Stránka 5 z 13

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 25 bře 2010, 22:28
od mladek
David C3 píše:kolik točí u i30 automat????? ve 130?

cca 3.600-3.700 dnes na rovině 130km/h.

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 26 bře 2010, 05:59
od dalibordn
Docela dobrý zjištění oproti manuálu.Nemělo by to být spíš naopak?

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 26 bře 2010, 12:35
od Hardcam
Teoreticky jo, ale vzhledem k tomu, ze prevodovka je 4stupnova, je skvele odstupnovana. Muzu porovnat Sonatu 2.4 manual i automat - bys neveril, ale automat toci trojku do 180ti :mrgreen: a celkove je jizda v automatovy Sonate o tridu vys. Bohuzel vse na ukor spotreby.

Jinak sice 1.6ku nemam, ale zjistim odstupnovani u dvoulitru. Hlucny mi to rozhodjne neprijde :mrgreen:

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 26 bře 2010, 17:30
od SKV
Myslím, že ńetřeba zjišťovat. Kia na svých stránkách v technických parametrech převodové poměry uvádí. Po faceliftu je u manuálních převodovek lehce změnila (takže se už liší od i30), ale u automatu zůstávají poměry nezměněny.

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 26 bře 2010, 18:39
od Hardcam
Pri 130km/h mam 3400otacek. 2.0 benzin

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 26 bře 2010, 18:46
od alarm
To máš dobré =D> , ja som včera jazdil s Accentom a pozeral som na otáčky- ale bol som v meste ,takže len do obmedzenej rýchlosti na päťke.
Vychádza mi to +,- 3500 otáčok pri 130-ke, takže naše ičko zo silnejším motorom by skutočne mohlo točiť menej ](*,)

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 02 dub 2010, 12:38
od maco
CistiC píše:Tak u mé i30ky to funguje tak, že při 120km/h točí přesně 4000 otáček a motor je opravdu hodně hlučný. Při 130km/h je to něco málo nad 4000 otáček a motor ztichne. Trošku mi to připomíná Škodu 120, tam to bylo podobně. A jak už tady někdo psal, otáčky se mohou trochu lišit podle pneumatik. Moje UG7+ 195/65R15 maj o něco větší obvod než originál letňáky Kumho 185/65R15, takže otáčky jsou nepatrně nižší při stejné rychlosti.
Me Icko toci pri 130 km/h(dle tachometru) 4000 ot. - pneu mam 195/65 R15 - a muzu potvrdit ten zvysenej hluk asi 3700 - 4100 ot. kdyz otacky nadale stoupou pres 4100 tak zas mizi. Uz sem o tomhle nekde tady psal, ale nikdo se tehdy neozval, ze by mu to delalo taky. Prijde mi to jako nejaka rezonance nebo co. Takze 130 vicemene diky tomu nikdy nejezdim - bud 120 nebo 140....

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 02 dub 2010, 20:15
od Laxius
Maco,uz isty cas tie "rezonancie" v 3800-4100 pozorujem aj ja. Je mozne, ze som to mal aj predtym, ale som to nejak neregistroval. Ma korejca a mne toci pri tacho 130 menej ako 4000, pri GPS 130 mi toci presne 4000. Chodim teraz ale tacho 125, vtedy este rezonancie nemam. Inac som tu uz niekolkokrat daval fotky tacha a otacok pri 130, ale nechce sa mi to znova hladat :). S tymo rezonanciami by bolo zaujimave mat viac infi, kvoli comu sa prejavuju a ako to pripadne odstranit.

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 08 dub 2010, 12:45
od CistiC
Ja mam teda 1.4 CVVT kratkou. Ale zvyseny hluk pozoruji pri 120km/h (tacho), tj. 4000 otacek. Pri 130km/h cca 4100 otacek hluk opet utichne.

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 11 kvě 2010, 13:59
od markus78
Tak jsem se díval, kdy jsem položil dotaz a vybíral jsem teda pěkně dlouho :)
Nakonec jsem to "vyřešil" tak, že jsme objednali Mégane Grandtour 1,4TCe, protože i30CW 2.0 má hodně přemrštěnou cenu vzhledem k výbavě, kdyby ta 2.0 byla dostupná v Comfortu, tak to by byla jiná. Až bude Mégane, můžu napsat nějaké poznatky, kdyby to někoho zajímalo.

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 11 kvě 2010, 14:08
od Hardcam
Proc jsi nevzal 1.6 v Comfortu? Ma papirove jen o 3kW nez Megane. zrovna vcera jsem vyuzil na stranek Hyundaie porovnani a dal jsem si tam Ceeda, Megana a Focuse. Megane ma vybavu hodne dobrou, ale nedokaztu si predstavit, jak dlouho by mi ten predimenzovanej maloobjem vydrzel. Precijen vyssi objem vydrzi vic.

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 11 kvě 2010, 14:10
od Hardcam

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 11 kvě 2010, 14:17
od alarm
Trochu sa rozchádzame v otáčkach. Mne pri tachometrových 130 ručička stvrdne na 4000 ot.

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 11 kvě 2010, 16:58
od markus78
Hardcam píše:Proc jsi nevzal 1.6 v Comfortu? Ma papirove jen o 3kW nez Megane. zrovna vcera jsem vyuzil na stranek Hyundaie porovnani a dal jsem si tam Ceeda, Megana a Focuse. Megane ma vybavu hodne dobrou, ale nedokaztu si predstavit, jak dlouho by mi ten predimenzovanej maloobjem vydrzel. Precijen vyssi objem vydrzi vic.
Životnosti motoru se nebojím, přece jenom to je motor od Nissanu a teď težko říct, jestli to je výhoda, ale má to rozvodový řetěz a ne řemen. Stačí se podívat na diesely, které pracují s většími tlaky, vstřiky a turba mají naklápěcí lopatky. U tohodle benzínu nic z toho není, je to klasický 16ti ventil s jednoduchým turbodmychadlem a navíc většinu času pojede v nízkých otáčkách.

Co se týče kW, tak ty motory jsou stejné, nicméně díky přeplňování ta 1.4 má vynikající točivý moment od 2000 a když to od 4000 klesá, tak nastupují kW, však tomu odpovídá zrychlení pod 10s :)
Obrázek

Ta 1.6 atmosféra v i30 má vrchol 157Nm ve 4200ot. Teď 1.6 atmosféru mám a chtěl jsem něco silnějšího.

Té 1.4TCe odpovídá 2.0, která je cenově prostě mimo, navíc do toho Hyundai v CZ neumí tempomat (v roce 2010 nepochopitelná věc) a bez toho už auto nechci. Nehovoře o nemožnosti mít legální xenony (hodně toho najezdím v noci), absenci dualní klimy, prostě za ty peníze, co chtějí za 2.0, by to tam mělo všechno být. Na polo koženkové sedačky jim kašlu, není nad látku.

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 11 kvě 2010, 17:10
od markus78
Jinak proti i30 nic nemám, jel jsem v tom, bylo to fajn a proti Elantře obrovský pokrok v interiéru.
Dokonce se mi v i30 více líbí přístrojová deska. Je přehledná, příjemná na oči, budíky nejsou v kelímcích, za tohle mají ode mě pochvalu.
Mégane má bohužel bílý digitální rychloměr, ze kterého úplně nadšený nejsem, ale prostě nakonec zvítězil Renault.

Co se týče motorů, tak Korejci zaspali a evropská konkurence je podle mého názoru v benzínech dále.