Stránka 5 z 6

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 17 zář 2024, 17:30
od vortata
Koupil jsem Tucsona rok výroby 2023 s motorem 1,6 GDI - kód motoru G4FP. Nikde jsem se nedopátral, zdali má motor turbo. Je tam nebo ne ?

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 17 zář 2024, 17:42
od Maras
Mně se takovýto dotaz chce vyjádřit asi takhle: ](*,) ](*,) :cry:

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 17 zář 2024, 17:57
od vortata
Tak až se do té hlavy skutečně praštíš, tak mi normálně odpověz. :roll:

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 17 zář 2024, 18:27
od Maras
Se bouchni sám a zadej si kód motoru do google,krom toho nechápu jak někdo může takhle kupovat auto a ani neví co tam má za motor.

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 17 zář 2024, 19:04
od vortata
Tak na autohled.cz jsem našel toto : Motor
Název 1,6 T-GDI 110kW
Palivo benzín
Počet válců 4
Vstřikování Přímé vstřikování
Typ motoru Turbo
Počet ventilů 4
Maximální otáčky za minutu 5500 RPM
Točivý moment 250 Nm
Otáčky maximálního točivého momentu 1500 RPM
Objem motoru 1.6 l
Převodovka m (6)
Poháněná náprava FWD
Výkon 110 kW
Maximální rychlost 189 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h 10.3 s
Nejnižší výbava Start
Podle toho by tam turbokompresor měl být. Podle tvé hraběcí rady, když se zadá kód motoru, tak to vyhledá motory vyrobené v roce 2021, které mají ještě třícestný řízený katalyzátor a o turbu nebo filtru pevných částic tam není ani čárka. Při tom mají stejným kód motoru jako Tucson vyrobený v roce 2023.

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 17 zář 2024, 20:16
od TheFirstman
No vidíš, jak to jde, když se chce :-) A v podpisu máš správně T-GDI.

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 17 zář 2024, 20:32
od dibarbora
vortata píše: 17 zář 2024, 17:30 Koupil jsem Tucsona rok výroby 2023 s motorem 1,6 GDI - kód motoru G4FP. Nikde jsem se nedopátral, zdali má motor turbo. Je tam nebo ne ?
Kapotu Ťa nenapadlo otvoriť?... Motor je takmer nezakrytovaný a to turbo pred priečkou do kabíny je tam viac než dosť viditeľné...

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 17 zář 2024, 21:26
od idam.i
[-o<
](*,) ](*,) ](*,)

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 17 zář 2024, 21:30
od Mexican
mna ta uroven tocvolantizmu zacina uz celkom desit. ale akoze fakt. Rozumiem, ze tak nejak sa venujeme kazdy nieco u inemu ale ... Je to vsak uz aj problem automobiliek a predajcov, pac uz sa nezacina auto castou, uz sa na vrchol predrali asistenti a infotainment. Pytat sa vsak, aky mam motor v aute, ktore som snad nekupoval vyliaty ako vaza o 6:30 v pondelok po prechlastanom vikende mi prijde moc aj na prislusnikov GEN Z :-)

pardon za OT :-) Inak ak v Turecku clovek narazi na Tucsona, tak je to na 90% prave 110kW verzia TGDi. Domaci moc velkym autam neholduju, vedie skor Bayon a i20 (oba modely domace z Izmitu)

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 17 zář 2024, 21:49
od dibarbora
Je to hlavne problém automobilky/importéra... pretože zákazníci sa často pýtajú.. a ako mi povedal predajca, tak odpovedať mu nevie, pretože technickú školu nemá aby si niektoré veci domyslel a produktové školenia sú presne ako píšeš... asistenti, infortaiment, popis dizajnu na úrovni someliéra a podobné iné somariny. Ale keď sa opýtaš na výhody/prevádzkové režimy napr. systému CVVD, tak si to musím naštudovať sám z materiálov získaných kdesi na nete...

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 18 zář 2024, 07:45
od Axel.Foley
vortata píše: 17 zář 2024, 17:30 Koupil jsem Tucsona rok výroby 2023 s motorem 1,6 GDI - kód motoru G4FP. Nikde jsem se nedopátral, zdali má motor turbo. Je tam nebo ne ?
A víš, že to žere benzín? A s blbým stylem jízdy časem i olej, když se zadaří?

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 18 zář 2024, 12:32
od vortata
Mám ještě jedern dotaz na znalce. Motor 1,6 T- GDI má předepsán olej 0W-30. Domnívám se, že je to kvůli používání auta v severských podmínkách, kde panují velmi nízké teploty. Proto bych chtěl po záruce používat olej 5W-30. Bylo by to možné vzhledem k potřebě dostatečného mazání turbokompresoru ?

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 18 zář 2024, 15:13
od Hugo11
Popravde... Pri dotazu, jestli motor XXX ma turbo (a zrejme tomu odpovidajicimu technickemu povedomi) si nemyslim, ze je rozumne resit jaky je pro motor vhodny olej a tuto problematiku bude lepsi nechat na servis. Cela vec je vyznamne slozitejsi nez rict, ze kinematicka viskozita 0W30 je dobra na sever a tady pouziju "neco" s 5W30. A nemyslim to nijak zle, spis jako rozumne doporuceni...

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 18 zář 2024, 15:27
od hudyss77
Já mám dojem, že v servisu tam lejou 0W-20 SP

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 18 zář 2024, 15:41
od dibarbora
vortata píše: 18 zář 2024, 12:32 Mám ještě jedern dotaz na znalce. Motor 1,6 T- GDI má předepsán olej 0W-30. Domnívám se, že je to kvůli používání auta v severských podmínkách, kde panují velmi nízké teploty. Proto bych chtěl po záruce používat olej 5W-30. Bylo by to možné vzhledem k potřebě dostatečného mazání turbokompresoru ?
Do motora patrí v našich podmienkach výlučne olej špecifikácie API SN+ prípadne novšia norma API SP... jediná akceptovaná viskozita je 0W20. Ako už bolo napísané vyššie, tak sa tomu asi rozumieš tak ako bežný volič politike a bežný fanúšik futbalu... tak v záujme motora a vlastnej peňaženky zabudni na všetky krčmové rady, ktoré zamrzli v dobe 20r dozadu a auto daj do servisu a nechaj to na nich... budú presne vedieť, čo tam patrí. Prípadné špekulovanie s viskozitou môže paradoxne zhoršiť mazanie motora, keďže použité materiály a opracovanie povrchov nejako už počíta s tým "redším" olejom...