Stránka 5 z 17

Re: Výměna oleje

Napsal: 25 zář 2015, 19:48
od Alf6
asi máš nějakého hybrida co muze jet na všechno..zkousel si fritovaci olej? :D :mrgreen:

Re: Výměna oleje

Napsal: 25 zář 2015, 19:57
od tmx
No fakt, tak schválně, co tam máte? :mrgreen:

Re: Výměna oleje

Napsal: 25 zář 2015, 21:45
od t0x!n
Ja odedneska G310ku od Totalu, 3. shora, motor ztichnul dnes po vymene z puvodniho 5W30 od Shellu, kterej tam nalil servis pri vymene motoru, fakt jsem cumel po nastartovani

Re: Výměna oleje

Napsal: 29 zář 2015, 10:32
od jjenda
Promiň ALFE6, nekouknul jsem se na Tvého avatara. Hned by mi to bylo jasné. Ale stejně just tam budu dávat 5W30 A3 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
PS
Po Elantře jsem moc koukal, ale než jsem se rozhoupal, tak je přestali dovážet, že prý nestíhají plnit americký trh a nám tady prý víc vyhovují kombi a HB. :-k

Re: Výměna oleje

Napsal: 29 zář 2015, 15:56
od Alf6
a taky proto, že cesi milujou diesly - protože malo zerou , tak to k nizkemu prodeji také prizpelo.
Tak si kup ojetou a mas to. Konstrukcne je ještě jednodussi nez I30, malo zere a nevim o zadnem kurvitku které by mela.

Napsal: 29 zář 2015, 17:07
od bony
Tak to asi nejsem Cech. V zivote bych si naftu nevzal ani z duvodu nizke spotreby... Nafta patri do kamen.

Re: Výměna oleje

Napsal: 30 zář 2015, 13:57
od tmx
Ještě hloupá otázka. Jak jste poznali, co tam máte z výroby za olej? Já tam nikde žádný štítek nevidím, poradíte, kde by měl být nalepený?

Re: Výměna oleje

Napsal: 30 zář 2015, 15:19
od Jura2
tmx píše:Ještě hloupá otázka. Jak jste poznali, co tam máte z výroby za olej? Já tam nikde žádný štítek nevidím, poradíte, kde by měl být nalepený?
:hyu: samozřejmé že nikde nic nenajdeš :D/

Re: Výměna oleje

Napsal: 30 zář 2015, 20:51
od Hardcam
U motoru je napsano, ze automobilka doporucuje Shell a budou tam lit Total, ne? :lol:

Re: Výměna oleje

Napsal: 30 zář 2015, 21:00
od t0x!n
Ja to vim ja to vim :mrgreen: vymeneny motor a jako prvni olej ho tam lil servis, takze vim i typ :D

Re: Výměna oleje

Napsal: 13 lis 2015, 15:18
od dexicek
Pánové, dotaz
Jaká je rozdíl mezi oleji Shell Helix ULTRA EXTRA 5W-30 a Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30?
Je pravda, co mne tvrdí prodejce, že se jedná o téměř totéž, jen že ten druhý nahrazuje 1. jmenovaný?
Nebudu mít s 0W-30 problém při garančce (pokud si ho donesu)?

Díky za rady

Re: Výměna oleje

Napsal: 13 lis 2015, 18:16
od Hardcam
Nahrada to rozhodne neni a varinta ponekud nestastna. Dobry do zanovniho naftaka, pro tvuj motor nic moc. Zustal bych u HUE 5W-30 ev adekvatni nahrada jiny znacky.

Re: Výměna oleje

Napsal: 15 led 2016, 13:29
od jjim

Re: Výměna oleje

Napsal: 17 led 2016, 23:12
od Dave405
Během posledního týdne jsem si udělal maturitu v hledání vhodného oleje, jelikož mě brzy čeká výměna. Do svých předchozích 11ti aut jsem vždy lil oleje Total a i do i30 bych ho chtěl lít. Vyzpovídal jsem techniky a zástupce Totalu a dostal zajímavé odpovědi. Bylo mi řečeno, že olej HKS G-310 je postavený dle starších norem, jelikož Korejci nemají nijak zvlášť velké nároky při schvalování. Největší odběr HKS mají Nošovice, kde to lijou do nových motorů, ale v servisech prý odbyt není. Časem se bude nabízet i HKS G-310 D pro nafotvé motory, ale taky dle starší normy. Je to celé trochu složitější, protože HKS G-310 je postaven dle ACEA: A5, ale zároveň API: SM (novší norma je SN). HKS G-310 D pak splňuje API: C2 (novší norma je C3). Ptal jsem se hned i na adekvátní náhradu za G-310 5w30 a byly mi řečeny tři varianty: Total Quartz INEO MC3 5w30, Total Quartz INEO ECS 5w30 a Total Quartz 9000 FUTURE NFC 5w30. Prodejce Domanský, kde jsem auto kupoval, do všech svých aut nehledě na motorizaci údajně lije Total Quartz INEO MC3 5w30.

V mazacím plánu pro benzínové i30 od roku 2012 jsou doporučované oleje:
Total Quartz 9000 FUTURE NFC 5w30
Total Quartz INEO ECS 5w30

V mazacím plánu pro naftové i30 od roku 2012 jsou doporučované oleje:
Total Quartz INEO ECS 5w30
Total Quartz INEO MC3 5w30

Abych si udělal lepší představu, porovnal jsem si technické listy uvedených olejů s původním HKS. S uvedeného vyplývá, že z hlediska viskozity nejmíň "odpovídá" TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W-30, ten bych vyloučil. Další dva bych se nebal použít a rozhodovat se budu zřejmě podle ceny. Pro někoho může být ještě rozhodující informace z technického listu: QUARTZ INEO ECS je jediný olej s minimálním obsahem chemických komponent (Low SAP olej). Byl testován a schválen PSA dle kriterií mnohem přísnějších než udává standard ACEA C2.

TOTAL QUARTZ 9000 HKS G-310 5W30 (ACEA A5/C2 API SM), Homologace Hyundai/Kia
Kinemat. viskozita při 40 °C: 65.2 mm2/s
Kinemat. viskozita při 100 °C: 11.5 mm2/s
Viskozitní index: 150
Bod tuhnutí: -35 °C
Bod vzplanutí (OK): 200 °C
BN: 9 mgKOH/g

TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W-30 (ACEA A5 / B5), Homologace Ford
Hustota při 15 °C: 851 kg/m3
Kinemat. viskozita při 40 °C: 51 mm2/s
Kinemat. viskozita při 100 °C: 9,5 mm2/s
Bod tuhnutí: -39 °C

TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 (ACEA A5/B5/C2), Homologace PSA Peugeot/Citroen
Sulfátový popel: 0,69 %
Obsah fosforu: 800 ppm
Obsah síry: 0,25 %
Hustota při 15 °C: 854 kg/m3
Kinemat. viskozita při 40 °C: 63,5 mm2/s
Kinemat. viskozita při 100 °C: 10,6 mm 2/s
Viskozitní index: 157
Bod tuhnutí: -36 °C
Bod vzplanutí (OK): 234 °C

TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-30 (ACEA C3 API SN), Schválen: BMW, Mercedes, Volswagen, Hyundai/Kia, Opel, Chevrolet, General Motors
Kinemat. viskozita při 40 °C: 69 mm2/s
Kinemat. viskozita při 100 °C: 12 mm2/s
Viskozitní index: 171
Bod tuhnutí: - 36 °C
Bod vzplanutí (OK): 234 °C
BN: 7 mgKOH/g

Re: Výměna oleje

Napsal: 17 led 2016, 23:24
od Hardcam
MC3 uz jsme nekde resili, mozna to bylo s nekym osobne. Ano, tu lze bez problemu pouzit, sice je pro PSA a je skutecne "novejsi", ale A5ku ma, takze pohoda. Nicmene, sam zustanu u HKSka.
Jinak kmunikaci jsem mel podobnoui, bral jsem 22 litrovek a s udivem jsem se dozvedel, ze ani eshopy nemaj olej odsud, ale patrne z Polska, servisy pouzivaji Shell/Castrol, nevim, proc se nedrzi prvonaplne, asi lobby nebo marze.