LPG nebo Diesel?

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: LPG nebo Diesel?

Příspěvek od Accentdevil »

Priklanim se uz vice k LPG...1,8 bycch nechtel v zadnem aute, kdyz si tak vybavim, tak skoro kazda 1,8 zere strasne moc, aspon na tutovky motorizace 1,8 92kw(okta, passat) tahle motorizace se da sehnat uz s plynem a je jich pomerne dost v nabidce...pak stary 1,8 jako je v Golfu Astre apod tak proste zerou strasne moc, 1,8 v zadnem pripade...

Jestli pujdu do LPG tak jsem tak nejak zaregostroval, ze je vic typu...neco s tim smesovacem a pak nejake sekvencni...nevyznam se v tom, to budu resit az se rozhodnu, ale co jsem se tak docel, tak s tim smesovacem jsou prave problemy, u toho sekvencniho pry vubec, nevim.

K te jizde na dalky...accent mi vubec nevadil, bylo moje prvni vlastni auto a jezdil jsem spis po tom meste a podobne, proste nikam daleko na dalnice apod, objem 1,3 vykon 62kw vaha kolem tuny a jak to jelo, byl jsem spokojenej, ale jakmile jsem jel tu nejakou dalku, tak to uz takovy med nebyl, od 3tisic je motor hlucny a kombinace s ladakem nebyla zrovna prijemna(pro spolujezdce-Mamina treba :) me to az tak nevadilo) takze to proste je auto do mesta...ta 1,6 Xedos co mam, tak je to mnohem mnohem lepsi, ale to se neda takhle srovnavat, kazdy auto ma jinak zprevodovani a tak, jen chci rict, ze to je taky duvod proc bych rad velky objem...velky objem chci, ale jen v tom plynu a troufam si rict, ze velky objemy jsou blbuvzdornejsi, komfortnejsi a ja nevim jeste co po vsech strankach oproti maloobjemovym(samozrejme, nekomu to proste staci obsah 1,1 apod)...to obrovsky minus je spotreba, pak taky servis urcite trochu a ta prestavba na LPG je reseni jak odstranit to nejvetsi minus kvuli kteremu to lidi nechtej...
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8205
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG nebo Diesel?

Příspěvek od Mexican »

ak jazdis dialnice, tak by som doporucil diesel. Nielen spotreba, ale nizsie otacky a taky ten ustaleny rezim davaju vyniknut dieslu

a nieco ohladom narocnosti servisu - k dnesnemu dnu 89740 km, bez nutnosti opravy akejkolvej motorickej suciatsky. LPG je bohuzial dostavba a ak to nie je urobene poriadne, vzdy to bude o kompriomisoch. LPG by som sa vobec nebranil pri dochadzani za pracou, sem tam vylet. Ale pri nasadeni auta do serioznych aktivit by som z tento dvojice bral diesel. Samozrejme zalezi aky motor v akom aute. Ja by som pri mojej typologii tras (cca 2500 km mesacne), 90% dennych tras ma viac ako 150km, celkovo 40% dialnice, 40% okresky, 20% mesto (Brno) by som o inom motore neuvazoval.. ale kazdy mame radi nieco ine, ze
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Dr Meduza
****
Příspěvky: 1105
Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG nebo Diesel?

Příspěvek od Dr Meduza »

pravda ze na cestovani po dalnici je diesel pohodlnej, ale musi to bejt nejakej uspornej
ale do mesta se nehodi zadnej, nehlede na to ze spousta modernich zere podobne jako benzin pri poskakovani po meste
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: LPG nebo Diesel?

Příspěvek od Accentdevil »

Chci velkej objem, to jsou moc dobry auta, ale papa to, takze vyhrava plyn.

Dr Meduza - Jaky typ plynu mas v autech? A jak Ti ten plyn funguje? Myslim jako kdy se Ti prepina jizda na plyn nebo to delas sam? Pak jsem cetl ze se to dela automaticky pri prekroceni nejakej otacek, takze?
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Uživatelský avatar
Dr Meduza
****
Příspěvky: 1105
Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG nebo Diesel?

Příspěvek od Dr Meduza »

Ja mam smesovac v kupecku 2.0 a funguje spolehlive, prepina to samo (nastaveny to mam na prvi prekroceni 1500 otacek) pri jakykoliv teplote a ani v zime neni zadnej problem, takze spotreba benzinu je prakticky nulova, vetsinou to proslapnu nez se rozjedu, aby se to preplo, ale nutny to neni, i pri prepnuti za jizdy je to v pohode, kdyz jedu, tak se da prepnou hned obema smerama bez jakyhokoliv cukani, ani to neni poznat, vykonove rozdil taky prakticky zadnej, nekde sem mel namereny vysledky a neni v tom zadnej rozdil co by se dal poznat (prakticky vramci chyby mereni), akorat na plyn nejde omezovac, takze se to da vytocit az to pekny neni
Jinak spotreba v kupecku 10 l/100km plynu kdekoliv a jakkoliv prasacky se s tim jede a to je tam misto vejfuku jenom trubka, takze jednoznacne spokojenost, akorat je trochu problem s tim ze tohle malo kde umi nastavit, takze co si clovek neudela to nema, ale to je tak bohuzel s vetsinou servisu
Dalsi vyhoda smesovace je ze ten co mam ja umi spolupracovat s turbem a nemusim davat jiny vstriky a slozite ladit smes, vsechno zustava stejny, takze az se k tomu nekdy dostanu, tak to bude jednoduchy :mrgreen:
Jinak predtim ve favoritu byl taky samozrejme smesovac, ale este na karburatoru, to je vec ktera prezije auto a nemusi se na to sahnout, pak sem este chvili zkousel starou mazdu 626 2.0 v plynu ale ta byla taky karbecova este, takze stejny jako favo, akorat pohodlnejsi
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: LPG nebo Diesel?

Příspěvek od Accentdevil »

Diky...to se musi jeste nastavovat jo? No pokud se do toho pustim, tak si sezenu kvalitni servis :)

- a jeste, kdybych se rozhodl pro auto s turbem a dat ho do plynu, tak tam je to nejak drazsi ta prestavba?? Na kolik Te prestavba vysla?
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: LPG nebo Diesel?

Příspěvek od zdenek76 »

Hlavně ověřit, jestli to auto LPG zkousne, neb ne každý to přežije bez úhony. Zrovna mě napadá Subaru, který s tím má u některých modelů VELKÝ problémy a poměrně rychle s LPG odrovnáš motor.

Jako je to lákavý ty provozní náklady LPG, ale je to další věc v autě, která se může vyskládat. Navíc věc poměrně zásadní pro provoz auta. A jak už bylo řečeno, ne každá montážní firma to umí správně odladit, hlavně u aut, kde není LPG zase až tak rozšířené. Takže pak jezdíš co chvíli na seřízení nebo ti svítí nějaký check. Koneckonců i tady na foru bylo tuším pár kluků, kde odladění LPG na SantaFe nebylo otázkou jedné návštěvy v dílně.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: LPG nebo Diesel?

Příspěvek od Accentdevil »

Zrovna o tom neco ctu...http://www.mazdaclub.cz/msgboard_posts. ... c_id=42238

A kde to overim??? :) Kdyz se nahodou LPG posere, tak furt se da jet na benzin ne? Ja o LPG jeste nic poradne nevim, ale ty provozni naklady me lakaj :)
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: LPG nebo Diesel?

Příspěvek od zdenek76 »

no, chce to nejdřív vybrat auto a pak právě prolézt takovýhle fora, kde jsou praktické zkušenosti. Montér LPG ti řekne, že je to v pohodě, že to tam dá, pak tam přijedeš 3x za týden na seřízení a nakonec se na tebe vyprdne.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Uživatelský avatar
Dr Meduza
****
Příspěvky: 1105
Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG nebo Diesel?

Příspěvek od Dr Meduza »

ja sem kupoval uz s namontovanym, jinak to co tam mam ja vyjde tak na 20-25 tis, s turbem je prestavba stejna jako normalni, to se nelisi
nastavi se to akorat na zacatku a pak kdyz se na motor nijak nesaha, tak uz to funguje bezudrzbove, akorat se obcas vymeni plynovej filtr (zalezitost asi 50 korun), spravne by se mel pri tom vypustit i kal z reduktoru, ale nutny to neni a zadna dalsi udrba se nedela, na emisich se na to akorat kouknou, jestli to nekde neunika
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: LPG nebo Diesel?

Příspěvek od Accentdevil »

Taky bych nejradsi koupil uz s namontovanym a jen menil filtry, ale to se mi pak straaasne moc omezi vyber :(
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Damian
**
Příspěvky: 136
Registrován: 02 kvě 2010, 22:45
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG nebo Diesel?

Příspěvek od Damian »

Možná jedna zkušenost navíc:

Benzín:
Současnost - Mám Lantru 1,8GT, motor je mi asi z celého auta nejsympatičtější komponent. Jezdím s tím po Praze pod 8 litrů, dálky okolo 6l. Jede to hezky, ta GT verze krásně akceleruje. Asi kdyby to bylo slabší, nešel bych do něj.
Minulost - Měl jsem služební Fabii 1,2HTP. K tomu se nedá říct nic jiného než KATASTROFA. Nechápu lidi co si to koupí s tím, že to má malou spotřebu a že ušetří. Průměr po Praze 12l, dálky mimo dálnici do sedmi, rychlejší cestování po dálnici i 14l.
- Pár let jsem jezdil ve Fordu Probe 2,2GT Turbo. Super auto, spotřeba v průměru okolo 10l, pokud jsem mu vyloženě nešlapal na krk. Spotřeba Itáli a zpátky 7,2l. Nicméně tenkrát to bylo 5 let staré auto, dneska už bych do něj taky nešel.

LPG:
Měl jsem služební autíčka v LPG - byl to Forman (nemám co dodat, strašná věc), který mě na čas od LPG odradil (mimo nákladů na LPG všechno špatně).
Jenže pak jsem se chvíli styděl za A8 4,2. Styděl proto, že Audi v plné palbě....a vzadu nápis LPG jako kráva. No vypadalo to jajko total socka. Tohle by nemělo jezdit....
Nicméně Audinka byla s plynem super. Jezdilo to sic Prahu za 17l, ale to 4,2 koncernový motor asi dokáže i na benzín. Pružnost motoru bez chyby, o nějakém úbytku výkonu po přepnutí z benzínu na plyn nemohla být řeč. Výsledek - už mi zas LPG nevadí. (jen nemá podle mě co dělat v luxusní limuzíně...)

Diesel:
Jezdil jem s Citroenem XM 2,1 v turbodieselu a bylo to asi nejpohodlnější auto jaké pamatuju. Hlučnost motoru téměř nulová, auto bylo super odhlučněné. Pružnost v rámci možností 2,1 motoru ve dvoutunovém autě taky v pohodě. Spotřeba do 8l.
Soukromě VW Passat 1,9TDI 81kW. Auto bez chyby ohledně výkonu a spotřeby. Náklady téměř nulové, absolutně se to nes**lo. Jediné co, tak žhavky a filtry vždy na zimu. Ale to se dalo skousnout celkem v klidu. Jediná výtka by byla k hlučnosti. Studený řval, pak pohoda. A ve vyšších rychlostech zase řval. Kdo jezdil s pašíkem nebo oktávou, zná to.
Ale poslední diesel v mé minulosti - Mercedes C220 CDI (2,0l, 1,5kW), to je jiná káva. Škoda že byl služební a díky kolegyni dlouho nevydržel....
Tohle auto bych mohl mít doma. Byl to manual a neměl chybu. Jezdil sice za 7,5l (takže výhoda dieselu se nekoná), ale to svezení je v pohodě. Teda pokud člověk nečeká od 2,0 dieselu supersportovní výkony, ty se nekonají. Ale lepší dieselové auto jsem nepotkal. Tichounké, rozumně výkonné a pohodlíčko....

Takže shrnutí - diesel NENÍ pro sportovce. A kdo na něm chce ušetřit, měl by znát spotřebu konkrétního auta, jinak se úspory díky vyšším nákladům na provoz nekonají. Benzín je klasika. Jede to - žere to. Ale zas záleží na váze nohy. LPG je v pohodě, na to aby se dalo na provozu auta ušetřit je asi nejlepší variantou. Sice jsou tu vstupní náklady a jemné zvýšení spotřeby (udává se cca 10%),a le cena paliva je max poloviční oproti benzínu. A náklady na údržbu/opravy příliš nenarůstají. Čím vyšší obsah motoru, tím výhodnější je LPG ve srovnání nejen s benzínem, ale i s dieselem. Protože u 3,0l motoru se i dynamika benzínu a dieselu (bavím se o zrychlení a jízdě do kopců) smazává.
Lantra 1,8GT 93kW, rok 94
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: LPG nebo Diesel?

Příspěvek od Accentdevil »

=D> Diky...moc uzitecny prispevek.

Uz jsem vicemene rozhodutej ze pujdu do LPG. Nemam kam spechat, pokud se objevi vyhodna koupe treba diesla v te motorizaci 1,9tdi 81kw a bude v poradku, tak ji dam klidne prednost pred plynem. Neplanuju mit auta 5-10let. Mam rad vysokoobjemove motory, nejvetsi nevyhodou proc to lidi nekoupi jak se tu psalo je prave spotreba+vetsi servis trochu kdyz se jedna o 6val a vejs...a to taky tlaci ceny tech aut dolu, nikdo to proste nechce a to je pro me jako kupujiciho moc dobre :) nejvetsi a snad jedina nevyhoda u plynu je ta pocatecni investice, ktera se stejne za nejaky cas vrati, je tu sice omezeni v kufru jeste a dalsi vec v aute na pos.ani, ale presto si myslim ze 1L do 15kc to proste prevalcuje.

Mam predstavu minimalne 2litr atmosfericky motor se 6valci kolem 140koni (Xedos6) - dily se blbe shanej, ale jednoho Xedose uz mam, takze bych ho nechal klidne na dily, podle financi.
Pak bych bral klidne 2,8 passata nebo 1,8T...kamarad to ma je to proste supr svezeni at si kazdej rika co chce.
- mozna kdyby byla super cena VR6ky v golfuIII tak bych ho bral, ale prechazeni s Xedose do auta jako je Golf neni moc koser :)

Vse ukaze cas, nabidka a hlavne penize.
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Damian
**
Příspěvky: 136
Registrován: 02 kvě 2010, 22:45
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG nebo Diesel?

Příspěvek od Damian »

Jediná připomínka:
Do VR6 bych nešel.....mám ji vyzkoušenou a není to nejlepší zkušenost. Od VW to byl svého času celkem dobrý tah dát do takhle malého auta 2,8 motor, ale zapomněli na tak "nepodstatnou" věc jako je podvozek, který je výkonovým parametrům a schopnostem motoru naprosto neadekvátní. Nemůžu si pomoct, ale najel jsem s tím v kuse téměř 1000km a když jsem ho chtěl "rozohnit", vždycky jsem měl v sebemenší zatáčce plné hnáty práce aby mě neposlal do pole. Prostě to nesedí. Ne v rychlostech, které tomuto motoru vyhovují.
Toho benzínového Passata můžu ať si říká každý co chce jen doporučit. Znám jich ve svém okolí v různých motorizacích několi, a nevím že by si někdo nějak výrazně stěžoval.
1,8T mi zatím připadá jako velmi použitelný motor, ale mimo toho že vím jak jede s ním nemám zkušenost. Takže neporadím. 2,8 je nástupcem motoru Audi 2,6 v kombinaci právě s VR6kou a co vím, tváří se spolehlivě.
Xedos je moje krevní skupina, od samého začátku se mi vyloženě líbí (i když spíš devítka). A pokračuje to i s Mazdou 6 nebo ještě lépe CX7, to je můj sen pro doby budoucí....
Lantra 1,8GT 93kW, rok 94
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: LPG nebo Diesel?

Příspěvek od mirpie »

2.8 V6 je nejspolehlivější motor, co se kdy do Passatu dával, pominu-li 2.0 85kW, kterej je taky nesmrtelnej, ale výkonem a pružností totálně mimo. O Passatu přemýšlím taky a jedine s motorem 2.8. Averze na koncernové auta mě přešla po té, kdy jsem ještě neviděl jedinou Octavii nebo Passata z roku 96 s flíčkem koroze. Tohle oni prostě umí a ve spojení s 2.8 novějšího data výroby je to ideální volba. Ta 1.8T sice taky slušně jede, ale už je tam to turbo jako zdroj problémů, stačí krátké počtení na vwclubu a obrázek si uděláš sám. U turba vždy platí, že ne jestli se to pokazí, ale kdy.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Odpovědět

Zpět na „Pokec“