Stránka 5 z 8

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 03 dub 2013, 18:51
od kombajnista
mkarais píše:
kombajnista píše:mkarais: s tou Mazdou jsi si jistý? protože v odkaze co jsem výše postoval píšou její majitelé, že se to pozná pouze zvýšenou okamžitou spotřebou..

bude vadit ked napisem, ze som? :D ale ne ked pozries fora alebo videa tak im tam blika DPF resp. su tri stupne nesvieti blika a svieti :)

ale mozno je to len UK verzia....

inac tu je video kde blika http://www.youtube.com/watch?v=h1A0mGwORAc
video je pěkné :D ale to není CX 5ka.

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 03 dub 2013, 18:59
od mkarais
ale ved ja som pisal mazdu vseobecne a nie konkretne modely, ze maju kontrolku ts ts

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 03 dub 2013, 19:39
od kombajnista
mkarais píše:ale ved ja som pisal mazdu vseobecne a nie konkretne modely, ze maju kontrolku ts ts
ok..to je pravda..Ale jestliže zrovna CX-5 kontrolku nemá (a podle všeho nemá), tím pádem se to nedá vztáhnout "všeobecně" :wink: Ale nebudeme se tu chytat za slovíčka. Shodneme se na tom, že celý DPf je k hovnu..

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 03 dub 2013, 21:59
od ParnosCZ
kombajnista píše:
mkarais píše:ale ved ja som pisal mazdu vseobecne a nie konkretne modely, ze maju kontrolku ts ts
ok..to je pravda..Ale jestliže zrovna CX-5 kontrolku nemá (a podle všeho nemá), tím pádem se to nedá vztáhnout "všeobecně" :wink: Ale nebudeme se tu chytat za slovíčka. Shodneme se na tom, že celý DPf je k hovnu..

A M E N :roll:

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 05 čer 2013, 11:32
od Zenoix35
stiglerb píše:Když už byla vynaložena energie na výrobu filtru pevných částic (CPF), pak to prosím nechejte na autě. Není to nijak problémové. Občas odejde teplotní čidlo, ale uvědomte si podstatu tohoto filtru. Zachytává to mikročástice sazí, které jsou rakovinotvorné a obzvlášť nebezpečné zejména proto, že jsou tak malé, že dokáží prostoupit buněčnou stěnou. Civilizace umírá na rakovinu, tak tomu zbytečně nepomáhejme. pokud by s tím měl někdo problém, můžu pomoci při odstranění závady. Jih Moravy.
Já si s vámi dovolím nesouhlasit.Pravda bude asi taková: auto sice splní na stk normu euro 5,nicméně DPF musí fungovat v určitém režimu motoru,a toho se dá dosáhnout jen na dálnici,pokud jsou otáčky motoru nad 2500ot/min po dobu alespoň 20 min.Pak dochází k tzv. samovolné regeneraci filtru.Jinak je regerace řízena ŘJ,a to tak,že se vstřikuje větší množství nafty,která by měla v DPF shořet a tím ho "vyčistit".Standartně mají vozy vybavené DPF až o dva litry větší spotřebu než bez něj.Již zde se nabízí otázka ekologičnosti....... .Budete li vůz provozovat převážně městským provozem,či krátkými jízdami,bude se hromadit počet "nedokonaných regenerací",a do 50 000km máte DPF tak ucpaný,že musíte do servisu na nucenou regeneraci.Podívejte se prosím,jak tato nucená regenerace probíhá,a můžete sám posoudit,zda je ještě na místě mluvit zde o ekologickém využití DPF. Je to jako když v zimě nastartujete starou V3S. Zadýmování tankem je proti tomu malý čmoudík.Chceteli se chovat ekologicky,musite ucpaný DPF nechat vyměnit za nový.Cena? 25-150 tis Kč.Dle výrobce.
Toliko moje zkušenost.Vezměte tedy jednou za měsíc auto na dálnici,a tam mu dejte pořádně do těla.Pak snad vydrží DPF déle.

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 05 čer 2013, 14:40
od Vladak
Předpokládám, že rozumný člověk si nafťáka nekoupil proto, aby se studeným popojížděl ve městě nebo s ním cmrndal po okreskách. Tím nic neušetří a stráví půl života v autě a pod ním.
A když už tento "český tuzing", tak co nepokračovat odstraněním katalyzátoru a EGR? ](*,)

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 06 čer 2013, 12:23
od Véna
Vladak píše:Předpokládám, že rozumný člověk si nafťáka nekoupil proto, aby se studeným popojížděl ve městě nebo s ním cmrndal po okreskách. Tím nic neušetří a stráví půl života v autě a pod ním.
A když už tento "český tuzing", tak co nepokračovat odstraněním katalyzátoru a EGR? ](*,)
Nechápu, tedy mám si auto koupit je pro dálnice? Já mám auto jen proto, že ho potřebuji. Což je jistě mimo jeho určení a není na to konstruováno?

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 06 čer 2013, 12:43
od idam.i
Véna dá sa predpokladať,že vieš ako budeš auto väčšinou používať.Pokial máš auto pre rodinné využitie ,cesta do školy s detmi ,potom 5 kilometrov do práce na weekend na chalupu a 2x za rok na dovolenku.To znamená ,že najazdíš do 20.000km za rok je na zváže nie či kúpiť diese.lPokial sa preň rozhodneš,je to samozrejme tvoja volba,ale mal by si mať na pamäti,že treba auto občas prebehnúť ,najlepšie po dialnici aby sa PDF mohol regenerovať.Seriózny predajca by ti mal tieto veci vysvetliť :idea: a potom je už na tebe ako sa rozhodneš.Samozrejme volbu auta ovplińuje ovela viac faktorov.Preto by si človek pred volbou auta mal tieto veci v hlave zrovnať a podla toho voliť. :-k

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 18 črc 2013, 21:14
od kopecrada
Zdravim všechny.
Chci se podělit se zkušenostmi při autočištění DPF za jízdy. Interval jsem vypozoroval od 200 do 500km a odvíjí se od stylu jízdy a podle mě i kvalitě nafty. Na Vervu od Benziny je interval kolem 500km a navíc i nižší spotřeba a motor je tišší a svižnější. Vypalování DPF se dá poznat podle okamžité spotřeby. Při rychlosti 90km/h vzroste okamžitá spotřeba cca na 11l/100km, jinak asi 4,5l. Při stání je to poznat na nekultivovaném chodu motoru a vibracím celého auta. A když je do toho puštěná klima, tak při stojícím autě to je strašnej rachot, jakoby by byl slyšet dvouhmoťák. Asi nízké otáčky, ale hrozný zvuky. V servisu na nic nepřišli. Jinak mám najeto 42tisíc a max spokojenost.

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 10 srp 2013, 17:09
od sefina
Kde je umístěn DPF filtr - přímo na motoru? Koukal jsem pod autem 1.7 CRDI a na potrubí nic není :D

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 10 srp 2013, 23:44
od Chasnik
Zenoix35 píše:Vezměte tedy jednou za měsíc auto na dálnici,a tam mu dejte pořádně do těla.Pak snad vydrží DPF déle.
Mno, moc "pořádně do těla" zase ne. Když se dupne na plyn, ŘJ upřednostní požadavek na vysoký výkon a proces regenerace přeruší.

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 11 srp 2013, 00:56
od ivan
Vše jsem nečetl,ale DPF či podobnyn systemum ,to je prostě katastrofa :!: :!: :!: Prvni s tim přišel Mercedenz-Benz nebo BMW si nejsem teď jisty :oops: ,ale jde o ten samý system,jako spíše známí pod zkratkou PAF :!:Používany u PSA Citroen či Peugeot jen jinak pojmenovaný,stači hledat na googlu :) o to,ale nejde,jde jen o debilní Emise ,které akorát vyrobcum automobilum zužuji zorné pole ve vykonu vuči spotřebě paliva a objemu motoru :!: :!: :!: A bytoho nebylo malo i dieslove motory maji před i za vstupem katalyzatoru,popřipadě 2 dvou system katiku :!: :!: :!: Lamda sondy :mrgreen: O no to zni jako,že je to legrace,ale neni :? Zákon fyziky nelze popřít :!: :!: :!: :!: ,myslím tím vzorec poměr vzduchu vuči palivu a objemu motoru :!: :!: :!: :!: Ať je to benzinovy nebo dieselovy agregat :!: :!: :!: Trebaže Eu se o toto snaží už spoustu let a niž si to uvědomuje :o ,ale evropske automobilky použivají tabulku spotřeby Eu :!: Než třeba Asie nebo Usa ,ty normy jsou uplně někde jinde :lol: :lol: :lol: Evropa se vžydycky přispusobovala jinym měřitkum :roll: Ano ja jsem pro aby jsme jezdili za co nejmíň,ale metr by měl byt pro všechny stejny,ne jen pro někoho [-X [-X Se omlouvam jsem uplně :shock: vybočil od tematu :oops: Je to k ničemu a vyndat je to jen vymluva na prachy a velka starost pro normalní lidi co maj commonreil vyhybat se tomu obloukem muj nazor :o :o :o :o Abychom byli v obraze Jáam
Ps a o naftě v commonreilu se tu cenu nemá bavit :o Tak schvalně jake čislo Cetanu má Commonreil pro zápal ve válci tolerance Minimálně :!: :!: :!: :o :!: :!: :!: Se omlouvam jsem to schvalně nenapsal :mrgreen: a to jen proto aby lide věděli co je Tdi :!: :!: :!: ,myslim rozdíl těch naftovych systemu,ale na povim TDI stačí čislo 45 =D> =D> =D> =D> =D> Hmmm???? Pozor nejsem zastancem Tdi a ani Wv vubec celeho koncernu [-X [-X [-X [-X

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 11 srp 2013, 04:54
od TycoonX
:D haluz tu niečo čítať.. experti na pravom mieste..tak k niekoľkým otázkam odpoviem presnejšie
-prvé bolo PSA už v r 2001 s aditivovaným FAP filtrom (Filtre a Particules)
-filter nieje možné vždy jednoducho korektne odstrániť, ideálne je keď sa neaký motor robil s DPF aj bez..vtedy sa natiahnu mapy rj bez fap..inac sa to musi pracne vyhladávať, lenže prakticky celý engine management počíta s fap a jeho občasnou regeneráciou
-riešení je viac, existuje malá elektronická somarinka zvaná emulator DPF, tá simuluje diferenciálne tlaky pred a za filtrom a tvári sa že je tam a priechodný, samozrejme že tam už fap nieje, regenerácia však napriek tomu občas prebehne, vo velmi dlhom intervale ale prebehne
-dalším riešením je soft odstránenie..ale na nete sa objavilo vela "schopných firiem s praxou" ktoré odstránia základy a zabránia vyskakovaniu chybových hlášok.. potom sa môže stať že prídete k motoru, odpojíte 10 čidiel a motor si spokojne vrčí dalej bez hlášky..lenže už sa môžte rozlúčiť s pomocou diagnostiky a s včasnými info o závade motora..
-najlacnejším riešením je čistenie FAPu, napr v domácich podmienkach horúcou wapkou (vystriekať v protismere prúdenia vyfukovych plynov.. ekologicky to nieje uplne košér lebo to obsahuje silne karcinogenne látky a pod..
-drahším riešením je čistenie FAPu na stroji (plánujem v budúcnosti robiť), fap sa nahodí do čističa, ktorý ho sériou chemických výplachov pri rôznej teplote vyčistí a presuší

Pri demontáži fap emisnou prejdete, na SK je to primitívne meranie, technik síce dupne na plyn, lenže riadiaca jednotka nedetekuje záťaž motora ani rýchlosť ani prevodový stupeň..podla mapy vstrekovania tak pustí minimum nafty do valcov ,len pre udržanie otáčok..emisie=len pri záťaži

Pri demontáži KAT emisnou neprejdete, nebude prebiehať katalytická reakcia a HCO sa nebude meniť na neškodné CO2 a H2O.

Pri demontáži EGR..emisnou prejdete s mierne zvýšenými hodnotami

FAP napr v C5ke u citrona má veelmi variabilnú životnosť, pri jazdení mesto je možné ho upchať do 100 000km, pri jazdení prevažne dialnic a len občasné mesto je bežná výdrž aj 300 000km (napriek udávanému intervalu výmeny 120 000km)
Pri využívaní čistenia je jeho známa životnosť aj 700 000km (ale tak dlho bude mať auto málokto z vás :D )

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 28 srp 2013, 00:08
od Véna
idam.i píše:Véna dá sa predpokladať,že vieš ako budeš auto väčšinou používať.Pokial máš auto pre rodinné využitie ,cesta do školy s detmi ,potom 5 kilometrov do práce na weekend na chalupu a 2x za rok na dovolenku.To znamená ,že najazdíš do 20.000km za rok je na zváže nie či kúpiť diese.lPokial sa preň rozhodneš,je to samozrejme tvoja volba,ale mal by si mať na pamäti,že treba auto občas prebehnúť ,najlepšie po dialnici aby sa PDF mohol regenerovať.Seriózny predajca by ti mal tieto veci vysvetliť :idea: a potom je už na tebe ako sa rozhodneš.Samozrejme volbu auta ovplińuje ovela viac faktorov.Preto by si človek pred volbou auta mal tieto veci v hlave zrovnať a podla toho voliť. :-k
Milý příteli, kdyby mě jakýkoliv prodejce upozorňoval že mám právě takto zacházet s jejich autem, asi bych udělal otočku a dané značce bych se obloukem vyhýbal. Tohle by totiž nebylo auto na potřebu, ale na zlobení a ev. ozdobu. Takové pokyny jsem četl naposled když otec zabíhal prvního Spartaka. A to už je víc jak padesát let.
A nic ve zlém, aut už jsem kupoval spoustu. Z mého výběru toho posledního lze celkem snadno usoudit, že vlastnosti užitkové, ekonomické atd. tohle auto rozhodně nesplňuje. Což mohou říci asi všichni majitelé tohoto auta. Ale tak nějak mi vyhovuje a naučil jsem se ho mít rád. Rozumem se totiž dnes už řídit nemusím. Je to stav velmi příjemný, přeji ho každému. Zdravím a díky.

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 28 srp 2013, 07:13
od mnkk
idam píše dobre. Práve preto, že predajca všetko zatají vznikajú problémy. Predajcovi ide o to aby predal a aby ťa videl jeho kolega čo sedí vedla (príjem do servisu) čo najčastejšie. Ide o prachy. Málokto má chrbtovú kosť a povie: nekupujte drahší diesel s DPF, kúpte lacnejší benzín, lebo jazdíte v meste. [-X