Za prvé, jedna věc je ceník, druhá realita. Za druhé, samotné porovnání Rapida postaveného na platformě Pola a i30 je srovnávání jablek a hrušek. Tahle auta proti sobě prostě nejdou. Už jsem to tu psal dávno, pokud se podíváme výš než i20 a Fabia, pak výrobní programy Škody a
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
vytvářejí "zip", ale vyloženě proti sobě tam modely nejsou.
Cena světla nebo blatníku mě nezajímá, nejsem takový idiot, abych si koupil nové auto a nepojistil ho. A u auta, které je havarijně pojištěné mě ceny karosařiny nezajímají. Prosím nereagovat tupou hláškou, že pak je na
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
drahé pojištění, když UNIQA nabízí speciální pojištění se sazbou 2,99% se spoluúčastí nula a GAPem na prvních 12 měsíců.
Servis nemusí být drahý, když u toho budu myslet a dražší materiál si přivezu svůj.
A rozhodně není zanedbatelný rozdíl v záruce - 5 let bez omezení kilometrů vs. 2 roky bez omezení kilometrů. Ano, u Škody lze přikoupit, ale to už jsou zase výdaje nad rámec, které v konečné fázi (pomineme-li rozdíl v krytí touto zárukou, který je také značný) "vyrovná" otázku servisních nákladů.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate