Stránka 5 z 5

Re: 1.6 vs 2.0 ???

Napsal: 02 pro 2011, 07:40
od Amalfi
2.0 s vetsim a vykonnejsim motorem se da jet taky usporne. Rekl bych ze je to jednodussi jet usporneji diky vetsimu kroutaku v nizsich otackach nez je u maleho objemu. A jako bonus mas v pripade potreby k dispozici vyssi vykon.

Re: 1.6 vs 2.0 ???

Napsal: 02 pro 2011, 08:59
od FISHkaa
Véna píše:
FISHkaa píše:mojí spotřebu nemůžeš provnávat: jezdím pro zábavu, ne na spotřebu + většina je po městě (Praha) :mrgreen:
No jo, ta spotřeba u 2ky benzín, pod 10 snad nejezdí nikdo, já mám u 2ky dieslu za první rok průměr 6,6 a do Prahy či na krazší cesty jezdím dost často. Ale s lehkou nohou, jistě. :D No a když jedu na dálnici GPS 130, swtoune spotřeba někam k 7,5 až 8 litrů. Holt 4 kolka, ztráty v převodech a aerodynamika cihly. Ale to jsme už probrali.
Mě totiž tohle autíčko neskutečně baví. A Tebe asi taky. Tedy jistě, že :D
No a s tím taxíkem, pravda to opravdu je, nicméně neznám nikoho, kdo by tuhle výhodu chtěl využít. Asi pro to všichni máme své důvody :D . Nemusím popisovat, jaké.
i na spotřebu se dá jezdit http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2

Když vypadnu z Prahy, tak je to znát... Ale jak říkám, není to tak vysoké, abych něco řešil :wink:

Re: 1.6 vs 2.0 ???

Napsal: 02 pro 2011, 09:28
od Mexican
mne sa ten priemer 9,63 na relativne male SUV, pohanane vo vacsine ako 2WD (a povedzme si uprimne aj to 4WD jazdi vo vacsine ako dvojkolka) zda aj dost. Jazdil som nedavno 1000km s Jeepm Wrangler 3,8 V6 s vykonom 151kW, ktort zlozil na vahu prakticky dve tony terenmi, ktore vodici ix35 vidia fakt z dialky.. spotreba nieco cez 12,5. Dvojliter v ix35//Sportage ma celkom zaujimal do buducna, ale ked vidim, ze fakt zerie, tak sa asi budem sustredit na nieco ine

Re: 1.6 vs 2.0 ???

Napsal: 02 pro 2011, 09:45
od FISHkaa
4WD sice jezdí 2WD ale tahá 50kg navíc a haldex točí pořád také 8)

Motor nemá přímý vstřik a 6ti kvalt. To jsou dva body, ve kterých by se našla úspora. BTW: Ta V6 by byla super a věřím v nižší spotřebu mimo město (kdyby se šoupla do ix35), protože můžeš položit dolu otáčky jiným zpřevodováním... Ale holt se do EU, díky zeleným ekoteroristům, nedodává :roll:

Re: 1.6 vs 2.0 ???

Napsal: 02 pro 2011, 10:18
od Mexican
ta prevodovka je tam tzv epic fail. Pretoze naco je 120kW motor, ktory toci na 130 km/h horentne vysoke otacky (pocul som ze 4000 tak ako kedysi i30 -> neviem ci to je pravda). Vykonovo je to super (tam sa nehadam) ale je to asi fakt pouzitelne len ako SUV. Pretoze ked som pozeral charakteristiku krutaku (co v terene clovek vyuzije) a najma poskladanie prevodov, je to fakt dobre len niekam na lyzovacku, kde v podstate staci aj ta dvojkolka s retazami. Napr v rakusku tie retaze beztak musi mat aj ta 4WD verzia :-( inak ju nepustia ani do toho lyziarskeho strediska. Ako zaujimava vec sa mi zda Suzuki Grand Vitara 2,4i, to uz je taka ta zaujimava polcesta medzi SUV a offroad (to 4x4 we vyuzitelne)

v kazdom pripade, ak by Hyundai popremyslal a poskladal lepsiu prevodovku, mohol by byt dvojliter velmi zaujimavy. Bavim sa teraz o 4WD, nazor na 1,6 a 2WD som uz kedysi prezentoval :twisted: takze nechem zacat ten flame znovu

Re: 1.6 vs 2.0 ???

Napsal: 02 pro 2011, 13:46
od FISHkaa
na 130km/h to točí míň, okolo 3,5 (přesně si nepamatuju). Te převodovka má díky 5ti stupňům dlouhé převody. 6ti kvalt by byl lepší, tak snad příště 8) My co jezdíme lyžovat do Francie, řetězy nepotřebujeme :mrgreen: Vitara je super, akorát je trošek dražší ;-)

Myslím, že na 6ti kvalt přejde minimálně u F/L. Tento fail se, podle mě, točí okolo šetření nákladů při vývoji a výrobě...

Re: 1.6 vs 2.0 ???

Napsal: 02 pro 2011, 17:20
od Mexican
FISHkaa mne sa ta Grand Vitara moc drahsia nezda. S 2,4i benzinom vo vybave ES je za 575 000kc. A to tam clovek dostane plnohodnotne 4x4 (vratane redukcie a uzavierka diferencialu 50:50). Ix35 proti tomu moze postavit dvojliter, ktory defacto zerie rovnako, ma o 4kW menej (teda v podstet to iste) ale o 33Nm menej krutaku. (227Nm Vitara, 194Nm ix35). Vybavou je to to u ix35 mozne zaradit k trikolor, ta vsak nema oproti Vitare sancu ponuknut Xenony. Inak je vybava plus minus rovnaka, samozrejme iX35 ponuka v serii o 2 roky dlhsiu zaruku. To vsetko za 550 000kc. U mna ix35 straca trochu tym "holcicim" vzhladom.

Re: 1.6 vs 2.0 ???

Napsal: 02 pro 2011, 17:53
od vlado1979
FISHkaa píše: jezdím pro zábavu, ne na spotřebu
=D> Momentálne môj prípad ... Ale aj tak, spotreba u ix35 (benzín) je dosť vysoká.
Bral by som radšej 2,0 oproti 1,6. Treba síce točiť či jeden alebo druhý motor, ale 2,0 má potrebnú rezervu keby bolo náhodou potrebné.
Pri SUV určite nie 4x2, takže ako optimum na SUV vychádza 2,0 4x4. V kombinácii s automatom pod 10 nebude, ale je to super.

Re: 1.6 vs 2.0 ???

Napsal: 02 pro 2011, 18:00
od Hardcam
Vitara absolutne nema konkurenci za ty penize, v akci jsem nasel 2.4 automat v nejvyssi vybave za 633tKc. To je skoro az k smichu za auto s tak dobrou povesti, 4x4, motorem a vybavou. Je zajimavy, ze Suzuki preferuje vic benzin ve vsech modelech. Treba Santafe sezenete v benzinu jen v nejnizsi vybave, ktera ma akorat volant, 4x4 ani omylem. ix55 uz ma jen naftu. To je trochu hloupy.

Re: 1.6 vs 2.0 ???

Napsal: 02 pro 2011, 18:11
od Mexican
harde a to je skoda, ze sa v CR neda kupit 3,2 V6 A/T ... tak trosicku pokukujem po par kuskoch z nemecka :-D ale len pokukujem

Re: 1.6 vs 2.0 ???

Napsal: 02 pro 2011, 18:44
od Hardcam
Ta by byla lepsi, ale uz ne za 630tKc :mrgreen: