Stránka 5 z 8
Re: Kúpa i20
Napsal: 14 led 2011, 21:16
od Rubbs
caruser píše:Doteraz som mal v každom aute klimatizáciu, dokonca v poslednom automatickú dvojzónovú. Avšak problém bol v tom, že keď som ju aj pustil, tak som buď z toho bol chorý alebo v druhom prípade na mňa klíma síce fúkala chladný vzduch, ale chrbát a zadok som mal aj tak mokrý
Podle mě toto svědčí o jediném: klimatizace je v tomto případě užívaná nesprávně. Při správném používání klimatizace k popisovaným jevům nedojde a klimatizace plní svůj účel – odstranění únavy z horka a tím výrazné zvýšení pasivní bezpečnosti při delších letních cestách.
Jak správně používat klimatizaci, aby byla dobrým sluhou a ne zlým pánem, se lze dočíst třeba tady:
Horko z auta vyžene klimatizace. Naučte se ji ale používat nebo třeba tady:
Dvě důležité rady pro používání klimatizace v létě.
I když toho moc nenajezdíme, o autě bez klímy jsme neuvažovali ani vteřinu, byla to jedna z podmínek. Jde v prvé řadě o bezpečnost, a to i dětí ve voze (přehřátí). Tepelný komfort cestování je příjemný (a rychlejší odmlžování předního skla jako 'bonus' taky
).
Re: Kúpa i20
Napsal: 15 led 2011, 13:28
od caruser
to: Rubbs
Pozrel som si tie rady ako správne používať klimatizáciu a ak mám byť úprimný robil som všetko tak ako tam radili okrem toho vnútorného okruhu, ten používam len ak idem za smradľavým autom
.
Myslím, že problém je asi niekde inde. V lete chodím zásadne oblečený v bermudách a obuté mám žabky aj keď śoférujem auto. Ak mám zapnutú klimatizáciu pravdepodobne od nôh keďže som bosí prechladnem. Taktiež ak si človek sadne spotený a mokrý do auta a pustí si klimatizáciu organizmus na to zareaguje. V tých odkazoch bolo uvádzané, že klimatizácia zle pôsobí na sliznicu a keďže mám dosť často zapálené hrdlo a mandle počas celého roka, tak aj preto som zvolil auto bez klímy.
Nielen v lete ale aj počas celého roka sa snažím jazdiť ak to dovoluje situácia buď veľmi skoro ráno alebo v noci, kedy sú cesty prázdnejšie a v lete je v aute príjemne. Samozrejme toto sa nedá vždy dodržať, ale ak už aj idem v tej horúčave tak si počas jazdy nachvíľu otvorím okno aby sa interiér prevetral a dodržiavam pitný režim.
Ale jednoznačne klimatizácia prispieva k bezpečnosti jazdy, ale kazdému nemusí vyhovovať.
Re: Kúpa i20
Napsal: 16 led 2011, 21:05
od olko
Jsme nový majitelé I20 comfort s A/C. V autě je již integrovaná Bluetooth, avšak v návodu k obsluze vozu není o něm ani zmínka. Zatím se nám podařilo jeho spárování s mobilem a zprovoznit příchozí volání. Chtělo by to ale originální návod. Nevíte někdo kde ho sehnat?
Re: Kúpa i20
Napsal: 17 led 2011, 21:10
od amaize
vitaj nový majitel , a otázka : je tam skutečně bluthut , nemyslíš ty spíš připojení USB ?
výzva pro ostatní : kdo má Bt ve svém voze ?
Re: Kúpa i20
Napsal: 18 led 2011, 08:12
od koloman.brutus
nova i20 vyrobena v Turecku s modrym podsvietenim sa predava aj s BT na volante. Od ktorej verzie to neviem.
Re: Kúpa i20
Napsal: 18 led 2011, 08:50
od caruser
to: koloman.brutus
i20ka sa vyrába už len v Turecku? Ako zistím, kde bola vyrobená moja?
Re: Kúpa i20
Napsal: 18 led 2011, 09:25
od havros
Modré budíky - Turecko
Oranžové budíky - Indie
Re: Kúpa i20
Napsal: 18 led 2011, 10:50
od caruser
A je rozdiel v kvalite výroby medzi Tureckom a Indiou?
Re: Kúpa i20
Napsal: 18 led 2011, 12:00
od koloman.brutus
To sa dozvieme vsetci o par rokov. Turecko zacalo vyrobu niekedy v lete.
Re: Kúpa i20
Napsal: 21 led 2011, 20:10
od caruser
to: koloman.brutus
Ako to myslíš, źe sa to dozvieme o pár rokov?
Ako je to s emisnou normou u i20ky? Spĺňa Euro V alebo len IV? Zaujímavé je, źe i20ka predávaná v DE a AT spĺňa Euro V a má podľa technických údajov 119 Nm a spotrebu kombinovanú 5,1. Žeby bola pre západné trhy iná verzia motorov?
Re: Kúpa i20
Napsal: 22 led 2011, 08:32
od havros
i20 vyráběná v Turecku už má EURO V (modré podsvětlení budíků, VIN NLHB...)
i20 vyráběná v Indii má EURO IV (oranžové podsvětlení budíků, VIN MALB...)
Re: Kúpa i20
Napsal: 22 led 2011, 09:02
od northon
No keď sa presťahovala výroba do Turecka prišli aj niektoré zmeny hlavne v interiéri vozidla. Modre podsvietenie ,chrómový lem okolo radiacej páky, indikátor preradenia rýchlostného stupňa, kvalitnejšie pneumatiky ,smerovky v spetnych zrkadlách,lepsie odhlučnený motor .Čo sa týka motora bol mierne upravený na emisnú normu 5.Znamena to že všetci čo majú auto vyrobene v Turecku majú aj tieto uvedené zmeny.Záleži od stupňa výbavy.
Re: Kúpa i20
Napsal: 22 led 2011, 16:21
od caruser
Tie pneumatiky som si všimol, boli tam Pirelli P4. Teraz som si porovnával parametre motora EURO IV (118 Nm, spotreba 5,2, max. rýchlosť 165 km/h) a EURO V (119 Nm, spotreba 5,1, max. rýchlosť 170 km/h). Zaujímalo by ma ako získali 5 km/h na maximálnej rýchlosti. Aerodynamika bude asi rovnaká, prevody taktiež, žeby to dohnali úpravou RJ? Len tak zo zvedavosti by ma zaujímal koeficient odporu vzduchu i20ky.
Re: Kúpa i20
Napsal: 22 led 2011, 20:11
od suah
Mozno len skratili patku
Re: Kúpa i20
Napsal: 24 led 2011, 10:21
od koloman.brutus
to caruser
myslel som to tak, ze rozdiel v kvalite sa prejavi neskor, auto je prilis cerstve na to, aby sa posudzovala kvalita medzi Indiou a Tureckom. Ake materialy boli pouzite a ake sa pouzivaju teraz ostane pre Nas ako zakaznikov zahadou, ktoru budeme vediet objektivne posudzovat s odstupom casu. To ze boli robene zmeny na motore mozno ovplyvni zivotnost motora k horsiemu a mozno naopak bude lepsi ako povodny.
Do 5 rokov sa nemusis nicoho obavat.Vsetky nedostatky hradi Hyundai v ramci zarucnej doby.