Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
Moderátor: Moderátoři
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Meldo,
to máš pěkné km na první spojku....
Jestli té nové chces prodloužit život tak nikdy nepodtáčej motor- na 3,4,5,6 kvalt bys neměl dostat otáčky pod 1500.
Motor sice táhně ale vibrace v celém hnacím řetězci jsou ukrutné....
Jo a na kvalitě spojky nešetři,nevyplatí se to...
to máš pěkné km na první spojku....
Jestli té nové chces prodloužit život tak nikdy nepodtáčej motor- na 3,4,5,6 kvalt bys neměl dostat otáčky pod 1500.
Motor sice táhně ale vibrace v celém hnacím řetězci jsou ukrutné....
Jo a na kvalitě spojky nešetři,nevyplatí se to...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
- Reklama
Vyška podvozku
Ahojte,mam taku otazku.Nema niekto skusenost s opotrebovanim tlmicov alebo pruzin pretoze po 6 rokoch pouzivania auta pri jazde do prace po panelovej ceste sa mi zda ze svetla vyska auta sa znizila v porovnani inymi autami tucson neviem ci je to vobec mozne ked auto sa nijak zle nesprava Dakujem
Re: Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
To miki,
pokud je auto používáno v normálních podmínkách tak po 6 letech pružiny nemůžou být unavené ale tlumiče ano,jsou plynokapalinové-případně plynové a při funkčním stavu drží auto /nahoře/.
Zajed si na test tlumičů za cca 150 kč a uvidíš....
pokud je auto používáno v normálních podmínkách tak po 6 letech pružiny nemůžou být unavené ale tlumiče ano,jsou plynokapalinové-případně plynové a při funkčním stavu drží auto /nahoře/.
Zajed si na test tlumičů za cca 150 kč a uvidíš....
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Re: Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
To miki,
vycházím z toho,že je podvozek originál,tím myslím pružiny bez předchozí upravy-zkrácené...
Pro znalé je to i barevně odlišné....
vycházím z toho,že je podvozek originál,tím myslím pružiny bez předchozí upravy-zkrácené...
Pro znalé je to i barevně odlišné....
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
FORDe naprostá pravda z tím podřazováním a otáčkamaFORD píše:Meldo,
to máš pěkné km na první spojku....
Jestli té nové chces prodloužit život tak nikdy nepodtáčej motor- na 3,4,5,6 kvalt bys neměl dostat otáčky pod 1500.
Motor sice táhně ale vibrace v celém hnacím řetězci jsou ukrutné....
Jo a na kvalitě spojky nešetři,nevyplatí se to...
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
To Saimon,
to jsou jen zkušenosti z praxe z naftovými motory a je jedno jestli je to H nebo jiný značky,tak je prostě postavený a nastavený moderní diesel a kdo s tím jezdí jako se starým tdi z 90 let od vw tak na to brzy doplatí...
Dnešní diesly jsou středootáčkové motory oproti dieslům nízkootáčkovým z dob minulých a to je ten největší problém kteří řidiči do dnes kolikrát nedokáží pochopit...
to jsou jen zkušenosti z praxe z naftovými motory a je jedno jestli je to H nebo jiný značky,tak je prostě postavený a nastavený moderní diesel a kdo s tím jezdí jako se starým tdi z 90 let od vw tak na to brzy doplatí...
Dnešní diesly jsou středootáčkové motory oproti dieslům nízkootáčkovým z dob minulých a to je ten největší problém kteří řidiči do dnes kolikrát nedokáží pochopit...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
To právě každý zjistí až nastane ten problém, protože to nikdo neví a zjistí to až je zle. Já to třeba taky nevěděl hned po koupi ale časem až se začneš o to zajímat a hodně číst o tom co máš doma.FORD píše:To Saimon,
to jsou jen zkušenosti z praxe z naftovými motory a je jedno jestli je to H nebo jiný značky,tak je prostě postavený a nastavený moderní diesel a kdo s tím jezdí jako se starým tdi z 90 let od vw tak na to brzy doplatí...
Dnešní diesly jsou středootáčkové motory oproti dieslům nízkootáčkovým z dob minulých a to je ten největší problém kteří řidiči do dnes kolikrát nedokáží pochopit...
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Kromě tohoto rachocení mám ještě jedu zajímavost, zřejmě souvisí s oním hlukem.
Když totiž položím nohu na spojkový pedál, cítím docela citelně chvění. Jakoby frekvence třepání pedálu souvisela s frekvencí vznikajícího hluku podvozku. Že by ložisko spojky?
Když totiž položím nohu na spojkový pedál, cítím docela citelně chvění. Jakoby frekvence třepání pedálu souvisela s frekvencí vznikajícího hluku podvozku. Že by ložisko spojky?
Hyundai Tucson 2.0 CRDI 4x4 - 2005
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Ahoj, já mám ten samé a ptal jsem se tu už před dvouma rokama a nikdo nic nenapsal, tak je to asi normálníLudko píše:Kromě tohoto rachocení mám ještě jedu zajímavost, zřejmě souvisí s oním hlukem.
Když totiž položím nohu na spojkový pedál, cítím docela citelně chvění. Jakoby frekvence třepání pedálu souvisela s frekvencí vznikajícího hluku podvozku. Že by ložisko spojky?
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
Při lehkém položení nohy na spojku se pedál trochu chvěje a citíš jemné vibrace-to je v pohodě ale pokud je to silnější tak to je na výměnu spojkové sady...
Jezdí ke mě zákazník s Mazdou 6 kde spojka není pomalu ani cítit ale jemu od novoty po cca 35 tkm začala citelně vibrovat-nevhodně si sedla a i dle servisu Mazda je v mezích normy a není důvod na výměnu ze záruky...Pán s tím už jezdí další 3 roky a je to pořád to samé-výměna spojky na ten model stojí 53 tkč...
Jiná otázka je jak dlouho ty vibrace vydrží třeba převodovka....
Jezdí ke mě zákazník s Mazdou 6 kde spojka není pomalu ani cítit ale jemu od novoty po cca 35 tkm začala citelně vibrovat-nevhodně si sedla a i dle servisu Mazda je v mezích normy a není důvod na výměnu ze záruky...Pán s tím už jezdí další 3 roky a je to pořád to samé-výměna spojky na ten model stojí 53 tkč...
Jiná otázka je jak dlouho ty vibrace vydrží třeba převodovka....
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
FORDe mně to dělá jen lehce, takže pohoda a je to stále stejné od koupi Tucsona
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
Tak. Nakonec jsem auto dala do "svého" servisu v Praze Krči, kde servisuji už drahnou dobu.
Došlo k výměně kompletní spojky (i spojkového ložiska+lamely) + výměna jednoho silentbloku, ale ten s "rachtáním" neměl co dočinění. Žádný homokineťák naštěstí nebylo třeba měnit, to by bylo horší. Viděla jsem spojku ve svěráku a opravdu tam byla poměrně velká vůle, která při vibracích vydávala ten strašidelný zvuk v nižších otáčkách. Prý by se tím i dál dalo jezdit, v zásadě by se nic nedělo - zkrátka, nebylo to akutní na výměnu. Ale za ten nový zážitek z jízdy to opravdu stálo: žádný rachot, krásné řazení, úplně jiný druh projetí. Celkově mě to stálo 10.000 Kč. Oprava - 3 dny bez auta.
Došlo k výměně kompletní spojky (i spojkového ložiska+lamely) + výměna jednoho silentbloku, ale ten s "rachtáním" neměl co dočinění. Žádný homokineťák naštěstí nebylo třeba měnit, to by bylo horší. Viděla jsem spojku ve svěráku a opravdu tam byla poměrně velká vůle, která při vibracích vydávala ten strašidelný zvuk v nižších otáčkách. Prý by se tím i dál dalo jezdit, v zásadě by se nic nedělo - zkrátka, nebylo to akutní na výměnu. Ale za ten nový zážitek z jízdy to opravdu stálo: žádný rachot, krásné řazení, úplně jiný druh projetí. Celkově mě to stálo 10.000 Kč. Oprava - 3 dny bez auta.
-------------------------------------------------
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Toto mi přesně bylo také kdysi řečeno. Neznamená, že když je to diesel, že 40kou pojedu na čtyřku. Vytáčet s citem, ale dostat do otáček, jinak auto hrozně trpí a naopak víc "žere".FORD píše:Meldo,
...nikdy nepodtáčej motor- na 3,4,5,6 kvalt bys neměl dostat otáčky pod 1500.
Motor sice táhně ale vibrace v celém hnacím řetězci jsou ukrutné....
-------------------------------------------------
Re: Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
Nancy - tak to je fajn že to nebylo tak hrozné jak u mě. Spojka se dá ještě přežít
Re: Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
Právě mám Tucsona na výměně spojky a mechanik uvíznul na vytažení kloubů z nábojů, hlavní matka šla povolit poměrně solidně, ale klouby nejdou zaboha vytáhnout, už jsme zkoušeli upravit i stahovák na bubny staré škodovky a nic.....nemá tu nědko zkušenost jestli existuje nějaký fígl nebo přípravek???? Moc by mi to pomohlo.