Stránka 5 z 7

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 26 srp 2013, 21:19
od Deegr
Je to každého věc, jak si auto zajede. Já jen psal, jak by se to mělo dělat. Ale pleteš si záruku s běžným opotřebením. Když ti motor po pár letech klekne a zjistí, že je to jen běžným opotřebením a motor potřebuje třeba výbrus, tak ti to na záruku určitě neudělaj :D Nehledě na to, že auto může mít o něco vyšší spotřebu a nižší výkon.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 02 zář 2013, 16:57
od idam.i
Je to síce KIA ,ale popis o motore je vcelku zaujímavý.

http://automoto.cas.sk/clanok/192379/ki ... a-spotrebu

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 18 zář 2013, 17:28
od achiles
dneska jsem se zacetl do diskuze http://www.veloster.org/forum/37-hyunda ... fting.html, kde majitele Velostru s 1.6GDI hlasi stejny problem (ten problem je na vsech autech s timto motorem).

padlo tam nekolik teorii jak to vyresit jako vypnuti kontroly trakce, vyhozeni katalizatoru, uprava sani a take zmena stylu jizdy atd...

nejpravdepodobnejsi se mi ale zda moznost, ze za to muze ECM, kde je proste naprogramovano, aby auto nejakou dobu pri razeni neakcelerovalo a to zrejme z duvodu uspory paliva nebo jine ochrany...

zvlastni vsak je, ze to nektere modely delaji a nektere ne (je tam napr. clovek, ktery to na rv 2013 nepozoruje, ale pri testovani rv 2012 ano)

nicmene tam dost lidi popisuje, ze pri odpojeni snimace spojkoveho pedalu prodleva pri razeni z 1. na 2. stupen zmizi a celkove se akcelerace zda lepsi. Po odpojeni vsak prestane fungovat tempomat, takze je treba do auta namontovat prepinac, kterym snimac zase zapne.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 18 zář 2013, 19:00
od Mirus30
Muzes popsat jak se ten snimac spojkoveho pedalu presne vypina?

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 18 zář 2013, 19:44
od idam.i
Jedna rada lepšia ako druhá:
padlo tam nekolik teorii jak to vyresit jako vypnuti kontroly trakce, vyhozeni katalizatoru, uprava sani a take zmena stylu jizdy atd.
[-X ](*,) [-X

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 18 zář 2013, 21:43
od achiles
idam.i píše:Jedna rada lepšia ako druhá: [-X ](*,) [-X
jasne, take tyto upravy beru s nadhledem, nejspis nepomuzou a urcite je na nasich rodinnych autech nikdo delat nebude.

chtel jsem hlavne napsat, ze je toto chovani s nejvetsi pravdepodobnosti umyslne priskrceni ridici jednotkou a pravdepodobne bez nejakeho prehrani softu nezmyzne. Da se oblbnout odpojenim cidla na spojkovem pedalu, ale buh vi, k cemu vsemu jednotka ty signaly pouziva. teoreticky si podle nich muze upravovat i nejake palivove mapy a dlouhodobe odpojeni ji muze poblaznit. Na druhou stranu znatelne zlepseni pri akceleraci potvrdilo velke mnozstvi uzivatelu, takze to take mozna otestuju.

vice info> http://www.veloster.org/forum/9-hyundai ... azing.html
Mirus30 píše:Muzes popsat jak se ten snimac spojkoveho pedalu presne vypina?
proste by u spojkoveho pedalu mely byt dva spinace a zezadu konektory, ktere se normalne vycvaknou. Mel by stacit jen ten horni. (Pokud by si odpojil i spodni, tak by si nenastartoval)

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 29 lis 2013, 21:59
od michal_KE
Chcem sa opýtať, či niekto z Vás vypol EKO mod pri manuálnej prevodovke a či to má vôbec zmysel? ja som to vypol ale nemal som čas vyskúšať či to má vplyv na zrýchlenie

Re: Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 30 lis 2013, 08:25
od bony
michal_KE píše:Chcem sa opýtať, či niekto z Vás vypol EKO mod pri manuálnej prevodovke a či to má vôbec zmysel? ja som to vypol ale nemal som čas vyskúšať či to má vplyv na zrýchlenie
Eko mod je jen naseptavac jak mas radit... Nema to na nic vliv.

odeslano z telefonu.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 08 lis 2014, 18:46
od robil
Mam najeto přes 20tis a ještě jsem nepřišel na to jak se pohybovat v koloně při jízdě na volnoběh na 1st. do mírného kopce.Pokut se zvětší vzdálenost mezi auty chci lehce přidat auto náhle nepříjemně poskočí a zrychlí moc. Následné ubrání opět škubnutí.Jezdím jak autoškola. Řeším to tak že si nechávám větší rozestup ale to špatně snášejí někteří řidiči zamnou.Dávkování plynu od volnoběžných otáček je hodně nepřesné.
Ještě jedna technická má nová i30 dvou hmotný setrvačník?

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 09 lis 2014, 12:32
od idam.i
Myslím si že dvojhmotný zotrvačník je výsada "naftožrútov". :D/
Tá regulácia otáčok pri rozbiehaní v kolóne je asi ozaj trošku ťažšia.Všimol som si,že keď si nedám pozor,tak tiež občas poskočím. :roll: Vyžaduje to trochu viac sústredenia a práce so spojkou.Mám pocit,že to robí hlavne po jazde na dialnici a potom je zrazu kolóna.Pri jazde po meste si tento problém neuvedomujem.Je možné,že za to môže počítač.Chvílu mu trvá kým prenastaví reakciu plynu z jazdy po dialnici na jazdu v meste (kolóne).No možné je,že to tak nie je a mám len blbú nohu. :-k

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 12 pro 2014, 16:09
od only_one
ale kuš, dvouhmoty se dávají všude možně, benzíny a nafty. Dneska to je všemožně. Ale GDi podle autodat má spojku klasickou.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 12 pro 2014, 17:22
od matej1410
Tú "agresívnu citlivosť" plynu pri prvom kvalte som si všimol tiež, hlavne pri pohybe v McDrive, :mrgreen: Pri pohybe v kolóne to zjemňujem cez spojku (inak povedané, pri dlhej kolóne by mi odpadli nohy...)

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 14 pro 2014, 13:43
od jendafo
only_one píše:ale kuš, dvouhmoty se dávají všude možně, benzíny a nafty. Dneska to je všemožně. Ale GDi podle autodat má spojku klasickou.
Jak jsem psal v jinem vlakne,mel jsem,tedy vlastne jeste mam problem se spojkou-prokluz...pred 3mi
mesici mi ji vymenili a nastal novy problem-škubání pri rozjezdu. Od vymeny ujeto 6tis,zlepsilo se to,ale
100% to neni. Tak jsem byl v patek v servisu a po Novem roce jdu opet na vymenu. V servise mě bylo
receno,že to bude s nejvetsi pravdepodobnosti setrvacnik,pry je to dvouhmotak.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 21 úno 2015, 03:36
od Dulux
nazdar chlapi, tak uz mam najazdene 25000km a reakcia na plyn je stale rovnaka, budem to musiet reklamovat. Podla mna to nie je normalne, ze ked chcem akcelerovat, tak sa auto akokeby na moment zakusne po preradeni z 1 na 2 a z 2 na 3. Tiez netusim kde je tych 136 koni. Spotreba je vysoka , po meste 10L, mimo mesta 7,5, Dialnica 8,5. Inak je auto v pohode, ale ten motor je velka bieda.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 21 úno 2015, 09:45
od oltcitak
achiles píše:dneska jsem se zacetl do diskuze http://www.veloster.org/forum/37-hyunda ... fting.html, kde majitele Velostru s 1.6GDI hlasi stejny problem (ten problem je na vsech autech s timto motorem).

padlo tam nekolik teorii jak to vyresit jako vypnuti kontroly trakce, vyhozeni katalizatoru, uprava sani a take zmena stylu jizdy atd...

nejpravdepodobnejsi se mi ale zda moznost, ze za to muze ECM, kde je proste naprogramovano, aby auto nejakou dobu pri razeni neakcelerovalo a to zrejme z duvodu uspory paliva nebo jine ochrany...

zvlastni vsak je, ze to nektere modely delaji a nektere ne (je tam napr. clovek, ktery to na rv 2013 nepozoruje, ale pri testovani rv 2012 ano)

nicmene tam dost lidi popisuje, ze pri odpojeni snimace spojkoveho pedalu prodleva pri razeni z 1. na 2. stupen zmizi a celkove se akcelerace zda lepsi. Po odpojeni vsak prestane fungovat tempomat, takze je treba do auta namontovat prepinac, kterym snimac zase zapne.
tomuto by som celkom veril,ked som si cital obsiahly technicky manual o mojom motore(D4CB) taksa tam tiez pouziva spokovy snimac a jeho uloha je jedina,dat info riadiacej jednotke,ze sa preraduje(manualna prevodovka) nasledne riadiaca jednotka plynule uberie plyn(s urcitym casovym oneskorenim) a zamyslanym cielom je,ze sa zlepsia emisie(pri nahlom odstaveni privodu paliva dochadza k vyssim exhalatom) V praxi sa to prejavuje nemoznostou rychlo menit prevodove stupne,pomala reakcia na plyn. Prisiel som na to uplnou nahodou(ked som zabudovaval externy tempomat) a naslednou studiou technickych nformacii o tomto motore. Takze som presvedceny ,ze u vasho motora bude situacia podobna.Riesenim je len pretunit spalovacie mapy a eliminovat obmedzenia vyplyvajuce z ich riesenia.Odstranenie funkcie spojkoveho spinaca problem riesi len ciastocne.