Stránka 5 z 17

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 17 říj 2017, 21:55
od Miroslav 62
Franco. Ja som mal tiež tú možnosť na autosalóne v Nitre vyskúšať IONIQ Plug-In Hybrid majú tam dobrú trasu na vyskúšanie kúsok mesto v kolónach čisto na elektriku a potom za mestom rovina režim šport. Bol som fakt nadšený. Trochu tá cena okolo 28000 € mi to pokazila ale aj tak super zážitok z jazdy.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 18 říj 2017, 07:18
od tomasko007
v NR som si to bol vyskusat aj ja (ten cerveny). Uplne zdielam tvoje pocity, fakt dobre auto a vzhladom na to, ze to je hybrid/plug-in-hybrid, nevyzera ako zo startreku.
A aj ked som mimo mesto na to dupol a na tej "polne" dupol az na 120, podla PP som agresivnu jazdu mal 0% :D
Kazdopadne Kia Niro plug-in-hybrid asi bude tahat za dlhsi koniec, predsa "mestky crossover" je teraz in (aj ked ta cena v CR -> 37 000e ???)

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 18 říj 2017, 11:51
od Axel.Foley
V něděli měli Ioniq-y v Olomouci asi rojení...

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 18 říj 2017, 12:15
od Mr. HYUNDAI
Já s ním jezdím ode dneška do pátku. Čistý Hybrid, tedy ta první verze uvedená do prodeje. Našel jsem pár vtipných řešení, ale taky pár věcí, co mě vyloženě zarazily. Předně hluk od kol, je výrazně větší než v i30 PDe (jsou na tom ještě letní pneu), zvuk motoru (drsnější a hůře odtlumený než v i30 GDi GDH) a ani spotřeba není žádný kravál. Aktuálně jsem to podle PP dostal na 5,1, což je pořád ještě o decku nad mým 1,0 T-GDi na stejných trasách. Uvidíme v pátek jaký bude konečný výsledek.
Něco jako recenzi spáchám a hodím ji na moje.auto.cz do recenze mojí i30 T-GDi. Nejpozději o víkendu tu sesmolím.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 18 říj 2017, 12:19
od Espero
Takovou spotřebu mám u Dacia Logan sedan za 84 tisíc z bazaru. Takže ekonomika Ioniq je úplně mimo mísu. Všechno je jen o pocitech z jízdy.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 18 říj 2017, 12:56
od tomasko007
Plug-in-hybrid uz je o nieco lepsie (spotrebovo), tam sa da ta spotreba stiahnut, ale hlavne v meste.
kazdopadne kupit si hybrid (akykolvek) a nejazdit s nim aspon 50-60% (asi) mesto je vyslovene nezmysel.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 18 říj 2017, 15:03
od Miroslav 62
tomasko007. Úplne s Tebou súhlasím práve v tom meste na tých kolónach to bolo najideálnejšie. Keď si porovnám že keď ja idem do práce cez mesto 4 km a trvá to 20 až 25 minút "poskakovania" .

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 17 lis 2017, 13:20
od shawt

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 08 led 2018, 13:28
od Richard555
Jo auto je to hezký, ale......... pořád víc a víc se domnívám, že to není to ono....... zajímavé je to rčení, že nový výrobek by měl původní porazit alespoň ve 2 důležitých vlastnostech, aby se prosadil a to v případě posouzení vlastností aut se spalovacím motorem a elektromobilem vážně nehrozí....

dnes další článek o elektromobilitě : https://auto.idnes.cz/elektromobil-nabi ... tomoto_fdv

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 08 led 2018, 16:11
od Chasnik
Krásně to ten profesor Indra řekl =D>

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 08 led 2018, 19:16
od Axel.Foley
Geniální článek =D>

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 20 kvě 2018, 09:06
od Turbo
Docela mě překvapuje, že si ještě dnes někdo myslí (nebo jen papouškuje?) že BEV jsou slepá větev. Myslím, že abychom se na to mohli dívat skutečně objektivně, tak je třeba resetovat myšlení, oprostit se od "faktu", že spalovák je standart a EV něco exotického a složitého.
Není naopak slepá větev spalovací motor? Kolik máme ještě ropy? Kdy vycucneme ze země poslední kapku? Čím ji nahradíme? Jak dlouho ještě můžeme zamořovat planetu?

Další často užívaný argument majitelů spalovacích aut je zátěž při likvidaci baterií. Jak komicky to zní, když 80% z každého spáleného litru benzínu se přemění na odpadní teplo, jedy, karcinogeny a saze. Na rozdíl od toho promrhaného benzínu, lze tu baterii recyklovat. Například Nissan to nabízí u Leafu, výměnu staré za recyklovanou za 57000,- Kč.

Samozřejmě že EV není 100% ekologické řešení (to není ani jízda na kole) ale posun oproti spalovákům je tam podle mě značný. Zásadně to ovlivňuje také zdroj elektrické energie, zde máme široké spektrum možností jak to dělat vcelku šetrně k životnímu prostředí, ale i elektřina vyrobená v uhelkách je v součtu menší zlo než spalovací motor.

Pro mě osobně nebylo tou největší motivací pořízení EV ekologie provozu, ale neskutečně pohodové ovládání a užívání vozu. Žádný rachot, smrad a vibrace po startu motoru, žádné sledování provozní teploty a šetření studeného motoru, žádné řazení, soustředění při rozjezdech, optimální otáčky... Dále potom až neuvěřitelná agilita vozu v jakémkoliv okamžiku a ovládání vozu v 90% jedním pedálem. Nezanedbatelným faktorem je i ekonomika provozu, i když chápu, že při současných cenách nových EV je to diskutabilní. Při mých možnostech nabíjení (nízký tarif 2,10 Kč) jezdím teď za 27-28Kč 100km (započítána i 90% účinnost nabíjení ze sítě). Servisní náklady zanedbatelné - 1x za 2roky pylový filtr a brzdovka.

Velkou roli u mě také sehrává silná nechuť nadále podporovat ropný byznys, hlavně to, že tyto zisky končí z většiny v nesmyslných projektech, zbrojení a podporují roztahovačnost režimů, které to mají jako značnou část příjmu. A ropný byznys se samozřejmě nebude chtít svých zisků jen tak vzdát, takže podobných článků jako je ten výše postovaný, bude ještě celá řada.

Současná generace EV nemůže ještě 100% nahradit spalováky na silnicích, to ještě musí kus cesty ujít, ale jako městská a příměstská vozidla plní svoji funkci dokonale a jen doufám, že budou nahrazovat ve městech staré smradlavé diesely a snad zbohatlíci pochopí, že pro manželky na nákupy a vožení dětí do školky je to mnohem lepší volba než Q7, X6, GL a pod. Pro 80% řidičů osobáků na silnicích je dojezd 100-200km naprosto dostatečný.

No, a příští týden si jedu pro Ioniqa, proto jsem se sem dostal. Přestože korejci nebyla nikdy moje krevní skupina, tak na tenhle stroj se fakt těším.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 20 kvě 2018, 09:24
od Vendelín
Ať Ti to tvoje nadšení vydrží! A až budeš potřebovat jet 500-600km,tak hledej,kde si tu svoji ekomašinku dobiješ.Já Ti s úsměvem zamávám!!

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 20 kvě 2018, 09:38
od Richard555
Já s výše uvedeným souhlasím, proto se také dívám po nějakém elektromobilu do města, prostě se mi nechce týrat popojížděním po nákupech svého mamutka..... ale nejsem ochoten do toho investovat zas nějaké nesmyslné peníze. Nyní mám na 8 měsíců ježdění po městě - Praze skůtra, ale jak člověk stárne, říkám si jak dlouho ještě budu schopen udržovat rovnováhu (moč ještě udržím :D ) A ty zimní měsíce prostě používám pro potřeby zásobování "mamutka" .
Koukám ale na "mrně" a docela se mi líbí Smart for two Elektric drive..... to by pro mé potřeby pohybu po městě celoročně naprosto stačilo a navíc elektrická vozidla mohou po registraci v Praze parkovat ve všech zonách.
Rozumné cca 3-4 roky staré s nájezdem do 20000km se dá sehnat kolem 200000,- od dealera Mercedes v Německu i s rozumnou zárukou......

Na druhou stranu jiný případ užívání : ve středu jsme jeli se synem do Ladškrouna a z5 do Prahy(cca 450km) pro auto, nedovedu si představit, jak bych pro tuto cestu mohl využít elektrický auto .....
Takže kolem komína ano, na delší cestu to zdaleka není :!:

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 20 kvě 2018, 17:00
od Axel.Foley
Ač jsem pořád pro spalovací motory, mou alternativou by byl vodík. Viz třeba Nexo od :hyu: Bohužel, v této chvíli je to pořád jen sci-fi.