Stránka 5 z 6

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Napsal: 02 lis 2012, 11:44
od vtalafa
... vše bych provedl kdybych vědel jak :-))

Zvládnu vyměnit vzduchový filtr sám, nebo musím do servisu ? .. nevím vůbec kde v motoru je, ani jsem na webu nenašel nikde manuál jak ho vyměnit.
Našel jsem typy vzducohvých filtrů, které by údajně měli pasovat do mého auta ...
E 1044L, A 1235, AP 182/9, KN 332201 .... přišel mi každý z nich jiný, tak nechápau, jako mohou být kompatibilní.

Jestli výměna filtru není tak náročná, raděši bych si ho vyměnil sám, než cpát prachy do autorizovaného servisu
dík za radu v

p.s. a co říkáte na kabinový filtr ? ... měníte ho

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Napsal: 02 lis 2012, 14:42
od XMira
Kabinový filtr určitě. Alespoň jednou do roka. Kromě smradu má taky docela zásadní vliv na množství vzduchu. Když bude ucpanej a pokud máš automatickou klimu, pojede Ti větrák na vyšší otáčky, než je nutné. I u mechanického ovládání větráku bylo v předešlém autě znát, když jsem dal nový filtr - při stejné rychlosti větráku šlo z průduchů znatelně víc vzduchu.

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Napsal: 02 lis 2012, 15:21
od Hardcam
vtalafa: ahoj, jestli chces, tak vsechny filtry pro Tucsona mam a nebudes mit starost s tim, jestli vyberes spravne :wink:

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Napsal: 03 lis 2012, 18:22
od johny82
Nazdárek, jsi schopen sehnat těsnění případěn i nové šrouby před a za díl výfuku s vlonovcem na 2,0 CRDi 103kW 4x4?

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Napsal: 05 lis 2012, 13:15
od vtalafa
to hardcam ....

potřeboval bych kabinový filter a ten vzduchový,
dá se někde na webu sehnat manuál jak je vymenit? ... kabinový je myslím někde za přehrádkou spolujezdce ? .. a vzduchový v motoru ? .
nemáš nějaké odkazy, kde najdu manuál k výmeně ? .. pak bych ti cinknul a domluvili by jsme se podrobně na koupi tech 2 filtrů dík .. v

Re: 4WD / 4x4 TUCSON CRDI 103kw rv.2006

Napsal: 26 bře 2013, 14:39
od dric
Ahoj kluci.
Zřejmě mi přestalo fungovat 4x4.Kontrolky pohonu 4x4 na přístrojovce velice rychle zhasnou znatelně o proti jiným cca do 2sekund.TCS funguje a na sešlápnutí brzd.pedal.ABS taky.Minulou zimu jak jsem to používal tak bylo citět zaškubnutí při zapnutí a vypnutí tak jak to má udělat,bylo to někde v nějakém manuálu.Letošní zimu nic jezdím v zimě na chtu do hodně prudkého kopce v lese a louce tak jsem závislý na fungujícím 4x4.Zapnul jsem do kopce a bylo citět že tahá jenom předek lítal z leva do prava dojel jsem k dalšímu stoupáku a hrbal jsem už na místě.Zastavil na brzdu a vypínal a zapínal spínač pohonu 4x4 a žádna reakce změna zvuku motoru na zap.el.spojky ani cuknutí,tak jsem kus kopce musel scouvat na kousek rovného místa a jít pěšky celá rodina.Olejové náplně jsou všude,příští týden měním v převodovce,rozvodovce a zadním difer.Nevím jak to funguje v rozvodovce,vzadu je el.spojka tak chci změřit zda tam jde napětí,ale nevím jak dostanu dolu konektor.Myslíte že lze nějak odzkoušet a najít případnou závadu?

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Napsal: 26 bře 2013, 20:23
od FORD
To dric
zjistit funkčnost 4wd není až takový problém a je dobré mít auto na zvedáku.
Nastartuj a třeba na 1st roztoč kola a hned vidíš ma čem jsi-ESP nastavit na off.
Pokud necháš zadní kola na zemi a přední zvedneš tak tě ten zadek musí nakopnout...
Zkontroluj pojistky v pojistkové skřínce.
Konektor na elmag spojce je klasický oválného typu s jednou zajištovací pojistkou proti vysunutí.Jen pozor v chladném počasí to rádo praská...
Poslední možnost kontroly funkčnosti je v servisu :hyu: přes diagnostiku....

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Napsal: 06 říj 2014, 17:25
od datam
Ahojte. Som tu nový tak sa pokúsim reagovať iba na veci kde mám prehľad.

4WD pracuje konkrétne u tohto modelu trochu inak ako tu popisujete. To rozdelenie výkonu 50:50 síce pri prvom pohľade navádza ako správne no pravda to nie je. Ten prenos na danú nápravu môže byť v skutočnosti 5-50% krútiaceho momentu a rozhoduje o tom elektronika.

Spojka na riadená PWM signálom čo trochu umožnuje meniť prenosovú chrakteristiku tejto spojky. O prenesenom krútiacom momente rozhoduje práve riadiaca jednotka (výpoček preklzu spojky od motora do prevodovky, meranie rýchlosti kolies, natočenie volantu, aktuálny výkon motora resp presnejšie aktuálny krútiaci moment). Na základe toho si AUTOMATIKA reguluje potrebný prenos momentu. Vlastne to funguje tak že ak zistí že "hrabe predok" začne elektronika postupne stále viac a viac pripínať spojku až do momentu než zistí že predok už nehrabe - fakt škaredo napísané ale zase to každý pochopí. :) Ono to pracuje aj naopak. Hneď ako dosiahne trakciu jednotka skúša či stále potrebuje zadok a začne ho pozvolne odpájať. Ak zistí zase preklz začne pripájať a ak nie postupne odpojí do stratena (eliminácia kopancov čo poznáme zo starších modelov santíka?) Takže vlastne ten zadok stále vlečie predok za sebou aj keď zapne 4WD.

Pri manual LOCK je to iné. Do 30kmh to fakt ide 50:50. V rozsahu 30-40kmh sa prenos momentu lineárne znižuje z 50 na 5%. Slúži na to mapa v RJ s názvom "speed to torque map" a po prekročení 40kmh spojky NEVYPNE ale zostáva na minimálnej hodnote (rôzne zdroje = rôzne informácie ale najčastejšie sa uvádza 2-5%). Či sa to pri vyššej rýchlosti vypne to neviem. Jediné čo dokáže vypnúť 4WD je zásah ABS alebo porucha od snímačov kola (samozrejme aj iné veci ako porucha 4WD, ESP, tlakový snímač brzdy a bla bla bla).

Zarážajú ma rôzne "zkrýženia" auta pri 4WD a plnom rajde napríklad na betóne. Ak je 4WD v manu lock tak to aj chápem a priznám sa skúšal som to a nič sa nestalo. Je možné že aj do LOCK režimu zasiahne ridiaca jednotka keď vie že je vytočený volant a nedochádza k preklzu tak asi rozopne spojku. Toto však nemám technicky overené.

Inak spojka presnejšie jej cievka spojky.

Na ECM je to pin 13 a 26.
Odpor cievky 1,8 - 2,2 Ohm.
Modulačná frekvencia PWM: 50Hz

Dúfam že som pomohol niekomu v budúcnosti.

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Napsal: 06 říj 2014, 17:51
od Endy 1
datam: pěkný příspěvek ,
,,Zarážajú ma rôzne "zkrýženia" auta pri 4WD a plnom rajde napríklad na betóne." toto mě dělá taky, když jedu v terénu a na silnici si to nevypnu, tak při otáčení mě strká zadek

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Napsal: 08 říj 2014, 10:43
od datam
Zvláštne. Ja som to zatiaľ nepozoroval no ale nemám zase potrebu to zámerne skúšať. Práve toto som považoval tak trochu za prvý test funkčnosti 4WD systému a správnosť takéhoto testu vyvrátilo hneď niekoľko technikov. Možno sa časom podarí nájsť nejaký kľúč podľa ktorého sa bude dať určiť nejaký rozdiel v elektronike. Ja môžem čerpať iba zo svojho benzínu 2.0 1996. Jediný zásadný rozdiel je prepoj 4WD jednotky s ESP. Možno je ten kľúč prítomnosť ESP v aute. Mohlo by sa zopár ľudí vyjadriť či ku kríženiu dochádza aj keď majú ESP.

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Napsal: 24 pro 2014, 13:39
od miore
ahojte
tak som sa dopracoval aj ja k vozitku TUCSON 2005 4 WD mám ho len krátko, ale podrobne spoznávam jazdné vlastnosti, samozrejme aj s vašou pomocou a príspevkov. Je to celkom zaujímavé čítanie, kde sa človek dozvie kopec vecí, ktoré nie sú v manuáli. Trochu som ho už aj prevetral po bahne je to krása ako to ide - zatiaľ spokojnosť.

šťastné a veselé sviatky :mrgreen:

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Napsal: 28 pro 2014, 10:04
od Melda
Měl jsem takový problém. Při určitých otáčkách motoru (kolem 2000) se nesnesitelně rozvibrovalo pomocné ložisko kardanu a při dojezdu v malých rychlostech se z pohonů a převodů ozývalo nepříjemné hučení. Předpokládal jsem, že bude v háji ložisko a rozvodovka nebo ložisko a diferák. Po přezutí na zimní pneu najednou tyto problémy pominuly. Vzal jsem tedy de-méter a ejhle. Obvod předních gum byl o 4 cm delší než zadní. V rámci úspory jsem chtěl dojet neojetou rezervu a tak jsem k ní do páru dokoupil stejnou gumu. Druhý pár gum byl stejný výrobce ale jiný typ. Chyba, není guma jako guma. Na 4kolku je lepší kupovat všechny stejný. Jó a ještě něco, podle palubního počítače klesla spotřeba nafty o 1 litr na 7,4l/100km.

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Napsal: 28 pro 2014, 22:01
od Saimon
Chlapi já už mám na tachografu 199.400 km.
Zatím jsem moc spokojený ale teď mi svítí kontrolka ABS a to bude asi nějakým čidlem sice nevím na jakém kole ale jezdím pořád a spokojeně krom 2x zaneseného AGR ventilu ale ten jsem vyčistil a spokojenost až na tu kontrolku ABS.
Tu budu řešit na jaře.
Kdyby poradil jen tak ze zkušeností z tím ABS, tak sem s ní. :wink:

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Napsal: 28 pro 2014, 22:23
od sagen
Saimon, nechce sa mi to tu hladat, ale moze byt prasknuty ozubeny kruzok, ktory snima cidlo na kazdom kolese. V nejakej teme mozno aj pri Tucsone to bolo pofotene a videonavod na vymenu najdes myslim na youtube, mozno tu bol aj odkaz.

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Napsal: 29 pro 2014, 08:15
od Saimon
Sagen - Jo na ten kroužek jsem zapomněl, že to může být i tím ale video jsem nenašel.