Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Kamílek
- **
- Příspěvky: 427
- Registrován: 29 čer 2018, 19:47
- Bydliště: skoro Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Strčíš to normálně pod zpevněnou plošku/zdvihací bod kam normálně dáváš hever, jen bych do tý misky dal ještě nějakou gumu nebo puk, aby se zamezilo případnýmu odření.
- Reklama
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Teď jenom přemýšlím nahlas... takže co mi to oproti tomu heveru přinese? Že budu mít jistotu, že mi to nespadne z heveru, kdyby se náhodou rozbil? Nebo to mám brát tak, že na to auto můžu postavit (když dám jednu vzpěru dopředu a druhou dozadu - potom ale budu muset auto zvedat uprostřed, kde není žádná výztuha). Možná se to zdá jako úplně blbá dedukce, ale nějak jsem nikdy tohle neviděl v reálu používat. Jediné co jsem viděl bylo to, že se zvedlo auto za nápravu a dalo se to na kozičky za nápravu a v podstatě to na 4 těchto kozičkách stálo, ale na nápravách - to zase vůbec netuším, jestli se to dneska může vůbec za nápravu zvedat a jak, aby se něco neponičilo...
Proč vůbec takhle přemýšlím = pokud koupím foliatec, tak to musím stihnout natřít v jednom dni, protože jakmile to smíchám s tvrdidlem, už to potom nepoužiju, takže ideálně mít auto bez kol na něčem posazené
Proč vůbec takhle přemýšlím = pokud koupím foliatec, tak to musím stihnout natřít v jednom dni, protože jakmile to smíchám s tvrdidlem, už to potom nepoužiju, takže ideálně mít auto bez kol na něčem posazené
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Tak to by mě zajímalo jak je to u Hyundai I30 se zvedáním. U Fiat Marea v uživatelském návodu bylo uvedeno zvedání u kol s autem dodaným zvedákem, který byl mimochodem na nic. Kroutil se.
V servisním návodu bylo uvedeno zvedání uprostřed pod sloupkem B. Byl tam také náčrtek přípravku, který se vložil do žebírka co je zespodu na prahu a přes tento přípravek jsem pak zvedal celou stranu hydraulickým zvedákem. Ten přípravek jsem si sešrouboval z dřevěných hranolů.
Nebude i u Hyundai tato možnost? Tipuji, že oblast sloupku B musí být natolik pevná, že by tohle mělo být proveditelné. Když tak zase přes něco, co rozvede tlak na větší plochu.
V servisním návodu bylo uvedeno zvedání uprostřed pod sloupkem B. Byl tam také náčrtek přípravku, který se vložil do žebírka co je zespodu na prahu a přes tento přípravek jsem pak zvedal celou stranu hydraulickým zvedákem. Ten přípravek jsem si sešrouboval z dřevěných hranolů.
Nebude i u Hyundai tato možnost? Tipuji, že oblast sloupku B musí být natolik pevná, že by tohle mělo být proveditelné. Když tak zase přes něco, co rozvede tlak na větší plochu.
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
A kam předtím strčí hever, když ty podstavce má dát tam kam se dává hever? Musí auto napřed zvednout...Kamílek píše:Strčíš to normálně pod zpevněnou plošku/zdvihací bod kam normálně dáváš hever, jen bych do tý misky dal ještě nějakou gumu nebo puk, aby se zamezilo případnýmu odření.
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Ony ty návody hlavně u většiny automobilek taky uvádějí, že zvedání heverem je možné, ale má se používat pouze v krajních případech. Když jsem se na to ptal ve Škodovce, bylo mi řečeno, že takové to zvedání doma by správně vůbec nemělo být, protože oni používají právě ty přípravku a zvedají za ně celé auto a že to co dělám heverem v sadě, to je jen pro nouzové přizvednutí.
Takže v podstatě to, co všichni děláme se dělat vůbec nemá - samozřejmě že tohle je jen kvůli tomu, aby servis měl hodně zákazníků na přezouvání kol, ale něco na tom bude, protože ta místa na zvedání nejsou nic moc. Audi, ta má otvor pod záslepkou, tam se vloží takový hříbek (jakoby malý puk) a za ten se to zvedá, na Škodovce i na Hyundai jsou jen zoubky (značky) na sváru, kam se má hever posadit (udělal jsem si drážku v puku a v těch místech to zvedám. Ale pořád to neřeší to, že by bylo nejlepší v případě použití Foliatecu, hodit auto celé na zdvih, odstrojit všechna kola a všechno najednou natřít. Foliatec je oproti Alkytonu kvalitnější a rychleji zaschne, ale kvůli tomu času se stále víc přikláním k tomu Alkytonu, ten nemá žádné tvrdidlo, jen se to pořádně rozmíchá a můžu si dělat kolo po kole třeba každý den jedno kolo...
Takže v podstatě to, co všichni děláme se dělat vůbec nemá - samozřejmě že tohle je jen kvůli tomu, aby servis měl hodně zákazníků na přezouvání kol, ale něco na tom bude, protože ta místa na zvedání nejsou nic moc. Audi, ta má otvor pod záslepkou, tam se vloží takový hříbek (jakoby malý puk) a za ten se to zvedá, na Škodovce i na Hyundai jsou jen zoubky (značky) na sváru, kam se má hever posadit (udělal jsem si drážku v puku a v těch místech to zvedám. Ale pořád to neřeší to, že by bylo nejlepší v případě použití Foliatecu, hodit auto celé na zdvih, odstrojit všechna kola a všechno najednou natřít. Foliatec je oproti Alkytonu kvalitnější a rychleji zaschne, ale kvůli tomu času se stále víc přikláním k tomu Alkytonu, ten nemá žádné tvrdidlo, jen se to pořádně rozmíchá a můžu si dělat kolo po kole třeba každý den jedno kolo...
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Tak v Auto ani Pneuservisech nikdy nedali ramena zvedáku přesně do míst kam je to předepsáno v návodu... Tedy co jsem přímo viděl. Takže s tou pevností prahů jen v přesně daných místech to nebude tak žhavé.
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
to stringo:
Tak koukám na tu Oktávku a přijde mi že jsi to docela zvládnul. Já bych nic už nekombinoval a nevymýšlel (já vím..... nový auto ) a udělal bych to zase stejně - akorát bych pro klid duše použil sem tam krycí pásku.
I ten Foliatec má v návodu aplikaci bez rozebírání brzdičů. Takže zase jenom vnější plochy. Jenom bude možná tvrdší ale origo z fabriky to nikdy nebude. Co se týče barvy tak nikdy jsem neviděl spálenou - není to F1, to spíše vyžranou od rzi ,otěru z brzd a časem puchýřky od brzdovky. Klidně ten Alkyton anebo Hammerite (je horší trochu). Co ale doporučuji je kvalitní primer pod to - nenatíráš rezavou traverzu ale poměrně čistý kov když máš pár km najeto. Navíc barva bude zářivější než když ji bude ztmavovat podklad - vyzkoušej .
Co se týče zvedání tak to moc prožíváš. Fakt. Koukni se opravdu někdy do pneuservisu... Kromě staré 1000MB kde se vylamovala trubka v prahu jsem nikdy nějak nešpekuloval akorát zhruba dodržuji předepsané body. Nedělej jenom pokusy třeba uprostřed na prahu daleko od těch bodů bo si vyzkoušíš deformační zóny.(jednou jsem si takhle vylepšil Xsaru ) V tomhle měly starý auta větší koule.
https://youtu.be/orwBXBP6WK8
Doporučuji zainvestovat a hlavně pro garážové kutily si koupit obyčejný hydraulický nebo aspoň mechanický nůžkový zvedák (i panenka muže stačit) a dvě nastavitelné podpěry. Je fakt že origo zvedák je často akorát na průser. Taky se doporučuje zdvihat spíše pod nápravou ale i na ten práh se vedle sebe do předepsaných bodů vejde zvedák a podpěra. Při použití hydrauliky se právě podpěra skoro nařizuje a pod tu tovární nouzovku bez dodatečné podpěry by vlezl asi jenom adept na Darwina. (moje fotka výše je fakt ilustrační - i kolo jsem shodil ) Samozřejmě dobře ustavit, zaklínovat opačnou stranu, odbrzdit a až potom!! zdvihat. S gumou na styčné plochy souhlasím. (Bez čepičky je to vždycky časem za příplatek ) Jinak ty podstavce z Lidlu jsou fakt dobrý a za super cenu. Naopak zvedák i když asi dobrý je dost drahý. V Makru mívali akci podobný s 2mi podstavci za polovinu. Zvedl bych půlku (podélně) očistil 2 kola, namíchal půlku dvousložkového a po zaschnutí opakoval na druhé straně. A potom minimálně 24h klid.
P.S.
teď jsem si ještě všiml. jenom ne za prostředek a to ani s nějakým udělátkem. normálně jedno kolo jen uvolnit matice, zdvihnout, podložit, nechat zatím kolo pro klid duše nasazené, udělat stejně druhé a až budu jistý že to je stabilní tak kola opatrně dolů a pracovat.....
Fuj a už dost než to budou sebrané spisy.
Tak koukám na tu Oktávku a přijde mi že jsi to docela zvládnul. Já bych nic už nekombinoval a nevymýšlel (já vím..... nový auto ) a udělal bych to zase stejně - akorát bych pro klid duše použil sem tam krycí pásku.
I ten Foliatec má v návodu aplikaci bez rozebírání brzdičů. Takže zase jenom vnější plochy. Jenom bude možná tvrdší ale origo z fabriky to nikdy nebude. Co se týče barvy tak nikdy jsem neviděl spálenou - není to F1, to spíše vyžranou od rzi ,otěru z brzd a časem puchýřky od brzdovky. Klidně ten Alkyton anebo Hammerite (je horší trochu). Co ale doporučuji je kvalitní primer pod to - nenatíráš rezavou traverzu ale poměrně čistý kov když máš pár km najeto. Navíc barva bude zářivější než když ji bude ztmavovat podklad - vyzkoušej .
Co se týče zvedání tak to moc prožíváš. Fakt. Koukni se opravdu někdy do pneuservisu... Kromě staré 1000MB kde se vylamovala trubka v prahu jsem nikdy nějak nešpekuloval akorát zhruba dodržuji předepsané body. Nedělej jenom pokusy třeba uprostřed na prahu daleko od těch bodů bo si vyzkoušíš deformační zóny.(jednou jsem si takhle vylepšil Xsaru ) V tomhle měly starý auta větší koule.
https://youtu.be/orwBXBP6WK8
Doporučuji zainvestovat a hlavně pro garážové kutily si koupit obyčejný hydraulický nebo aspoň mechanický nůžkový zvedák (i panenka muže stačit) a dvě nastavitelné podpěry. Je fakt že origo zvedák je často akorát na průser. Taky se doporučuje zdvihat spíše pod nápravou ale i na ten práh se vedle sebe do předepsaných bodů vejde zvedák a podpěra. Při použití hydrauliky se právě podpěra skoro nařizuje a pod tu tovární nouzovku bez dodatečné podpěry by vlezl asi jenom adept na Darwina. (moje fotka výše je fakt ilustrační - i kolo jsem shodil ) Samozřejmě dobře ustavit, zaklínovat opačnou stranu, odbrzdit a až potom!! zdvihat. S gumou na styčné plochy souhlasím. (Bez čepičky je to vždycky časem za příplatek ) Jinak ty podstavce z Lidlu jsou fakt dobrý a za super cenu. Naopak zvedák i když asi dobrý je dost drahý. V Makru mívali akci podobný s 2mi podstavci za polovinu. Zvedl bych půlku (podélně) očistil 2 kola, namíchal půlku dvousložkového a po zaschnutí opakoval na druhé straně. A potom minimálně 24h klid.
P.S.
teď jsem si ještě všiml. jenom ne za prostředek a to ani s nějakým udělátkem. normálně jedno kolo jen uvolnit matice, zdvihnout, podložit, nechat zatím kolo pro klid duše nasazené, udělat stejně druhé a až budu jistý že to je stabilní tak kola opatrně dolů a pracovat.....
Fuj a už dost než to budou sebrané spisy.
Naposledy upravil(a) pekoz dne 24 dub 2019, 11:29, celkem upraveno 1 x.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Na Marei jsem natřel brzdiče a bubny nějakou barvou co byla deklarovaná že je i na rez. Bohužel značku si nepamatuji. Moc jsem se s tím nepáral. Jen jsem sundal kolo, odrhnul kartáčem, trochu odmastil a to co je vidět z venku natřel štětcem. Výsledek byl ucházející.
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Díky za tip, teď ještě pořešit jakou barvu ke stříbrnému autu, červenou, žlutou nebo jinou.Stringo píše:lumix:
pokud se nechceš moc drbat s čištěním, tak na staré brzdy doporučuji barvy Alkyton. Očistíš třmeny od hrubých nečistot drátěným kartáčem, potom, pokud jsou viditelně rezavé, tak použít nějaký odrezovač (většinou jsou to spreje které nastříkáš, necháš 10minut působit) a znovu odrbeš drátěným kartáčem, potom odmastit a ve 2 vrstvách natřeš Alkytonem (doba schnutí je tuším 12h, takže uděláš první nátěr na všech třmenech a druhý den uděláš druhou vrstvu, oproti Foliatecu nemá tvrdidlo, takže není třeba dělat všechno najednou). Foliatec barvu jsem dělal jednou s kamarádem, nevím jak je na tom s krytím, ale ten Alkyton zakreje hodně takové ty přechody od opotřebování (omlácené rohy, více zarezlá místa co nejdou očistit atp.). Tohle je moje práce s Alkytonem:
Kamílek:
na to jsem už koukal, jenom nevím, kam se to strká - pod práh? Mám strach, abych si něco neponičil.
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
to Boryš:
No tak... znám to ale u nového auta bych přece jenom byl trochu pečlivější.
No tak... znám to ale u nového auta bych přece jenom byl trochu pečlivější.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
pekoz:
Já mám hydraulický 2t zvedák s udělaným pukem, ten zvedáček ze sady jsem použil jen na silnici, když bylo třeba.
Je fakt, že jsem o nedostatcích věděl jenom já a jak se nasadilo kolo, už to nebylo skoro vidět, tak asi to tak udělám i na Fastbacku.
Tak alespoň jak vyndám ty brzdové destičky, ty jsem si na Octavii strašně sprasil.
Boryš:
Na rez je dobrý Hammerite, ale nemá takovou odolnost vůči teplu, ikdyž jak už psal pekoz, nemáme supersporty, aby to bylo nutné.
lumix:
červenou se podle mě nic nezkazí, žluté brzdiče jsem viděl v podstatě jen na červených nebo černých autech, tak nevím (taky o ní přemýšlím), jinou barvu bych ani neuvažoval, pokud bych neměl domyšlený celkový design auta (např.barevná zrcátka, střechu, případně polepy - třeba sladěno do modré, zelené barvy atp.
Já mám hydraulický 2t zvedák s udělaným pukem, ten zvedáček ze sady jsem použil jen na silnici, když bylo třeba.
Je fakt, že jsem o nedostatcích věděl jenom já a jak se nasadilo kolo, už to nebylo skoro vidět, tak asi to tak udělám i na Fastbacku.
Tak alespoň jak vyndám ty brzdové destičky, ty jsem si na Octavii strašně sprasil.
Boryš:
Na rez je dobrý Hammerite, ale nemá takovou odolnost vůči teplu, ikdyž jak už psal pekoz, nemáme supersporty, aby to bylo nutné.
lumix:
červenou se podle mě nic nezkazí, žluté brzdiče jsem viděl v podstatě jen na červených nebo černých autech, tak nevím (taky o ní přemýšlím), jinou barvu bych ani neuvažoval, pokud bych neměl domyšlený celkový design auta (např.barevná zrcátka, střechu, případně polepy - třeba sladěno do modré, zelené barvy atp.
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Kolíbka... Na té jsme s otcem převraceli embéčko, když se vyvařovalo...pekoz píše:
https://youtu.be/orwBXBP6WK8
P.S.
teď jsem si ještě všiml. jenom ne za prostředek a to ani s nějakým udělátkem...
U Fiatu Marea bylo zvedání uprostřed oficiální postup popsaný v servisním manuálu. Tak se ptám, jestli to třeba není možné i u Hyundai.
Servisní návod pro Fiat Marea, nebo i Fiat Bravo/Brava byl k mání (zadarmo). V češtině. Na rozdíl od Hyundai...
To pekoz:
Mi to stačilo. Je fakt, že to bylo na tehdy ca 8 let starém autě...
Tak přesně takovou modrou jsem to natřel... Ale žádné koně jsem nepřidával, jen mi to připadlo trochu pěknější než rezavé.
P.S. A jestli ti ta modrá připadá buranská, tak mně ne. Ke světle modré kastli se to celkem hodilo.
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Už cca 3 roky mám nafukovací vak Air Jack a zvedám celou půlku auta, poloha vaku kousek za polovinou dveří. Kdybych to dal po B sloupek, tak jsem dál od těžiště a budu zbytečně zvedat zadek. Po zvednutí samozřejmě podpěry pod zvedací body a vak lehce odfouknout, aby se zátěž rozložila. Nafouknout to jde i přes výfuk, ale zvedám častěji kompresorem. Na fotce je vak ještě blízko B sloupku a zadek jde zbytečně vysoko, teď ho dávám o cca 10 - 20 cm víc dopředu. Výhoda toho vaku je, že má mnohem větší styčnou plochu se spodkem auta, takže bodová zátěž při zvedání se více rozloží.pekoz píše: Doporučuji zainvestovat a hlavně pro garážové kutily si koupit obyčejný hydraulický nebo aspoň mechanický nůžkový zvedák (i panenka muže stačit) a dvě nastavitelné podpěry. Je fakt že origo zvedák je často akorát na průser. Taky se doporučuje zdvihat spíše pod nápravou ale i na ten práh se vedle sebe do předepsaných bodů vejde zvedák a podpěra. Při použití hydrauliky se právě podpěra skoro nařizuje a pod tu tovární nouzovku bez dodatečné podpěry by vlezl asi jenom adept na Darwina. (moje fotka výše je fakt ilustrační - i kolo jsem shodil ) Samozřejmě dobře ustavit, zaklínovat opačnou stranu, odbrzdit a až potom!! zdvihat. S gumou na styčné plochy souhlasím. (Bez čepičky je to vždycky časem za příplatek ) Jinak ty podstavce z Lidlu jsou fakt dobrý a za super cenu. Naopak zvedák i když asi dobrý je dost drahý. V Makru mívali akci podobný s 2mi podstavci za polovinu. Zvedl bych půlku (podélně) očistil 2 kola, namíchal půlku dvousložkového a po zaschnutí opakoval na druhé straně. A potom minimálně 24h klid.
P.S.
teď jsem si ještě všiml. jenom ne za prostředek a to ani s nějakým udělátkem. normálně jedno kolo jen uvolnit matice, zdvihnout, podložit, nechat zatím kolo pro klid duše nasazené, udělat stejně druhé a až budu jistý že to je stabilní tak kola opatrně dolů a pracovat.....
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Kamílek
- **
- Příspěvky: 427
- Registrován: 29 čer 2018, 19:47
- Bydliště: skoro Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Stringo počkej s natíráním třmenů až ti dorazí ta keramika z ebay a aplikuj jí nejen na kola, ale i nově natřený brzdový třmeny. Pokud bude ta keramika fungovat podobně jako Gyeon Rim, tak špinavý třmeny pak jen opláchneš vapkou a budou zase jako "nový"
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
To je dobrá připomínka ten vak vypadá zajímavě, ale to je zase další krám do dílny, který použijí max 2x v roce... Koupím ty stojan, zvednu jednu stranu, podložím, zvednu druhou stranu, podložím a zapříčinit prostředek prahu hřbetem, aby se to rozložilo. Udělám foliatecem 2 brzdové najednou, ošetřím kola, po zaschnutí i třmeny a potom udělám druhou stranu a uvidím jak jsem šikovný