Po cca roce provozu od koupě IX35 CRDI 1,7 Trikolor Plus, najeto za rok přes dvacet tři tisíc km auto jako koupené předváděcí má již najeto přes 46 000km. Předpokládám, že auto je už zajeté a jezdí stále dobře. Sám sem ani nečekal takovou spokojenost, je to náš první Hyundai po řadě koncernových aut.
Abych jen nechválil začnu tedy mínusy auta: Některé sem už uváděl i předešlých příspěvcích.
1) Nebrždění motorem mi vadí čím dál tím více, navíc kola jsou stále špinavá od brzdného prachu z destiček. Už pomalu rezignuji na jejich mytí. Nebrždění motorem řeším odřazovaním automaticky o dva až tři kvalty dolů při každé jízdě z kopce.
2) Časté oslňování protijedoucích řidičů i když už teď jezdím na polohu mínus dvě. (V servisu ale říkali, že světla jsou seřízená.) Je to asi daň za to, že auto výborně svítí.
3) Každé předjíždění do kopců je třeba trochu promyslet, naučil jsem se už nějak v kopcích udržovat stálou rychlost a vůbec nepředjíždět.
4) Stále vrže opěrka lokte (čím dál více) i když už jednou bylo opraveno v servisu.
5) Pás u řidiče se nějak divně navijí a častěji se zamotá a přetočí než navine. (Mám to tak 70 na třicet procent.)
6) Tempomat někdy zůstane zapnutý podle kontrolky, ale funkčnost žádná když na něj jedu tak funguje, na chvilku potřebuji ovládat rychlost, kontrolka svítí, ale znovu se neaktivuje. Stačí ale zase zastavit na parkovišti a po chcípnutí auta a znovu nastartovaní zase vše funguje.
7) Ocenil bych vetší rozdíl v kulise mezi čtyřkou a šestkou, někdy tyto kvalty omylem přehodím.
Náběh topení a odmlžovaní či rozmrazování skla by mohlo být o něco rychlejší.
9) Vidění šikmo do boku dvakrát se mi za sloupek vpravo vepředu schovalo auto velikosti Kia Sportage.
Co já považuji za plusy auta:
1) Skvělá spotřeba, na tak velké auto spotřeba zhruba šest litrů nafty a někdy i méně je prostě kouzelná.
2) Auto na klidnou jizdu pro pohodového řidiče jako sem já.
3) Pohodlí celé posadky, sedadla výborná spíše křeslovitého charakteru (nemám rád sedačky s vyraznými bočnicemi). Odhlučnění a vyrovnávaní nerovnosti na skvělé úrovni. Vyhřívání všech sedadel je opravdu výborná záležitost a měla by je mít všechna vozidla automaticky.
4) Ač vozidlo má plnohotnou rezervu dá se k ní pod plato dá hodně věcí na dovolenou a mohou zůstat v autě a skryté. Deky na pláž, ručníky, nafukovací věci atd.
5) Velká světlost podvozku, nemusíte přemýšlet ani v terénu jestli nezavadíte spodkem. Obrubníky, koleje, retardéry a podobné překážky na cestách nemusíte řešit vůbec. Světlou výšku oceňuji hlavně v Bulharsku při parkování, kde jsou obrubníky asi čtyřikrát výše než u nás.
6) Vyšší posez a velký přehled na silnicích a pohodlné nastupování a hlavně vystupovaní. Ani na hodně dálkových cestách (Bulharsko) nebolí záda.
7) Auto je vyložený babolep, až manželka trochu žárlí.
Vynikající světla (do této doby sem měl jen auto s bludičkami a často mi při dlouhých jízdách v noci bolely oči).
9) Plynulý nástup turba (koncernové děsy vystřelení a zarvání do sedaček už opravdu ve svém věku nemusím).
10) Vyborná ovladatelnost a manévrovatelnost ve městech a úzkých prostorech (auto se otočí na pětníku).
11) Cena ix 35 s velmi slušnou výbavou v dieselu jako skoro normálně vybaveného auta nižší třídy (ne totální sociálky) možná jen v silnějším benzínu.
12) Vozidlo není prvotně v hledáčku zlodějů.
13) Velké množství prostor kam něco odložit a uložit.
14) Auto je velmi přizpůsobivé až hravé. (Majitelé koncernu VW asi budou vědět o čem mluvím, když řeknu, že se dost přizpůsobuje řidič autu.)
15) Robustní karoserie přispívá jak k aktivní tak i pasivní bezpečnosti.
16) Plnohodnotná rezerva stejná jako ostatní hliníková kola. (Nedovedu si představit jak by manželka či můj syn pracoval(a) s pěnovou sadou na opravu pneumatiky a hlavně jak by to dopadlo.)
17) Pětiletá záruka automaticky a hlavně bezplatná prohlídka před cestou na dovču.
Srovnávání vozidla IX 35 beru s ohledem na předchozí výbornou Seat Alteu 1,9 Pdi s cenou o dvěstě tisíc dražší než IX 35, takže pokud srovnáváte s méně hodnotnými vozidly či nižších tříd, plusy vám nejspíše vyskáčí ještě další. Za mně tedy Hyundai je výborná volba a plně vyhovuje (až na vypsané mouchy) našim potřebám jízdy ve městě a při cestách na dovolenou dvakrát za rok do Bulharska. Kdyby mi ale někdo řekl zhruba před rokem, že zde budu po koncernových autech takto chválit korejce, myslím že bych ho odvezl do blázince. Nu což, mýlit se je lidské. Dnes po roční zkušenosti mohu jen doporučit.