Alf6 píše: ↑09 kvě 2021, 21:09
Sarine.. kdyz srovnáš hlučnost mezi Elantrou, i30 a Tucsonem... jaky by byl zebricek
Alfe, musím říct, že ty auta jsou si dosti podobná a ve všech panuje opravdu pohoda a celkem ticho. U všech platí, že víc vliv na hluk má zvolení pneu než auta samotná. V Elantře panovalo ticho jen do chvíle, kdy bylo nutné povzbudit atmosféru. Prostě jí bylo potřeba vytočit a držet více v otáčkách. Ta absence turba přeci jen občas chyběla. Ale při klidné jízdě pohoda. To držení otáček výše mě nakonec při hledání nového auta nasměrovalo k naftě. Sice na volnoběh je nafta hlučnější, ale za jízdy se točím od 1200 do 2000 otáček, takže za jízdy o motoru skoro nevím, i když se nejede zrovna po rovině. Odhlučnění od kol mi přijde taky v pohodě. A i30, tady musím říct, že díky naprosto tichému motoru (na křižovatce mám vždycky pocit, že to chcíplo a to start stop vypínám) si vede celkem dobře. Ani za jízdy není motor moc slyšet. Odhlučnění zadní nápravy to ale docela kazí, tady by se dalo zapracovat. Toho jsem si všiml hned při první jízdě. Není to nic strašného, všiml jsem si toho spíš z přestupu z Tucsona.
Za mě nejtišší nakonec ten Tucson, i díky automatu a silnému motoru, hlavně díky krouťáku. Těch 400 si s autem celkem hraje a motor jízdou mnohdy jen šimrám. Při popojíždění v kolonách jede na volnoběh, takže klid, motor si jen bublá. Při jízdě o motoru skoro nevím a odhlučnění je fajn, i když i tady by bylo co zlepšovat.
Ale jak jsem uváděl, i Elantra a i30 jsou hodně vyrovnané. Elantra měla hezčí zvuk motoru než i30, takový hrubší, to se mi líbilo. A co mi u i30 chybí, je to kovový cvakání při řazení. To působilo sportovním dojmem a celkově měla Elantra přesnější řazení. Co musím říct, že na to, že Elantra byla uvedena před 10 lety, bylo to velmi dobře udělané auto, které bych si v klidu koupil dnes zase. Nebylo tam moc věcí, které mě omezovaly nebo nějak štvaly. Jediné omezení byl vstup do kufru a zadní náprava, která měla chuť na horší silnici odskakovat. Stačilo vyměnit kola za velikost 16 nebo 17 a odskakování se eliminovalo. Vlastně Elantra stárla spíš kvůli výbavě než kvůli motoru, podvozku nebo vzhledu. To je v pohodě i na dnešní poměry.