Stránka 5 z 13
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 04 lis 2010, 16:34
od masarv
Ruska.ruleta píše:Mechoune, bereš to moc technicky, nikdy nebude tolik volného vzduchu v dolité vodě jako je objem dolévané vody.
V jednom, ale s tebou souhlasím, nekupovat demineralizovanou vodu, ale destilovanou.
demineralizovaní je proces za studena, proto o hodně levnější, vzhledem k množství vody kterou budeš potřebovat, kupovat destilovanou.
RR
Demi voda čo sa týka sa týka chemického zloženia je kvalitnejšia až nie kvalitou lepšia ako destilovaná voda.Demi voda nie je vhodná na potravinárske účely nakoľko sa vyrába z úžitkovej(surovej) vody prechodom cez ionexy(katex,anex) a tým nie je zaručená bakteriologická čistota vody.Destil. voda sa vyrába zahriatim vody do bodu varu a súčasným ochladzovaním takto vzniknutých pár.Je drahšia preto, lebo je náročnejšia na energie.Som profi - výroba demi vody ma živí.
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 04 lis 2010, 16:42
od matysekul
Proto používám kondenzát z přehřáté páry,který je ze směsi 2x odplyněné demivody a vratného kondenzátu.
A už toho nechte technici
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 04 lis 2010, 17:32
od willy50
jose3 píše:Tak snad to bude nějaká vlastnost a motor udržuje hladinu opravdu jen na 2 cm nad rysku. Já ji tam mám taky a když jsem to dolil, byla za chvíli opět na 2 cm. Nepřipadá Vám to ale divné? To jsem zvědavý co na to řeknou v servisu.
Já to mám právě tak, už rok mám cca 2cm nad spodní ryskou, nedolévám a neubývá.
Takže jsem to přestal řešit.
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 08 lis 2010, 15:43
od Dextrone
Dextrone píše:No já mám přesně tuhle zkušenost se Sonátou. Jakmile jsem cca od poloviny září začal používat topení, tak mi začala nepatrně mizet chladící kapalina. Nevím jestli to má s používáním topení nějakou souvislost, ale zatím to tomu přisuzuju, protože nic nenasvědčuje tomu že by by se voda dostávala do motoru nebo kapala kolem. Párkrát během října (na poprvé jsem dolil cca 300ml, po dalších cca 250km cca 100ml) jsem to malinko dolil a teď po 200km nic neubylo. Auto mám od května nové a topení jsem začal používat od půlky září.
Dnes jsem po delší době zkontroloval hladinu chladící kapaliny a po ujetí dalších 500km se kapalina neztratila ani o mililitr a je stále na rysce. Mé počáteční zmatkování ohledně úbytku kapaliny přisuzuju zavzdušněnému topení, neboť právě úbytek kapaliny jsem zaznamenal při začátku používání topení během září a října. Nyní už si vše sedlo a je klid.
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 08 lis 2010, 23:35
od m.k.s
Dextrone píše:Dextrone píše:No já mám přesně tuhle zkušenost se Sonátou. Jakmile jsem cca od poloviny září začal používat topení, tak mi začala nepatrně mizet chladící kapalina. Nevím jestli to má s používáním topení nějakou souvislost, ale zatím to tomu přisuzuju, protože nic nenasvědčuje tomu že by by se voda dostávala do motoru nebo kapala kolem. Párkrát během října (na poprvé jsem dolil cca 300ml, po dalších cca 250km cca 100ml) jsem to malinko dolil a teď po 200km nic neubylo. Auto mám od května nové a topení jsem začal používat od půlky září.
Dnes jsem po delší době zkontroloval hladinu chladící kapaliny a po ujetí dalších 500km se kapalina neztratila ani o mililitr a je stále na rysce. Mé počáteční zmatkování ohledně úbytku kapaliny přisuzuju zavzdušněnému topení, neboť právě úbytek kapaliny jsem zaznamenal při začátku používání topení během září a října. Nyní už si vše sedlo a je klid.
Po koupi nové i30 CW (1.4. benzín) jsem měl s úbytkem kapaliny taky problém (dolil jsem 2x plnou nádržku), ale pak se to z ničeho nic zastavilo a od té doby to neubylo ani o kousek (zastavilo se to v cca 1000 km a doteď (25.000 km) nic neubylo).
Jak píšeš výš - topením to nebude - voda v okruhu topení cirkuluje neustále, když chceš v kabině topit, je veden vzduch přes výměník topení, aby se ohříval.
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 02 kvě 2012, 19:25
od Zero
Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat v návaznosti na toto téma.
O Vánocích jsem byl na 2. garančce a vyměnili mi chladící kapalinu. Projeli to asi 10 km a auto vrátili. A od té doby jsem najel 1600 km a dolil už 650 ml směsi. Bylo to tak, že vždy po tom, co byl větší mráz, kapaliny ubylo a po prohřátí motoru a vychladnutí tam bylo méně.
Očistil jsem motor, najel cca 300 km a zkontroloval všechny spoje. Nic nikde neteče a není ani špinavé. Prolezl jsem všechny spoje.
Motor nevytáčím za studena a celkově mám najeto 15 tis.
Mám začít panikařit? Nevěděl byste někdo, čím by to mohlo být?
Děkuji.
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 02 kvě 2012, 19:37
od 89majlo96
Osobne by som bol znepokojeny. Chladiacu kvapalinu mam piaty rok a nedolieval som ani kvapku. Najazdene sice len 23 tisic
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 02 kvě 2012, 19:49
od Zero
Já za ty dva roky, co jsem měl originální zelenou, tak také ani kapku. A teď po výměně mám modrou a...
Ale Předevčírem jsem najel 130 km v kuse a po vychladnutí na rovině nic neubylo. Tak nevím...
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 02 kvě 2012, 20:57
od antek
Zero píše:Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat v návaznosti na toto téma.
O Vánocích jsem byl na 2. garančce a vyměnili mi chladící kapalinu. Projeli to asi 10 km a auto vrátili. A od té doby jsem najel 1600 km a dolil už 650 ml směsi. Bylo to tak, že vždy po tom, co byl větší mráz, kapaliny ubylo a po prohřátí motoru a vychladnutí tam bylo méně.
Očistil jsem motor, najel cca 300 km a zkontroloval všechny spoje. Nic nikde neteče a není ani špinavé. Prolezl jsem všechny spoje.
Motor nevytáčím za studena a celkově mám najeto 15 tis.
Mám začít panikařit? Nevěděl byste někdo, čím by to mohlo být?
Děkuji.
Jj projeli ale zapoměli otevřít topení asi. Pak jsi ho otevřel ty a pochopitelně zrušil vzduchový pytel v topení. To mě provedli též, dolil jsem destilkou a narval jim auto do vrat na zkontrolování bodu tuhnutí nemrznoucí směsi, provedeno bez nijakých připomínek
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 02 kvě 2012, 21:09
od sedrik_7
Ahojte, pred voma týždňami som bol na 2. garančnej prehliadke. V servise mi doliali chladiacu kvapalinu po hornú rysku na nádržke. Dnes som sa pozeral pod kapotu a všimol som si, že mám chladiacu kvapalinu asi centimeter, možno viac pod dolnou ryskou. Ako to mohlo tak rýchlo zmiznúť ? Nikdy som s tým žiaden problém nemal.
Môj známy, automechanik mi povedal, nech pokojne dolejem po vrchnú rysku destilovanú vodu, urobil som tak. Zajtra urobím zopár kilometrov a uvidíme či z toho ubúda, ak áno, mám vraj ísť do servisu, nech to prekontrolujú.
Nechápem ale, prečo tak naraz zmizla tá kvapalina, minulý rok boli aj väčšie horúčavy ako dnes, alebo posledné dni a pritom som žiaden problém nemal.
Je to normálne ?
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 02 kvě 2012, 22:12
od Zero
antek píše:Zero píše:Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat v návaznosti na toto téma.
O Vánocích jsem byl na 2. garančce a vyměnili mi chladící kapalinu. Projeli to asi 10 km a auto vrátili. A od té doby jsem najel 1600 km a dolil už 650 ml směsi. Bylo to tak, že vždy po tom, co byl větší mráz, kapaliny ubylo a po prohřátí motoru a vychladnutí tam bylo méně.
Očistil jsem motor, najel cca 300 km a zkontroloval všechny spoje. Nic nikde neteče a není ani špinavé. Prolezl jsem všechny spoje.
Motor nevytáčím za studena a celkově mám najeto 15 tis.
Mám začít panikařit? Nevěděl byste někdo, čím by to mohlo být?
Děkuji.
Jj projeli ale zapoměli otevřít topení asi. Pak jsi ho otevřel ty a pochopitelně zrušil vzduchový pytel v topení. To mě provedli též, dolil jsem destilkou a narval jim auto do vrat na zkontrolování bodu tuhnutí nemrznoucí směsi, provedeno bez nijakých připomínek
Nj, taky mě to napadlo. Otázkou je, jak to topení funguje., protože hadice vedoucí k topení, jsou teplé ať topím nebo ne. A vidím, že sedrik_7 něco podobného, takže to je asi bolest všech novějších i30??
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 03 kvě 2012, 06:40
od sedrik_7
Ja dnes zavolám do servisu, kde som bol na tej poslednej servisnej. Nie je predsa možné, aby dva roky z kvapaliny takmer ani neubudlo a zrazu za dva týždne zmizne celá nádržka. Však to nemá ani logické vysvetlenie. Som veľmi zvedavý, čo mi na to povie technik.
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 03 kvě 2012, 06:56
od Zero
sedrik_7 píše:Ja dnes zavolám do servisu, kde som bol na tej poslednej servisnej. Nie je predsa možné, aby dva roky z kvapaliny takmer ani neubudlo a zrazu za dva týždne zmizne celá nádržka. Však to nemá ani logické vysvetlenie. Som veľmi zvedavý, čo mi na to povie technik.
Já tam volal včera odpoledne (už po 4.). A víte, co mi řekli? 3x že mám stále pozorovat hladinu a včera: No co jako chcete? Já mám dva mechaniky nemocné, příští týden je svátek a my objednáváme na konec května. Leda byste nám nechal auto na pozorování. AC Rozkoš Jihlava.
Hledám kontakt na ústředí Hyundai.... Psal jsem zatím na české. Jsem odhodlán až k soudní cestě...
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 03 kvě 2012, 13:27
od adam221
Po vymene kvapaliny sa musi odvzdusnit, ale Hyundai nema odvzdusnovak, tak iba jazdit a par krat doliat... Osobne by som to neriesil, lebo je to normalne... Ovsem ak po vymene dolejem viac ako 1L tak by som to zacal riesit..
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 03 kvě 2012, 17:58
od pilotzz
sedrik_7 píše:Nie je predsa možné, aby dva roky z kvapaliny takmer ani neubudlo a zrazu za dva týždne zmizne celá nádržka. Však to nemá ani logické vysvetlenie. Som veľmi zvedavý, čo mi na to povie technik.
Možné to je - u novýho auta mi zmizely tak 4dcl, teď po 2. garančce zatím nic neubývá (takže může vrtat červík s otázkou, zda to vlastně měnili..).