Stránka 5 z 8

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 24 lis 2021, 13:05
od sud
Mexican - o rok dva tej baterii stale nic nebude a bude spolahlivo fungovat, mame doma este A3 1,2TSI DSG, tiez jazdi 99% po meste, v lete HR a vylety, baterka klakla tento rok po 7r, tiez negarazovane, takze ako pisem - netreba prehanat a byt otrokom veci

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 24 lis 2021, 13:11
od willy50
Storman píše: 24 lis 2021, 13:03 Pri tých MEHV to už štartuje z 48V takže 12V je tam "len" na to aby si otvoril dvere :lol:
Na zahraničných fórach zas niekto prišiel s nápadom pred zimou na jednu dlhšiu cestu odpojiť snímač napätia pre inteligentné nabíjanie z negatívneho terminálu aby to tam pustilo plné napätie a dobilo baterku na plno.
Čo znie logicky ale či je to aj dobrý nápad už neviem. Ale čítal som tu, že niekto s odpojeným snímačom jazdí furt... :roll:
Obávám se, že nemáš úplně pravdu. Studený start je klasický.

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 24 lis 2021, 13:45
od Storman
Tak to som bol potom mystifikovaný...Pomaly mám pocit, že predajcovia :hyu: si vymýšľajú všelijaké pozitíva len aby predali.
Toto mi bolo prezentované pri kúpe ako jeden z "mnohých bonusov" MEHV... #-o

Každopádne je to škoda.

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 24 lis 2021, 13:48
od JoKo
Mexican píše: 24 lis 2021, 12:48 sud mas auto z 2020. Napis za rok/dva a uvidime. S/S ready baterka je u tychto malych benzinov za 3000 kc by vokeo , nehovoriac o tom ze fakt nechcem aby ma auto nechalo niekde kde nechcem. Ak jazdis najma z prace a do prace, moze ti to byt jedno. Ale predstava, ze mi to klekne niekde na Sardinii alebo v Alboske v horach (a mozem menovat dalsie zaujimave lokacie) mna osobne desi.
i30tka 2017, 85 000km, v auguste 2021 isla z domu, posledny rok viacej stala, jazdila kratke trasy, baterka povodna a nevyzeralo to na vymenu... :-k ziadne dobijanie baterky sa nekonalo, start-stop sa nevypinal...

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 24 lis 2021, 15:33
od Foxy
Tiež mi bolo povedané že mild hybrid štartuje s pomocou štartér generátora 48V a nie s tou klasickou batériou. Willy si si istý že na štart to využíva tú bežnú batériu a ten mild hybrid systém potom funguje len na tie start/stop štarty?

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 24 lis 2021, 16:04
od Mexican
a preco si to proste nevyskusate? vlezte si do auta, otvorte si kapotu, odpojte neg pol od "startovacej baterie" (tak sa ten 15kg bazmek vlastne vola) a skuste nastartovat len s vedomim, ze mate ten 48V hybridny pohon

so vsetkym respektom k predajcom, su to taky realitaci automobiloveho sveta. vacsinou totalne technicke nemehla z ktorych si ja absolvent politickych vied robim len srandu

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 24 lis 2021, 17:26
od Pjotr1
já bych neviděl problém že nepůjde nastartovat po delším stání. Dobiju baterku externí nabíječkou, ale 12V bat se nesmí vybít moc, když klesne napětí pod 10V tak už asi ani nepůjde nabít a určitě neudrží kapacitu, takže se bude muset koupit nová

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 24 lis 2021, 18:24
od pozorovatel
Zdravím, chcel by som poradiť. Môj Fastback každé ráno robí to, že po zaradení D a pohnutí dopredu celým autom solídne zatrasie. Myslel som či to nerobí automat ale, keď som sa raz pohol s vypnutým rádiom tak som počul ako zahrkal motor. Niečo ako keď rýchlo pustím spojku, motor hrkne ale "neskape", akoby na okamih vypadlo pár valcov. Robí to len na studeno a vždy na sekundu-dve. Bol som pondelok v autorizáku, sadol som s technikom do auta a vtedy to tiež mierne zatriaslo. No v tom servise majú momentálne málo technikov z dôvodu karantény a tak, budúci mesiac sú sviatky a tiež majú v tom čase dovolenky tak mi dal termín na január. Mám tu v okolí 4 autorizované servisy a chcem skočiť piatok do iného. No dnes mi kolega hovoril, že jeho auto robilo to isté a dôvodom bola zlá batéria. Je to možné? On mal manuál ale opisoval mi to tak isto. Štart normálne a po zaradení jednotky a pohybe vpred zatriaslo celým autom. Po výmene baterky bolo po probléme :-k

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 24 lis 2021, 19:19
od slabostka
šak vymeň aj ty a poreferuj nám :lol: :cry: . Možno by chcelo poctivo ju nabiť a potom štart? :roll: a robí ti to ako dlho? Od narodenia?
Od toho by som sa odrazil či?
Nakoniec si nemyslím že problém je baterka ale niečo iné ale šak všetko je možné....
A servismen ako že uznal problém a povedal čo? Nič? Nič také doteraz nevidel? Novinka?

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 24 lis 2021, 20:06
od pozorovatel
Jazdím len dlhé trasy, štarty sú úplne normálne tak sa mi nezdá, žeby bola menšia kapacita. A navyše som ešte nezažil aby bola baterka KO po dvoch rokoch. Robí to pravidelne okolo mesiaca, predtým sa to objavilo len občas ale pripisoval som to ručnej brzde. Myslel som, že ostali zadné brzdy "zlepené" lebo to zatrasie len pri prvotnom rozjazde. Len teraz, keď to robí pravidelne tak som pár krát parkoval bez ručnej a robilo to aj tak.
Servisák uznal problém, spísali sme protokol ale ako som písal, mám prísť v januári a budú zisťovať príčinu. Pôjdem piatok do druhého servisu, kde sa mi hádať budú venovať len som chcel vedieť či sa s tým už niekto nestretol.

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 25 lis 2021, 07:10
od slabostka
nebudem špekulovať o chybe - možno spojka? ale napadlo mi že ak spísal reklamačný list teda pripustil chybu tak na riešenie reklamácie je 1 mesiac nie? neviem aký dobrý je ten servis ale fakt je to tragedia ak ťa takto "odbavia".

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 25 lis 2021, 08:59
od pozorovatel
S tým servisom som doteraz nemal problém ale prišiel som tam bez ohlásenia a zo štyroch technikov tam bol len jeden. Zvyšok chorí. Oni tam toho mali dosť a zrejme aj plno termínov. Zatiaľ sa nepísal reklamačný protokol len súpis závad aby v januári vedeli čomu sa venovať...
Mám automat - aj keď dvojspojku ale to by sa prejavovalo stále, nie? Mne to trhne autom vždy pri prvotnom štarte po dlhšom státí. Prejdem 5 metrov a už je všetko v pohode.

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 26 lis 2021, 13:06
od willy50
Foxy píše: 24 lis 2021, 15:33 Tiež mi bolo povedané že mild hybrid štartuje s pomocou štartér generátora 48V a nie s tou klasickou batériou. Willy si si istý že na štart to využíva tú bežnú batériu a ten mild hybrid systém potom funguje len na tie start/stop štarty?
O technologii :hyu: jsem nic odborného nenašel, jen samé PR kecy, tak alespoň něco obecně:
*
Currently, all the 48V BiSG MHEV applications still use the 12V starter. The reason is that the cold engine start, especially after a long period of inactivity, demands a high electric machine torque (due to high engine friction). This is a limitation on the BiSG because the amount of torque which can be transmitted is limited by the belt slip. With an improved design of the FEAD belt and increased durability, the 12V starter can be removed and all its functions performed by the 48V electric machine.
MHEV-P0-architecure-Belt-Starter-Generator-BSG-350x230.jpg
MHEV-P0-architecure-Belt-Starter-Generator-BSG-350x230.jpg (15.99 KiB) Zobrazeno 624 x

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 26 lis 2021, 14:23
od Foxy
Vďaka willy. Ak tomu dobre rozumiem, tak štarty obecne využívajú 12V kvôli limitom točivého momentu ktorý dokáže 48V prenášať cez remeň, pričom sa to však dá technologicky ošetriť. Skúšal som pogooglovať či hyundai využíva tú technológiu BiSG alebo tú FEAD ale nedostal som sa nikam. Predpokladám že máš ale pravdu, lebo ak by tento nedostatok (na rozdiel od konkurencie) v hyundai odstránili, asi by sa tým viac chválili. Takže zrejme PR keci... na druhú stranu, ten 1,5 tgdi je veľmi nový motor stavaný k mhev, nie len mhev prihodený na starší motor, tak že by to nevyriešili a nechali tak je zvláštne :-k

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 26 lis 2021, 14:50
od dibarbora
Jeden dôvod tam bol načrtnutý... pretože je rozdiel nahodiť teplý motor resp. studený motor potiahnutím cez mikroremeň. Tu je ťažko niečo vymyslieť aby to nemalo veľké mechanické straty a zároveň dokázalo preniesť náležitý moment na kľukový hriadeľ. Ozubený prevod je ťažko nahradiť. Druhý dôvod je neuvedený ale je tiež podľa mňa dôležitý... a to je stratégia využitia Lion baterky MH systému. A tu by sa bili dva pohľady... maximálne využiť kapacitu baterky na "recykláciu" zbytočnej energie alebo udržovať aku na hladine aby dokázal auto nahodiť aj po 3-4 týždňoch.