dovolená s Getzem
Moderátoři: vipe, Moderátoři
- Reklama
Jak jsem tady před časem slíbil, popíšu své dojmy z „výletu“ do Chorvatska. Trochu jsem se obával o to, jak to zvládne ten můj jednajedničkovej Getz. S naložením několika velkých tašek a plážových podložek nebyl problém, vše se do kufru vešlo tak akorát (mimochodem: nedávno jsem v tom našem příměstském minivozítku převážel troje interiérové dveře, víkendový nákup pro čtyřčlennou rodinu a na zadním sedadle manželku, páté dveře Getzíka samozřejmě zavřené). Během dvou týdnů jsme najezdili necelé dva tisíce kilometrů se spotřebou 5,8l/100km, ale musím napsat, že jsme na dálnicích nepředváděli žádnou rychlojízdu, tacho 120-140km a mimo dálnice jsme se snažili splynout s davem. Getz 1.1 to vše zvládal i se zapnutou klimatizací se ctí, ale o nějakém závodění to opravdu nebylo. A protože jsme na fóru o autech, napíšu ještě pár postřehů o řidičích a autech v zahraničí, tak, jak jsem je vnímal já, coby cizinec. O řidičích: Musím zde pochválit ty rakouské. Velice ohleduplní, jejich chování bylo čitelné a předvídatelné, prakticky jsem se nesetkal s Rakušanem, o kterém bych musel říct, že jede jako „prase“. To se ovšem nedá napsat o Slovincích, kteří se chovali přesně opačně a já se upřimně těšil na okamžik, až tuhle zemi opustím. Škoda, protože slovinská dálnice je opravdu velmi kvalitní a zejména průjezdy zdejšími tunely jsou zážitkem. Chorvati – celkem v pohodě, až na to jejich neustálé přejíždění do protisměru na nepřehledných a klikatých silnicích, plná čára jakoby snad ani neexistovala. O autech: Pochopitelně jsem se zaměřoval hlavně na „křivý háčka“. Po rakouských silnicích jich jezdí poměrně dost, snad víc, než jsem čekal. I ve Slovinsku jsem třeba i30tku občas zahlédl, což nemůžu napsat o sesterském Cee'du, ty jsem za celou dobu zahraničního pobytu zaregistroval DVA! V Chorvatsku byla vidět úplně jiná skladba vozového parku než u nás. Dominují francouzské automobilky Renault, Peugeot a Citroen (pro DavidaC3 – CéTrojku jsem i v provedení Pluriel viděl poměrně často), pak asi Fiat a samozřejmě německé VW, Opel, Mercedes a BMW. Překvapivě jsem poměrně často potkával u nás dle vzhledu velice haněnou Multiplu. Na závěr nesmí chybět naše „háčka“. Protože jsem se s nimi setkával zhruba stejně často jako se Škodovkami, udělal jsem si malý průzkum a během jedné návštěvy místní kavárny jsem vyhlížel první chorvatskou hezkou ženskou a počítal škodovky a háčka. Výsledek? Skutečně hezký Chorvatky dvě. Zlatý Češky! A auta? Škoda versus Hyundai 36:36! Nejvíce SantaFe a Getz. To je zhruba vše, snad těch písmenek není moc.
GETZ Dynamic 1.1/48kW
Ja uz mam tiez po kratkej dovolenke , prvej s 1.1 Getzom. Nemozem sa stazovat ziadny problem. Co som potreboval odviezol ..Trochu som sklamany zo spotreby co som cakal rekordy v niskej spotrebe tak je to uplne naopak. Zapchy, pomala jazda, opravy ciest + teren s vrzkami + zakruty, takze uplne neusporna jazda... Zaznamenal som moju rekordnu spotrebu 5.67L/100km ( ked sa pozriete na spritmonitor.je to tam rozpisane - najviac sa na tom asi podpisalo snad 3.5 hodiny v kolone pomaleho posuvania cca. 70km ). Este aj cesti v nemecku ma sklamali, nemal som na ne moc stastie
Inak v CR je naozaj vela Getzov, stretaval som ich na kazdom kroku v DE ich bolo podstatne menej.
Inak v CR je naozaj vela Getzov, stretaval som ich na kazdom kroku v DE ich bolo podstatne menej.
Hyundai Getz 1086cm Active od 6.6.2008 do 4.2.2012 ( kupovane nove - najazdene 118.245km )
Hyundai i20 electric red 1,2 57kw od 4.2.2012 ( za chvilu 30.000km ... )
Hyundai i20 electric red 1,2 57kw od 4.2.2012 ( za chvilu 30.000km ... )
Re: dovolená s Getzem
Letos jsem dal repete do Chorvatska, bohužel to tentokrát vyšlo zrovna na špatný počasí . Vyjížděli jsme v sobotu 20.6. brzo ráno a celou cestu chc..o a nejhorší to bylo ve Slovinsku , z toho vyplývá, že jsem svýho Getzíka musel trošku držet na uzdě, takže rychlost po dálnici do 130. No, abych pravdu řekl, rychleji bych nejel ani kdyby svítilo sluníčko . Celkově jsme najezili asi 2100km, dálniční spotřeba mi vycházela na 6,8l (jednajednička motor na dálnici opravdu moc není), mimo dálnice 5,7-5,8l. Getz tu porci kilometrů zvládl bez problémů a já se znovu utvrdil v tom, že zdánlivě tvrdá sedadla našeho auta alespoň mi absolutně vyhovují, protože ani po x hodinách za volantem jsem nepociťoval žádné bolesti zad .
Přeji všem dovolenou bez poruch a s lepším počasím
Přeji všem dovolenou bez poruch a s lepším počasím
GETZ Dynamic 1.1/48kW
Re:
Tak se sešel rok s rokem, dali jsme si repete zase do Chorvatska, stejné obsazení, jen děti jsou o rok větší a Getzík je nový.Cemar píše:Tak se pochlubte, kam vás Getz letos dovezl na dovolenou?
Já jsem byl na jihu Chorvatska s manželkou a třemi dětmi - a pohoda!
Do kufru se vešlo vše potřebné, v kabině dostatečné pohodlí pro všechny, 2300 km bez problému a se spotřebou 5,7 l/100km.
A opět se do kufru vešlo vše potřebné, v kabině dostatečné pohodlí pro všechny, cca 2000 km (po dálnici i cestou-necestou) bez problému a se spotřebou 6,5 l/100km. A to jsem Getzíka nešetřil (je už zajetý ) - po dálnicích většinou 120 - 150 podle situace, jel i 170 (tachometrových) , při cestě zpět vnitrozemím serpentinami přes Velebity a různými "zkratkami" na úrovni našich okresek atd...
Takže spokojenost s prostorem, se spotřebou a taky s klimatizací (tu jsem loni neměl), která velmi zpříjemní cestování
Červený Getz 1.1 - třídveřový (byl), bílý Getz 1,4 - pětidveřový (byl), bílý Bayon 1,2 (je)
Re: dovolená s Getzem
Ach jo, už sa aj ja teším, kedy budeme konečne môcť vyraziť autom na dovolenku niekam k moru.. ale to najskôr musí potomok/potomkovia podrásť
Getz Dynamic 1.4i 16V
Re: dovolená s Getzem
V 7 mesiaci 2009 som absolvoval cestu do Chorvátska s Hyunai Getz Dynamic 1,4, cez Rakúsko, Slovinsko do Čelina-Zavode asi 5 k m za Omišom smerom na Makarsku.
1. Išli sme dvaja dospeláci a dve decká vo veku 14 rokov. Getz 1,4, spotreba kombinvaná cca 5,5 lt., cesta do ciela trvala asi 14,45 hodiny ( zhruba 869 km tam a aj späť) s dvaapolhodinovou prestávkou, spatky to bolo za 12,45 hodiny tiež asi s dojhodinovou pauzou v Rakúsku. Mám maunálnu klímu, chvála bohu že bola, lebo vonku zúrila teplota 37 stupňov a neskôr až 38 nad nulou samozrejme. Cestovali sme solo, teda len my štyria. Napodiv Getzov sme stretli dosť, narátal som ich len v Splite asi 6 (po dvoch hodinách prechádzky) ale všetko SPZ Chorvátska. Pokiaľ som behal po Omiši pešo, vždy bol napodrúdzi dajaký Getzík. Auto sa držalo skvele a nemám na jeho chod čo povedať. Jediné čo mi vadillo, že som v Chorvátsku musel siahnuť aj po klasickej mape, lebo navigácia s vloženou mapou Chorvátska brala len veľmé mestá (napr. Split) a hlavný ťah ich magistrálu. Našťastie sídlo, kde sme boli ubytovaní bolo práve na osi tejto magistrály. Takže plne som využil navigáciu v Chorvátsku tak na 50 %, na Slovensku na 95% (nie sú v nej zachytené nové diaľnice smerom na Parndorf) a v Slovinsku na 98% (tak isto časť nových diaľnic tesne za Rakúskou hranicou zmiatli navigáciu). Novú mapu do navigácie Chorvátska som nekúpil vďaka jej cene a kúpil som klasickú mapu a ešte k tomu autoatlas Európy, takže som ušetril cez 100 €. Pre skeptikov ktorí sú proti navigácii mam len jedno - je to super vecička a papierová mapa, tú je mať dobre ako doplnok. Naviac, jej displej po prepnutí ukazuje aktuálnu rýchlosť, čo je veľké plus, nakoľko tachometer Getza je tak nešťastne riešený, že volant kryje pohľad práve na tú časť kde sa nachádzajú údaje o rýchlostiach nad 90 km/hod.
1. Išli sme dvaja dospeláci a dve decká vo veku 14 rokov. Getz 1,4, spotreba kombinvaná cca 5,5 lt., cesta do ciela trvala asi 14,45 hodiny ( zhruba 869 km tam a aj späť) s dvaapolhodinovou prestávkou, spatky to bolo za 12,45 hodiny tiež asi s dojhodinovou pauzou v Rakúsku. Mám maunálnu klímu, chvála bohu že bola, lebo vonku zúrila teplota 37 stupňov a neskôr až 38 nad nulou samozrejme. Cestovali sme solo, teda len my štyria. Napodiv Getzov sme stretli dosť, narátal som ich len v Splite asi 6 (po dvoch hodinách prechádzky) ale všetko SPZ Chorvátska. Pokiaľ som behal po Omiši pešo, vždy bol napodrúdzi dajaký Getzík. Auto sa držalo skvele a nemám na jeho chod čo povedať. Jediné čo mi vadillo, že som v Chorvátsku musel siahnuť aj po klasickej mape, lebo navigácia s vloženou mapou Chorvátska brala len veľmé mestá (napr. Split) a hlavný ťah ich magistrálu. Našťastie sídlo, kde sme boli ubytovaní bolo práve na osi tejto magistrály. Takže plne som využil navigáciu v Chorvátsku tak na 50 %, na Slovensku na 95% (nie sú v nej zachytené nové diaľnice smerom na Parndorf) a v Slovinsku na 98% (tak isto časť nových diaľnic tesne za Rakúskou hranicou zmiatli navigáciu). Novú mapu do navigácie Chorvátska som nekúpil vďaka jej cene a kúpil som klasickú mapu a ešte k tomu autoatlas Európy, takže som ušetril cez 100 €. Pre skeptikov ktorí sú proti navigácii mam len jedno - je to super vecička a papierová mapa, tú je mať dobre ako doplnok. Naviac, jej displej po prepnutí ukazuje aktuálnu rýchlosť, čo je veľké plus, nakoľko tachometer Getza je tak nešťastne riešený, že volant kryje pohľad práve na tú časť kde sa nachádzajú údaje o rýchlostiach nad 90 km/hod.
Re: dovolená s Getzem
Můj Getz 1,1 Premium 2007 - dvakrát Chorvatsko, 1x Itálie (cca 2000km tam i zpět). Autíčko šlapalo jako hodinky. Neuvěřitelné kolik se toho do něj vejde a i přes malý obsah a zapnutou klimu jsem neměl problém jet. Na prázdné rakouské dálnici jsem vyzkoušel kolik jede a dostal jsem se na tachometrových 180km/h (benzín 98 oktanů) a to jsme jeli ve třech + spousta dalších věcí (u Vídně jsem dotankoval a ukázalo mi to průměr 5,9l/100km). Vím nemá se to, ale já prostě musel vyzkoušet co auto dokáže. To autíčko je prostě bomba ))))