ale bude, a ne moc veselej...
Špatné zprávy totiž, neb mám zpět původní tovární radio. Zkrátka, těch nedostatků bylo u čínského androida zn. KF-V2053 dodávané firmou Cars Equipment
https://www.sbazar.cz/CarsEquipment0/de ... l-kf-v2053 na můj vkus příliš. Začnu ale pozitivně – zpracování a provedení působí na první i detailní pohled velmi dobře. Tady soudruzi z Číny odvedli slušnou práci. Tlačítka mají spolehlivý stisk a reagují v celé ploše, podsvětlení je decentní a dokonce se mu dá navolit libovolná barva z celého RGB spektra. Modrá tak může odpovídat přesně té, která je okolo na přístrojovce. Mezi horní hranou rádia a “kšiltem” přístrojovky sice vznikla menší škvíra, ale není to nic tragického. Jinak vše lícuje stejně jak u originálu. Display je kapacitní, rozlišení jemné, kontrast ve dne dostačující, za sluníčka to asi bude o něco horší. Odezva na dotek prstů by mohla být klidně živější – některé ovládací prvky totiž mají nešťastně malý button a vyžadují velice přesný stisk. Start androidího systému po zapnutí zapalování je asi 35 s, což pravda není žádný rychlík, ale dá se vydržet a ve finále bych ho snad ani nepovažoval za minus. V nastavení se navíc dá zvolit rozpětí 30 sekund až 2 hodiny, po které systém zůstává v stand-by režimu. Spuštění je pak sice okamžité, ovšem co na to baterie, netuším. Po obrazu zadní parkovací kamery na 7” obrazovce se mi asi bude stýskat ze všeho nejvíc.
A teď k tomu méně veselému, co nakonec rozhodlo, že dám radiu sbohem. O potížích s bluetooth a ovládání multifunkcí na volantu jsem psal v předchozím postu. Zároveň jsem ale tak trochu doufal, že u multifunkce to bude třeba jen špatným nastavením keymapingu v androidu. Pak jsem se bohužel dozvěděl, že HY u tlačítek na volantu používá odporové ovládání, na které má mapování jen minimální vliv – proto to divné chování. Typicky – přidávám např. hlasitost - třikrát po sobě tlačítko zareaguje správně a hlasitost zvýší, počtvrté ji místo toho sníží. To samé platí i u ostatních tlačítek. Snad jen zelený a červený telefonek fungovaly vždy spolehlivě. Tím se ale dostávám k dalšímu zásadnímu problému, kterým je u tohoto modelu radia jednotka bluetooth. Už při instalaci v Cars-equipment se nám podařilo s telefonem spárovat až druhé zcela nové rádio, podivné. Týden, co jsem pak s radiem jezdil se bluetooth ukázal jako silně nespolehlivý – cca 2/3 času byl systém pro telefon neviditelný a znovu začal fungovat třeba až za dva dny. Bohužel se mi nepodařilo vysledovat proč tomu tak je.
Dál už jsem zjistil vesměs maličkosti:
- hudební přehrávač nepodporuje ID3 tagy; tzn. abych se vyznal co si pustit, když je na SD kartě nahráno více souborů, musím vytvořit složku a pojmenovat ji nejlépe “interpret - album”
- android se vůbec nespustí bez toho, aniž by byl klíček zapalování v poloze 1
- po celou dobu zařazené zpátečky je přerušen zvuk radia/hudebního přehrávače
- předinstalovaná navigace iGo Primo nepůsobí zrovna moderním dojmem, hlasové pokyny v češtině jsou díky robotickému vyslovování prakticky nepoužitelné. (Vyřešil jsem instalací Sygicu, se kterým jsem byl celkem spokojen. Můj oblíbený TomTom se zprovoznit nepodařilo a to ani jako staženou .apk následně instalovanou přes filemanager)
- občas dojde k pádu některého z procesů na pozadí - oznámí to klasické vyskakovací okno s hláškou o neočekávaném ukončení té či oné aplikace.
No, myslím, že důvodů proč jsem se rozhodl rádio vrátit je až až. S těmi "maličkostmi" bych se asi naučil žít, naproti tomu bluetooth fungující pravděpodobně vždy podle aktuálního počasí
a zmiňované (ne)ovládání tlačítky na volantu jsou chyby, které lze jen těžko překousnout.
Jedna pozitivní na závěr - už víme, které rádio z těch asi 150ti na Ali a eBay nebrat!