Stránka 5 z 15

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Napsal: 06 čer 2011, 11:33
od Hardcam
majlo: pro me je smerodatny, co pise Pitris resp. cert (majitel New Accent), at uz v tomto nebo jakemkoliv jinem tematu. Co pisi ostatni je pro me jen doplnkova informace. Predpokladam, ze vetsina lidi ani nezkouma technicky listy, kde se dozvis obcas pomerne zasadni informace i kdyz zijes v domneni, jak moc kvalitni olej sis poridil.

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Napsal: 06 čer 2011, 11:36
od 89majlo96
Pitris : Pokud použiješ kvalitní olej třeba několikrát po sobě stejný, chyba to určitě nebude, ale přikláním se taky k názoru, že je pro motor vhodné občas tu značku změnit. A pak se klidně vrátit zas k té minulé značce.

Nieco na tom pravdy byt moze ze sa steny motora trochu oplachnu od povodneho zlozenia oleja, ale ak to budem chciet spravit tak pouzijem radsej preplach, kde mam istotu ze zoberie ozaj vsetko. A ked som kupoval olej, tak som stravil pol dna na nete hladanim informacii o olejoch a tych znackach co su pri oleji pisane :wink:

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Napsal: 06 čer 2011, 11:41
od Mexican
olejove znacky zatial nemenim a motor slape ako ma. Vymena kazdych 15 000km, za sebou vymena zatial 7 vymen - vzdy Total Quartz 9000 5W40. Na radu nasho olej specialistu u New Accentu Certa som sa rozhodol, ze znacky menit nebudem. Spotreba dobra, reakcia na plyn dobra

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Napsal: 06 čer 2011, 11:57
od Hardcam
majlo: delej jak myslis...:)
Mexican: jo, proc Accentika je Total asi nejvhodnejsi...tam bych asi taky moc nelaboroval a kdyz to doporucuje cert, tak je to jasny =D> :D ted mi akorat dva Totaly dorazily, jen jeste nevim, kam s nima, protoze do i30 nakonec nepujdou. Tak asi pujdou do Sonaty. Jinak poprve se mi stalo za ty roky, ze mi prisel i bezpecnostni list.

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Napsal: 06 čer 2011, 12:12
od cert
Ač nemám i30 tak si dovolím se zapojit...

Byl tu zmíněn server oleje.cz , tak právě tam ing. Černý mimo jiné uvádí, že základové oleje jsou u všech značek v podstatě stejné. Čím se ale jednotlivé značky liší jsou detergenty v olejích. Proto je velkou částí olejářů doporučováno střídat značky olejů samozřejmě za předpokladu dodržení předpisu výrobce (výkonnostní specifikace a viskozita). Střídáním se pochopitelně nemyslí to, že co výměna to jiná značka oleje. Prostě najet na 2-3 (max.) značky a ty měnit cyklicky za sebou. Motor se udrží v perfektní čistotě.
Ideální je vybírat oleje specifikace API SL (pokud automobilka nepředepisuje vyloženě API SM - mluvíme tu o benzinových motorech) a tím, že je třeba si na webu výrobce sehnat tech. list a tam najít hodnotu TBN a ta by měla mít hodnotu nejlépe přes 10 (zjednodušeně tato hodnota udává jak dobře olej odolává vzniklým kyselým sloučeninám v motoru - ty vznikají především při častých studených startech a krátkých trasách). API SM je aditivováno jinak (ekologičtěji, ale o to méně příznivěji pro motor). Nicméně pokud se při dlouhých jízdách dodrží interval výměny olej + filtru (vždycky měnit spolu) max. do 15.000km a při "courání" do 10.000km, specifikací API SM nijak svůj motor nešidíte. Nenechávejte v motoru olej déle než jeden rok (degraduje i přes to, že se autem nejezdí).
Pro normální ježdění (závodění a pod. je jiná věc) jsou běžné oleje 5W-xx vyrobené HC syntézou naprosto dostačující. Honba za opravdu plně syntetickými oleji (PAO, esterovými) je zbytečná, nehledě na to, že jich je málo. Samozřejmě pokud máte takový olej za dobrou cenu, tak "motor bude jen rád".
Další ukazatel výběru oleje je volba viskozity - ta je buď normální (A3) nebo snížená (A1 a A5- ta je pro prodloužené intervaly) - opět se bavíme o benzinu. Snížená je postavena na ekologických ukazatelích - nižší spotřeba (téměř zanedbatelně) a je povolena výrobcem automobilu pouze tam, kde je na takový olej motor konstruován. Jinak může vést použití takových olejů k poškození motoru.
A3 je tak nějak univerzální viskozita (pokud ji použijete tam kde je předepsána A1, tak se nic nestane).
Osobně kupuji olej A3, API SL (nejraději) nebo SM ve viskozitě 5W-40 (PAO, ester, HC neřeším, autem nezávodím... :) ). Mám dvě značky a ty budu do budoucna střídat. Olej měním po 1 roce a max. 10.000km (jezdím krátké tratě).
Spoustu informací a dobrých rad najdete v diskusi na oleje.cz - především od Pitrise a dalších (jistě mi prominou že jsem je nezmínil (pokud si to tu přečtou) a nenajdou uvedený svůj nick.

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Napsal: 06 čer 2011, 12:30
od pietro32i
Dobre píšeš, vždy som bol zástancom včasnejšej výmeny oleja, aj keď výrobca motora tvrdí, že stačí až neskôr. Čo však s tým, že máme na i30 predpísaný interval 20.000 km alebo 1 rok? Iste, môžem zájsť dať si vymeniť po 15.000 km, ale nebude to problém, ak potom pôjdem o ďalších 5.000 km na garančku, kde mi budú chcieť meniť olej znovu? Ak odmietnem, môžu mi povedať, že potom neberú záruku? Ideálne asi bude ako to robí Hardcam, že mení každých 10.000 km, potom sa dostanem vždy na garančku vtedy, keď bude treba meniť aj olej. Ešte jedna vec mi napadla: Prídem po 10k km na výmenu oleja, oni si povedia, pako čo chce meniť olej a ešte netreba, tak šup ho, vypustíme mu nejaký litrík, max. dva, dolejeme nový a naúčtujeme 4 litre. Čo s tým? Môžem si ho vymeniť sám, bez toho, aby na to v servise prišli? Nie je tam nejaké čidlo, ktoré zaznamená výmenu oleja, bez toho, aby som si to ja všimol?

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Napsal: 06 čer 2011, 12:37
od Hardcam
Cidlo tam neni, ale jestli mas strach, kup si original olejovy filtr (klidne ti dam cislol, abys nemusel rikat, na jaky auto ho chces, protoze pasuje na skoro vsechny modely) a nech si to nekde treba u znameho vymenit.

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Napsal: 06 čer 2011, 13:04
od cert
Přesně tak jak píše Hardcam. Ideálně měnit sám nebo v důvěryhodném servisu. Taky mám vždycky obavy aby mi tam dali ten olej co jsem si dodal já a ne nějaké "slejvky". Na téma smíchání olejů je na oleje.cz také dobré čtení...

pietro32i:
Ono když to vezmeš kolem dokola, tak cena za jednu výměnu oleje + filtru navíc je oproti benzinu skoro zanedbatelná. Záleží jak moc krátké trasy jezdíš, ale já jsem za to, že i kdybych jezdil dálky, tak budu olej měnit po +/- 10k km.

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Napsal: 06 čer 2011, 16:16
od medabeda
NEBO POŽÁDEJTE V SERVISU O DOHLED U VÝMĚNY OLEJE =D>

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Napsal: 06 čer 2011, 19:24
od cert
Nevím jak jde, ale standardně Tě tam nenechají (z důvodu Tvojí bezpečnosti na jejich pracovišti).

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Napsal: 07 čer 2011, 12:19
od medabeda
Když se chce, všechno jde 8) . V každé dílně jsou odpočívárny s židličkou mimo dosah nástrojů atd. Jen to chce chtít, výmluva se vždy najde :roll:

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Napsal: 08 čer 2011, 11:22
od cert
No, to jo, ale když se na ně pak díváš, tak vidíš jen jak se Ti motají kolem auta. Jestli mají v ponku schovaný kanystr se slevkama oleje stejně neuvidíš a klidně Ti je tam lupnou...

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Napsal: 03 zář 2011, 11:01
od Tommy.Koppy
24.000 km s motorem i spotřebou spokojenost :D/

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Napsal: 03 zář 2011, 22:33
od Cvrček
4774 km - a paráda, nemá chybičku (spotřeba 4,5 l nafty- město, dálnice, okresky - pravidelně)

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Napsal: 04 zář 2011, 09:32
od S0T0
15000km, spotřeba min. 5,2l(cesta na dovču mimo dálnice), max. 7.5l (německo .) ) - běžný průměr 6,5l, na LPG min. 6,2 a max. 8l