Stránka 5 z 13
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 21 led 2011, 19:42
od Ruska.ruleta
Vibrace motoru se přenášejí na volant, po delší jízdě nad 50 km je to už nepříjemné "brnění" v rukách. Reklamoval jsem to, reklamace zamítnuta
((
RR
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 21 led 2011, 21:06
od saldy
dvouhmoťáky odcházej šetřilum co musej vždy a všude jet se zařazenou rychlostí, s jedním okem na otáčkoměru a při dojezdu k semaforu podřazujou až na jedničku-1,6 má jednohmoťák, ten vydrží víc ale 2.0 má jistě dvouhmoťák, nejrychleji odcházej DPF-ty už se teď ale do crdi šestnáctek bohužel dávaj, vstřiky jednou holt čeká výměna ale 200t klidně můžou vydžet, do druhý výměny už se rozpadne celý auto.
RR: nevim jak hodně ti to vibruje ale dýzly tu zimu špatně snášej, u nás ráno když ty zmrzlý mrchy startujem to je jak malý zemětřesení.
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 21 led 2011, 21:14
od Saimon
saldy - Tak co radíš co mají ty dvouhmoťáky?
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 22 led 2011, 00:01
od saldy
Nepodtáčet, já držim ot. kolem 2t, vim, že ve městě často spadnu při jízdě nä¨trojku i k 1,7t ale furt jsem v toleranci, někdo tam ale klidně vrazí čtyrku ale to neuhlídá otáčky a motor často dusí.
Rychlé pouštění spojky a vůbec v kombinaci s chiptuningem či naloženém autě je přímo zabiják setrvačníku, během pár desítek tisíc se odporoučí i se spojkou, slyšel jsem, že tady lidem s i30 spojka prokluzuje či smrdí ale mě se to nikdy nestalo, každý by měl s autem trochu cítit a při rychlém řazení spojkou plynule přenášet silný točivý moment takže to setrvačník a spojka v klidu a bez opotřebení absorbuje.
Nekupovat ojeté dýzly.
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 22 led 2011, 04:34
od vlado1979
Súhlas s tým, že nekupovať ojazdené diesle. Mimochodom pri výmene zotrvačníka sa mení aj spojka a lacné to nie je (cca 1000 €).
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 22 led 2011, 07:24
od Ruska.ruleta
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 22 led 2011, 08:20
od mechoun
Ať žije benzín!!!
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 22 led 2011, 08:27
od Saimon
Tak už vím, jak to funguje
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 22 led 2011, 08:30
od mechoun
Ať žije benzín!!!
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 22 led 2011, 08:54
od vlado1979
Majitelia dieselov sa upokojujú tým, že majú menšiu spotrebu
Náklady na údržbu sú však neporovnateľne vyššie (prehliadky, turbo, váha vzduchu, zotrvačník, vstreky, filter pevných častíc ...). Čo sa v konečnom dôsledku vyplatí viac ? Jazdiť s benzínom za 8 alebo naftou za 6 ? To nech si zodpovie každý majiteľ sám. Kto má oba varianty, tak nech po 100 tisíc km si spíše zoznam nákladov a možno bude nemilo prekvapený.
Nech žije benzín !
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 24 led 2011, 10:34
od severtom
Jedině benzín, protože lze přestavět na LPG
S tím jsem auto kupoval (rozhodnutý, že ho přestavím) a pokud s I30 najedu za 10 let 200 tisíc km jako v letech 2000-2010 s Felicií, tak není co řešit.
8 l plynu = 4 l nafty a takovou spotřebu má snad jen Smart, ale to není auto
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 24 led 2011, 11:18
od Mexican
vlado1979 píše:Majitelia dieselov sa upokojujú tým, že majú menšiu spotrebu
Náklady na údržbu sú však neporovnateľne vyššie (prehliadky, turbo, váha vzduchu, zotrvačník, vstreky, filter pevných častíc ...). Čo sa v konečnom dôsledku vyplatí viac ? Jazdiť s benzínom za 8 alebo naftou za 6 ? To nech si zodpovie každý majiteľ sám. Kto má oba varianty, tak nech po 100 tisíc km si spíše zoznam nákladov a možno bude nemilo prekvapený.
Nech žije benzín !
- prehliadky (+250 kc za olej za 1,5 litra navyse)
- zotrvacnik - jednohmotak je neznicitelny, dvojhmotak v
nie je
- FAP nie je (minimalne nie u Euro 4 motorov predavanych v CR/SR)
- vaha vdzuchu (nesype sa, nie je to VW)
- vstreky (asi to raz pride, zatial neprislo - neriesim)
u bezninu treba menit sviecky (kazdych 40 000) a rozvody pri 90 000
ked to tak zratam, dnes som na 107 000 km a usetril som na tych svieckach a rozvodoch. A to nehovorim o spotrebe, ktora je asi o 2l na 100 mensia ako u porovnatelne vykonneho benzinu (pri rovnakom style jazdenia)
Ale stale sa u odbocuje od temy, pretoze toto vlakno je uplne o niecom inom. Ak chces moje naklady posli mi email, poslem ti to v prehladnom xls.. a mozes si to porovnat
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 24 led 2011, 11:58
od Skyline
Diesel nebo benzin? To záleží na kilometrovém průběhu, prioritach a penězích.
1. Diesel je dražší při koupi než benzín.
2. S dieselem není zábava
3. Diesel je pružnější, ale to dnes TSI taky
4. Diesel podle typu bývá obvykle hlučnější (nelze srovnávat
1,4i s
1,6CRDI, lze porovnat WV 1,4 TSI a
1,6 CRDI)
5. pokud se něco pokazí, tak je to vždy dražší, výjimka TSI bude náklodově asi srovnatelné
6. 1,5 oleje za 250,- ????? co to je Starline???? nebo se da tak koupit olej při velkém množství???
7. Rozvody????, vybrat auto s řetězem a je klid.
8. Druhé auto do rodiny jedině benzín
9. Benzín, ten nezamrzne.
Soukromé jedině benzín a nejlépe tak atmosféru 2,0i pokud bych neřešil peníze i víc, nebo TSI.
Pokud nejsou otázkou peníze tak jedině benzín.
Za mne raději bych vždy voli benzín.
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 24 led 2011, 14:23
od Mexican
liter kvalitneho Total Quartz 9000 sa da aj pre sukromnika kupit od cca 136 kc s DPH.. tych 250 je hruby odhad pri "normalnej cene". A detto plati pre Valvoline, Mogul, Sunoco a pod Olej v servise si dava nalievat jedine clovek s nejakym strycom v amerike
pre i30 ked porovnavame CRDi / CVVT plati ze tu hmostnost citit.. teda suhlasim s bodom 2. Ale povedzme si uprimne, kolko "zabavy" si clovek uzije s 1,4 / 80Kw v 1200kg aute? nic moc. Navyse operovat tu nejakou zabavnostou u i30 je dost zly vtip. 75% jej majitelov to pouziva ako rodinne auto, zvysok bude firma. A je sice fakt, ze nie raz sa ludia pokusajuc o zabavu modlili aby som sa im vyhol, pretoze tie zakruty a predbiehania nejak nedavali
porovnava sa tu i30 a jeho motorizacie a nie TSi. S respektom k ucastnikom som sa zapojil aj ja s starsou pleckou, motorovo je vsak podobna 1,6 CRDi 85kW u i30.
K rozvodom: tazko si vyberies auto s tym ze ma retaz. Neprides do salonu a nepovies ze chces 1,4 ale nech ti ju daju s retazou. Bud to ten motor ma, alebo nie. berieme co je a porovnavame co je
Skyline tu pise o idealnosti dvojlitru do domu, v podpise ma vsak same malolitrazne znacky. A navyse ak berie CRDi podla skusenosti z 1,9TDi vo fabii, tak potes koste.
ten CRDi by som u i30 nekupoval ak moje jazdy zahrnaju najma mesto a kratke trasy. A vyhol by som sa tomu aj ako vyletnik s 5000 km/rocne.. inak je to v podstate rozumna kupa. Pochopitelne na kazdy motorizaciu plati iny sposob jazdy. Pre CRDi hovori ucelenost, predvidavost, relativne pohodlie (menej casto treba tankovat, menej radit), ako nevhodu by som dal tu vyssiu hmostnost a tym spojenu mensi obratnost v zakrutach. A vyssiu sancu nedotacaveho smyku v zime
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 24 led 2011, 14:54
od Skyline
Záleží co tam servis opravdu nalije.
Benzin a dielsel jsem bral jako všeobecné porovnání.
S i30 zábava díky dodavaným motorům nebude.
Mám dlouho služební auta v naftě bez omezení k soukromým účelům, tedy druhé auto je pro ženu do práce a tudíž mne to nenutí kupovat 2,0i a vic když s ním jezdit vcelku nebudu.
CRDI bude lepší než TDI ale pořád je diesel jen s malým využitelným rozsahem otáček, Jínak mám možnost jezdit s Mondeem 2,2 TDCI a žádná pecka to taky není.
TAKŽE HLAVNÍ AUTO DO RODINY povedený BENZÍN.