Stránka 5 z 5

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 09 dub 2017, 17:10
od Vikino
Zdravim vás ,pred rokom som vymenil starú i 30 za novú i 30 cw a mám záujem o namontovanie lpg do mojej i 30 1,6 GDI 99KW style .Aký typ splynovača by ste mi poradili, pred tým som mal BRC kedže som mal i 30 1,4 CVVT ale teraz tam je GDI motor a priame vstrekovanie.

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 09 dub 2017, 19:16
od Mirus30
Ahoj, dle dostupnych informaci si plyn s GDI moc nerozumi a prestavba se nedoporucuje, stahli z nabidky i prestavbu pro 1,6 MPI u ktere se taky zacly objevovat problemy....

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 10 dub 2017, 21:48
od Radunov
Jak píše kolega nade mnou, vyhnout se LPG u GDi obloukem...pokud víš jak funguje přímý vstřik a v čem tkví úspora paliva, tak GDi má 6 režimů/map, možná to je jeden z důvodů, protože některé z těchto map jezdí na chudou směs a to díky tomu, že si dokáží udělat homogenní směs v oblasti svíčky a to s plynem těžko uděláš, to by musel být plynový vstřik místo benzínového vstřiku v blízkosti svíčky ve válci :D a to je blbost...myslím, že víc není třeba to rozebírat...já myslím, že spotřeba i v benzínu je super :), Bmw s LPG 1,8 co máme jezdí v průměru za stejný peníze, možná dráž...pokud jsi chtěl auto zplynovat, tak MPi...

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 13 dub 2017, 15:56
od only_one
Gdi samozřejmě přestavět na LPG jde. Jsou k tomu dvě možné cesty.
První a poměrně nejfunkčnější je vstřikování kapalné fáze LPG pomocí benzínových vstřikovačů. Tím je eliminovaná ta nejhorší věc - upálení vstřikovačů benzínových, které se chladí palivovou směsí.
Nevýhody - je nutné použít čerpadlo na kapalnou fázy, které je velmi náchylné na kvalitu plynu což je v našich podmínkách dost problém. Toto funguje daleko lepe na západ od našich hranic kde mají plyn jiné čistoty z Norského zdroje. My máme obvykle ruský plyn.

Druhá možnost je kombinace plynu a benzínu. Vstřiky benzínové se v cyklu zapínají, aby se chladily. Není to ale uplně vždy funkční.

Jinak u Gdi není problém se směsí, za předpokladu využití stávajích trysek není rozdíl, naopak, plyn má 102 oktanů a je daleko mene náchylný na detonační spalování.

U druhého případu je vstřikována plynná fáze a ta netrpí na neduhy kapaliny ;)

Nicméně první varianta je cenově skoro 2x tak drahá jak normální přestavba s tím, že fakt může být hodně problém s čerpadlem a pak to je uplně nesmysl.
Druhá je sice levnější, ale poškození trysek se předejde, jen když se bude kombinovat benzín v poměru 50-60% takže uspora bude relativně malinká.

Tím se právě ty Gdi stávající naprosto nevhodnými pro přestavby na plyn.

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 13 dub 2017, 18:56
od Vikino
Akych 50-60 % máš na mysli veď napr. na tejto stránke http://www.fedorauto.cz/prestavby-fsi-tfsi je to 10 % benzinu a 90 lpg ale väčšinou som sa dočítal že sa jedná o pomer 20 benzin / 80 lpg a sú tam aj autá z GDI motormi

Re: 1,6i - plyn

Napsal: 13 dub 2017, 21:01
od only_one
20%je málo. Neosvědčilo se na několika vozech. Principielně to je další věc co plyn udělá náchylnější na nějaký pruser.