Stránka 5 z 11
Re: Ioniq 5
Napsal: 27 zář 2021, 21:15
od Školník
Zdravím vás, já jsem do toho skočil rovnýma nohama. Můj Tucson bude na protiúčet a v únoru si jedu pro uvolněnou předváděčku (jinak je čekačka 9 a víc měsíců) do Brna k Auto Pokorný
. K tomu, co zde bylo napsáno mohu říct jen to, že ze začátku jsem opravdu hodně bojoval s tím jak na mě působil vnitřek auta, jenže, když jsem si do něj sedl a projel si ho, tak to do sebe všechno zapadlo a fungovalo to skvěle. Nehledě na to jsem upřímně přesvědčený, že se z tohohle auta stane do budoucna kultovní kousek, který si bude držet stále svou cenu
.
Re: Ioniq 5
Napsal: 27 zář 2021, 23:25
od idam.i
Kultovný kúsok ? No neviem,ale pochybujem.
V každom prípade,si ho uži.
Re: Ioniq 5
Napsal: 28 zář 2021, 19:36
od cernymotyl
Školník píše: ↑27 zář 2021, 21:15
Zdravím vás, já jsem do toho skočil rovnýma nohama. Můj Tucson bude na protiúčet a v únoru si jedu pro uvolněnou předváděčku (jinak je čekačka 9 a víc měsíců) do Brna k Auto Pokorný
. K tomu, co zde bylo napsáno mohu říct jen to, že ze začátku jsem opravdu hodně bojoval s tím jak na mě působil vnitřek auta, jenže, když jsem si do něj sedl a projel si ho, tak to do sebe všechno zapadlo a fungovalo to skvěle. Nehledě na to jsem upřímně přesvědčený, že se z tohohle auta stane do budoucna kultovní kousek, který si bude držet stále svou cenu
.
Tiše závidím!
Re: Ioniq 5
Napsal: 28 zář 2021, 20:01
od motorol
Tesim se na další recenze ze života. Jen je to divná doba, když člověk píše, ze v únoru si jede pro predvadecku. Tj vlastně ani netuší, jak to auto bude za dalších 5 měsíců osoupane a jak ho budou v mezidobí nabijet. Výhoda je, ze trápit za studena, podtacet a podobne, tam delat nejde a kromě dobíjení to neni jak “poškodit”.
Re: Ioniq 5
Napsal: 28 zář 2021, 22:45
od Školník
Ano, je to divná doba. Každopádně ve smlouvě je dáno, že auto nebude mít najeto víc jak 10000km a zároveň to i ukáže jak kvalitně je ten interiér udělaný. Celkem se toho nebojím, můj Tucson byla taky půl roku stará předváděčka s podobným najezdem a nic jsem a něm nenašel. Vlastně hned jak si ho v Únoru povezu z Brna domů(cca400km), tak budu mít hned reálnou představu o dojezdu v zimě a tím pádem i kdykoliv v roce. Jen je to čekání dlouhý
Re: Ioniq 5
Napsal: 29 zář 2021, 10:34
od sarin007
Tak to jsem pak moc zvědavý na první dojmy s přechodu z Tucsona a jaký bude žití a denní poznatky s EV vozem. Přeci jen dojezd bude oproti Tucsonu poloviční. Ale jestli máš dobré možnosti dobíjení, asi to nebude takový problém.
Re: Ioniq 5
Napsal: 29 zář 2021, 11:14
od Školník
sarin007 píše: ↑29 zář 2021, 10:34
Tak to jsem pak moc zvědavý na první dojmy s přechodu z Tucsona a jaký bude žití a denní poznatky s EV vozem. Přeci jen dojezd bude oproti Tucsonu poloviční. Ale jestli máš dobré možnosti dobíjení, asi to nebude takový problém.
Každý mi říká, že s dobíjením bude problém, proboha proč?! Stejně jako doma tak všude jinde, je na té síti pověšený balancér nabíjení a ten bude řešit poklesy v síti stejně jako u mě doma kde hlídá abych nepřekročil velikost hlavního jističe na domě, takže s ohledem na momentální spotřebu v domě do nabíjení pošle jen to co je právě k dispozici, není to žádný raketový inženýrství.
Jen tak mimochodem, když se podíváš třeba na logistický centrum Kauflandu v Modleticích, kde se 24 hod/den pohybuje cca 50 VZV a všechny s trakčníma baterkama Lion technologie, které se v průběhu pracovní doby o půlhodinové pauze nabijí aby zase půl směny mohli makat, tak se opravdu není čeho bát
Re: Ioniq 5
Napsal: 29 zář 2021, 11:34
od Mexican
a teraz ti ukazem realitu v podstate bezneho cloveka (mna) - moji rodiacia byvaju na slovensku, otec ma transplantovane srdce a musi jazdievat z casu na cas na kontroly do hlavneho mesta
v nedelu vecer som dorazil na Vrutky (Brno-Vrutky 250km) s polovicnou nadrzou (pretoze v nedelu dopolko sme boli este na navsteve u rodiny manzelky takze asi 200km)
pondelok jazdenie po okresnom meste (najma doktori) parkuje sa kde sa da. Otec ma barly a tak ho vzdy vylozim pred vchodk a udem zaparkovat auto idealne kde sa da. nasledne idem s nim. Takto som najazdil 70km
utorok odjazd o 5.00 rano Vrutky Bratislava (240 tam a 240 nazpat) kedze limit je 9;00 na odber vzrorkov a pred Bratislavou su kolony. 2 prestavky na WC a natiahnutie noh, jedna z nich tankovanie - celkovo pauzy 15 minut).
V Bratislave pred NUSCH peklo a ziadna moznost parkovat, takze som vyhodil otca a siel som hladat miesto nastastie tam nie su modre zony a podarilo sa mi asi 600m od vjazdu, bol som rad ze som chytil flek a neodtiahli ma. iluzia ako v reklamach ze zastavim a dam auto nabijat je z rise snov. Tu ani nejde ze by tam dali 2-3-9 nabijaciek, problem je ze tam proste nie je miesto. A to nie je specifikum Bratislavy, Brno a okolie nemocnic to iste.
O 13.00 hovovo s vysetreniami a frcime domov pac toho mame dost, dve pauzy na kavu a natiahnutie noh, ziadne tankovanie. Proste sa sustredim na mnozstvo veci a auto je v tomto pripade pomocnik a prostriedok na to aby som to poriesil. O pol piatej sme doma. So zvyskom nadrze sme este dnes pojazdili dalsich doktorov v okresnom meste s parkovanim "kde prijde" a zajtra frcim rao nazpat do Brna. S prestavkami aby som mohol urobit telefonicke konferencie so zakaznikom, nie vtedy ked auto potrebuje nabit.
U rodicov mozem nabijat maximalne 220v D, fakt si nebudem kupovat wallbox
Problem ako vidite nie je v nemoznosti nabijat, dlzke atd - je to v kombinacii a v totalnej neflexibilite. Teraz nebudem spominat nase trochu specificke jazdenie na juh a vychod Europy. Kde by som musel brat par dni dofci navyse a stravit ich postavanim pri stojane
Chapem vsak ze mnoho ludi vyuziva auta mnohorakym sposobom. Nas sused ma tiez Porsche cayenne a snad 90% jeho tras je 10km do fitka a nazpat. Zvysok na nejake letisko v okoli, kde nechaju auto na dovolenku.
No a perlicka na zaver - cena Ioniqu. Ta je proste uplne mimo, je to proste ekonomicky nezmysel. Ale chapem to, je to podobne ako u premiovych aut. Odskok od "rozumne" kategotrie je obrovsky a benefitov je menej a menej
Re: Ioniq 5
Napsal: 29 zář 2021, 11:53
od Kamílek
Vhodnost elektroauta si musí každý zvážit sám. Osobně bych s ním, pokud bude mít reálný dojezd 300+ vůbec neměl problém. Ano, cena Ioniqu 5 je vysoká, ale jak už jsem uvedl několikrát, bral bych ho hned
Takže pane Školníku, protože budeš pravděpodobně jeden z prvních, tak doufám, že se pak podělíš o reálné postřehy z provozu. Ať čekání uteče
Re: Ioniq 5
Napsal: 29 zář 2021, 12:09
od Školník
Mexican: Nikdo ti to auto na EL pohon přece nenutí!!!
Nikdo nemá žádný termín do kdy se musí jeho stávající auto sešrotovat, nebo se ho jinak zbavit.
Nechceš elekto, tak ho mít nebudeš,je to tvé rozhodnutí, stejně jako je mé rozhodnutí ho mít. Nic víc v tom není třeba hledat...opravdu ne!!!
Mexican:2 prestavky na WC a natiahnutie noh, jedna z nich tankovanie - celkovo pauzy 15 minut).
S Ioniqem 5 každé nabíjení cca 5 minut je cca 100km dojezdu.
Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod.
Tohle mě provází celým životem...Promiň
Re: Ioniq 5
Napsal: 29 zář 2021, 12:31
od Mexican
zatial mi ho nikto nenusti. Ale ak sa to nebude predavat a ludia ako ja budu hlupi a trvat stale na svojich starych nemodernych popelniciach, tak ako to byva v EU caste sa na to pojde smerom z druhej strany - ze benzin/diesel zatazia dalsou danou (vid plany v nemecku, nastastie prerusene volbami) a skonci to tak, ze ak si obcan nevyberie co EU chce, tak mu EU da na vyber, ze bud zaplati strasne prachy za fosilne paliva alebo si teda zaplati elektromobil na vyrobu ktoreho hrdlacili dlenasi po celom svete. Pretoze vzacnych kvovo je tam daleko viac nez v "beznych" autach. takze ekologia je stale take to sede prostredie.
PS: ja som fandom elektromibility. Momentalne zvazujeme domov bud Niro PHEV (tam ale narazam na fakt bizardne maly kufor) alebo Daciu Spring na denne jazdenie do prace pre zenu. Na take to eriozne jazdenie je elektromoil (a bude) este dlho extremne specificky a v mojom okoli totalne nevyuzitelny stroj
tie pauzy robim ked na mna ide moment, ze pauzu chcem a mozno tam maju dobru kavu. Nepridem na parkac aby som zistil, ze podobnu pauzu si robi dalsich 10 ludi a vsetkych 10 stojanov (co teda bude solidna palka vybavit kazde odpocivadlo) je obsadenych. Nebudeme riesit cenu, pretoze to zadarmo velmi rychlo skonci. Aj komercne nabijanie pojde hore, to garantujem. A zadarmo nic nie je. Ani dotacie na tvoje solary na streche. Na tie sme prispeli my ostatni blboni z dani.
V zasade chapem co pises. Verim, ze Ioniq bude sluzit k spokojnosti. Ja mam v plane na jar 2022 kupit klasicku a poctivu Euro6 dieslovu dodavku na pobytnu prestavbu. S elektrovykonom vacsim ako bezne elektromobily, ale ten bude dobry na pohon chladnicky a ohrevu vody
Este ubehne vela elektronov v drotoch kym bude zo mna otrok vozidla
Re: Ioniq 5
Napsal: 29 zář 2021, 13:34
od Školník
Mexican:Ani dotacie na tvoje solary na streche.
Ja jsem si FVE na střechu dal né kvůli dotaci, ale kvůli tomu abych měl jakous takous jistotu, 6e když půjde energije nahoru, tak mě to nebude až tak vadit. (a že ta energie a je úplně jedno která, půjde nahoru)
Co ce dotace týče, tak to chodí tak, že až to celý dílo udělají a namontují a ty to celý zaplatíč, tak pak teprve zažádáš o dotaci, kerou ti potom teprve zaplatí.
Nedávno jsem tady na fóru četl, jak je hnus koukat na FVE na polích a na větrné elektrárny na kopcích. No a já jsem si je dal na MOJÍ střechu, takže ta dotace je defakto úhrada, za to, že se nehyzdí krajina a že jsem si já na stčechu a někam do baráku, dal FVE elektrárnu. Což mě osobně příjde fér.
Re: Ioniq 5
Napsal: 29 zář 2021, 13:58
od stefanpilat
Jestli je na polích řepka na biopaliva nebo FVE panely, to už mi přijde skoro na stejno. Řepka má navíc tu nevýhodu, že se na střechách blbě pěstuje, ale pro FVE to vůbec nevadí, takže tolik ploch na polích zabrat ani nemusí.
Re: Ioniq 5
Napsal: 29 zář 2021, 14:33
od Školník
Re: Ioniq 5
Napsal: 29 zář 2021, 15:57
od Axel.Foley
Školník: Poslední příspěvěk necitovat