Stránka 5 z 10
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Napsal: 30 zář 2012, 08:51
od FORD
Meldo,
to máš pěkné km na první spojku....
Jestli té nové chces prodloužit život tak nikdy nepodtáčej motor- na 3,4,5,6 kvalt bys neměl dostat otáčky pod 1500.
Motor sice táhně ale vibrace v celém hnacím řetězci jsou ukrutné....
Jo a na kvalitě spojky nešetři,nevyplatí se to...
Vyška podvozku
Napsal: 30 zář 2012, 14:33
od Miki SK
Ahojte,mam taku otazku.Nema niekto skusenost s opotrebovanim tlmicov alebo pruzin pretoze po 6 rokoch pouzivania auta pri jazde do prace po panelovej ceste sa mi zda ze svetla vyska auta sa znizila v porovnani inymi autami tucson neviem ci je to vobec mozne ked auto sa nijak zle nesprava
Dakujem
Re: Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
Napsal: 03 říj 2012, 20:37
od FORD
To miki,
pokud je auto používáno v normálních podmínkách tak po 6 letech pružiny nemůžou být unavené ale tlumiče ano,jsou plynokapalinové-případně plynové a při funkčním stavu drží auto /nahoře/.
Zajed si na test tlumičů za cca 150 kč a uvidíš....
Re: Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
Napsal: 03 říj 2012, 20:44
od FORD
To miki,
vycházím z toho,že je podvozek originál,tím myslím pružiny bez předchozí upravy-zkrácené...
Pro znalé je to i barevně odlišné....
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Napsal: 03 říj 2012, 20:56
od Saimon
FORD píše:Meldo,
to máš pěkné km na první spojku....
Jestli té nové chces prodloužit život tak nikdy nepodtáčej motor- na 3,4,5,6 kvalt bys neměl dostat otáčky pod 1500.
Motor sice táhně ale vibrace v celém hnacím řetězci jsou ukrutné....
Jo a na kvalitě spojky nešetři,nevyplatí se to...
FORDe naprostá pravda z tím podřazováním a otáčkama
Re: Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
Napsal: 03 říj 2012, 21:13
od FORD
To Saimon,
to jsou jen zkušenosti z praxe z naftovými motory a je jedno jestli je to H nebo jiný značky,tak je prostě postavený a nastavený moderní diesel a kdo s tím jezdí jako se starým tdi z 90 let od vw tak na to brzy doplatí...
Dnešní diesly jsou středootáčkové motory oproti dieslům nízkootáčkovým z dob minulých a to je ten největší problém kteří řidiči do dnes kolikrát nedokáží pochopit...
Re: Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
Napsal: 03 říj 2012, 21:23
od Saimon
FORD píše:To Saimon,
to jsou jen zkušenosti z praxe z naftovými motory a je jedno jestli je to H nebo jiný značky,tak je prostě postavený a nastavený moderní diesel a kdo s tím jezdí jako se starým tdi z 90 let od vw tak na to brzy doplatí...
Dnešní diesly jsou středootáčkové motory oproti dieslům nízkootáčkovým z dob minulých a to je ten největší problém kteří řidiči do dnes kolikrát nedokáží pochopit...
To právě každý zjistí až nastane ten problém, protože to nikdo neví a zjistí to až je zle. Já to třeba taky nevěděl hned po koupi ale časem až se začneš o to zajímat a hodně číst o tom co máš doma.
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Napsal: 06 říj 2012, 20:23
od Ludko
Kromě tohoto rachocení mám ještě jedu zajímavost, zřejmě souvisí s oním hlukem.
Když totiž položím nohu na spojkový pedál, cítím docela citelně chvění. Jakoby frekvence třepání pedálu souvisela s frekvencí vznikajícího hluku podvozku. Že by ložisko spojky?
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Napsal: 06 říj 2012, 20:29
od Saimon
Ludko píše:Kromě tohoto rachocení mám ještě jedu zajímavost, zřejmě souvisí s oním hlukem.
Když totiž položím nohu na spojkový pedál, cítím docela citelně chvění. Jakoby frekvence třepání pedálu souvisela s frekvencí vznikajícího hluku podvozku. Že by ložisko spojky?
Ahoj, já mám ten samé a ptal jsem se tu už před dvouma rokama a nikdo nic nenapsal, tak je to asi normální
Re: Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
Napsal: 08 říj 2012, 19:57
od FORD
Při lehkém položení nohy na spojku se pedál trochu chvěje a citíš jemné vibrace-to je v pohodě ale pokud je to silnější tak to je na výměnu spojkové sady...
Jezdí ke mě zákazník s Mazdou 6 kde spojka není pomalu ani cítit ale jemu od novoty po cca 35 tkm začala citelně vibrovat-nevhodně si sedla a i dle servisu Mazda je v mezích normy a není důvod na výměnu ze záruky...Pán s tím už jezdí další 3 roky a je to pořád to samé-výměna spojky na ten model stojí 53 tkč...
Jiná otázka je jak dlouho ty vibrace vydrží třeba převodovka....
Re: Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
Napsal: 08 říj 2012, 20:04
od Saimon
FORDe mně to dělá jen lehce, takže pohoda a je to stále stejné od koupi Tucsona
Re: Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
Napsal: 19 říj 2012, 11:20
od Nancy
Tak. Nakonec jsem auto dala do "svého" servisu v Praze Krči, kde servisuji už drahnou dobu.
Došlo k výměně kompletní spojky (i spojkového ložiska+lamely) + výměna jednoho silentbloku, ale ten s "rachtáním" neměl co dočinění. Žádný homokineťák naštěstí nebylo třeba měnit, to by bylo horší. Viděla jsem spojku ve svěráku a opravdu tam byla poměrně velká vůle, která při vibracích vydávala ten strašidelný zvuk v nižších otáčkách. Prý by se tím i dál dalo jezdit, v zásadě by se nic nedělo - zkrátka, nebylo to akutní na výměnu. Ale za ten nový zážitek z jízdy to opravdu stálo: žádný rachot, krásné řazení, úplně jiný druh projetí. Celkově mě to stálo 10.000 Kč. Oprava - 3 dny bez auta.
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Napsal: 19 říj 2012, 11:23
od Nancy
FORD píše:Meldo,
...nikdy nepodtáčej motor- na 3,4,5,6 kvalt bys neměl dostat otáčky pod 1500.
Motor sice táhně ale vibrace v celém hnacím řetězci jsou ukrutné....
Toto mi přesně bylo také kdysi řečeno. Neznamená, že když je to diesel, že 40kou pojedu na čtyřku. Vytáčet s citem, ale dostat do otáček, jinak auto hrozně trpí a naopak víc "žere".
Re: Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
Napsal: 25 říj 2012, 13:26
od Rainee
Nancy - tak to je fajn že to nebylo tak hrozné jak u mě. Spojka se dá ještě přežít
Re: Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
Napsal: 20 lis 2012, 20:17
od johny82
Právě mám Tucsona na výměně spojky a mechanik uvíznul na vytažení kloubů z nábojů, hlavní matka šla povolit poměrně solidně, ale klouby nejdou zaboha vytáhnout, už jsme zkoušeli upravit i stahovák na bubny staré škodovky a nic.....nemá tu nědko zkušenost jestli existuje nějaký fígl nebo přípravek???? Moc by mi to pomohlo.