Stránka 5 z 14

odpověd a gratulace pro PEPU

Napsal: 09 čer 2006, 18:48
od neon
Rovněž se připojuji ke gratulaci k novému SANTA Fé ,jakou máš barvu a výbavu a již dávají něco k zakoupení vozu ?? Až ujedeš několik kilometrů,tak napiš nám průběžnou spotřebu,ale pravdivou k porovnání s dieslem - kultivovaný chod musí být jako 6tivál,ale spotřeba ve městě ? Piš častěji - čau neon.

koupe Santa fe

Napsal: 10 čer 2006, 21:33
od pavere
Uvazuji o novem Santa fe a tak by me zajimalo, jestli jste dostali nejake slevy ci vybavu zdarma pri koupi letosniho modelu?

Napsal: 11 čer 2006, 18:03
od zdenek76
na slevy a bonusy je podle mě dost brzo, je to nový model a tam tu cenu napálí naplno, nějaký slevy bych čekal až tak za 2 roky, když budou třeba dělat facelift anebo až dají ten nový motor

tuning

Napsal: 11 čer 2006, 21:40
od pavere
je tu nejaka zkusenost s chiptuningem na Santafe, nejlepe na novem (ja vim ze je to asi brzo, ale za optani nic nedam, ze jo :-)) ?

nová santa

Napsal: 11 čer 2006, 21:54
od dream23
Ahoj, všem tak jsem si v pátek převzal novou Santu v dynamiku v černý metalíze. Koupil jsem ji jako předváděčko s 70ti tis. slevou což je velmi slušny. Jinak jsem fakt nadšenej to auto je bomba vo se týká poměru cena/výkon.

Mám dotaz máte nějaký tipy na GPS/GSM alarmy? SHáním krabičku kterou namontuju do auta a v případě kráděže mi pošle SMS z GPS souřadnicemi? Kdybyste někdo věděl dejte mi vědět?

Jinak jak řešíte zabezpečení? Mám jen tovární alarm+zámek zpátečky. Parkuju před panelákem takže nechci dráždit kobru bosou nohou.. jeslti víte co tim myslim :lol:

zatjal, david

Re: nová santa

Napsal: 11 čer 2006, 22:03
od SantaNew
dream23 píše:Ahoj, všem tak jsem si v pátek převzal novou Santu v dynamiku v černý metalíze. Koupil jsem ji jako předváděčko s 70ti tis. slevou což je velmi slušny. Jinak jsem fakt nadšenej to auto je bomba vo se týká poměru cena/výkon.

Mám dotaz máte nějaký tipy na GPS/GSM alarmy? SHáním krabičku kterou namontuju do auta a v případě kráděže mi pošle SMS z GPS souřadnicemi? Kdybyste někdo věděl dejte mi vědět?

Jinak jak řešíte zabezpečení? Mám jen tovární alarm+zámek zpátečky. Parkuju před panelákem takže nechci dráždit kobru bosou nohou.. jeslti víte co tim myslim :lol:

zatjal, david


Gratuluju k Santičce.

Já mám Sherloga, vypískovaný okna, Autodot, zamykání řadící páky a pager. Parkuju v Praze, a tak po zkušenostech.... Pokud se mi tam nějakej idiot vloupá, tak mám docela vysokou pravděpodobnost, že s autem neodjede, a docela slušnou, že ho u toho chytnu, a basebalovou palicí mu udělám masáž zad, a paciček. Jinak mam externího Garmina 310, a vrcholná spokojenost.

:-))))

Napsal: 12 čer 2006, 22:52
od Pepa
Tak jsem tu znovu se svými zkušenostmi se šestiválcovým santíkem. Mám najeto asi 800 km, z toho asi 200 po dálnici. Kombinovaná spotřeba , jak mi ukazuje počítač je teď 11,8 l/100 km, proti těm prvním dnům trošku poklesla. Do 3000ot/min je to pohodové a tiché auto. Nad 3000 ot/min se mění v dravce. Při lehkém podřazení je předjíždění požitek. Trošku mi dělá problémy krátký chod spojky při rozjíždění. Ještě to nemám v noze a tak si občas buď poskočím nebo mi to zhasne. Musím si na to dávat pozor. Dvojka a další stupně jsou již v pohodě. Zpřevodování až na tu krátkou jedničku je super. Výkon motoru je opravdu dobře využitý a šestka tomu nechybí. Zapomněl jsem dodat, že mám stříbrnou metalízu, v plné výbavě, s navigací TOMTOM 910. Ještě čekám na montáž tažného zařízení a ovládání rádia na volantu. Tahle výbava jim trochu vázne. Mřížka chladiče je vyměněná za chromovanou a je to myslím mnohem hezčí. Kožená sedadla jsou pohodlná a tempomat reaguje plynule. Klimatizace je taky OK, takže delší jízda neunavuje. Samozřejmě při průjezdu ostrých zatáček je poznat vyšší těžiště, ale když jsem to včera trochu přehnal s rychlostí nájezdu a musel prudce přibrzdit, cítil jsem jak mě tam uvnitř "něco podrželo" zecvrlikala elektronika a bylo to v pohodě. Takže moje důvěra k vozu rozhodně vzrostla. Pro dnešek to stačí. Bude-li zájem zase něco vypotím. Zdravím všechny. :)

alarm

Napsal: 13 čer 2006, 09:21
od dream23
takže nechci dělat reklamu ale objevil jsem nakonec toto:

Obrázek

Jde o GSM/GPS alarm pager, ktery
1) při vyvolání alarmu rozešle SMS
2) což je důležitější, na SMS dotaz pošle GPS souřadnice s polohou vozu
3) alarm nemá vlastní dálkové ovládání jako většina alarmů, ale speciální přívěšek(ID kartu) jejiž přitomnost je bezdrátově kontrolována při nastartování a otvírání dveří. Pokud není nalezena je vyvolán alarm

Zejména bod 2 je v případě krádeže nedocenitelná věc. Navíc cena je 13800,- Kč což je super a nejsou třeba žádné udržovací poplatky(dohledové centrum apod.) Je to low budget varianta např. sherlogu nebo podobných vyhledávacích služeb.

Co vy na to? poměr cena/výkon naprosto skvělý. asi do toho brzo půjdu...

Nemáte to někdo namontovaný? jaký jsou zkušenosti?

Napsal: 13 čer 2006, 12:13
od zdenek76
Pepa: tak to je krásná spotřeba, počkej ještě až najedeš tak 2000 km, u mě to šlo pak ještě dolů. Podřazování používám taky, super zátah to má od necelých 4.000 a točím to třeba k 5.000, kolikrát se asi osobáky nestačí divit jak ten santík jede, on sice vypadá robustně a hmotnost má nižší než by člověk čekal.
Já jsem teď vezl náklad 470kg a překvapivě jsem měl stejnou spotřebu jako když jsem jel prázdnej, což mě potešilo.
S těma zatáčkama máš pravdu, měl jsem z toho nejdřív trochu strach, ale jak si člověk na to auto zvykne, tak se dá jezdit i v zatáčkách hodně svižně. Chci hodit rozpěru na přední tlumiče, což by mělo stabilitu ještě vylepšit.
Každopádně zase napiš, jak se má šestivál k životu. Jeho 139kW musí být fakt užasných, to je skoro stejný jako ta americká 3.5V6.

to Zdeněk

Napsal: 13 čer 2006, 13:37
od neon
A jak budeš jezdit po 1.červenci ???????????? Nebylo lepší si koupit něco pomalejšího tak do té 50km/hod.???? navrhuji - trabant,škoda 120,wartgburg,dacie,nebo traktor ??? :lol: :roll: :roll: 8)

Spokojený jezdec

Napsal: 16 čer 2006, 02:23
od Marty
Tohle fórum sleduju zhruba od začátku letošního roku, tj. od chvíle, kdy jsem mezi vážné kandidáty na nový vůz zařadit ohlášenou novou Santu.

Santu jsem v Butovicích pořídil v polovině května. Zatím jsem na tomto webu utrousil pár poznámek, takže je nejvyšší čas se zapojit trošku aktivněji :D

Než se dostanu k prvním zkušenostem, popis mého vozu:
2,2 nafta, verze Dynamic, barva Blue Onyx, N1 s mříží, zatmavená okna (viz sousední téma zatmavení oken), zadní hliníková lišta na hraně kufru.

Santa je můj první větší auťák. Přešel jsem na něj z Octavie Combi 1,9 TDI 96kW. Kdybych měl shrnout své pocity za první měsíc a cca 2600 najetých km do jedné věty, řekl bych: totální nadšení.

Rozhodnutí o koupi auta předcházely 2 zkušební jízdy. Ta druhá v Butovicích byla spíš pro úplnost. Pardon, ale poznat vlastnosti SUV při desetiminutové jízdě ze salonu na Zličín a zpět (pro mimopražské - 95% času na 5. rychl. stupeň) dost dobře nejde. Pro mne byla rozhodující 1. jízda u kladenského dealera. Během 1-2 km mi auťák neskutečně padnul do ruky. Bylo to v době posledních letošních sněhů. Prodejce mne sám nabádal, abych to prubnul taky na nějaké polní cestě a nejen na silnici. To fakt dvakrát říkat nemusel :wink:
Postupně jsme se dostali do terénu, který by se nedal jet ani Patrolem. Následovalo 200 m couvání mezi křovím, hrabání s uzavřeným poměrem 50:50 do stráně, při kterém jsem opravdu čelním sklem viděl jenom nebe a smyky na částečně zamrzlé louce. Do autosalónu jsme se vrátili za hodinu a musím říct, že takhle nějak si představuju zkušební jízdu (malý rýpanec do prodejců v Butovicích, kterým jinak nemohu nic vytkout).

Zkušeností zatím minimum. Auto mám pět týdnů, z toho jsem deset dní marodil. Časem určitě vypotím další moudra, zatím teda jen prvotní postřehy za 2600 najetých km.

Mile mne překvapily opravdu výtečné manévrovací schopnosti vozu. Malý poloměr otáčení je hodně znát při parkování (subjektivně lepší pocit, než v o cca 20 cm kratší Oktávce) i při nájezdech v terénu.

Chvíli jsem si musel zvykat na hodně krátkou jedničku. Při absenci redukce je to ale asi jediná možnost, jak vyřešit u SUV příležitostné nasazení v terénu. Je to jen o zvyk. Další kvalty jsou už odstupňovány naprosto čitelně. Občas slyším nářky na (pouze) 5-ti kvaltovou převodovku. Byl jsem zvyklý na 6-ti kvalt a trochu jsem se toho bál. Musím ale říct, že pětirychlostní manuál Santě velmi sluší. Na pětku se dá jet na dálnici určitě 190 km/h a možná i víc. K rychlostnímu testu jsem se zatím nedostal, snad příště.

Navigaci TomTom Go 700 jsem si nechal nainstalovat přímo u prodejce. Funguje opravdu sqěle. Tento model má zabudovaný HDD a na reakčních dobách (např. přepočet nové trasy při vyjetí z původně plánované trvá cca 1 sec) je to znát. Podstatná vychytávka je v tom, že v autosalonu zabudují patici s konektorem na víko horní odkládací skříňky na palubní desce, kabeláž jde vnitřkem schránky. Na display je vidět lépe, než když je na přichycený na skle. Nemám možnost porovnat s jinými systémy, ale s tímto modelem jsem velmi spokojen.

Začíná mi lézt na nervy zabudovaná mříž. [shoda se zážitky kolegy SantaNew]. Prvotní pískání mříže jsem odstranil máznutím vazelíny do horních kotvících pouzder - pomohlo to. Mříž ale při otřesech dost razantně rachtá. Takže jí dávám tak 7 dní života a půjde si odpočinout ven (až do technické).

Trochu nešťastný jsem z "palubního počítače". Pár lidí zde diskutovalo o zobrazitelných hodnotách. Počítač má stále stejné stupidní umístění ovládacích prvků pod hranou přístrojového panelu a hlavně ukazuje pouze prům. spotřebu od poslednho vymazání Resetem, ujetou vzálenost a zbývající počet km na dojetí k pumpě. Na poslední údaj pozor. Vyzkoušeno: Display ukazoval 50 km na dojetí, zajel jsem k pumpě a do nádrže s kapacitou 75 l jsem natankoval 74 l. Tak raději opatrně s dojížděním na doraz.

Automatický režim klimatizace je dost chytrá fíčura. Ze začátku se mi zdály jeho reakce docela divné, ale už jsem si zvykl a má mou plnou důvěru.

Stále nemám vyřešen gumový koberec do kufru. To, co jsem viděl u prodejce je dost divný (cca 10 cm svislý lem i u nakládací hrany - spíš jako malý bazének). Takže asi vyřeším vykrojením gumové koberce zakoupeného v metráži např. v Hornbachu.

Nastavení světel: Standardně mám sklon světel (i při nezatíženém autě) nastaven na stupeň "1". S naloženým kufrem "2". Při továrním nastavení na stupeň "0" jsem evidentně oslňoval protijedoucí. Majitelé nových Santa Fe - máte s tím stejnou zkušenost?

Zatím jsem na voze zaregistroval jedinou závadu. Po týdnu provozu jsem ráno při výjezdu zjistil totální ztrátu výkonu motoru. nešlo točit přes 3000 ot. Tipoval jsem to na váhu vzuchu. V servisu zjistili prokousané hadičky turba od myší. Prý asi u mne na sídlišti, ale já spíš tipuju hladového potkana na lodi z Korei.

V dohledné době plánuju pořídit druhou sadu kol. Místo současných 18" půjdu max. na 16", tj. guma 235/70. To už je rozumná výška pneu, které nerovnost terénu tak moc nevadí a nemusíš se s ní bát mimo silnici. O nižší ceně ani nemluvě.
Dál asi dojde na instalaci nájezdového plechu pod motor. Zdá se mi to jako lepší investice než přední rám.

Jak přesně funguje automatické připojení zadního náhonu?
Situace: Pravé přední mi zapadlo do hlíno/písku. Při pokusu o couvání jsem pravé přední protočil (kolem auta kouřový oblak spálené gumy) a stále nezapínala zadní náprava. Pak jsem zapnun ručně 50:50 a bez prokluzu jsem v klidu na zpátečku vytáhl auto ven.

Spotřeba: Ze začátku jsem se pohyboval mezi 8 až 8,5 l/100 km. Po 2000 km je potřeba naučit motor svižně chodit do otáček, takže ho teď moc nešetřím a jezdím do 9 l/100km.

Přeju všem Sanťákům radost z jízdy a brzy se zase ozvu. Třeba o tom, zda na polní cesty patří spíš cyklisté nebo SUV. Sakra, já jim přeci taky na cyklostezky nejezdím. :evil:

Napsal: 16 čer 2006, 08:04
od dream23
super příspěvěk ...

jinak k té vaně do kufru... mám ji originální, tu s tím lemem a nemůžu si stěžovat. Pro mě dobře že tam ty lemy všude jsou, vozím často surfový vybavení a když z toho trochu kape aspoň se (u mě světlý) dno kufru nezašpiní

neznámému novému santa fé

Napsal: 17 čer 2006, 10:06
od neon
V clubu někdo psal,že má novou santu s tím,že viděl někde v Brně a to nevím přesně santu v krémové barvě či ve zlaté metalíze. Pokud to někdo z Vás kolegů psal a viděl ji at mi napíše jak v té barvě auto vypadá a dále
bych chtěl názor,kteří mají a u t o m a t ,aby napsali jak se s tímto automatem jezdí ,zda to je lepší jak způsob ručního řazení. Dík.neon

Re: neznámému novému santa fé

Napsal: 17 čer 2006, 15:22
od neon
neon píše:V clubu někdo psal,že má novou santu s tím,že viděl někde v Brně a to nevím přesně santu v krémové barvě či ve zlaté metalíze. Pokud to někdo z Vás kolegů psal a viděl ji at mi napíše jak v té barvě auto vypadá a dále
bych chtěl názor,kteří mají a u t o m a t ,aby napsali jak se s tímto automatem jezdí ,zda to je lepší jak způsob ručního řazení. Dík.neon

Re: neznámému novému santa fé

Napsal: 18 čer 2006, 06:45
od neon
neon píše:
neon píše:V clubu někdo psal,že má novou santu s tím,že viděl někde v Brně a to nevím přesně santu v krémové barvě či ve zlaté metalíze. Pokud to někdo z Vás kolegů psal a viděl ji at mi napíše jak v té barvě auto vypadá a dále
bych chtěl názor,kteří mají a u t o m a t ,aby napsali jak se s tímto automatem jezdí ,zda to je lepší jak způsob ručního řazení. Dík.neon