Stránka 5 z 7

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 17 říj 2020, 08:35
od Axel.Foley
Lada_BV píše: 16 říj 2020, 21:56 Jediné co jsem zjistil, že obsah DPF je 10,48 g.
Je to na necelých 25 000 km dobrý údaj?
Obsah DPF? :shock: Nemyslíš náhodou hmotnost popela, resp. zbytků, v DPF? Jestli ano a máš 10,48 g s nájezdem 25000 km, auto dlouho jezdit nebude, řekl bych. Nevím, jaké trasy jezdíš, ani kdy proběhla regenerace. Jaká je koncovka výfuku? Čistá nebo černá? Udělej zkoušku prstem, ne fotku. A na to, aby jsi zjistil, že probíhá regenerace, diagnostiku nepotřebuješ. Odzkoušeno x-krát s manuální převodovku. Úpřimně, nájezd 25.000 za 2 roky je na naftu celkem málo.

Pro porovnání: při nájezdu cca 133.000 km byl diagnostikou zkontrolován obsah popela v DPF poté, co proběhla regenerace a ujel jsem 25 km. Výsledek byl 0,78 g :!:

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 17 říj 2020, 09:09
od Chasnik
Když je to jenom číslo, tak se z toho dá prdlajz vyčíst, jestli je to popel, který se postupně hromadí, nebo saze, které se periodicky vypalují. A hlavně to vypadá, že uvnitř toho filtru není žádné hmotnostní čidlo, ale pouze nějaká odhadovaná hodnota vypočtená z jiných proměnných... :-k

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 17 říj 2020, 09:55
od Chasnik
Lada_BV píše: 16 říj 2020, 23:03 Mám základní neplacenou.
Ty máš odzkoušenou verzi "PRO"?
Není problém zaplatit pár kaček, ale aby to pak fungovalo.
Na fóru jsem viděl i budík s teplotou DPF, ale nebyl to Tucson 2018.
Tady jsou 2 screenshoty z i30, typologicky to bude u Tucsona podobné. Hodnoty hmotnosti uvnitř fitlru neřeš, ne, že by byly zbytečné, ale není jasné, co ten ukazatel říká a jak to měří.
1. screen obrazuje stav po proběhlé regeneraci.
Obrázek
- hodnota DPFPress (= údaj z čidla diferenčního tlaku) je blízká nule (u mně mezi -0,7 a 1,4), pozor na jednotky, budík ukazuje bar, v reálu jsou to minibary;
- otáčky jsou na volnoběh, to je důležité, hodnoty diferenčního tlaku vyčítáme vždy za volnoběhu, při tahu motoru nebo deceleraci jsou neporovnatelné;
- čidlo teploty (odhaduji mezi hlavou a filtrem, ale přesně neznám), ukazuje hodnoty cca mezi 170 - 300 stupňů dle aktuální zátěže motoru, zkratka EGTB1S1 znamená v seznamu položek Exhaust gas temp bank 1 sensor 2. Případně hledej jinou položku z rodiny Exhaust gas temp bank x sensor x, která ukazuje rozumné hodnoty, čili nemá tam furt nulu a neukazuje hausnumera.
- DPFTemp je pomocný ukazatel, softwarový převodník špatně ukazuje teplotu. U mě platí, že když je teplota okolo -39, tak je DPF "normální", pokud se pohybuje okolo mezi -37 a -37,5, tak to je zvýšená teplota ukazující na probíhající regeneraci.


2. obrazovka ukazuje stav při probíhající regeneraci
Obrázek
- DPFPress nás momentálně nezajímá, protože nemáme volnoběžné otáčky. Na volnoběh by se na počátku regenerace pohyboval mezi 7 - 11 a postupně by vlivem vypalování sazí klesal;
- EGTB1S1 zobrazuje hodnoty mezi 550 - 650 stupni, zhruba v tomto rozsahu probíhá regenerace filtru. Někdy se zobrazují hodnoty cca 480 - 520, odhaduji to na stav pasivní regerace, kdy vlivem vhodných provozních podmínek dochází k samovolnému vypalování filtru bez dalšího zásahu ŘJ (přívstřik nafty, příp. další změny). Je to žádoucí stav, ale blbě se v běžných podmínkách nasimuluje.
- DPFTemp teď ukazuje -37,5, potvrzuje "vypalovací" teplotu, ale pokud se správně povede načíst čidlo EGTBxSx, tak ty hodnoty budou korelovat.
- EGR je při regeneraci uzavřen, hodnota otevření EGR je 0%. Ale není to jednoznačná identifikace vypalovaní, i v běžném režimu provozu motoru může být EGR uzavřen (decelerace, příp. naopak plný plyn, příp. jiné důvody)

Můžeš si tam hrát i s jinými údaji. Na obrázcích vidíš, že lze například sledovat napětí v palubní síti a sledovat tak fungování neslavného systému inteligentního dobíjení (rozdíl mezi 12,5 a 14,1 Volty není potřeba komentovat), případně hodnoty lambda sondy, teplota oleje a nasávaného vzduchu (pokud netaháš přívěs, tak vcelku nezajímavé) apod. To je na delší povídání.

Pokud tě to téma zajímá, projdi si tohle, je to obsáhlé, ale najdeš tam dost informací.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=240
Celá ta problematika je zajímavá a komplikovaná, strávil jsem nad ní desítky hodiny a furt mám pocit, že je tam dost věcí, kterým nerozumím. Ale přiznám se, že poslední rok jsem na to docela rezignoval. Párkrát do měsíce zkontroluju, jestli se mi intervaly regenerace nezkracují a jinak to nechávám žít. Od doby první garančky, kdy jsem zpozoroval zde diskutovaný problém, se mi intervaly po dalších více než 100 tisíc km nezměnily, takže věřím, že typologie mých tras a způsob jízdy je DPF friendly.

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 17 říj 2020, 10:05
od 09fredse
Lada_BV píše: 16 říj 2020, 21:56 Pravidelně se mi spustí regenerace před příjezdem do práce.
Nějaká diagnostika na doma co mi ukáže, že regeneruje?
Zkoušel jsem Torque a Car Scanner a buď hodnoty ohledně DPF nenačetlo, nebo nesmysly.
Dnes mi dokonce ELM 327 rozblikal kontrolky na palubovce.

Nebo diagnostika co umí přikázat servisní regeneraci?

Jediné co jsem zjistil, že obsah DPF je 10,48 g.
Je to na necelých 25 000 km dobrý údaj?
A jak jsi zjistil obsah filtru?

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 19 říj 2020, 14:53
od Lada_BV
Chasnik, velice děkuji. Info od Tebe je super. Zítra odzkouším.
Torque PRO nainstalováno.

Obsah filtru byl z apky Car scanner. No asi je to blbost.

Ano, nájezd 25.000 km za 2 roky není moc, ale jezdil jsem trasy nad 60 km bez vypnutí motoru. Na "trckačky" jsem Tucsona nepoužíval.
Teď se doba změnila a musím jezdit do práce Tucsonem 12 km tam a 12 km zpět a je to v "kýblu"...

Prodávat ho nebudu, kromě toho DPF sráče jsem s tím autem max. spokojený...
Aktuálně mám 5 mm oleje nad max.
Je pravdou, že při nákupu mě nikdo neupozornil na tuto fičůru a že při krátkých trasách bude takový problém.
Holt to není Accent (berz DPF).

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 20 říj 2020, 19:35
od Lada_BV
Co říkáte na použití aditiv na snížení teploty hoření sazí?
Třeba https://www.jsc-hydraulika.cz/cz/produc ... egenerator?
Když mám teď hodně krátkých tras, tak by to mohlo CRDIčku pomoct. V době koronavirové jsem bohužel odboural většinu dlouhých tras... :(

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 21 říj 2020, 17:00
od Chasnik
Otázka je, nakolik to snižuje teplotu spalování sazí. Jestli třeba o 2 nebo 5 stupňů, tak je to v reálu naprd, pouze marketingový tah. Navíc při ceně toho přípravku je lepší prodloužit si cestu z práce nebo z nákupu, i kdyby to bylo o 40 - 50 km sportovnější jízdou, je to levnější, než ta flaštička. A zabere to stopro.

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 24 říj 2020, 11:42
od 09fredse
09fredse píše: 07 říj 2020, 17:25 Auto má najeto 35000 km, jezdím skoro výhradně na naftu z Eurooilu bez "sráček" s VIFem, snažím se nepřerušovat započatou regeneraci, tak nevím co bych měl dělat lépe ](*,). Myslím ,že to částé vypalování je skutečně způsobeno buď konstrukci DPF a pomocných přívěsků nebo softwarem.U předcházejícího Renautu Koleos jsem najezdil 100000 km a o DPF jsem nevěděl, jedině když regeneroval během volnoběhu tak zvuk motoru byl takový hrubší.
Ještě si zpětně uvědomuji,že nosnou otázkou přej.technika :hyu: bylo zda se rozsvítila nebo svítí kontrolka DPF a když jsem mu řekl že se nerozsvítila tak prohlásil,že to bude určitě v pořádku :wink: .
No uvidím jak se projeví to vyčištění O2 sondy [-o< .
Vnitřek koncovky není zcela černý ale řekl bych šedočerný. Někde, snad ve SM jsem zaznamenal tvrzení,že při zcela funkčním filtru DPF musí být koncovna zcela čistá.
Vyčištění sondy zřejmě moc nepomohlo, další regenerace nastala při 230 km , ale pak když venkovní teplota klesla na 10-15`C se interval zvedl na 320 km.
Mezi tím jsem napsal na importéra mail s otázkou na řešení problémů s častým vypalováním filtru. Održel jsem dvě odpovědí.
Od paní, která uvedla obligatní tvrzení , že časté vypalování není závada ale vlastnost. Auto si vypalování řídí dle svých potřeb a tím je vše OK.
V druhém mailu od "komunikace Hyundai" slibuje pan že problém předá k řešení kolegům z technického oddělení.
Tak jsem celkem na rozpacích co dál.
Vzhledem k tomu, že jsem v důchodu tak jsem předpokladal že s Tucsonem už dojezdím, ale strašidlo DPF filtru mne z toho hrubě vyvedlo. Mám Tucsona urychleně vyměnit ( mám,řekl bych navrh solidní ceny), nebo to risknout s tím , že když se problém s DPF nevyřeší v záruce (ještě 2 a 1/4 roku) tak potom vše spadne na mne ](*,) a buď budu draze opravovat, nebo stejně budu muset pořídit nové auto, s tím že prodejní cena Tucsona už zase bude někde jinde ???

Poraďte prosím

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 24 říj 2020, 12:14
od idam.i
Na tvoju otázku nie je ľahká odpoveď.No Tucson 2,0crdi sa mi nezdá vhodná,ako voľba auta na dôchodok.Pokiaľ chceš SUV je to ešte ťažšie.Hľadal som také auto v primeranej veľkosti a dostupnej cene a nenašieľ som.
Kadjar 1,3tce bol najbližšie,no nepresvedčil ma.Peugeot 3008 a GrandlandX s motorom 1,2 teda trojválec nie.Stará Kuga bola už za zenitom a nová divná a hľavne silno nad rozpočet.Karoq,Ateca 1,5tsi drahé a 1,0tsi jasné.Tucson končiaci nemá vhodný benzínový motor a nový ešte nebol.Keď je tak moc neľutujem.
Nakoniec som SUV vzdal,ale určite som ostal pri benzíne.
Asi som ti moc nepomohol ,no je to fakt ťažká otázka.

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 24 říj 2020, 13:30
od 09fredse
Dík.
Vidím, že tříválec absolutně odmítaš. Já též jsem odmítal,ale nyní asi nic jiného z toho nevyjde,obzvlaště že žena si dala jako podminku automat a oba jsme zvykli na asisitenční systémy. Zvažuji i Kamiqa i Pumu :roll:

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 24 říj 2020, 13:39
od idam.i
Kamiq mi pripadá malý.Pumu som nepozeral.S Kadjarom si bol ako spokojný? S motorom 1,3tce + automat?

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 24 říj 2020, 13:59
od dibarbora
09fredse píše: 24 říj 2020, 13:30 Dík.
Vidím, že tříválec absolutně odmítaš. Já též jsem odmítal,ale nyní asi nic jiného z toho nevyjde,obzvlaště že žena si dala jako podminku automat a oba jsme zvykli na asisitenční systémy. Zvažuji i Kamiqa i Pumu :roll:
Už som Ti to písal aj skôr, takže sa asi zopakujem.... z pohľadu dlhodobej udržateľnosti a potreby vyššieho sedenia (SUV) by pre teba bol z aktuálnej ponuky najlepší výber Duster 1.0TCe... momentálne asi najjednoduchší motor dostupný na trhu (dokonca aj bez GPF). Preložené do zrozumiteľného jazyka... máš auto s X komfortnými a X výbavovými kompromismi... ale zároveň máš predpoklad, že ťa to auto po záruke nezožerie na servise.

Keďže čítam tvoje preference, tak dacia by bola asi pod úroveň.. takže variant 2 by som nazval rozloženie rizika do času... teraz by som nič nepredával... máš tam ešte skoro polovicu záruky. Takže auto normálne užívať a ku koncu záruky nahradiť niečím novým. To nové by malo mať zase maximalizovanú záruku.. vzhľadom na tvoj +- symbolický ročný prebeh, by som kúpil nejakú Kiu (máš na výber Sportage, Xceed). Vedel by si efektívne využiť 7 r. záruku.

S koncernom by som bol opatrný... neviem či by si bol spokojný s "smartphone" autom, ktoré nemá SW ani zďaleka doladený. Kolega po prevzatí nového kamiqa jazdil skoro mesiac bez infotaimentu... auto potreboval a servis nemal diely na opravu.. RJ jednotka sa rozsypala pri prvom update sw, počas predpredajného servisu....

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 24 říj 2020, 14:47
od 09fredse
idam.i: máš pravdu,auta jsou to menší, zhruba na úrovni Kony, ale sedí se tam dobře a na naše současné potřeby by zřejmě dostačovaly. A Puma se i líbí. Kadjar už by,l sice z motorem 1,2 TCe ale hluboce zklamal a už neprojde (vadila i směs prvků Nisan a Renault).

dibarbora: Daster bohužel neprojde u ženy, XCeed jsem zkoušel a nějak mne nechytla. Ty litrové tříválce jsou dnes snad už častečně v pohodě a neměl by se snad opakovat příběh Renaultu TCE 1,2.
A ohledně Tucsona, tež nejsem jist zda si ho ponechat. Za dva roky bude jeho cena poloviční, nové auta budou dražší a koruna devalvuje......

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 24 říj 2020, 14:54
od dibarbora
Predáš teraz, prídeš o dva roky a niečo vozenia sa v záruke, ktorú si ty zaplatil, ale v predajnej cene už nebude adekvátne premietnutâ...... vlastníctvo auta treba chápať ako veľmi rizikovú investíciu, ktorú je potrebné mať poistenú (zárukou)....záruka má svoju cenu vo forme vstupnej investície, tak s ňou treba aj narábať...

PS: dnes predáš, kúpiš niečo so zárukou 2+3... takto o dva roky budeš mať rovnaký problém... potom.. ja by som si problém robil až na konci záruky.

Na novších diesloch budeš bojovať po čase s SCR katalyzátormi a so systémom dodávky močoviny, pribúdajú všemožné elektrifikácie...čakať niečo dlhoveké a spoľahlivé je ilúzia...

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Napsal: 24 říj 2020, 15:08
od idam.i
09fredse,z toho čo uvažuješ by som určite skúsil Pumu,zdá sa mi to viac auta,ako Kamiq.Aj keď hovorím,ani z jednym nemám isobnú skusenosť.
Nechuť k Dusteru chápem a keby tak určite nie 1,0.Pokiaľ tak by som šiel po posledných s motorom 1,3.Pokiaľ ešte sú.
S Kadjarom si si užil problémy 1,2Tce?