Stránka 5 z 19
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 20 kvě 2018, 23:39
od Radunov
karbon na pístech bych nehledal...přímý vstřik je opláchne...a sacích ventilů se moc nebojím...protože hadice odvzdušnění motoru do sání je suchá (5W-40 A3) a interní recirkulace spalin to tam nepustí...a známej z
autorizáku co a dělá motory říkal, že s ním nebyl u GDi problém...tak radši víc jezděte než spekulujte
p.s. karbon na pístech mají i motory s nepřímým vstřikem a dokud nedochází k detonacím od rozpáleného karbonu, tak jde o prd a když jsem si dal těsnění pod hlavou, tak jsem je omyl pracím práškem a byli jak nový
jinak s GDi jde jet v pohodě při 60km/h tacho (limit v obci po přičtení odchylky) na pětku, méně to papá a když jede člověk sám, tak to za obcí nezrychluje o moc hůř než na 4ku...je to bájo...u 1,0t-gdi nebylo jasné jestli trojku nebo 4ku, 3ka moc řvala a 4ka podtočila motor a ozývali se divný zvuky...
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 21 kvě 2018, 06:25
od Tudy
Já se také nebál, ale už se bojím. Sací ventil motoru 1.6 GDi po 115 tis km, jízda výhradně na Vervu100+ občas VIF. Komentáře asi netřeba.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 21 kvě 2018, 07:30
od shawt
To tam je takto od vyroby
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 21 kvě 2018, 15:50
od idam.i
Áno už som niečo také videl.Len tam nebol VIF no zase bolo menej kilometrov a olej interval 30000.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 21 kvě 2018, 19:00
od Alf6
MPI- vyhody jsou jasne...saci ventil se omyva benzinem..a kdo pouziva třeba aditivum, tak aditivem.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 24 kvě 2018, 09:07
od Tudy
O výhodách MPI, spolehlivosti motorů a nepřímo o karbonizaci čerstvý článek níže:
http://www.auto.cz/bazar-pet-nejspolehl ... let-121919
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 24 kvě 2018, 16:15
od shawt
Nejak mi tam chybi motor od
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 24 kvě 2018, 21:11
od Radunov
Tudy píše:Já se také nebál, ale už se bojím. Sací ventil motoru 1.6 GDi po 115 tis km, jízda výhradně na Vervu100+ občas VIF. Komentáře asi netřeba.
Komentáře jsou potřeba, protože pokud nevíte jak ten motor funguje, tak by jste tu blbost ani nenapsal, benzín ani VIF nemají nic společného u přímovstřiku s napeklým motorovým olejem na sacím ventilu, což ani není carbon podle toho jak to je ventilu zkrabacený, olej se odpařil z motoru do sání a jelikož je tam žár a zastavuje se polovinu doby o zavřený ventil. Takže roli hrál motorový olej - co jste tam lil, respektive servis, 5w-30 A5? Jak často se měnil? Kde jste převážně jezdil / jakým stylem? Já mám 5W-40 A3 a hadice do sání je po 16tis km stále suchá, je tam třetí olejová náplň. Karbon by se tam udělal jen v případě externího vracení SPALIN do sání, karbon vzniká při spalování...takže jediný místo, kde se můžeme bát carbonu je olejový systém přes pístní kroužky nebo jeho samotným přepálením, tím že má nízké teploty vzplanutí (A5,A1) nebo na pístech, vstřikovačích, ale to je většinou způsobeno použitím nekvalitního paliva a biosložkami ...proto jsem si vybral tuto motorizaci, protože nad tím konstruktér přemýšlel, má interní recirkulaci spalin (přes výfukovou vačku pomocí VVT), odolný řetězový rozvod, má vyšší výkon, delší převody, nízkou spotřebu (6 map v ŘJ), hezký zvuk, má variabilní délku sání, variabilní obě vačky, lepší baterku, silnější alternátor...a 115tis km najedu aktuálním stylem za 12 let...navíc ten motor by s tím byl dál pojizdný, jen s mírně sníženým výkonem turbulencema na ventilech a možná zvýšenou spotřebou paliva, ale to už se stejně budu rozhlížet po novém nebo si preventivně vyměním těsnění pod hlavou, ve vrtačcce vyleštím ventily, dám nový gufera ventilů, písty vyčistím pracím práškem atd, jako jsem dělal 2x za 5 let na kadettu gsi kvůli úpravám...
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 24 kvě 2018, 21:41
od Tudy
Byl tam LL olej 5W30 A3 což je lepší volba než ten Váš 5W40, který rychle zdegraduje (střihová nestabilita) a po najetí 6-8 tis km mu výrazně klesne viskozita, což je obzvláště výhodné v letních vedrech
. Měnil jsem 1x ročně při nájezdu kolem 25 tis. km (při jízdě s převahou města bych to samozřejmě zkrátil na 1/2). Kdybych měnil olej každých 5 tis. km, tak mě to auto sežere. Jízda hlavně meziměsto, trasy > 100 km, žádné courání a s občasným vytáčením do červeného pole. Takhle nevypadaly jen ventily, ale i hlava motoru. Poznámka k benzínu a VIFu byla určena těm, kteří věří že tato kombinace jim zaručí čistý motor. S MPi vstřikováním by ty ventily vypadaly jinak pane Chytrý. S Vaším nájezdem a znalostmi si s tím můžete hrát, ale já potřebuju jezdit.
No a k samotnému karbonu:
https://automix.cars.cz/zivot-ridice/ka ... 70602.html
Karbonové úsady jsou "napečené" nejčastěji na sacích ventilech. Skládají se z částeček oleje a zbytků spáleného i nespáleného paliva. V pokročilém stádiu se úsady tvoří také na povrchu pístu, kde samozřejmě zhoršují hoření směsi a přispívají klepání.
Takže na té fotce je karbon
...
Viskozita olejů:
Zdroj :
https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... -Viskozita
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 25 kvě 2018, 09:27
od Alf6
Byl tam LL olej 5W30 A3 což je lepší volba než ten Váš 5W40, který rychle zdegraduje (střihová nestabilita) a po najetí 6-8 tis km mu výrazně klesne viskozita
To je pravda, ale jen z casti. Zalezi totiž na tom, z jakých základových oleju jen olej vyroben. Cisla 5w-30, 5w-40 atd.. nic nerikaji o kvalite toho, ci onoho oleje. Plna syntetika muze byt klidne 20w-40i 0w-40 atd..
Ten zminovany 5W-30 bude mit v 99% stejny zaklad jako 5w-40, kde se kvůli cislu 40 pouzivaji modifikátory viskozity, které samozrejme degraduji jako první a tak uživatel bude mit po par tisicich kilometrech z 5w-40 beznou 5w-30.
Takze ještě jednou....nikdo z vas nemate v aute pravou syntetiku, pokud nemate olej ze základových oleju PAO nebo esteru. Mate obycejny hydrokrakovany olej. Ten je taky samozrejme kvalitni, ale není to syntetika. Protože je proste a jednoduse vyroben z jinych základových oleju.
Nikdy se neridte tim, ze například 5w-40 je plna syntetika a 10w-40 polosyntetika. Je to mýtus. kdo chcete syntetiku, vybírejte olej podle toho z jakeho zakladovyho oleje je ten vas olej vyroben.
Nehlede na to, ze pokud je například 5w-40 plna syntetika, tak nejsou zapotřebí modifikátory viskozity, takze olej si sve letni číslo drzi po celou dobu cyklu.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 25 kvě 2018, 22:53
od ulthar
@tudy: taky mam z toho karbonu docela obavy. Proto az pojedu cca za 2 mesice na garancku, chci se domluvit na montazi odlucovace, ktery prave nepusti zpatky do sani tu smes olej-benzin-vzduch.
Ten odlucovac vypada nejak takhle:
https://www.amazon.com/dp/B074V6CP5Y/re ... rd_w=C5j5D
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 25 kvě 2018, 23:12
od shawt
Je nekde overene, ze toto funguje? Aby to nebyla zbytecna investice.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 26 kvě 2018, 13:39
od idam.i
Nechcem kuvikať,ale tipujem,že sa budú vyhrážať stratou záruky.Zvlášť keď povieš ,že si to kúpil na Amazone.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 26 kvě 2018, 17:07
od slabostka
Priamy vstrek plus egr rovná sa karbon... je jedno aký olej a je jedno aký benzín a je jedno čo VIF. Proste je to tak a bude. Naprieč značkami, niekde je toho karbonu viac inde menej. Bohužiaľ všetko má svoju cenu a priamy vstrek má aj nevýhody.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 26 kvě 2018, 17:48
od petr.gr
Přesně tak. K tomu se sloboučké pístní kroužky a je obrovský problém, jak to měla Škoda na motorech TSi. Žádný odlučovač nemůže odstranit karbon. Ten se usazuje přes EGR a tím je to dané. Výrobci motorů se částečně vrací ke kombinaci MPi+TSi (GDi) a opět mění nešťastné pístní kroužky. Ale pořád je to dokola. Čím novější auto, tím větší sračka a větší náklady na opravu. což by ale mělo být přesně naopak.