Plyn čili LPG
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Re: Plyn čili LPG
A záruka zostáva zachovaná 5 rokov u každého dealera Hyundai, alebo len tam kde bola prestavba vykonaná. Ten systém je od BRC? Škoda tej spotreby, dosť by ma zaujímala. Tie rozjazdy žiadna sláva, ale možno to nebolo ešte riadne nastavené. Aká veľká nádrž tam je?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Reklama
Re: Plyn čili LPG
Pre oživenie témy pripájam zaujímavé vízie:
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a
LPG zostávajú 3 roky lacného jazdenia...
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a
LPG zostávajú 3 roky lacného jazdenia...
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plyn čili LPG
No uvidíme tohle zdražení je zase nařízeno evropskou unií a kjotským protokolem, který mimochodem zatím nemá platného nástupce, takže se uvažje o prodloužení jeho platnosti a některé země se od dodržování distancovaly, například kanada a tuším že i usa. Osobně nevěřím, že eu tady tak dlouho vydrží a doufám že padne co nejdříve a když nepadne, že z ní vystoupíme, ale asi je to jenom moje zbožné přání a pokud by měl tenhle kjotský nesmysl platit, jakože zohledňuje ekologii, pak by měl narazit daň na naftu a benzin. Sice produkce CO2 bude řádově podobná, otázka jak moc škodí?! To produkuje každý svým dýcháním (otázka kdy i to budou chtít zdanit), ale mnohem škodlivější jsou oxidy dusíku, ozon a nedejbože pevné částice - jaký sajrajt asi dělají v plicích.
Určitě může někdo oponovat tím, že palivo je palivo a mělo by mít stejnou daň na litr nebo nějakou jinou jednotku, ale podle mě je to zcela sprostý nesmysl.
Takže z celého srdce doufám, že k tomuhle nedojde, spolu s cng je to nejlevnější a nejekologičtější provoz elektřinu v současné době zavrhuju. Její produkce, u nás hojně v uhelných elektrárnách, není zrovna ekologický zázrak a o kyselinách a olovu v bateriích bych ve spojení s ekologií taky moc nemluvil. Ať jdou s těmahle kravinama víte kam
Určitě může někdo oponovat tím, že palivo je palivo a mělo by mít stejnou daň na litr nebo nějakou jinou jednotku, ale podle mě je to zcela sprostý nesmysl.
Takže z celého srdce doufám, že k tomuhle nedojde, spolu s cng je to nejlevnější a nejekologičtější provoz elektřinu v současné době zavrhuju. Její produkce, u nás hojně v uhelných elektrárnách, není zrovna ekologický zázrak a o kyselinách a olovu v bateriích bych ve spojení s ekologií taky moc nemluvil. Ať jdou s těmahle kravinama víte kam
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: Plyn čili LPG
Podla mna sa na to pozeras zo zleho konca. Pri palivach je predsa jednoznacnym cielom zdanenie. Ono je to totiz kusok efektivnejsie vybrat cast penazi hned (dan z prijmu) a cast potom (dph, spotrebne dane) ako vybrat vela hned, pretoze potom to prilis vela ludi obchadza. A ked tie spotrebne dane zavedie cela EU, tak okrem pohranicnych oblasti, ktorych az tak vela nie je, prakticky nebude mozne tieto dane obist..
BTW ked tam vidim zemny plyn, tak mi nieco vravi, ze elektrina bude nasledovat
BTW ked tam vidim zemny plyn, tak mi nieco vravi, ze elektrina bude nasledovat
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plyn čili LPG
Ano elektřina bude následovat, přeci budem podporovat zelenou energii ze solárních elektráren (které vzhledem k výrobě článků taky zrovna zelený terno nejsou) a nucení zvyšování podílu? Viz článek, na kolik to přišlo nás jako lidi se tam můžete taky dočíst. Jako přímý důsledek zdražování díky této zcela čisté energii vím o početné skupině lidí, která si při současných cenách plynu a elektřiny nemůže dovolit s nima topit, radši nebudu řikat čím topí, protože mi z toho zle, ale vinit je za to nemůžu. Nevěřím že ostatní by činili jinak v jejich situaci, včetně mě...
http://machpetrmach.blog.idnes.cz/c/239 ... liard.html
protože EU nařídí a politici samozřejmě poslechnou... pročbyne, veřejně řeknou bude víc peněz na splácení státního dluhu, mezi sebou si pogratulují, bude silnější pramen pro naše kapsy a povedené zakázky a ještě prodáme třeba japonsku emisní povolenky, protože u nás nevyčerpáme limity Proto řikám pryč s EU Politiku do tohohle vlákna tahat nechci, ale nedá se než souhlasit s Klausem a Machem, který nás z ní chce vytáhnout a já ho v tom taky podpořím
http://machpetrmach.blog.idnes.cz/c/239 ... liard.html
protože EU nařídí a politici samozřejmě poslechnou... pročbyne, veřejně řeknou bude víc peněz na splácení státního dluhu, mezi sebou si pogratulují, bude silnější pramen pro naše kapsy a povedené zakázky a ještě prodáme třeba japonsku emisní povolenky, protože u nás nevyčerpáme limity Proto řikám pryč s EU Politiku do tohohle vlákna tahat nechci, ale nedá se než souhlasit s Klausem a Machem, který nás z ní chce vytáhnout a já ho v tom taky podpořím
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: Plyn čili LPG
Podľa tejto tabuľky by bolo možné zistiť o koľko sa zvýši cena 1 L LPG od 2015?
- Přílohy
-
- LPG.JPG (24.3 KiB) Zobrazeno 1813 x
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Plyn čili LPG
To zavisi od toho, aka sadzba bude. Ved aj teraz sme nad minimalnou..
Ked vsak v 2011 stupla sadzba z 0 na tych 182 eur, stupla cena LPG o 11 centov za liter. Ak teda predpokladam, ze by to dvihli len na tych 311 eur, cize o 129 eur, malo by to zdraziet o necelych 8 centov.
Ked vsak v 2011 stupla sadzba z 0 na tych 182 eur, stupla cena LPG o 11 centov za liter. Ak teda predpokladam, ze by to dvihli len na tych 311 eur, cize o 129 eur, malo by to zdraziet o necelych 8 centov.
Re: Plyn čili LPG
Od 01.01.2011 stúpla cena LPG o 18 - 20 centov na liter, ak si dobre pamätám (to som ešte jazdil na LPG) po zdražení som tankoval 0,7 za liter a predtým to bolo okolo 0,52 na Slovnafte.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Plyn čili LPG
Zvysok bol bohuzial bezne zdrazovanie
U lpg sa vseobecne rata s pribliznym pomerom 1 kg = 2 l. Cize ked dan stupne o 130 eur na 1000 kg, tak sa to na kazdom litri prejavi 6,5 centami. Na to je vsak potrebne nahodit este DPH-cku a sme na tych cca 8 centoch.
U lpg sa vseobecne rata s pribliznym pomerom 1 kg = 2 l. Cize ked dan stupne o 130 eur na 1000 kg, tak sa to na kazdom litri prejavi 6,5 centami. Na to je vsak potrebne nahodit este DPH-cku a sme na tych cca 8 centoch.
Re: Plyn čili LPG
Ano je tam viac faktorov, ktoré ovplyvňujú cenu. Zaujímavé to bude však od roku 2018, tam je to zvýšenie už dosť vysoké, ale aj ceny benzínov v tom období budú niekde inde
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Plyn čili LPG
Máte už někdo namontovaný LPG v i20, nebo přímo montujete toto zařízení?
Uvažuji o LPG do i20 a zajímaly by mě praktické osobní zkušenosti:
Startování motoru ok?, provoz, přepínání (přechody) benzín/plyn, příp. byly zde zmíněny problémy při rozjezdu
Subjektivně výkon motoru
Spotřeba LPG/100km
Jaké údaje zobrazuje palubní počítač při provozu na LPG
Zda vozíte rezervní kolo v kufru, nebo máte sadu na opravu pneu
Doba montáže do auta
Cena, za kterou vám systém namontovali.
Celková (ne)spokojenost...
Díky za reakce.
Uvažuji o LPG do i20 a zajímaly by mě praktické osobní zkušenosti:
Startování motoru ok?, provoz, přepínání (přechody) benzín/plyn, příp. byly zde zmíněny problémy při rozjezdu
Subjektivně výkon motoru
Spotřeba LPG/100km
Jaké údaje zobrazuje palubní počítač při provozu na LPG
Zda vozíte rezervní kolo v kufru, nebo máte sadu na opravu pneu
Doba montáže do auta
Cena, za kterou vám systém namontovali.
Celková (ne)spokojenost...
Díky za reakce.
† Škoda Felicia 1.3 BMM hatchback - červená romantická
* Hyundai i20 1.2 Kappa Comfort - SLEEK SILVER MET. ESP+TCS - Made in India
* Hyundai i20 1.2 Kappa Comfort - SLEEK SILVER MET. ESP+TCS - Made in India
Re: Plyn čili LPG
skús napísať Hardcamovi, ten bude mať asi najviac skúseností s BRC systémom priamo od Hyundai
Podľa cenníku montáž 29.900 Kč, pri cene 35,70 Kč za Natural 95 a 16,90 Kč za LPG bude návratnosť pri spotrebe 5,1 benzínu, resp. 6,1 LPG (20 % nárast spotreby), benzín potrebný na štarty cca. 0,5 l/100 km bude návratnosť po necelých 49.000 km. Samozrejme sa to môže líšiť v závislosti od ceny benzínu, resp. LPG.
Podľa cenníku montáž 29.900 Kč, pri cene 35,70 Kč za Natural 95 a 16,90 Kč za LPG bude návratnosť pri spotrebe 5,1 benzínu, resp. 6,1 LPG (20 % nárast spotreby), benzín potrebný na štarty cca. 0,5 l/100 km bude návratnosť po necelých 49.000 km. Samozrejme sa to môže líšiť v závislosti od ceny benzínu, resp. LPG.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Plyn čili LPG
Hardcamovi jsem psal SZ, aby nám sem napsal pár řádek vlastních zkušeností s LPG v i20.
Odepsal:
......vic jsem se uz s i20 na LPG nesetkal, mne tenhle zpusob pohonu vubec nevyhovuje.
Osobně jsem měl před i20 Felicii předělanou na plyn, byl jsem s ní spokojen, i přes mírné snížení výkonu motoru a vyšší spotřebu ta ekonomika provozu stála za to.
U i20 stále přemýšlím, zda do toho jít, nebo ne, cena montáže a případných oprav je proti Felicii někde jinde,
asi budou v servisu vyžadovat pravidelné revize a také dřívější výměnu zapalovacích svíček (které jsou pro motor 1.2 Kappa poměrně drahé), navíc na STK je nutné dělat dvoje emise, rezervní kolo zabírá místo v kufru, prostě se zatím rozhoduji.....
Takže nadále hledám někoho s praktickými zkušenostmi s delším provozem na LPG u i20 s odpověďmi na otázky viz. výše
Odepsal:
......vic jsem se uz s i20 na LPG nesetkal, mne tenhle zpusob pohonu vubec nevyhovuje.
Osobně jsem měl před i20 Felicii předělanou na plyn, byl jsem s ní spokojen, i přes mírné snížení výkonu motoru a vyšší spotřebu ta ekonomika provozu stála za to.
U i20 stále přemýšlím, zda do toho jít, nebo ne, cena montáže a případných oprav je proti Felicii někde jinde,
asi budou v servisu vyžadovat pravidelné revize a také dřívější výměnu zapalovacích svíček (které jsou pro motor 1.2 Kappa poměrně drahé), navíc na STK je nutné dělat dvoje emise, rezervní kolo zabírá místo v kufru, prostě se zatím rozhoduji.....
Takže nadále hledám někoho s praktickými zkušenostmi s delším provozem na LPG u i20 s odpověďmi na otázky viz. výše
† Škoda Felicia 1.3 BMM hatchback - červená romantická
* Hyundai i20 1.2 Kappa Comfort - SLEEK SILVER MET. ESP+TCS - Made in India
* Hyundai i20 1.2 Kappa Comfort - SLEEK SILVER MET. ESP+TCS - Made in India
Re: Plyn čili LPG
V predchádzajúcom aute som mal namontované LPG, najazdených 100.000 km na LPG. Skúsim ti zodpovedať otázky, ikeď skúsenosť s LPG v i20ke nemám, ale LPG sa chová podobne v iných autách.
V súčasnosti sa do i20ky montuje sekvenčný systém, najčastejšie od BRC (talianský výrobca).
Štartovanie je vždy na benzín, po zohriati chladiacej kvapaliny na cca. 40 stupňov sa prepne na LPG. Prepínanie medzi benzínom a LPG nie je cítiť, môžeš ho vykonávať aj manuálne tlačidlom v interiéri.
Pri bežnom jazdení rozdiel vo výkone nepoznáš, patrný je pri zaťažení auta, resp. pri jazde v kopcovitom teréne.
Nárast spotreby 15 - 20 %.
Palubný PC zobrazuje hodnoty spotreby benzínu, sú nižšie ako plynu.
U nás na Slovensku máš na výber medzi opravnou sadou alebo rezervou. Ak máš rezervu musí byť napevno uchytená v držiaku, ktorý je spojený s karosériou. V praxi to však málo kto takto má.
Montáž 1 - 2 dni vrátane nastavenia.
Spokojnosť max., hlavne v dobe keď 100 km ma stálo 80 Sk.
Všeobecne platí čím vyššia spotreba na benzín, tým skôr sa vráti investícia
V súčasnosti sa do i20ky montuje sekvenčný systém, najčastejšie od BRC (talianský výrobca).
Štartovanie je vždy na benzín, po zohriati chladiacej kvapaliny na cca. 40 stupňov sa prepne na LPG. Prepínanie medzi benzínom a LPG nie je cítiť, môžeš ho vykonávať aj manuálne tlačidlom v interiéri.
Pri bežnom jazdení rozdiel vo výkone nepoznáš, patrný je pri zaťažení auta, resp. pri jazde v kopcovitom teréne.
Nárast spotreby 15 - 20 %.
Palubný PC zobrazuje hodnoty spotreby benzínu, sú nižšie ako plynu.
U nás na Slovensku máš na výber medzi opravnou sadou alebo rezervou. Ak máš rezervu musí byť napevno uchytená v držiaku, ktorý je spojený s karosériou. V praxi to však málo kto takto má.
Montáž 1 - 2 dni vrátane nastavenia.
Spokojnosť max., hlavne v dobe keď 100 km ma stálo 80 Sk.
Všeobecne platí čím vyššia spotreba na benzín, tým skôr sa vráti investícia
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Plyn čili LPG
V aute, ktoré ma reálnu spotrebu 5 litrov by som plyn neriešil. Iba ak pri 40 000 km ročne (návratnosť som vypočítal na 47 000 km). Mám LPG v i30 a investícia sa mi vráti po cca 22 000 km (necelý rok). Tankujem za 13,90 Kč a to je ok. Najazdiť plánujem aspoň 200 000 km. Ak auto vydrží.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM