezdit, až nebude Accent
Napsal: 22 úno 2011, 16:14
od Espero
black_sheep píše:Espero píše: že minima nákladů to auto dosáhne (podle typu a ceny) někde mezi 12 a 14 lety. A to je ten okamžik, kdy by čistě ekonomicky auto mělo jít z domu. U H1 (stará 6,5 roku) mi to dělá cca 13,5 roku, u Dacie (stará 3,3 roky) mi to teď počítá cca 11 let,......
tak to jsi někdě udělal chybu v desetiné čárce
bohužel, teorie a praxe je někde jinde. u coupé jsem během 12-14 let stáří utratil 146 250 kč čistě za servis během 30.000 km (na konci 14. roku najeto skutečných 180 000 km)
nepočítám benzín, amortizaci...
do tý doby jsem jezdil jak říkáš za nulových výdajů a pořád. lantra má letos 12 let a půjde do světa protože už na ní vidím přesně to samý co jsem dělal na coupé!
Ale tady nejde jenom o výdaje na servis, ale o úplně všechny výdaje (od pořizovacích, přes PHM, servis, pojištění až po dálniční známky nebo třeba modrou kapalinu do ostřikovače), které se rozpouštějí v najetých kilometrech. Ta funkce je záporná exponenciální funkce třetího stupně s cca 70% korelací. O tom to je, nemůžeš vycházet jen čistě ze servisních výdajů. Ve struktuře nákladů, aspoň u mě dělájí servisní kolem 25 % všech výdajů, ale v tom je veškerý, tedy i periodický servis a provozní náplně, nejen odstraňování poruch.