Stránka 5 z 7
Re: Aký motor máte v i30 ?
Napsal: 03 led 2011, 23:33
od pietro32i
Isteže so šestkou by to bolo omnoho lepšie, ale to, že 1.4 na diaľnicu ani omylom je predsa len prehnané.
Re: Aký motor máte v i30 ?
Napsal: 14 led 2011, 10:06
od Ondras85
Taky myslím,že "na dálnici ani omylem" je hodně přehnaný...Z Brna do Prahy se dá v poho přetrpět při rychlostech 110-130km/h..1.4 není určená na dálnice,ale nebudu kupovat diesel když po dálnicích najedu 5tkm ( z celkového ročního nájezdu 15-20tkm)
Re: Aký motor máte v i30 ?
Napsal: 14 led 2011, 10:36
od hlobilp
no ja mam "problem" s tim jet uz z Rychnova do HK... ten hluk tam uz proste je.. a to jezdim 100-120...... na druhou stranu je auto slusne zive, kdyz chci predjizdet na 5ku.
nicmene na me denni dojizdeni do prace 12km tam a 12km zpatky je to idealni motor.
Re: Aký motor máte v i30 ?
Napsal: 14 led 2011, 11:45
od jose3
Asi by hodně záleželo na tom, jak by byly stupně udělány. Pokud by se jen přidala navíc šestka, mohlo by se to na dálnici hodit, i když každé předjíždění a i menší kopečky by asi znamenaly řadit pětku. Jestli by se ale pětka měla zpomalit, tak to bych si pak raději koupil pětikvalt. Nedovedu si moc představit, že bych při krátkých úsecích mezi obcemi na okreskách využil šestku a přitom pětku bych musel točit více jak doposud. Vyhnul bych se tedy vyššího hluku na dálnici, ale zase bych si ho užil na okreskách.
Osobně si myslím, že šestka se k motoru 1.4 nehodí. U 1.6 to už bude jiné, tan motor musí mít lepší tah i v menších otáčkách.
Re: Aký motor máte v i30 ?
Napsal: 15 led 2011, 10:48
od hlobilp
z meho pohledu by sestka v pohode dala bezne cestovani od 90km.... ted petka toci skoro 3000 coz mi prijde dost... gofl tsi tohle toci az skoro pri 130.... takze ja bych byl pro sestku a nebo , kdyz uz jen petku, tak o 10% delsi
Re: Aký motor máte v i30 ?
Napsal: 15 led 2011, 11:13
od vlado1979
Prečo nekúpiť rovno golfa, že ? Prečo asi. Žeby preto, že je o 200 a viac tisíc korún drahší ? Ponúka síce 6 stupňov, motory TSI, ktorých životnosť je otázna a ani výrobca nevie povedať koľko vydržia. Ale to je všetko, vnútorný priestor nenadchne a pomer cena/úžitková hodnota ani netreba komentovať.
Väčšina z nás, či sa nám to páči alebo nie si kupovala i30 hlavne kvôli cene. Mýlim sa ?
Mne sa i30 páčil a pri kúpe v porovnateľnej cene (i30 lepšia výbava) bol peugeot 308 aj auris, ale stavil som na
, pretože mal výborné referencie v spoľahlivosti (getz, accent ...) a nekradne sa. Navyše nikoho neprovokujete.
Re: Aký motor máte v i30 ?
Napsal: 15 led 2011, 11:19
od pilotzz
hlobilp píše:z meho pohledu by sestka v pohode dala bezne cestovani od 90km.... ted petka toci skoro 3000 coz mi prijde dost... gofl tsi tohle toci az skoro pri 130.... takze ja bych byl pro sestku a nebo , kdyz uz jen petku, tak o 10% delsi
Ošem golf TSI (základní 90kW) má při těch otáčkách více jak o 50% vyšší krouťák => výkon.
Prostě neplatí jednoduše, že otáčky=spotřeba. Je tam sice přímá úměra, ne však lineární závislost.
Re: Aký motor máte v i30 ?
Napsal: 15 led 2011, 11:44
od vlado1979
Spotreba TSI je veľmi závislá na jazde, takže 8 litrov nie je výnimočný údaj a aj v testy to potrvdzujú. Jazdí to fajn, ale keď stál benzín 28 korún, teraz 41 korún (to nie je zanedbateľný rozdiel) to bolo viacmenej jedno či jazdiť za 6-7-8 litrov. Kúpiť golfa za 20 tisíc € a platiť benzín, to aby človek zaplakal.
P.S. Kto chce sponzorovať ropné spoločnosti a výrobcov palív (Slovnaft) a hlavne našu úžasnú vládu (nevolil som ich a dúfam, že dlho nevydrží), tak nech si kúpi hoci aj tank.
Re: Aký motor máte v i30 ?
Napsal: 15 led 2011, 12:01
od jose3
hlobilp píše:z meho pohledu by sestka v pohode dala bezne cestovani od 90km....
Já si myslím, že šestka při devadesátce by s obsazeným autem byla strašně slabá. Stačil by mírný kopeček a muselo by se podřazovat. Pro řidiče v trochu kopcovitějších oblastech by to bylo peklo.
Re: Aký motor máte v i30 ?
Napsal: 15 led 2011, 12:04
od vlado1979
Bol som minulý rok v Chorvátsku. Pri jazde v kopci som musel radiť aj trojku, aby to išlo.
6-tka je podľa mňa na 1,4 zbytočná, môj názor. Síce menšie otáčky aj spotreba, ale podraďovať treba tak či tak.
Re: Aký motor máte v i30 ?
Napsal: 15 led 2011, 12:27
od pavkt
hlobilp píše:1,4 je celkem dostacujici motor, myslim ze 1,6 byla zbytecna dokud byla s 5kvaltem..... 1,6 CRDi bych bral, pokud by cena byla jen o neco vyssi nez benzin.... i kdyz ja v den nakupu na nic jineho nez na 1,4 nemel..... i30 s timhle motorem ma jednu slabinu.. strasne kratkou prevpodovku, konkretne petku.
1,4 je vhodna do mesta a kratke vylety mimo, na dalnici ani omylem....
Souhlasím s názorem, že 1.4 stačí. Ale přesto jsem si koupil 1.6 v benzínu. Proč? Protože CW je těžší, motor má více kroutícího momentu a jeho průběh je zároveň posunut do nižších otáček. Řadí se tedy při nižších otáčkách a méně často při stejně svižné jízdě v porovnání s motorem 1.4. V praxi to znamená nižší spotřebu, menší hluk v kabině, zvýšení životnosti motoru a spojky a v záloze je dost výkonu pro krizové situace. 6kvalt výhody 1.6 motoru ještě zvýrazní (pokud bude šikovně poskládaný??).
Re: Aký motor máte v i30 ?
Napsal: 15 led 2011, 12:49
od SKV
K šestikvaltu:
Pokud bude převodovka stejná jako u Ceeda, tak tam to vypadá, že pětka zůstane tam, kde je nyní a šestka bude víc do rychla. Což taky znamená, že na okreskách se nic nemění - převodovka je až do pětky poskládaná stejně jako u starších verzí. Žel,
je k zveřejňování technických parametrů skoupý.
Re: Aký motor máte v i30 ?
Napsal: 15 led 2011, 13:42
od tatchwud
Asi mě šálí zrak,ale v ceníku a tech.datech u Hyundaye je psáno u motoru 1,6i MPI DOHC CVVT počet stupňů řazení 5. To je chyba,výprodej, nebo 1,6i MPI DOHC CVVT 6tikvalt nemá?
http://www.hyundai.cz/nabizene-modely/n ... -data.html
Re: Aký motor máte v i30 ?
Napsal: 15 led 2011, 13:56
od matysekul
Chyba to není,musí se to nějak doprodat
Re: Aký motor máte v i30 ?
Napsal: 15 led 2011, 15:43
od Skyline
K tem otackam, pred Ï30 jsem chtel ojetou Corolu 1,4 a ta na 5 tocila pri 90 jeste vice rekl bych 3100 coz mne docela prekvapilo, I30 je na tom z tohoto pohledu jeste dobre s cca 2900.
Pridat jen 6 k puvodni prevodovce je opravdu nesmysl.
Taky by mne zajimalo kde ma i30CW s 1,6 vykonovou rezervu oproti 1,4 jak tu nekdo poznamenal, beru tak u 1,8 nebo spise u 2,0 benzin.