Opravuji svůj předchozí příspěvek. Jasně že ne LED světla - ale projektory. i20 se dodávala s 2 verzemi světel - H4 nebo s projektory. Liší se v konektoru, lehce v kabeláži ke světlům, pak v zapojení ovládání dálkových, a je nutno jiná SJB (pojistkovka vevnitř) a BCM.
Každopádně - díky za toto vlákno - dodalo mi to odvahu do průzkumu co všechno jde udělat. Svou i20 Family (tedy skoro bez výbavy) jsem pozvednul o level výše. Skutečně v autě je hodně kabeláže navíc a spousta věcí stačí jen vyměnit a ono to funguje. V podstatě téměř nic není třeba kodovat jako u VCDS aut - mozna specificke options povolit. V autě jsem aktuálně zejména díky levným dílum z polského allegra upravil následující:
- začal jsem u toho panýlku na ovládání itenzity podsvícení (práce na 20 sekund) - funguje
- vyměnil jsem volant za kožený s ovládáním - vše funguje
- pak jsem zjistil, že kabelový svazek vevnitř v autě obsahuje i vše pro ovládání oken dozadu a repro vzadu. Tedy nápad - zbavme se vzadu švihadel a dejme tam origo elektrické okna. Takže následovala složitější práce, ale vše jsem sehnal - kabelový svazek do řidičových dveří (varianta pouze el přední okna nemá automatický dojezd, varianta 4 okna má auto dojezd- takže více drátů, jiný konektor motoru... + samozřejmě navíc dráty od ovládání zadních oken z místa řidiče), k tomu ovládací panýlek na 4 okna dopředu, stahovačku s motorem na auto režim dopředu, obě stahovačky s motory dozadu, kabeláže do zadních dveří s okýnky no a samozřejmě zadní tapecírungy (verze klička a el okna se liší). Instalace zabrala cca 10-12 hod práce. Rovnou jsem hodil i dozadu repro, dveře vytlumil, odhlučnil, vše fungovalo na první dobrou... i jen ta změna přední stahovačky na auto režim byla super...
- samozřejmě takové drobnosti jako LED osvětlení SPZ + silná LED žárovka na couvání...
- pak jsem se pustil do zkoumání origo handsfree (když už bylo tlačítko na "novém" volantu). Sehnal jsem origo radio s bluetooth (za 50 Zlotých) (byly 3 verze - bez BT pouze mp3 přes USB, s BT, CD mechanikou USB a mp3 a někdy i DAB, a pak navi s dotykovým displejem), zjistil, že za radiem je v konektoru osazen kabel na mikrofon, ale končí za obložením A-sloupku v konektoru na střechu. Co teď... neva - sehnal jsme kabeláž obložení střechy z vyšší verze (Style??), kde byl i dál vedený mikrofon, světýlka nad zrcátky, světlo vzadu, dešťový senzor, ECM zrcátko, senzor zamlžení atd... No tak jsem ponakupoval opět v Polsku ty světýlka, světlo dozadu, velké světlo dopředu se schránkou na brýle a zabudovaným mikrofonem, ECM zrcátko... Sundal stropní obložení (kupodivu práce ani ne na 2-3 hod) vyměnil kabeláž, opatrně a s precizním vyměřením upravil a vyřezal otvory v obložení na větší přední světlo a světlo dozadu... vše smontoval a voila.... vše fungovalo. Mezitím jsem vyzkoumal další věci.
- No a pak mě štvala manuální klimatizace... tak zase průzkum šlo by to předělat na automatickou? No jasně že šlo... paradoxně nebyl problém ve skříni topení - držáky na serva tam jsou od výroby, tam šlo jen o výměnu "převodů" a páček od lanek za správné páčky pro serva. Sehnal jsem vše, v čem se klimy liší (2x servo + hejblátka k nim) + namísto bloku odporů pro 4 stupně rychlosti větráku, mosfet blok pro ovládání digitálně. Zbývalo vyřešit systém snímání teploty v autě. To je jediná věc v čem se skříně topení lišily. Auto klima měla na boku otvor, kam se přišroubovala hadice od ovládacího panýlku klimatizace... přisávala vzduch z prostoru před palubní deskou přes čidlo teploty v ovládacím panýlku. Varianty byly 2 - buď se hecnout a vyvrtat tam díru (samozřejmě z vrchu po demontáži palubky a všeho okolo, nebo zbastlit mini větráček a napojit ho za to čidlo v panýlku, aby pres něj proudil vzduch - no nakonec jsem se odvážil do origo řešení
Horší to bylo s kabeláží... spousta drátů navíc, jinak zapojený konektor v panelu auto/manual - no tak mi do oaka padnul na allegru hlavní kabelový svazek palubky pro verzi autoklimy, radio-navigace, ISG a autolight (neměl jsem.... neva DC stabilizator jde sehnat taky za 300-500 Kč)... Takže následovala demontáž palubky (kupodivu jednoduchý), výměna kabelového svazku v palubce, montáž komponent autoklimy, na allegru jsem koupil i origo navigaci (takže o bod výše radio s BT mi leží na stole), v servisu Hyundai senzor na úroveň světla (takže mi fungují automatické světlomety - musel jsme vyměnit i páčky pod volantem), rámeček plastový okolo navi... bohužel opět obložení střechy dolů - jiná anténa + kabeláž antény (radio + DAB + GPS), vše smontoval, a zase vše fungovalo
Takže teď mám autoklimu + origo rádio s dotykovým displejem a navi. Vyžadovalo to studium schématu, svazky se lišily jen v jednom detailu, který bylo nutné vyřešit a bez kterého bych to nikdy nenastartoval. Verze svazku pro navi má jinak zapojené propojení canbus mezi jednotkami vepředu a motorem (počítá totiž s couvací kamerou), takže bylo nutné to upravit natažením drátů navíc. Asi by šlo vykuchat nějaký svazek s autoklimou a přebastlit ho na to co je v autě... ale mě přišlo jednoduchý to vyměnit jako celek a jen upravit nutné. Možná si někdo řekne - proč tam cpal origo radio s navi, co toho moc neumí - no - protože jsem s ním sehnal i couvací kameru... tu teď domontuji přes Vánoce. Suma sumárum. kromě těch předních světel a předních mlhovek je auto téměř jako v nejvyšší výbavě.
- kdyby někdo potřeboval poradit - mám možná někde nějaké foto, mám kompletní servisní manuál na i20 do ročnku 2017, kompletní el. schémata.