Stránka 5 z 6

Napsal: 10 říj 2007, 09:26
od vlastaFR
:lol: ABS je hodne ukeceny :D :D :D

Napsal: 30 lis 2007, 22:38
od Dastin
Pánové pánové pánové, kdo tvrdí,že ABS prodlužuje brzdnou dráhu tak tomu vůbec nerozumí. Tak že,na ředě je test brzd. Bude rozhodující velikost kotoučů a brzdičů,kvalita a rozměr pneumatik,hmotnost vozu,nebo vše přemůže antiblokovací systém ABS? Jezdci jedou ustálenou rychlostí nepatrně převyšující 100km/h a začínají plnými silami brzdit. První zastavuje Golf IV s ABS, jemuž stačí dráha pouhých 35.6 metru. Dvojice vozů bez ABS se sune po dráze ještě dalších šest metrů. Golf IV vyhrál r.v. 2000 cca 225 PS, 6.30kg/1PS, 159PS/1000kg cena 300 000,- Druhý je Golf II ubrzdil na 41 metrech bez ABS r.v. 1985 cca 234PS, 3.98kg/1PS? 251PS/100kg cena 30 000,- a investice do vozu 80 000,- Třetí místo obsadila Škoda Fabia RS r.v. 2003 cca 215PS? 5.61kg/1PS, 178 PS/1000kg cena 500 000,- a investice 300 000,- a brzdná dráha 42.8 metru. A nikdo mě nepřesvědčí, že ABS nezmenšuje i brzdnou dráhu. Znamená to, že při nižší rychlosti třeba 50km/h se může stát,že někdo to neubrzdí u přechodu a bude mu chybět třeba jen 1.5 metru. Schválně, ti co mají ABS si zkuste zastavit prudce od stejného místa s ABS a potom vyndejte pojistku a bez ABS. Třeba se budete divit,ale při smyku bez ABS se jede jak po ledě a není správná trakce s vozovkou. Obsah všech vozů je stejný 1.9 TDI.

Napsal: 30 lis 2007, 23:16
od Dráček
No, jenze ono je to tak, ze strasnealestrasnemoc zavisi na podminkach ktere jsou zrovna na silnici... od teploty povrchu, pres to jestli je pod stejnym kolem stejny povrch nebo pod kazdym jiny, jestli se povrch meni-nemeni po dobu brzdeni, jestli vyrovnavas smyk/snazis se ridit, anebo jenom proste jedes rovne a brzdis....

Vysledky pak vyjdou ze abs nekdy drahu zkrati oproti stejnemu autu bez abs, nekdy zabrzdi stejne jako auto bez abs protoze nenastanou podminky pro to aby se aktivovalo, a nekdy (bohuzel) dokaze brzdnou drahu prodlouzit... jake jsou zrovna podminky, to by mel kazdy ridic umet odhadnout sam, a podle toho si udrzovat mensi/vetsi odstup.

Prioritou pro abs je udrzet auto porad riditelne, a obcas hodne "zblbne" tim, ze spatne vyhodnoti povrch a nasledne brzdeni pekne prodlouzi.... Typicky treba, na mensich, nerovnych dlazkach, ktere jsou rozpalene od letniho slunicka, a navlhci je letni destova prehanka.... na takovem povrchu krasne zabrzdis kdyz mas cas a seslapujes brzdu pomalu, ale kdyz na to DUPNES a potrebujes hned stat, tak to najednou prestane brzdit :(

Napsal: 01 pro 2007, 12:50
od xkrchnav
Keď už tu tak rozoberáte ABS, chcel by som sa opýtať - pri brzdení ak sa zapne ABS, tak sa rozsvieti aj kontrolka? Resp. začne blikať vtedy ak práve dolaďuje tlak bŕzd na jednotlivé kolesá? Nejak som to tu s jednoznačnosťou na fóre nevyčítal či to má, alebo nemá. Ináč klasicky pred naštartovaním chvíľu svieti a potom zhasne. Dík.

Napsal: 01 pro 2007, 14:03
od Joker
xkrchnav píše:Keď už tu tak rozoberáte ABS, chcel by som sa opýtať - pri brzdení ak sa zapne ABS, tak sa rozsvieti aj kontrolka? Resp. začne blikať vtedy ak práve dolaďuje tlak bŕzd na jednotlivé kolesá? Nejak som to tu s jednoznačnosťou na fóre nevyčítal či to má, alebo nemá. Ináč klasicky pred naštartovaním chvíľu svieti a potom zhasne. Dík.
to že svítí (nebo bliká?? teď nevím) a potom zhasne je ok. Jakýkoliv rozsvícení při jízdě znamená nějakou chybu a nefunkčnost ABS, takže při brždění NEsvítí. Poznáš to, že zaplo jen podle toho, že ti pumpuje pod nohou pedál.

Napsal: 01 pro 2007, 15:40
od vlastaFR
pro dastina! kamo sorry ale vypada to ze tomu nerozumis spis ty :roll: . pisu to nerad ale na hrubou diru hruba zaplata. to zes vydel nejakej test neznamena ze vis vsechno. podivej se na vic testu. a vono hlavne kdyz uz je takovej test. tak je dulezity jaky drevo sedi za volantem.( nebudu to rozvadet) viz to co napsal Dracek :wink: . xkrchnav ta kontrolka by urco svitit nemela

Napsal: 01 pro 2007, 15:48
od vlastaFR
:lol: a opravdu se divit nebudu kdyz budu mit kola ve smyku (bez ABS) vim ze je to jako na lede.... pac sem svoje prvni auto nemel jako urco spousta dalsich s ABS. a kdyby to tak nebylo tak bych o tom onehda ani nepsal ale vim co sem zazil prozil a stoho sem delal zavery... PS: koukas trebas nekdy na WRC RALLY a jiny podobny zavody? DASTINE

Napsal: 01 pro 2007, 16:08
od Bruno
Nejsem odborník ale přece jen něco mám odzkoušené.Např. jedu v koloně aut na městském okruhu, každý tam máme cca těch 60 km, vzdálenst 5-6metrů najednou ten přede mnou prudce brzdí já se samozřejmě lekám a dupu naplno na brzdu. Bohužel tak reaguji skoro vždy a nikdy si nevzpomenu na nějaké přerušovaé brzdění.
V jednom případě bez ABS jsem zablokoval kola a vesele frčel dál až bylo beranaduc . V druhém případě jsem měl ABS zase jsem dupnul a pak už jen čekal co bude, auto jelo dál s poskakujícím pedálem ale zastavilo dřív, takže jsem neťukl. Myslím, že ABS prostě plně využilo brzdu s ohledem na povrch a stav vozovky a tak vlastně zabrzdilo dřív, protože se kola nezablokovala. Já nikdy nebudu tak dobrej abych se napřed nelekl a nedupl na brzdu a proto je pro mě ABS výhodnější protože to řeší za mě.

Napsal: 01 pro 2007, 16:26
od vlastaFR
kdyz to zaslapnes tak neni co resit. ale skus si nekde mimo. brzdit tak aby se ti kola nekously a pak porad tlac na brzdu az se ti kola kousnou... do ty doby nez se kola kousnou tak to prave brzdi jak svin ale az se kousnou tak doost znatelne ucejtis jak brzdna sila polevy a jedes jako na sanich

Napsal: 01 pro 2007, 16:57
od Bruno
To co říkáš je naprostá pravda ale tuto techniku si musí člověk nacvičit, a pak v provozu procvičovat aby nezapoměl, když jsem byl mladší tak jsem to uměl a používal. Teď prostě jednám ve stresu a prostě dupnu na tu brzdu a držím jak hluché dveře a nesundám nohu z pedálu dokud nezastavím. Vím, že je to špatné a nesprávné ale nemůžu si pomoct ale je to tak. Taky si myslím, že velká část řidičů jedná stejně, nevím jestli čtvrtina, třetina a nebo polovina ale kvůli nim museli vyvinout to ABS. V reálném provozu, pokud máš alespoň trochu odstup od předchozího auta, ti to umožní zabrzdit i když zblbneš a dupneš na brzdu a navíc tě to udrží v přímém směru, bez toho abys musel reagovat volantem. Věřím, že většina řidičů postarších a také ženy, to udělají tak jako já a pak je to na ABS a pánu Bohu a nebo naopak?

Napsal: 01 pro 2007, 18:24
od antek
A nikdo mě nepřesvědčí, že ABS nezmenšuje i brzdnou dráhu. Znamená to, že při nižší rychlosti třeba 50km/h se může stát,že někdo to neubrzdí u přechodu a bude mu chybět třeba jen 1.5 metru. Schválně, ti co mají ABS si zkuste zastavit prudce od stejného místa s ABS a potom vyndejte pojistku a bez ABS. Třeba se budete divit,ale při smyku bez ABS se jede jak po ledě a není správná trakce s vozovkou. Obsah všech vozů je stejný 1.9 TDI.[/quote]

A vo vo vo tom to je
Mám od března Accent 1,3 a pokud nenapadla ta bílá sračka tak jsem přemýšlel jestli mi ABS vůbec funguje i když jsem to musel několikrát řádně zašlápnout,teď vím že jo.

Napsal: 01 pro 2007, 19:29
od Dastin
vlastaFR: záplata nezáplata,když tě baví vyšívání tvoje věc, jasně jsem psal,že to dotyční zašláply naplno a bylo to zkoušeno na rovné ploše a teplota vzduchu byla 16 stupňů a pokud vím tak WRC mají 4x4,tam jde o něco jiného a jsou tam větčí průměry kotoučů a mají keramické destičky,které fungují dobře při vyších teplotách a navíc jsou to auta od 1,5 milionu korun navrch a to už jsme někde jinde. Jednoduše jsem chtěl říct,že auto s ABS mělo kratší brzdnou dráhu. Vím,že ABS není jen na parádu a jen pro to aby jsi mohl točit volantem. :D Nemyslím tu nic špatně a už vůbec ne na nikoho :wink:

Napsal: 01 pro 2007, 20:18
od xkrchnav
Dík za odpoveď, lebo som si pôvodne myslel, že to má informovať o tom, že sa používa blikaním a nevedel som ho k tomu donútiť. Ale som rád, že to bolo v poriadku. A teraz vám napíšem ako fungujú zákony schválnosti - naschval sa tu pýtam či to má svietiť a čítam tu všade možne o problémoch so stálym svietením ABS a pri tom som si oddychoval, že uf ešteže nám to nesvieti a vzápätí na to dnes vychádzame preč a celú dobu svietila ABS!! V polovici cesty keď som to nevydržal, tak som manželku donútil vypnúť motor a znova naštartovať - počkali sme kým zhasne a potom sa už nerozsvietila... Ale nemám z toho úplne dobrý pocit.

Ešte dotaz, na STK ak sa testujú brzdy tak okrem toho že povedia ok prešli ste, tak nám dajú aj nejaký papier do ruky, že by sme vedeli ako dobre brzdia - nejaký graf alebo neviem... ? Dík

Napsal: 01 pro 2007, 22:03
od Joker
Nikdy jsem žádnej papír nedostal, ale vždycky jsem byl u auta, když ho zkoušeli, takže jsem se díval na budíky a přesně jsem viděl, který kolo jak brzdí......

Napsal: 02 pro 2007, 02:19
od MartasZ
xkrchnav píše:...vzápätí na to dnes vychádzame preč a celú dobu svietila ABS!! V polovici cesty keď som to nevydržal, tak som manželku donútil vypnúť motor a znova naštartovať - počkali sme kým zhasne a potom sa už nerozsvietila... Ale nemám z toho úplne dobrý pocit..
Neboj.. někdy bejvá třeba zsraný čidlo a spadne to do chyby.. pak stačí opravdu jen znova nastartovat a je to ok ;) Mě se to dost častzo stávalo na sněhu při dlouhodobym brždění ale na letních gumách.. tam je fakt ABS na škodu a taky se po nějaký chvíli vypne.. respektive spadne do chyby a musí se znova nastartovat.. na zimních vše ok ;)