Zadrhavanie a klepanie motora
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
To s tou klimou to je otázka, ja som si tiež už všimol zvuk od klimy, také slabé ševelenie ale nie je to moc tak to neriešim, v podstate o tom ani neviem
Ak je to ale niečo čo ti začalo až teraz tak nevim
K tomu palivu, skús tankovať nejakú dobu iba vervu a uvidíš či to nepomože ...
Ja to teda tiež budem sledovať ale ako píšem po pár nádržiach som zatial ten problém nepozoroval.
Ak je to ale niečo čo ti začalo až teraz tak nevim
K tomu palivu, skús tankovať nejakú dobu iba vervu a uvidíš či to nepomože ...
Ja to teda tiež budem sledovať ale ako píšem po pár nádržiach som zatial ten problém nepozoroval.
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
- Reklama
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Jj je slabé, pustím rádio a neslyšíš to takže to nechávám plavat. Vervu 100 jsem zkoušel už se starým turbem. 5 nádrží a bez výsledku. Auto má makat na 95 tak ať maká.
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Jasné malo by makať na 95 ale ak je so 100 rozdiel tak mu radšej doprajem aj napriek vyšším nákladom a potencialnému vyhnutiu sa problémov do budúcna.
Ak ale nevidíš rozdiel medzi 95 a 100 tak to je potom iná ... ja samozrejme ešte tiež netvrdím že je to rozdiel. Včera som asi 3 krát skúsil nasimulovať a zatial dobré ... uvidíme.
Napadá ma ešte nahrať mierne pozmenenú mapu do riadiacej jednotky ale v tomto netuším aké možnosti má servis, predpokladam že existuje v danom čase vždy iba jedna možná schválená výrobcom ...
Ak ale nevidíš rozdiel medzi 95 a 100 tak to je potom iná ... ja samozrejme ešte tiež netvrdím že je to rozdiel. Včera som asi 3 krát skúsil nasimulovať a zatial dobré ... uvidíme.
Napadá ma ešte nahrať mierne pozmenenú mapu do riadiacej jednotky ale v tomto netuším aké možnosti má servis, predpokladam že existuje v danom čase vždy iba jedna možná schválená výrobcom ...
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Tak po delší době už mám výsledek. Auto vráceno a odstoupeno od smlouvy. Na poslední reklamaci se vlastně na nic moc nepřišlo jen že to je tedy LSPI.... možná to prý děla turbo... možná že klapka na sání... (oboje už jednou vyměněno) tak mi došla trpělivost a auto jsem vrátil. Pokud by někdo chtěl bližší info tak mi napište SZ.
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 20 lis 2019, 08:51
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
I já pozoruji tento cca půl vteřinový výpadek výkonu, zatím bez zvukového projevu a to u nafty 100 kw manuál. Děje se to velmi často při výjezdu z práce z podzemních garáží, prudkej výjezd, cca 30 metrů. od závory se rychle na krátkém úseku rozjedu, po 10ti metrch dám za 2 a hned pravouhlá zatáčku za níž je ten výjezd prudkej. Je to v kopci a tak musím držet rychlost a najednou krátkodobej pokles výkonu. Jelikož je málo místa na rozjezd a hlavně úzká cesta, kde točím do pravého úhlu, tak nejde pořádně nabrat rychlost. Když ten výkon najednou poklesne, tak to znamená, že musím podřadit na jedna a celej ten prudkej výjezd se šourat. nemá cenu se znova rozjíždět, protože nahoře dávám přednost. Pěkně otravný....
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Já tedy mám nové upravené turbo, které teď dává a toto turbo má řešit rachtání a to cvakání s výpadkem tahu (ostatně to měla vyřešit už klapka sání a to turbo předtím). Tohle je už moje druhá výměna turba. Když jsem reklamoval, že se to děje stále tak prý je to blbost nic takového se neděje kdo dostal tuhle poslední revizi turba je v pohodě (tak jsem jim obratem natočil aktuální video https://www.youtube.com/watch?v=BHbW4xwFdDo ) a to prý není důkaz. Prostě máš smůlu zkoušej to dále v servisu, odstoupení od smlouvy není možné, protože to nebrání užívání vozidla, to je oficiální vyjádření jejich právního zástupce a dále už nereagují, jak zastoupení cz tak dealer. Prostě jednání ve stylu jsme velká firma tak si můžeme dělat co chceme...
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Fakt nič moc.
Čo s tým budeš robiť?
Čo s tým budeš robiť?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
No upřímně mě zaskočilo, že místo jednání sahají rovnou k právníkům to jsem to od nečekal. Asi z toho vážně pro ně číhá velkej průšvih, který evidentně neumí opravit (já osobně to řeším už 1,5roku) a bojí se lidí co ty auta mají když razí takto agresivní politiku. Už to také řeším s právníkem a uvidím co mě poradí.
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Tak teď LSPI považují za pouhou zvukovou závadu. To si nedělám legraci už v servisu se mě poslední měsíce pokoušeli namluvit, že to dělá jen vzduchový ventil u turba, že vlastně o nic nejde.
Koho to postihuje tak se nenechte oblbnout a pořádně důsledně reklamujte, žádné eko kurvítko (jak tu někdo prohlašoval) nebo ventil u turba to nedělá co poslední dny zjišťuje LSPI je vážný problém který může odrovnat celý píst. musí o tom vědět a jen na zákazníky hraje tuhle habaďuru a když cítí problém tak místo normální komunikace posílá právníky.
Koho to postihuje tak se nenechte oblbnout a pořádně důsledně reklamujte, žádné eko kurvítko (jak tu někdo prohlašoval) nebo ventil u turba to nedělá co poslední dny zjišťuje LSPI je vážný problém který může odrovnat celý píst. musí o tom vědět a jen na zákazníky hraje tuhle habaďuru a když cítí problém tak místo normální komunikace posílá právníky.
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
LSPI je veľký problém.Netrápi sa s tým len .Svoje si užil Opel,Renault a mnohí ďaľší.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Nazval by som to skôr konštrukčnou vlastnosťou každého priamo-vstrekového zážihového motora. Riešením je asi len užívateľská disciplína (jednoducho to netoleruje bezduché šliapanie na plyn v nízkych otáčkach a vysokom zaťažení)... ako som už x-krá písal.. to že má motor turbodúchadlo ešte neznamená, že sa s tým dá jazdiť ako s prepĺňaným naftovým motorom. Vždy to bude benzínový motor so svojimi potrebami. Na kochačku po okreske v pohode na 6 aj 1500 otáčok, ale keď treba zrýchliť tak podradiť do 4(3) a dať motoru dýchať.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
No nevím jak to moc točíš, ale mě se to stává i u 3000 otáček. Paradox je že já vůbec nejezdím s podtočeným motorem a vůbec mě nedělá problém motor vytočit, když potřebuji zrychlit klidně 6000, ale rozhodně s rodinou nehodlám pod každým rozjezdem točit 4000, to je prostě hovadina ohledně spotřeby i hluku. Stává se to občas i třeba při výjezdu z kruháče na rovině když jsou v autě jen dva lide. Do servisu s tím jezdím 1,5 roku, řešil jsem to s centrálou a nikdo neřekl o co přesně jde jen mě krmili pohádkama a bagatelizují to, že jede jen o problém hluku to je fakt super přístup. Co to opravdu je jsem si musel vyhledat až na základě zdejších uživatelů, světa motorů atd. Jinak spousta turbo motorů to vůbec nemá, takže rozhodně to není vlastnost. V poslední době jsem se o to opravdu hodně zajímal a je to prostě konstrukční vada konkrétního motoru (ani to nemusí být všechny 1.4 tgdi). Pro příklad nemusíme chodit daleko, ale 1.0 Tgdi to nemá.
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Mám taky 1.4 T-GDI (rok 2020) ale naštěstí jsem zatím žádné problémy s turbem nezaznamenal. Ale když už je tu debata o otáčkách, tak jaké nejnižší otáčky pokládáte ještě za "bezpečné", abych motor zbytečně nepodtáčel? Když jedu třeba souvisle po obci 50 km/h na čtyřku, tak to točí něco nad 1500 otáček a nemám pocit, že by se tím motor nějak trápil. I na čtyřku z těchhle otáček po sešlápnutí plynu zrychlí na konci obce dost svižně. Ale pocit a realita můžou být dvě různé věci.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Ja na vašom mieste by som určite skúsil olej plniaci normu dexos1 gen.2 resp. API SN+. Aspoň pár výmen. LSPI by to mohlo byť aj nemuselo a ak bolo dochádza k vážnemu dodrbávaniu motora.Tie oleje negarantujú odstránenie lspi ale zníženie incidencie. Všetko asi závisí od konštrukcie motora a toho ako sa používa. Ak to lspi je tak zo strany výrobcu veľa možností nie je - bude sa to ťahať kým prejde záruka.... a potom robte čo chcete... možno by mohli upraviť RJ, železo už nezmenia.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Jak píše slabostka, určitě bych zkusil výměnu oleje za API SN+, některé oleje mají LSPI přímo v typu. Jsou díky "správnému" obsahu detergentů určené ke snížení těchto potíží (vápník jej zvyšuje, ale je potřebný a hořčík, sodík omezuje). LSPI je způsobeno právě samozápaly kapek oleje, které se dostávají do válců.
Např. Millers Oils XF LONGLIFE LSPI 5W-30
Např. Millers Oils XF LONGLIFE LSPI 5W-30
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3