Stránka 5 z 9
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 12 bře 2014, 20:43
od Rocles
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 12 bře 2014, 20:47
od sagen
Supinky su dost velke ale na latke ich nie je vela, budes musiet dat dole olejovu vanu a uvidis este, co je v nej. Zospodu potom v motore uvidis skrinu s vyvazovacimi hriadelmi, ked ju vyberies, potom uvidis ulozenie klukovky. Vyvazovacie hriadele su tiez v klznych loziskach. Ked das do googlu D4EB manual mal by si v odkazoch najst aj servisny manual k motoru, uvidis ako je rieseny spodok a aj utahovacie momenty.
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 12 bře 2014, 21:05
od jiri.vacha
No jo,jestli ale vyndá vyvažovací hřídele,musí je potom vrátit ve správném nastavení, ne?Já jsem dělal na starších motorech(už to nedělám),kde ještě vyvažovací hřídele nebyly,předpokládám,že budou hnané ozubeným kolem.každopádně rozebrat by to měl zvládnout,ale poskládat radši někdo odbornější,doporučuji rozkuchnout nebo vypláchnout ten filtr,aby se zjistilo množství těch pilin či šupin,a pak v té vaně,ale spíš myslím,že jestli někde něco bude tak v tom filtru
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 12 bře 2014, 21:22
od sagen
A nieco bude v sacom kosi. Odbornej robote sa uz nevyhne , k loziskam sa inak nedostane, ale ak su tie kusky magneticke, tak kompozicia z lozisk to nebude. Mohlo sa stat aj to, ze sa do oleja ovolnila nejaka usadenina zo sacieho kosa a upchala kanalik k niektoremu lozisku, alebo k niektoremu piestu a to by uz mohlo nabrusit trosku z kruzkov, alebo aj valca. Ked ale nahodil motor, mohlo by to byt spodne lozisko, ale uz plech.
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 12 bře 2014, 21:28
od Rocles
jak uz jsem psal nejsem zadny mechanik. vypustit olej, no dobre to jsem zvladl. to co jsem nasel jsem vyfotil a dal sem. pokusim se jeste sundat ten olejovy filtr a olejovou vanu a uvidime co uvidime. me jde o to pokud mozno zjistit, jestli to nechat odvest z francie do CR a nechat opravit pokud to jde a vyplati se to nebo proste auto prodat v celku s odraglovanym motorem. moc na vyber nemam. mrzi me to ale je to tak.
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 12 bře 2014, 22:03
od sagen
Pribuzna mala dobru musku a na svojom aute casto triafala predne dvere na parkovisku. 2x to opravovala v autorizovanom servise na slovensku, potom sa jej to stalo doma v nemecku a...oprava v nemeckom autorizovanom bola lacnejsia. Ked je u nas praskla lamela spojky, servis povedal 1000 EUR a 4 dni roboty, motor von. Adac to previezol v pondelok do nemecka a na obed bolo auto hotove na kulanciu - bolo po zaruke. Ber to tak, ze v servisoch su platy male a tak na dobry servis narazis tazko. Skus zistit u vas, ktory servis je dobry, uz to robil ( aj kvoli tym vyvazovacim hriadelom ) a co stoji novy blok motora, piesty, ojnice, piestne capy. To by mala byt cena najhorsej varianty. Prevoz do ciech bude aspon 400 EUR, za to mas uz nejake diely. Alebo auto predat na vrakovisko na diely a kupit druhe, ale musel by si dostat v podstate menej len o cenu opravy. U nas mozes auto odhlasit len z dokladom o odovzdani na ekologicku likvidaciu opravnenou firmou. My dostaneme 33,50 EUR a to tam musi byt vsetko, bateria, alternator, starter, kolesa, dufam ze francuzi to tak nemaju.
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 12 bře 2014, 22:08
od Rocles
sagen píše:Pribuzna mala dobru musku a na svojom aute casto triafala predne dvere na parkovisku. 2x to opravovala v autorizovanom servise na slovensku, potom sa jej to stalo doma v nemecku a...oprava v nemeckom autorizovanom bola lacnejsia. Ked je u nas praskla lamela spojky, servis povedal 1000 EUR a 4 dni roboty, motor von. Adac to previezol v pondelok do nemecka a na obed bolo auto hotove na kulanciu - bolo po zaruke. Ber to tak, ze v servisoch su platy male a tak na dobry servis narazis tazko. Skus zistit u vas, ktory servis je dobry, uz to robil ( aj kvoli tym vyvazovacim hriadelom ) a co stoji novy blok motora, piesty, ojnice, piestne capy. To by mala byt cena najhorsej varianty. Prevoz do ciech bude aspon 400 EUR, za to mas uz nejake diely.
Uz jsem zjistoval. ti nasi inzenyri by nejradeji dali novy motor. pokud se rozhodnu pro opravu motoru tak to udajne vijde draz nez novy motor.
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 12 bře 2014, 22:09
od jiri.vacha
Hele,hrál jsi si někdy s legem,nebo ještě lepčí,co stavebnice MERKUR
.Je to to samé
,jen povoluješ šrouby v nepříjemné poloze
,jsi špinavý,občas ti něco ukápne do ksichtu(velice příjemné
)a jinak nic.Logickou cestou,co překáží musí pryč,aby jsi se dostal kam chceš,když nevíš zeptáš se a nemůže se nic pokazit.Jeden král z pohádky řekl:na odbornou práci odborníka
Rozebereš to,zjistíš na čem jseš a opraví to odborník
a ne nějaký věštec s koulí co chce vydělat
.Jo a jinak já jsem jich taky pár potkal než jsem přišel na to,že vše se dá opravit,a odborně
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 12 bře 2014, 22:18
od sagen
Rozobratie a zlozenie by mohlo stat nejakych 400 EUR, takze maju asi pravdu. Ak by vedeli povedat cenu, a este cenu polomotora - v postate kompletny blok s hlavou bez olejovej vane, starteru a podobneho prislusenstva. Obe varianty radsej nove, lebo motor z buracky moze mat poskodene patky uchytenia ku karoserii a aj okolie priruby spojky ( zabudol som ci mas manual alebo automat ) alebo automatickej prevodovky, lebo pri naraze moze prevodovka pacit prirubu motora - ohybat ju, a drobne trhliny si nevsimnes.
Musis najst odbornikov, zatial si nanho asi nenarazil.
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 12 bře 2014, 22:26
od sagen
jiri.vacha píše:Hele,hrál jsi si někdy s legem,nebo ještě lepčí,co stavebnice MERKUR
.Je to to samé
,jen povoluješ šrouby v nepříjemné poloze
,jsi špinavý,občas ti něco ukápne do ksichtu(velice příjemné
)a jinak nic.Logickou cestou,co překáží musí pryč,aby jsi se dostal kam chceš,když nevíš zeptáš se a nemůže se nic pokazit.Jeden král z pohádky řekl:na odbornou práci odborníka
Rozebereš to,zjistíš na čem jseš a opraví to odborník
a ne nějaký věštec s koulí co chce vydělat
.Jo a jinak já jsem jich taky pár potkal než jsem přišel na to,že vše se dá opravit,a odborně
Proti oleju stit ako sme mali na priemyslovke pri sustruhu, ale ked povoli vsetky skrutky toho bloku s vyvazovakmi, nesmie mu to padnut na hlavu. Ono skor to naradie s bauhausu nemusi stacit, moze poskodit hlavy skrutiek a narazit si klby prstov, takze ak potrebuje citlive prsty, musi davat pozor. Ale motor spravit pojde, ked bezal doteraz.
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 13 bře 2014, 18:01
od Axel.Foley
Zkušenosti z čpavkových chladících kompresorů říkají, že převážná většina věcí spravit opravdu jde - mění se šály, ojnice, někdy i klika - a kompresor pracuje dál. Jak již bylo uvedeno, je nutné vědět správné utahovací momenty u zpětné montáže a "bežné" nářadí z Bauhausu opravdu nemusí stačit (například kvůli speciálním šroubům nebo maticím).
Držím prsty, ať se zadaří a vše dobře dopadne.
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 13 bře 2014, 18:15
od Rocles
je to mozna jeste predcasne, ale za zeptani nic nedam. Pokud je ten motor v haji dokazete nekdo odhadnout cenu opravy nebo jestli se da sehnat v CR druhy motor tak na kolik by to pak prislo v cetne prace. Dekuji vam
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 13 bře 2014, 18:21
od Axel.Foley
zkus uživatele Hardcam, dokáže sehnat téměř vše a za skvělé ceny, je na něj spoleh
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 13 bře 2014, 19:54
od Karamusa
Vy mu radíte co všechno vyměnit od kliky až kdoví po co a přitom se ani neví co tomu je... Na allegru cca 24tis za motor + 2dny prace + přijednom rozvody,olej
Re: Tak jsem asi dojezdil
Napsal: 13 bře 2014, 19:59
od jiri.vacha
Karamusa,špatně čteš,mi mu radíme jak zjistit co mu je,on se ted jen ptá na budoucnost,co kdyby