Stránka 5 z 5
Re: Lité kola a zima
Napsal: 20 led 2025, 19:57
od Pepa123
Mě kdysi, když ještě nebyl fenomén zimáků, a měl jsem na Feldě alu kola asi 2 roky v kuse, tak prorostli s bubnem, že jsem je nemohl sundat ani doma v garáži stahovákem.. Mět to dělat někde na cestě po píchnutí, tak bych to nedal ani náhodou.
Re: Lité kola a zima
Napsal: 20 led 2025, 20:18
od motorol
mozecek píše: ↑19 led 2025, 19:51
treba skodovka na uver se skofinem kdysi davala cely kola .. byt plechace
ale stejne bych sel dneska jedine do litaku - zvlast na auto co ma clovek na dlouhou dobu, jsou sice drazsi na pocatku ale nez resit opakovane nakupy poklic, sundavat je pred STK, atd. Kdyz to sectu za 12 let tak 3 sady hezkych poklic uz skoro dotahuji cenu litaku.
Co tak bezne delas s tema poklicema? Když to zaokrouhlím tak mam 11 let stale ty prvni (z Lidlu asi za 300 4 ks). Mam pro srovnání jinou položku - vymetl jsem díru a rovnáni litaku bylo za cenu nového plecháče. Cena
jednoho 16” disku 6000, už si teda nepamatuju jestli s DPH nebo bez.
Re: Lité kola a zima
Napsal: 20 led 2025, 21:09
od Odjinud
Ja chtel k tem zimakum od
plecháče a nabidli mi ty "jejich" hybridni disky. "Jejich" protoze je ma i treba VW. Ty same, jen jine logo. Cena byla snad jen 1000 kč / ks i s nazutim a vyvazenim, takze jsem neodolal. No rezne to jak liška, ale na funkci to nema vliv. Dnes bych asi spis sel to nejakych levnych liťáků, jelikoz to vypada lip a je to bezudrzbove. Ale fakt nejake levne, zrovna pred 14 dny skoncil v nasi ulici (jedno sidliste v Praze) Kodiaq na špalkách bez kol
Re: Lité kola a zima
Napsal: 20 led 2025, 21:15
od mozecek
Na zivotnost poklic ma urcite vliv tvar (nektere skrz svou univerzalnost a fancy design klidne o 1-2 cm presahuji pneu na sirku) takze pak staci najet k obrubniku a finito, s tim samo souvisi i schopnost ridice a spravny vyber. Mimochodem ten odpor vzduchu na takovych poklicich bude mit taky vliv na spotrebu. Potom uchyceni - z pohledu zivotnosti urcite nejdyl vydrzi co se davaji pod srouby kol - o to vetsi opruz ted na STK, kde se musi sundat. Ty co maji kovovou obruc ktera rozepina plastove packy uz jsou problem - plasty vlivem UV degraduji takze jsou krehci a kdyz je musis 2 rocne ohybat skrz prezouvani a k tomu co 2 roky jeste na stk tak to proste jednoho dne vzdaji. Asi na to ma vliv jak moc ti ten ci ony kus sedna na tvuj rafek - nekde to je napruzene vic nekde min .. a to ikdyz jsou tam 2-3 polohy pro tu pruzici obruc. Taky se koukni kolik poklic se vali podel silnic. Braval sem poklice dvoubarevne co vypadaji skoro jako litaky ty pod 600 za sadu nejdou spis 800. Taky muzes vzit "originaly" 1000-1500 za sadu - no aspon je tam vyhoda ze nejsou extra siroke a vyrabi se dlouhodobe takze pak staci koupit jednu co rupla. Proste plechac zacina s cenou 700kc x 4 = 2800 + 3 sady poklic x 800 = 2400 celkem 5200kc. Dezenty zacinaji na 2000. Jo je to vic, ale pri prodeji ten rozdil dostanes zpatky. Mas recht ze narazit alu disk je na prd .. dezent za 2000 ustojis, origo za 6 uz nastve poradne .. takze to je takovy danajsky dar ptze si ho nejspis koupis nez abys ty 3 vyhodil resp prodal a vymeil za plechace. Odhadnu ze mam najeto tak 200tis km, celni skla sem menil asi 4x, nejakej hrebik v kole asi taky 4x, 1x riznuta pneu, 1x vymol co vyboulil bocnici pneu, ale klep klep disk jsem jeste menit nemusel. Kecam kdysi na felicii mi pri bouracce trefil presne kolo .. takze tam se plechac asi menil. Statisticky vzato me mozna driv srazi auto nez vymenim dalsi disk. Sakra to je fakt .. auto me mezi tim srazilo
tak to te asi stejne nepotesim
A ty pseudo litaky to je taky vymysl
sousedovi po 3 letech stribrny zrezli tak ze vzal kartac a pak to zmaloval na cerno barvou na podvozek .. svete div se vypada to lip nez ty stribrny
Re: Lité kola a zima
Napsal: 20 led 2025, 21:54
od motorol
Jen to bereš ze dvou pohledu- esteticky a finanční, chybí tam třetí pohled a to funkční. Obyc plechové kolo se ti na díře max ohne, v servisu buď narovnají nebo se vyhodí a koupí nové. Testy nejlevnějších litých kol na destrukci jsou nic moc, při větší ráně je schopné to udělat cokoliv. Další pohled je váha, kdy to levně lite kolo je težké, takže hůř se roztáčí, hůř brzdi, atd…
Ja si lita kola nevybral, holt kombinace chtěna výbava obsahovala origo lita kola. Výhodou bylo, ze hnusne pokusy o plechovej litak tenkrát nebyly.
Co se týče prodejní ceny- po 10 letech? Rozdíl asi minimální.