Re: Farrael's Sonata NF
Napsal: 05 úno 2017, 17:10
Na Sonatu 2005 NF/ 2,4i je spojka malinko komplikovaná věc. Valeo uvádí průměr lamely 225mm s 20 zuby. Ve skutečnosti má lamela zubů 23 s průměrem 240 a rozměry vnitřních drážek 23,3x26,2mm, OEM4110024301.
Alternativní lamela je Valeo 803931. Je oproti originálu odpružená, protože je na H1 s pevným setrvákem. To platí pro dobrý dvouhmotový setrvák a přítlačný spojkový koš.
Originál se dá přenýtovat asi za 700 Kč. Valeo stojí něco kolem 1100 Kč.
Další věc je přítlačák. K originálu setrváku LUK 4150297 jsem nenašel opět LUK ale Sachs sadu 3000950634 a k ní setrvačník Sachs 2294701027.
Je zde ale možnost dvouhmotu svařit na jednohmotu, nechat vyvážit, přebrousit styčnou plochu a použít původní přítlačák a buď lamelu 803931 nebo přenýtovat původní.
Hledal jsem všude možně a dvouhmoty se přednostně osazují do dieselů pro trhavou charakteristiku chodu motoru. Benzínový motor ji nemá zdaleka takovou a tam není časté osazování dvouhmotou. Neměl by tedy u benzínu být nějaký problém.
PS: setrvačník Luk jsem rozebral. Nejprve jsem musel odvrtat středové nýty, ty pak vylisovat. Kdo nemá základní vybavení dílny, tak pro něj nemá cenu se do takové úpravy vůbec pouštět.
Obnáší to lehce ofrézovat opačnou stranu třecího kotouče setrvačníku pro následné nýtování. 6 otvorů v setrvačníku, které slouží ke snýtování dvouhmoty se ze strany od klikovky musí zahloubit na 45° do hloubky asi 3mm. Pak se vysoustruží 6 rozpěrných vložek, které zapadnou do tohoto zahloubení, středem vložek pak vede nýt průměru 10mm, který je upraven z nýtu s půlkulatou hlavou na plochou hlavu, průměru 13mm a výšky 3mm. Jakmile se vše sesadí, všech 6 otvorů je dobré ružním výstružníkem 10mm náběhy vystružit. Nýt je u hlavy mírně větší a pak by byl problém. Nýtování se musí provádět u rozžhaveného nýtu. Průměr nad 8mm nelze nýtovat temováním ale pod lisem. K tomu je potřeba elektrická pícka nebo velký hořák k nahřátí do jasné červené barvy. I tak je na nýtování asi doba 4 sec, než nýt ztratí teplotu a pak už to téměř nejde. U 5T lisu to je opravdu tak tak. Celý hotový komplet je potřeba upnout do soustruhu na upínku podobnou klikovce, která se zarovná pro odstranění házivosti. Musí mít alespoň 3 zívitové upevňovací otvory. Imbusy se pak upevní na upínku a styčná plocha se lízne pro odstranění házivosti. Dobré je ji obrousit ale to už teprve není doma skoro proveditelné. Sachs prodává setrvačník za asi 5500 Kč, což je pro mnohé snadnější než výroba jednohmotového setrvačníku.
Moomentálně mám vyrobený jednohmotový setrvačník na vyvážení. Lamelu jsem použil z H1, průměr je ale větší o 5mm a musí jej obrousit. Půjde to i osoustružit ale planžety, které jsou na lamele jsou kalené ale flexou v držáku na soustruhu to je nejsnažší při zachování potřebné přesnosti.
Alternativní lamela je Valeo 803931. Je oproti originálu odpružená, protože je na H1 s pevným setrvákem. To platí pro dobrý dvouhmotový setrvák a přítlačný spojkový koš.
Originál se dá přenýtovat asi za 700 Kč. Valeo stojí něco kolem 1100 Kč.
Další věc je přítlačák. K originálu setrváku LUK 4150297 jsem nenašel opět LUK ale Sachs sadu 3000950634 a k ní setrvačník Sachs 2294701027.
Je zde ale možnost dvouhmotu svařit na jednohmotu, nechat vyvážit, přebrousit styčnou plochu a použít původní přítlačák a buď lamelu 803931 nebo přenýtovat původní.
Hledal jsem všude možně a dvouhmoty se přednostně osazují do dieselů pro trhavou charakteristiku chodu motoru. Benzínový motor ji nemá zdaleka takovou a tam není časté osazování dvouhmotou. Neměl by tedy u benzínu být nějaký problém.
PS: setrvačník Luk jsem rozebral. Nejprve jsem musel odvrtat středové nýty, ty pak vylisovat. Kdo nemá základní vybavení dílny, tak pro něj nemá cenu se do takové úpravy vůbec pouštět.
Obnáší to lehce ofrézovat opačnou stranu třecího kotouče setrvačníku pro následné nýtování. 6 otvorů v setrvačníku, které slouží ke snýtování dvouhmoty se ze strany od klikovky musí zahloubit na 45° do hloubky asi 3mm. Pak se vysoustruží 6 rozpěrných vložek, které zapadnou do tohoto zahloubení, středem vložek pak vede nýt průměru 10mm, který je upraven z nýtu s půlkulatou hlavou na plochou hlavu, průměru 13mm a výšky 3mm. Jakmile se vše sesadí, všech 6 otvorů je dobré ružním výstružníkem 10mm náběhy vystružit. Nýt je u hlavy mírně větší a pak by byl problém. Nýtování se musí provádět u rozžhaveného nýtu. Průměr nad 8mm nelze nýtovat temováním ale pod lisem. K tomu je potřeba elektrická pícka nebo velký hořák k nahřátí do jasné červené barvy. I tak je na nýtování asi doba 4 sec, než nýt ztratí teplotu a pak už to téměř nejde. U 5T lisu to je opravdu tak tak. Celý hotový komplet je potřeba upnout do soustruhu na upínku podobnou klikovce, která se zarovná pro odstranění házivosti. Musí mít alespoň 3 zívitové upevňovací otvory. Imbusy se pak upevní na upínku a styčná plocha se lízne pro odstranění házivosti. Dobré je ji obrousit ale to už teprve není doma skoro proveditelné. Sachs prodává setrvačník za asi 5500 Kč, což je pro mnohé snadnější než výroba jednohmotového setrvačníku.
Moomentálně mám vyrobený jednohmotový setrvačník na vyvážení. Lamelu jsem použil z H1, průměr je ale větší o 5mm a musí jej obrousit. Půjde to i osoustružit ale planžety, které jsou na lamele jsou kalené ale flexou v držáku na soustruhu to je nejsnažší při zachování potřebné přesnosti.